Avondeten zelf maken

hoi allemaal,

Er zijn al heel wat vragen gesteld over het eten en er komt er dus nog eentje bij.
Wij eten vaak gerechten die onze kleine meid nog niet mag hebben. Eigenlijk krijgt zij altijd haar avondeten uit een potje ook omdat zij altijd eerder eet dan ons. Koken jullie wel eens apart voor jullie kinderen??? of eten ze alleen mee als jullie iets koken wat jullie kinderen ook mogen.

p.s. heeft iemand nog een MAKKELIJK gerecht wat ik eventueel snel kan maken voor mijn dochter van 7 maanden.

Ik moet zeggen dat wij ons zoontje ook altijd een potje geven. Nu is hij net 6 maanden en krijgt ook nog maar sinds die tijd volledige potjes groente. Ik wil het op een gegeven moment wel zelf maken, maar vind de potjes nu ook wel erg makkelijk hoor. Ook omdat Dani, net als jullie meisje, vaak op een ander tijdstip eet.

Er is een leuke site voor kindergerechten. Heb deze site volgens mij ook van dit forum. Het gaat om de site keukenkikker.nl.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoi!
Ik kook eigenlijk altijd voor Emma. Ik heb een babycook, heerlijk apparaat!
Meetsal maak ik voor haar gronete (2 of 3 soorten) met een aardappeltje of pasta, soms wat vlees of een eitje of wat kaas. en zo maak ik veel verschillende combinaties, moet zeggen dat het meestal wel goed in de smaak valt hier. Ik vind de smaken veel puurder dan in zo’n potje… Ik kook elke avond voor 2x en dan vries ik 1x in zodat ik op de drie dagen dat ik werk “vers” uit de vriezer heb.

Heel veel lekkere en leuke recepten zijn te vinden op het internet; http://www.tastyweb.nl/thema/baby/recepten http://www.keukenkikker.nl/ http://www.smulweb.nl/zoeken/zoek-recept-result.php?type-recepten=recept&type-recepten=recept&query=baby+&sorteer=beoordeling_up

succes ermee!
Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Ik maakte een keer in de week of viertien dagen zelf alle eten klaar van mijn dochter. ik verdeelde dit over verschillende bakjes en deed deze in de vriezer. Elke ochtend pakte ik een bakje uit de vriezer en deze kreeg ze sávonds of tijdens het eten of wanneer haar tijd was om te eten.
Ik heb er geen spijt van mijn dochter eet bijna alles behalve de bekende groentes die de meeste kindjes vies vinden.

Groetjes

lon106

quote:
hoi allemaal,

Er zijn al heel wat vragen gesteld over het eten en er komt er dus nog eentje bij.
Wij eten vaak gerechten die onze kleine meid nog niet mag hebben. Eigenlijk krijgt zij altijd haar avondeten uit een potje ook omdat zij altijd eerder eet dan ons. Koken jullie wel eens apart voor jullie kinderen??? of eten ze alleen mee als jullie iets koken wat jullie kinderen ook mogen.

p.s. heeft iemand nog een MAKKELIJK gerecht wat ik eventueel snel kan maken voor mijn dochter van 7 maanden.

Wat eten jullie dan dat ze niet mag hebben???

Nou ja, laat ik het zo zeggen: vanaf 8 maanden kan ze rustig mee-eten
wat de pot schaft.
Couscous, nasi, bami, macaroni, chili con carne, hutspot, stamppot rode biet,
… het maakt allemaal niet uit.

En het makkelijkste is om gewoon op hetzelfde moment mee te laten eten.

M.

quote:
Gij zult eten wat de olvarit verschaft!!

Wij koken hier meestal gekruid en met zout dus Dennis krijgt helaas ook vaak een potje. Maar als wij iets koken (Dennis is gek op onze pasta) waarvan hij mee zou kunnen eten, dan zetten we dat in de koelkast en geven het de volgende dag. Hij eet ook altijd eerder dan ons. Na ons eten is een drama hebben we gemerkt. Dan wordt ie toch wel een beetje boos hoor!

Kindermacaroni: macaroni met boterhamworst en zo’n zakje saus. Snel en makkelijk… kun je zo prakken voor haar.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://by.lilypie.com/d4KAp1.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” /></a>

Gekruid is niet erg, en voor jezelf is wat minder zout misschien ook geen ramp.

Weet je trouwens hoeveel zout er in “zo’n zakkie saus” zit?

M.

wij eten veel gerechten als lasagna, burito’s, nasi, kip madras enz.
Maar nu lees ik dus dat onze dochter van 8 maanden ook al nasi mag!! Wist ik dus niet. Ga het eens proberen en ik zal dan ook meteen proberen of ze onze macaroni ook lekker vindt. Misschien ben ik ook wel een beetje te voorzichtig.
Vanavond wil ik aardappel met diepvriesspinazie en een hard gekookt eitje proberen. Ben benieuwd…

@lianne1: hier is de spinazie met ei en aardappel een groot succes. zowel Daan als ik zijn absoluut geen spinazie eters maar dochterlief vind t heerlijk…

liefs,
Rinske

[img]http://b1.lilypie.com/SThIp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Koken jullie zo graag??? Hier nog steeds potje omdat ik gewoonweg te lui ben om voor dylano apart te koken hahahahahah. Heb er een bloedhekel aan.
Maar ik dacht dat ze pas met ene jaar alles mochten eten?

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Hier hebben we er gewoon geen puf voor. Ik ben op het moment op en pappa werkt 40 uur, doet het huishouden en vangt mamma zo af en toe op. LAng leven de potjes hier dus.

Groetjes,

Michèle

Ook ik maak altijd alles zelf voor Tim. Sommige mensen doen alsof het echt heel veel werk is, maar dat valt echt wel mee. Ik kook een hele bloemkool, verdeel het in porties en doe het in de vriezer. Dat doe ik met veel groente zodat ik iedere dag wat uit de vriezer kan halen. Dan hoef ik de groente alleen maar op te warmen en er pasta, aardappel of rijst bij en vlees/vis bij te koken. De ene keer is het 1 groente en de andere keer een paar groentes door elkaar. En als wij iets eten wat Tim ook eet dan eet hij gewoon met ons mee.

Ben het helemaal met je eens Marcel dat je ze al zoveel mogelijk mee moet laten eten. Dan hebben wij ook meteen gedaan, maar ik zie mijn kind van 11 maanden en 2,5 tand nog echt geen burrito’s of taco’s eten ofzo. Ook vind ik rijst met vlees en saus nog niet echt iets voor hem. Ik prak zijn eten gewoon met vork maar denk dat dat met taco’s nou niet echt gaat lukken

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

hier probeer ik drie keer in de week zelf eten klaar te maken. maar moet ook eerlijk bekennen dat t de laatste tijd wat vaker potjes zijn. ach als ze de voedingsstoffen maar binnen krijgen toch?! ben gelijk ook is op internet gaan struinen en kwam er inderdaad achter dat het niks uitmaakt qua voedingsstoffen. het enige verschil is eigenlijk dat de potjes zachter van smaak zijn dan verse producten.

liefs,
Rinske

[img]http://b1.lilypie.com/SThIp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Ha ha ha en daar hebben ze nog een heel leven lang de tijd voor om daar aan te wennen

Groetjes,

Michèle

helemaal mee eens!
Dussss potjes it is!!

liefs,
Rinske

Yep spinazie deze keer. Kijken of mijn vriendin het leuk vind (of har vriend) om een nitratenluier te verschonen

Groetjes,

Michèle

quote:
wij eten veel gerechten als lasagna, burito's, nasi, kip madras enz. Maar nu lees ik dus dat onze dochter van 8 maanden ook al nasi mag!! Wist ik dus niet. Ga het eens proberen en ik zal dan ook meteen proberen of ze onze macaroni ook lekker vindt. Misschien ben ik ook wel een beetje te voorzichtig. Vanavond wil ik aardappel met diepvriesspinazie en een hard gekookt eitje proberen. Ben benieuwd...

Wel wat minder sterk kruiden dan je wellicht normaal gewend bent.
Dan gaat het echt prima!

quote:
Koken jullie zo graag????????? Hier nog steeds potje omdat ik gewoonweg te lui ben om voor dylano apart te koken hahahahahah. Heb er een bloedhekel aan. Maar ik dacht dat ze pas met ene jaar alles mochten eten?

Groetjes Michelle

Ja, wij koken heel graag.
En ik nog meer dan Diana.
(En we werken allebei 4 dagen in de week).

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 29 May 2009 19:58:56

quote:
Yep spinazie deze keer. Kijken of mijn vriendin het leuk vind (of har vriend) om een nitratenluier te verschonen

Groetjes,

Michèle

wat ze dan inderdaad kunnen creeeren dat is werkelijk niet goed voor je eigen gezondheid hahahaha wens je vriendin maar vast succes zal ze nodig hebben

liefs,
Rinske

@michèle wat ben jij gemeen!!!

@marsel geluksvogels jullie

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Ik ben niet gemeen ik ben reeel. Moet ik dan tegen morgan zeggen als ze graag spinazie wil dat het niet mag omdat ze gaat logeren

Enne ik heb de eerste luier net zelf al gehad. Ze heet nu trouwens mijn ijzere make-up kistje ondekt daar sjouwt ze nu de hele kamer mee door. Ze kan hem niet openmaken, maar hij glimt mooi dus die ekster is helemaal in der sas

Groetjes,

Michèle

koken voor je kleine… en dan die kleine zien genieten… iets mooiers leukers is er (bijna) niet… Vind persoonlijk die potjes geen smaak aan zitten… maar dat is persoonlijk want manlief vind het wel meevallen. Maar momenteel eet Jurian alles met ons mee… eerder kookte ik ook voor 1 week verschillende gerechten en vroor het dan in. Maar daar ben ik mee gestopt… vind dit net zo makkelijk … beetje minder/geen zout … en prakken (soms blender) en hij smult en wij ook.

Lianne… hoe vondt ze het eten?