Morgan loopt af en toe naar me toe en dan zegt ze auw en legt ze haar handje op der rechterwang. En elke keer op die plek. Gister was ze ook ontroostbaar aan het huilen. Kan het de laatste set kiezen zijn die doorkomen??
Groetjes,
Michèle
Morgan loopt af en toe naar me toe en dan zegt ze auw en legt ze haar handje op der rechterwang. En elke keer op die plek. Gister was ze ook ontroostbaar aan het huilen. Kan het de laatste set kiezen zijn die doorkomen??
Groetjes,
Michèle
Zouden inderdaad goed de kiezen kunnen zijn. Wel knap dat ze het zelf zo duidelijk aanwijst.
Of misschien heeft ze pijn aan het oortje aan die kant. Dat kan ook zo uitstralen naar de kaak.
Groetekes, Sje
Aan der oor was niets te zien sje en dat vroeg ik ook doet oor ook pijn. Was ze heel duidelijk in. Ik vroeg zaterdag ook mag ik even aan je mond ruiken omdat ik kattenvoer aan de handen rook en we waren bij mijn pa. Deed ze ook meteen der mond open dus dat snapt ze heel goed Sje, maar ze wrijft steeds over der wang. Ook loopt der neus weer leeg en is ze steeds heel moe. Ze heeft ook tot kwart voor acht geslapen vanmorgen en om half twaalf heeft ze pappa gesmeekt om naar bed te mogen.
Groetjes,
Michèle
Aan het oortje hoeft aan de buitenkant niks te zien te zijn als het ontstoken is. Zo’n ontsteking zit meestal achter het trommelvlies.
En omdat je zegt dat ook haar neus loopt, kan het goed zijn dat er een verkoudheid in de weg zit en er toch wat aan het zeuren is in dat oortje.
Maar met hetzelfde gemak zijn het inderdaad haar kiezen.
Gewoon even in de gaten houden.
Groetekes, Sje
Zal ik doen, ze krjgt vanavond in iedergeval een pcm voor een rustige nacht. Niet voor mij maar voor haar want ze is doodop.
Bedankt voor je snelle reactie. Oh ja wanneer komen die laatste kiezen voor de 2 jaar of daarna?? Want ze wordt over 4.5 maanden alweer 2.
Groetjes,
Michèle
Gewijzigd door - Michèle op 26 Apr 2010 12:22:22
Geen idee wanneer die laatste kiezen doorkomen. Ik heb alleen de datums genoteerd waarop de eerste kiezen bij onze dames doorkwamen. Persoonlijk geschiedenisboekje. Haha!
Het is sowieso heel erg verschillend met het doorkomen van het gebit, dus volgens mij is er geen peil op te trekken.
Groetekes, Sje
Onze dochter had dat ook, en ze had dus wel oorontsteking, begon met verkoudheid, handje op haar wang, erg moe.
Misschien wel handig om even naar de ha te gaan…
Groetjes, Susan.
ja ik dacht ook meteen aan kiezen, heb je aan de binnenkant van haar wang gekeken? misschien spruw? kan ook aan de binnenkant van de wang zitten he. of misschien heeft ze erop gebeten? is het aan 1 kant?
als jij geen kiezen kunt voelen verder en ze blijft het zeggen zou ik het wel even na laten kijken. je weet nooit. misschien zegt ze het zomaar zonder betekenis maar misschien is het ook wel iets. beter het zekere voor het onzekere
Het is maar aan een kant en geen spruw Inge dan zou ik het al gezien hebben toen ik zaterdag aan de mond snuffelde.
En we kijken het even aan. Ze heeft geen koorts verder. Enne als het ooronsteking is dan zegt dat ha ook gewoon pcm geven en verder niks. Ze krijgt er toch niks voor was de laatste twee keer ook. Dus dan is het PCM de enige oplossing tenzij ze echt langer dan 3 dagen koorts houd maar das niet zo bij haar. Overigens als we aan het eten zijn en te kauwt op iets hards zegt ze het meeste auw.
Groetjes,
Michèle
Waarom krijgt ze niks tegen oorontsteking? Jurian krijgt dan of druppels voor in het ook (difrax) of een kuurtje…
Begin vast met neusspray. Dan blijft die buis van Eustachius wat beter open zodat de kans op een ooronsteking wat kleiner is.
Groetekes, Sje
@ Sje, ja zal ik straks even halen meteen.
@ Mini boy. Kuur krijgt ze zo ie zo niet omdat de ha niet wil dat ze ongevoelig zou worden voor PCM. Alleen als het aan zou houden. Maar meestal is het met 3 dagen weer over. Waarschijnlijk omdat ik niet tegen alle vormen van pcm kan.
Groetjes,
Michèle
het lijkt dan idd meer op tandjes. Is ze ook verkouden geweest? als oorontsteking komt is het vaak na een verkoudheid.
Rico’s oortjes waren laatst ook geirriteerd van de verkoudheid, heb gelijk zoutoplossing gesprayed natuurlijk, zodat het geen kans had op ontsteken.
maar je hebt verder ook geen wondje gezien ofzo?
als je dat allemaal kunt uitsluiten, zou ik het idd op tandjes houden
ik zou gewoon wat dentinox smeren en kijken of ze er dan met het eten nog zoveel pijn aan heeft.
kan geen kwaad en je weet gelijk of het werkt of niet en dus waar het vandaan komt
Nee een wondje heeft ze niet daar duurt het ook al te lang voor zeg maar. Enne spray zal ik vanmiddag halen. Ze is gister eigenlijk pas begonnen met snotteren.
Maar voelen mag ik denk ik ook niet. Maar eens even vragen aan haar vanavond.
Groetjes,
Michèle
Even een kleine update. Morgan had geen verhoging dus ik denk dat het (nog) geen ooronsteking is. Ik heb ook geprobeerd te voelen maar dat doe ik niet meer, ik heb kiesafdrukken in mijn pink en tranen in mijn ogen zeg maar.
Groetjes,
Michèle
oej onze kleine pitbull
nee ik durf er bij rico ook niet meer aan te komen in zn mondje hoor. kleine rauw-vlees eters
maar ik zou het nog es proberen met de dentinox kijken of eten dan wel gaat
Wat is dat nou voor onzin dat de huisarts geen antibioticakuur wil geven omdat ze anders ongevoelig zou worden voor paracetamol? Een antibioticakuur heeft niks met pijnstilling te maken maar alles met het doden van bacteriën die een ontsteking veroorzaken.
Als het echt te gek wordt met de pijn bij een oorontsteking, laat je dan niet meer wegsturen met de mededeling dat het beter is om geen kuur te geven omdat ze ongevoelig zou worden voor paracetamol. Heeft niks met elkaar te maken.
Dit is trouwens niet boos naar jou bedoeld hoor Michèle, maar meer verontwaardigd naar je huisarts toe.
Groetekes, Sje
Ships ik zei het verkeerd Sje niet ongevoelig voor de pcm maar voor de antibiotica. Volgens mij ha schrijven ze na 6 maanden liever geen antibiotica voor voor een ooronsteking. Ik heb toen ik met die zware keel ontsteking zat ook moeten smeken om ab. Maar als het te gek zou worden laat ik me ook echt niet wegsturen hoor sje. Enne ik weet dat je niet boos bent op mij
Groetjes,
Michèle