Artikel Kindermishandeling

Graag gedaan Mriek

@Bakmama; ik denk niet dat een kind van 4 het leuk vind dat hij zo’n driftbui krijgt. je kunt je ook afvragen waar het vandaan komt ipv nu met je vinger te gaan wijzen naar mijn manier van aanpak met je "je bent er nog niet meid"
en jij zit goed in je vel, nou prima toch ik denk dat jij nog niet in mijn schaduw kunt staan met wat ik allemaal heb meegemaakt in mijn leven, dus ga me niet vertellen hoe ik bepaalde dingen moet aanpakken want dat is wat ik bedoelde met dat jij volledig de plank misslaat en geen idee hebt waarom ik zeg wat ik zeg en doe wat ik doe. En wat je daarna zei, dat je geen snoepje geeft om die tijd, ja niet meer dan logisch! dat zou ik ook niet doen. en ook ik zeg altijd: als rico 1 moment op de dag zeurderig en jengelig is, zeg ik ook niet: jij bent stout geweest, nee jij hebt je stout gedragen! dat is iets heel anders. en daarbij… ben ik het er ook mee eens dat ik niet zeg: goh wat was de dag klote zeg, rico heeft een paar buien gehad!!! ja so, ik heb mijn buien ook, en ik ben ook niet altijd vrolijk. een kind moet zijn gevoelens ook kunnen tonen. maar 9 van de 10 keer is hij hardstikke lief, en doe ik niet moeilijk dat hij driftig is geweest of jengelig of wat dan ook. dat hoort erbij en mij hoor je daar idemdito NIET over klagen.
oh trouwens nu kun je me wel van hyves afgooien maar dan hoef je voortaan op ikkeben ook totaal niet meer op mij te reageren. in geen enkel opzicht.

en ik vind niet dat ik haar afzeik, maar dat vind ze ook neit dat ze dat bij andere doet. dus dan is het toch prima? niemand voelt zich hier afgezeken dat maken andere mensen ervan. ik zie toch duidelijk dat mensen redelijk tot netjes hun mening verwoorden. ik in ieder geval wel. ik discussieer niet op een rot manier, ik zeg gewoon hoe ik hierin sta en wat ik van dingen vind.
als mensen daar niet tegen kunnen is dat jammer. je weet tenminste wel wat je aan me hebt.
en nu ben ik er eigenlijk wel zo’n beetje klaar mee. ik heb gezegd hoe ik het doe en hoe ik over dingen denk.

Gewijzigd door - MamavanRico op 05 Jul 2011 16:47:28

Het gaat er niet om dat ik er niet tegen kan; tussen de regels door lees ik alleen ontzettend veel sneren over en weer en dat vind ik een beetje jammer. Allemaal bedoelen we het goed met onze kinderen, maar we zijn allemaal anders en laten we dat accepteren. Geen sneren uitdelen, niet oordelen en op een gegeven moment de eer aan jezelf houden en kappen met een zinloze discussie. Want zo leest het wel, voor mij.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

@Mriek: zo kwam het dus bij mij meteen in haar eerste reactie over, en daar hou ik niet van. het ging mij er alleen om dat ik niet alles mooier ga maken dan het is. en wat ik al eerder zei; ieder huis draagt zijn kruis, en ik hou er niet van als ik dan een reactie krijg alsof ik het allemaal niet goed doe omdat ik minder concequent ben geweest in bepaalde dingen. Maar ondertussen zijn rico’s driftbuien maar op 1 hand te tellen, dus zo slecht doe ik het blijkbaar niet.
daarbij wil ik uberhoudt niemand voor het hoofd stoten dat als een kind driftbuien heeft hij/zij het niet goed doet hoor, maar om nou te suggereren “met niet zoveel woorden” dat ik iets niet goed doe? volgens mij ben ik wel degene die het openlijk toe durft te geven dat ik wel eens de mist in ga met mijn concequent zijn. en door net te doen alsof dat bij sommige niet het geval is, dan zet ik toch echt mijn vraagtekens en vraag ik mij hetzelfde af wat michele al zei en wat ik bedoelde met toetsenbord held.
ben gewoon eerlijk, eerlijkheid wordt door mij gewaardeerd. en mooispraak en grootspraak hebben totaal niet.
overigens zeggen de meeste hier gewoon wel net als ik dat je maar mens bent en zo nu en dan dingen niet goed aanpakt, geen 1 ouder is perfect. en helaas zijn er een aantal rotte appels die hun kind daadwerkelijk verwaarlozen. wat dus in het nieuws werd verteld. Maar dat is gewoonweg verschrikkelijk. Maar ik vind wel dat mensen mensen blijven en mensen maken fouten. (en dan doel ik op de ikkeben moeders, en niet op de ouders uit het nieuwsbericht, want daar heb ik helemaal geen goed woord voor over)

Mooie laatste woorden, Inge

Groetjes,
M

@mriek, dit worden de laatste woorden dan ok) ben het ook helemaal met freubeltje eens! Laat het gezellige tolerante ikkeben forum geen Viva forum worden a.u.b. (goed onthouden trouwens)!

