Auw met handje op der wang

sorry ja mijn fout, vorige keer had ze ook een ooronsteking en toen ben ik niet eens gegaan 3 dagen later was het weer over.

Groetjes,

Michèle

Even verheldering aan dokter Sje vragen

Een echte ontsteking gaat toch niet over zonder een kuur? Dan toch hele grote kans op blijvend herhaling omdat de bacterie niet dood is? Want als Morgan wel een ontsteking heeft gehad en deze na 3 dagen over was … dan kan het zijn dat ze er nu weer last van heeft omdat de bacterie niet geheel weg is… deze kan weer de kop op steken.

Ik weet dat antibiotica kuren heel slecht zijn voor de tanden … maar dat moet geen reden zijn

Wel heeft daarom de huisarts hier het een keer geprobeerd met druppels omdat Jurian al niet zo’n mooi gebit heeft…

Lilypie In verwachting Ticker

antibiotica is vrijwel overal slecht voor, het maakt slechte maar ook goede bacterieen kapot.
maar soms is dat nou eenmaal nodig.
daarom is het ook slecht voor de weerstand, die gaat vaak heel erg achteruit als ze aan de peniciline zitten.
toch dokter sje?
Ik moest wel even lachen om het misverstandje
Maar idd wat mini-boy zegt klopt volgens mij ook.
maar ik denk dat ze dan een midden oorontsteking bedoelen. als het daar ontstoken is horen ze volgens mij wel antidepressiva voor te schrijven en voor een ontsteking die niet zo diep zit proberen ze dat met pcm en neusspray

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

quote:
antibiotica is vrijwel overal slecht voor, het maakt slechte maar ook goede bacterieen kapot. maar soms is dat nou eenmaal nodig. daarom is het ook slecht voor de weerstand, die gaat vaak heel erg achteruit als ze aan de peniciline zitten. toch dokter sje? Ik moest wel even lachen om het misverstandje Maar idd wat mini-boy zegt klopt volgens mij ook. maar ik denk dat ze dan een midden oorontsteking bedoelen. als het daar ontstoken is horen ze volgens mij wel antidepressiva voor te schrijven en voor een ontsteking die niet zo diep zit proberen ze dat met pcm en neusspray

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Antidepressiva, Inge?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Mini-boy, een ontsteking kan wel vanzelf overgaan. Het lichaam is in principe in staat om zelf troep op te ruimen, het duurt alleen langer dan wanneer een kuur gegeven wordt.

En inderdaad, het kan zijn dat die bacteriën van de vorige ontsteking nog wat zijn blijven hangen, zich rustig hebben gehouden en nu weer een feestje aan het bouwen zijn.

@MamavanRico, inderdaad antibiotica doden ook de goede bacteriën die je in je lichaam hebt, dus die dierentuin moet je na zo’n kuur weer opnieuw op gaan bouwen tot het oude niveau.

Volgens mij ging jij nou in je laatste berichtje de fout in. Waarom zouden ze antidepressiva voorschrijven bij een oorontsteking, meissie?!

Groetekes, Sje

Ik weet dat je inderdaad heel verdrietig kan worden van een ooronsteking maar om nou inderdaad tot zulke maatregelen over te gaan. Ik heb verder een heel vrolijk kind

@ mini-boy volgens mij ha zit er wel degelijk verschil tussen een middenoor onsteking en een zeg maar losse onsteking achter het trommelvlies. Bij een middenoor ontsteking gaan ze ook overgeven vaak omdat dat het evenwichtsorgaan ook beinvloed. Morgan heeft dat 1 keer gehad en toen heeft ze wel een kuur gehad. Bij de gewone onsteking zeg maar is dat niet of minder. Wel is er sprake van koorts.

Maar goed ze had lekker geslapen en ook der koorstjes weer opgegeten vanmorgen en geen verhoging of iets dus is ga niet uit van een ooronsteking.

Groetjes,

Michèle

Oh pfff
waarom heb ik dat toch soms dan post ik een topic en zet ik er een woord in wat er totaal niet in thuis hoorde hahaha ik bedoelde dus antibiotica… hahahaha domme muts!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@ Inge

Groetjes,

Michèle

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker