Avondeten, van potje naar aardappels

lieve mama’s van de site, al heel wat topics overgehad, maar ik hou van de duidelijk uitleg… pippy krijgt nu soms nog een potje, omdat als we weinig tijd hebben dit makkelijker is, als ik kook,bv aardappeltjes, groente en vlees, prak ik dit een beetje met een beetje appelmoes, en meestal eet ze het dan ook wel…

maar kan ik haar nu ook gewoon iets geprakte aardapppels geven, met wat boontjes en stukkies vlees, (dus niet als brei door mekaar prakken) en dit voor haar neus zetten (van een beetje bende ben ik niet vies…) , zou dat al kunnen dat ze het gewoon naar binnen werkt, want met lepel dat lukt haar nog niet, of ist nog beter om haar gewoon te voeren… ik wil graag dat ze gewoon met de pot mee gaat eten maar wat is eigenlijk met de pot mee-eten, hoe moet ik dat zien ???

Wij zijn over gegaan op de rapley methode. Das alles groot en met der handen laten eten. Morgan wilde niks geprakt als het niet uit een potje kwam.

Ik had alleen als ze uit logeren ging en op zaterdagavond nog een potje tot op een dag ze op zaterdag avond letterlijk bah zei en ze wilde ze niet meer de potjes en toen was het helemaal over.

Maar ik liet/ laat haar alles zo eten. Bestek zijn wij makkelijk in. Wil ze een vork best en anders wassen we wel weer handen na het eten. Zo leert ze van alles de structuur en zo en ik weet exact wat ze wel en niet lust want dat kan ze scheiden.

Groetjes,

Michèle

Ja hoor, Pippy is oud genoeg om mee te eten. Wat inhoudt: eten wat jullie eten, maar zout en kruiden met mate. Wil ze wel met een vork eten? Erik kon toen hij zo oud was als Pippy ook nog niet met een lepel eten, maar hij prikte gewoon alles aan z’n vork en dat ging prima. Gewoon eens proberen om haar mee te laten eten, je merkt snel genoeg hoe het gaat. En vergeet niet dat je nieuwe dingen soms wel 10 keer voor moet zetten voordat ze écht gewend zijn aan de smaak. Dus na één keer laten staan betekent het niet meteen dat ze het niet lust.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Met de pot mee eten is gewoon alles mee laten eten wat jullie ook eten. Niet meer apart voor haar koken. En gezien haar leeftijd moet dit zeker kunnen. En als je aardappels, groente, vlees kookt doen hoef je dit echt niet met appelmoes te mengen om het te kunnen eten. Tim eet dit al met ons mee vanaf dat hij 6 maanden is. Als je het te droog vind kun je er een beetje jus doorheen doen, dat is helemaal niet erg.

Toen Tim nog klein was, kookte ik altijd apart voor hem als wij iets aten wat hij nog niet mocht hebben. Maar sinds hij 11 maanden is eet hij alles wat wij ook eten. Van rijst en pasta tot gewoon gekookte aardappels.

Op de leeftijd die Pippy trouwens nu heeft gaven wij Tim altijd zijn avondeten. Hij at toen wel zijn fruit en brood zelf. Maar pas op latere leeftijd is hij zelf met lepel zijn avondeten gaan eten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Pregnancy tickers

nou ik ga het zo eens proberen, ik heb aardappeltjes en boontjes gemaakt, zal er een beetje jus overdoen (maar ja daar zit toch ook kei veel zout in, volgens mij )
en ik laat haar wel gewoon gaan, we zien wel wat er gebeurt hahahaha
ik leg er ff een kleed onder want ik heb vanmorgen mega gestofzuigt en gedweilt, en was nie van plan da vanaovnd nog een keer te doen hahahaha, ken ik daarna gewoon het kleed uitkloppen en kind waarschijnlijk…

nou ik moet zeggen ging beter dan verwacht, maar het is zo’n slimkeeske, ik had aardappelen met boontjes en stukkies gehaktbal, 3 keer raden wat overbleef, de aardappel, alle boontjes en gehad had ze er tussenuit gevist… ik had haar eerst een vork gegeven,maar trommelen met de vork was leuker, dus die heb ik afgepakt(gille natuurlijk dus die vork laat ik morgen achterwege…)maar die aardappels die wou ze nie (nou ja dan nie, dan maar honger dacht ik, maar goed boontjes en vlees deden het goed, en gingen ook netjes naar binnen,
ik als mama met faith, denk geef haar ook haar danoontje, hop lepel erbij, nou die zat in haar neus, oren en haar hahahaha (wel entertainment voor mama) ,
tevens kan je danone ook heel goed als bodylotion gebruiken, volgens pippy lekker je armen mee in smeren, maar voor een eerste poging zelf eten , ging het eigenlijk best goed hoor, morgen poging 2

Haha, ik zie het voor me! Maar goed, je moet ergens beginnen

Je kan ook gewoon het vleesnat gebruiken als jus hè? Dan is het niet extra zout ofzo. En een vuilniszak onder de kinderstoel, die kieper je na het eten gewoon de kliko in als 'ie heel vies is.

Groetjes,
M

Haha ja ze zijn soms slimmer dan je denkt. Fijn dat het zo goed ging.

Mriek een stomme vraag, maar vlees nat is toch gewoon jus?

Groetjes,
Sandra

vleesnat is denk ik wat in de pan blijft liggen nadat je het vlees eruit heb gehaald toch ?

maar dan nog een vraag, kijk in het weekend ben ik wat minder met koken… maar wat doe ik nou bv met een broodje shoarma ? zij ook een broodje met stukkie vlees… broodje hamburger, die eet ze uit mijn mond, stukkie brood met vleesje…
en mijn indofood? meestal is het niet spicy maar goed zonder een beetje pindasaus is het niet echt ‘om over naar huis te schrijven’… want ik gebruik dan zo minmogelijk voor haar …en pindasaus is geloof ik nie goed toch pinda’s staat me iets van bij dat dat niet okay is ?:

Tot het eerste jaar worden pinda’s afgeraden ivm met allergie. En ik ben op zaterdag makkelijk maar morgan eet dan altijd alleen en dan kook ik wel voor haar en als zij in bed ligt eten wij en dan wel makkelijk.

Groetjes,

Michèle

quote:
vleesnat is denk ik wat in de pan blijft liggen nadat je het vlees eruit heb gehaald toch ?

Ja, maar dat bedoel ik met jus.

Groetjes,
Sandra

Senne laten we ook zelf eten en (na tips van hier) geven we haar tussendoor iets van een lepeltje. In het begin deed ze dat echt niet maar toen ze door had dat ze ook zelf mocht eten ging het goed.

Alhoewel ik gisteren erwtjes en aardappeltjes en zalm had en alleen de erwtjes zijn op gegaan…

Yoghurt (ik geef gewone yoghurt en/ of kwark, geen Danoontje) krijgt ze wel gewoon van ons. Als ze moe is wil ze dat zelf doen, anders mogen wij het geven

Groetjes van Sascha en Senne

We bedoelen hetzelfde Sandra. Maar je kan ook van die pakjes kopen waarmee je jus kan maken en die zijn vaak heel zout. Dacht dat ze misschien dat bedoelde.

Groetjes,
M

Haha ok Mriek dan snap ik hem, dan hebben we het idd over hetzelfde.

Die zakjes jus gebruiken wij nooit, denk idd dat daar veel zout in zit.

Groetjes,
Sandra

Ik weet het wel zeker. Wij gebruiken het ook niet. Eén keer geprobeerd en had me daarna toch een dorst, blegh.

Groetjes,
M

quote:
... maar kan ik haar nu ook gewoon iets geprakte aardapppels geven, met wat boontjes en stukkies vlees, ... maar wat is eigenlijk met de pot mee-eten, hoe moet ik dat zien ????

Ja hoor, gewoon doen. Tuurlijk de aardappels fijnmaken
(Aardappels pijn doen zegt Hylke dan )
Boontjes enzo mogen gewoon afgehapt worden.
Net als bloemkool, broccoli, worteltjes enzo.

Met de pot mee-eten is precies wat het zegt:
Alles op je bord wat papa en mama ook hebben.
Wellicht wat fijner gemaakt, maar zeker niet door elkaar geprakt,
en HELEMAAL NIET met appelmoes er door.

Een kind dat altijd alleen maar eten met appelmoes-smaak krijgt
leert niet eten.

M.

nou ze mag van mij gerust een keer appelmoes hoor! doodzonde is het niet!

maar de eerste 2 keren ging prima, alleen toen was papa thuis, en papa zelf een grote sloddervos, krijgt smetvrees van pippy’s eet gedrag !
die zit te hakken en te prakken, smeert het soms in haar haar, ja hallo een kind kan nie meteen eten als een volwassenen, maar hij krijgt er wat van, iets wat hij zelf ook niet snapt, … dus ik moet eerst vader eens ff bij zijn lurven pakken want als hij na een kwartier de bende nie kan hebben en het weghaalt shiet het nie op natuurlijk !

@ Sugars303 ha ha ha dat probleem heeft mijn moeder. Die wordt onpasselijk als morgan weer een met der hele gezicht eet

Groetjes,

Michèle

ow maar da’s dus wel normaal dan …? hahahaha ik zal het eens aan manlief zeggen,
ja soms denk ik, zit ze nu alleen te kliederen en is dat wel okay (ik krijg er alleen geen smetvrees van … ) pippy gebruikt de danone als bodylotion soms, lekker uitsmeren over haar tafeltje, ja ik denk dan , nou ja
papa loopt meteen met doekkies te rammelen… vind het belangrijk dat ze goed eet,wat nu nog niet echt het geval is, volhouden maar ?

Ja gewoon volhouden als ze echt honger heeft eet ze toch wel hoor. En ze groet toch?? Dan komt ze echt niks te kort

Groetjes,

Michèle