Lilypie Second Birthday tickers

bedoel je nu mijn laatste zin Mriek? over de ikkeben moeders en de “nieuwsbericht” moeders?
tja wat ik al zei ik blijf wel eerlijk

Ik bedoelde je laatste posting in het geheel Inge. Mooie woorden om deze discussie mee af te sluiten. Slotje erop!

Groetjes,
M

wil aleen wel even de opmerking maken dat zover ik weet geen opmerkingen heb gemaakt, en ook geen sneer, over dat het kopen van merk kleding kindermishandeling is. In al mijn berichtjes in dit topic heb ik voor beide (speelgoed en merkkleding ) aangegeven dat dit op deze leeftijd niet uitmaakt, mits het geen vervanging is van aandacht van de ouders, maar dat als ze ouder worden, dit anders wordt, en dat dan daar meer haken en ogen aan vast zitten omdat ze zich dan bewust worden van wat zij hebben, wat een ander heeft, en gaan daar een waarde oordeel over gaan vellen, en dat het op die leeftijd juist belangrijk is om de waarde van het geld te kennen, en dat je dit kunt doen door bv je kind klusjes kunt laten doen (auto wassen bv) waarmee ze kleine bedragen kunnen verdienen en kunnen sparen om iets wa ze graag willen (of dat nou een ds is, of een merkbroek/trui) te kunnen kopen. Niks meer en niks minder, dus dat wil ik wel even duidelijk maken.

Wat betreft mijn opmerking over wat volgens de wet kindermishandeling is, dat was gewoon een reactie op delmira en geenzins een onderhuidse sneer naar andere moeders. Ik weet dat we daar gewoon anders over denken, andere meningen, die discussie hebben we geregeld gevoerd, en heeft geen zin om dat weer te doen, wordt de sfeer ook niet gezelliger op. Ik wilde simpel weg wel dat even duidelijk maken dat het dus niet mijn intentie was om onderhuidse sneren te geven, dus bij deze!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

@Mriek: nou dankje er hoeft voor mij geen slotje op hoor, iedereen heeft gewoon zijn of haar mening gegeven, wat ook gewoon mag hier in nederland. ik maak me verder nergens druk over

Woezel zag dat ook niet als een aanval hoor. Ik vind juist deze discussies niet erg en de mensen die zeggen dat het gezellig moet blijven, daar heb ik ook weleens fellere reacties van gelezen. Ik denk dat bakmama wel wat kan hebben die is vrij rechtstreeks en de andere 2 dames ook. Niets mis mee toch.

Bakmama, dat had ik al wel begrepen

@Bakmama: nee ik zei niets over merkkleding kopen, het ging mij erover uit dat je iets zei over mijn concequent zijn, en daar viel ik over omdat je overal “!!!” achter typt en DAT kwam aanvallend over. naarmate de discussie door ging zei ik idd iets over het verwennen, maar dat gaf ik voorheen al aan dat ik Rico b.v. verwen door hem leuke activiteiten te geven die geen of weinig geld kosten. waarom in godsnaam vind jij dan dat ik je bekritiseer mbt het merkkleding kopen. Ik zeg toch alleen hoe ik het doe? + dat ik het dan vreemd vond (wat ik ook al eerder zei) dat je zegt dat je niet weet wat je je kind moet geven etc. of dat nu van familie afkomt of vanjezelf. je kind is verwend of hij/zij is het niet. Tja als je het zo bekijkt is rico ook verwend, ik vind daar niets mis mee. Jij was degene die daar over viel, niet ik.
Overigens als jij vind dat Freubeltje gelijk heeft in het prive mailen naar elkaar snap ik dat niet, want laatst vond jij juist dat het maar in het openbaar gezegd moest worden als er wat te schrijven viel en niet via email omdat je dat niet tof vond. dus vandaar dat ik het dan ook openlijk schrijf.
Daarnaast schrijft Delmira net dat het moet kunnen dat wij rechtstreeks zijn. Jij, Michele maar ook ik. Daar was jij het mee eens schrijf je… Dan valt het mij per toeval op dat je mij vandaag van hyves hebt verwijderd. Niet dat ik daar mee zit hoor, je moet doen wat je wil, maar zeg dan gewoon niet dat je het ok vind dat ik rechtstreeks ben. Ik neem aan dat jij ook vind dat wij altijd al wel pittige discussies kunnen voeren maar wel op andere vlakken respect voor elkaar hebben mbt ons denkwijze (het bij je kind blijven b.v. als moeder) Nogmaals je moet doen wat je niet laten kunt hoor, maar vind het wel vreemd om dan ineens iemand van je hyves te knikkeren als je het er toch wel allemaal mee eens bent wat freubeltje zegt en wat Delmira schreef.

