Ik vind het een beetje vreemd om te stellen dat je je kind verwent als je ze merkkleding aangeeft. Dus in dat opzicht begrijp ik de aanval tegen bakmama totaal niet. Als je het geld hebt en het daaraan uit wilt geven prima toch. De een geeft het uit aan kleding de andere aan andere dingen. Hihi anders zouden de leveranciers van merkkleding ook niet kunnen leven. Bakmama is echt de enige niet die merkkleding koopt. Rainbow bijv. doet dit ook, nu weet ik dat zij ook gewoon bij Hema etc koopt. Maar ook veel merkkkleding. Wat is daar nu toch mis mee?
Ik koop geen merkkleding, maar begrijp best we dat er mensen zijn die dit wel doen. Ik kan het mezelf niet veroorloven om alleen maar merkkleding te kopen. En ten tweede wil ik dit ook niet en vind ik andere kleding net zo goed.
Verder ben ik het zeker wel met dit artikel eens. En ik krijg er echt kippenvel van als ik dan zo’n artikel lees over een kind wat mishandeld wordt etc. Je hoort het vind ik steeds vaker dat mensen geen belangstelling tonen voor hun kind en veel te veel met werk en andere dingen bezig zijn.
Dat er veel meer kindermishandeling voorkomt komt denk ik doordat er nu veel meer vrouwen werken dan vroeger. Vroeger konden vrouwen zich fulltime met opvoeden bezig zijn en nu is dat toch anders. Neemt niet weg dat ik vind dat je ook kan werken en de tijd voor je kind kunt nemen. Je kiest tenslotte zelf voor kinderen.
Ik ga niemand aanvallen, want iedereen die ik hier ken vind zijn kind op nr 1 staan. En ja iedereen zal de opvoeding op een andere manier aanpakken. Als je zelf het idee hebt dat je het goed doet is het toch prima. De een vind dit streng de ander dat, daar kom je toch niet uit. Maar persoonlijk vind ik het niet terecht dat je iemand aankijkt die veel geld hebt. Want om het nu maar over bakmama te hebben aangezien het daar nu veel over gaat. Zij voed haar kinderen op met normen en waarden. En geeft hun kinderen mee dat ze ook moeten werken voor hun geld etc.
Waar ik zelf heel erg op tegen ben is slaan. Ik heb Tim 1 keer een zachte tik gegeven, maar zelfs daar ben ik zelf van geschrokken. Komt ook omdat ik best makkelijk door mijn ouders vroeger geslagen ben. En niet heel zachtjes ook. Als zij kwaad waren dan uitten ze dat met slaan naar ons en niet met woorden. En ik weet nog hoe weinig impact dit op mij had. Behalve dat ik het uiteraard verschrikkelijk vond om geslagen te worden.
Ik probeer mijn kinderen zoveel mogelijk met normen en waarden op te voeden. En natuurlijk zal ik hier en daar ook best fouten maken. Maar ik weet bijv. van mezelf dat ik erg consequent ben. Maar net als iedereen zijn we mensen die fouten maken. Waar ik bijv. slecht tegen kan is dat kinderen tegen iedereen maar jij zegt. Tim en Daan hoeven tegen ons geen u te zeggen, maar ik wil wel dat ze dit tegen oudere mensen zeggen. Soms hoor ik kinderen gewoon de voornaam van hun moeder gebruiken. Maar goed zo kan ik nog wel even doorgaan haha. Iedereen moet dit voor zich weten.
Groetjes,
Sandra