even voor de mensen die meelezen, ik ben niet bezig met een discussie op te voeren, ik stel gewoon net als bakmama normale vragen voor duidelijkheid. Ik ben niet boos en ik sneer ook niet naar haar, dit zijn gewoon normale vragen omdat ik het me ook echt afvraag. Net zoals zij zich misschien wel afvraagt waarom wij reageerde zoals we reageerde…

Gewijzigd door - MamavanRico op 05 Jul 2011 21:22:46

quote:
delmira Woezel zag dat ook niet als een aanval hoor. Ik vind juist deze discussies niet erg en de mensen die zeggen dat het gezellig moet blijven, daar heb ik ook weleens fellere reacties van gelezen. Ik denk dat bakmama wel wat kan hebben die is vrij rechtstreeks en de andere 2 dames ook. Niets mis mee toch.

Moet ik me nou aangesproken voelen? Het leven is niet altijd gezellig en het hoeft hier ook zeker niet altijd gezellig te zijn. Maar het als voor mij overkomt alsof mensen elkaar op de persoon aanvallen, dan zeg ik daar iets van. Omdat ik dat niet oké vind. Discussies prima, maar laat elkaar in elkaars waarde.

Groetjes,
M

ik ben het met Mriek eens, Als zij vind dat ze er iets van moet zeggen moet ze dat doen punt, net zoals iedereen zegt wat hij wil zeggen… maar ik zit nu eenmaal wel zo in elkaar: als mensen mij niet in mijn waarde laten, mag ik mij verdedigen. Ik vind niet dat ik iemand niet in zijn waarde heb gelaten. Ik heb alleen telkens herhaald wat ik heb gezegd en wat er naar mij toe is gezegd en waarom ik het er niet mee eens ben met duidelijke argumenten. dus ik voel me eigenlijk niet aangesproken bij deze…

zucht zucht zucht …

?? als dat jouw beredenering is prima, maar jij was degene die mij uit jezelf mailde met kamer ideeen hoor, ik had zoiets van: goh we kunnen discussieren maar opzich wel door 1 deur, daarom voegde ik je toe.
En prima meid, Waar ik wat vandaan haal je zegt zelf dat je niet weet wat je ze nog moet geven omdat ze alles al hebben, dat haalde ik idd naar boven omdat je dat in een topic aankaarte en dat dat familie was en vrienden en weet ik wat nog meer waardoor ze veel hebben, maar ik kaats alleen maar terug wat je zelf geschreven hebt hoor. maar prima ik ga me om jouw niet druk maken, en sorry hoef je niet te zeggen. liever een “pottenkijker” (wat jij wil) in mijn hyves dan iemand die achterbaks is. en verder maak ik aan jou geen woord meer vuil, heb wel wat anders aan mijn hoofd zeg.

Nou Inge gedraag je even zeg… gaat wel lekker weer hier hé …

ik heb het toch niet tegen jou? zij mag mij wel een pottenkijker noemen maar ik haar niet achterbaks? jeetje, maar wat ik al zeg, ik zeg gewoon nooit geen woord meer tegen haar, en dat wens ik ook niet van haar naar mij toe. dan blijft het tenminste gezellig hier. en het maakt mij niet uit wat er van mij gedacht wordt, maar haar sneeren zijn allemaal oke en ik zeg 1 DING!! en dan ben ik de boosdoener. vandaar! sorry mensen als het even niet gezellig is geweest. maar mij zien jullie niet meer reageren op haar. dan ben ik maar de wijste!

ik wacht vol spanning af … geloof nl dat dit het moeilijkste is omdat er elke keer wel gereageerd word