Appelsap?

in het ziekenhuis zeiden ze dat hij best af en toe wat appelsap mag drinken.
heb nu dus appelsap met pure fruit suikers ipv toegevoegde suikers gekocht.
ik bedoel dit zit ook wel is een beetje in potjes.
wat vinden jullie hiervan
hij drinkt er nu van en vind het wel lekker.
de roosvicee was over de datum dus die heb ik natuurlijk weggegooit en de appelsap stond er nog.

Eva is ook dol op appelsap! Ik had altijd die van Covelt, dat waren kleine flesjes. Maar die zijn eruit. Ik denk dat het af en toe geen kwaad kan hoor, zeker als er geen suiker aan is toegevoegd. Eva wil altijd alleen drinken als er veel sap in zit, gekleurd water hoeft ze niet. Nu heb ik AH-diksap mandarijn-passie en dat vindt ze ook lekker. Wel 10cc op 100cc water, anders moet ze het niet! Tja. Maar als ik het zo doe zijn het 35 calorietjes en dat valt wel mee toch. Meer dan 200cc drinkt ze echt nooooooooooit! 100 max!

Enne…hoe zeiden in het ziekenhuis dat je het warm eten moest maken zodat het wat op potjes lijkt? Met wat water? Of zoiets? Kan het zo gauw niet meer vinden hier!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik zou hier geen probleem van maken en gewoon af en toe geven. Tim krijgt het ook wel eens, maar dan meer als we bijvoorbeeld onderweg zijn en op een terrasje zitten. Maar ook thuis krijgt hij het wel eens.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Lijkt mij geen probleem. Ik geef het Morgna nog niet, maar als hij het lekker vind gewoon geven toch.

Groetjes,

Michèle

@Rainbow:
je kunt gewoon een beetje kookvocht van het eten erbij doen,
of ipv dat een klein scheutje appelsap, moet je even uitproberen, elke keer een ieniemienie beetje en dan wat mixen.
je kunt ook gewoon de aardappel en vlees pureren, en de groenten zelf in stukjes snijden.
ik doe nu de aardappel pureren het vlees heel klein snijden en de groenten ook in hele kleine stukjes snijden en dan gewoon met een lepel door elkaar roeren.
maar ik doe er binnenkort geen water meer bij.
hij heeft vandaag wel een potje gehad, van bonbebe, iets van pasta met kaas en groenten ofzo maar gadver ik ben al zo misselijk als een hond en toen werd ik helemaal ziek…
enfin het was een 12+ potje en zat 250 gram in, hij at het heel snel op en daarna ook nog een schaaltje yoghurt.
niks gespuugd! en nu ligt ie met een volle buik te slapen haha, hij viel bijna in zijn nieuwe hippe kinderstoel in slaap dus dacht, leg m even te bed.
vanavond een avond papje van bambix

@Sandra, ja ik geef het gewoon regelmatig, maakt echt niks uit of ik nou diksap geef of appelsap, hij krijgt dit overigens alleen tijdens zijn liga om 3 uur.
de rest van de dag krijgt hij als ie wat drinken krijgt water of water met een paar drupjes roosvicee.

@Michele: ja vind ik ook wel maar was toch benieuwd… het is ineens zo anders he nu… eerst mocht hij alleen pepti melk en nu ineens mag ie vanalles, zelfs appelsap enzo is toch maf
ik hield hem kwa eten zo “klein/baby” omdat ie gewoon niks mocht, en nu mag er ineens wel vanalles en ik weet nog niet precies wat er mag.
dus voeg er nog een vraagje aan toe,
geef jij Morgan ook wel is choco pasta op dr boterham?
als je bijvoorbeeld eerst kaas of vlees geeft en DAN iets met pasta ofzo?
of stroop of jam mag natuurlijk wel dan… maar pasta is meteen zo drastisch alleen rico had laatst een stuk van mijn boterham afgepakt en opgesnoept…vond het heerlijk

Nee ik geef haar nog geen pasta, dit kan namelijk sporen van noten bevatten enne ik vind het te zoet nog. Ze heeft nog nooit choco gehad dus we houden het nog even bij jam en stroop

Overigens was het avondeten hier een succes. Zie mijn topic over rapley.

Groetjes,

Michèle

ik verdun de appelsap altijd als dylano dat krijgt (ben ik dan zo’n miep???)

Hier ook nog geen pasta en was ik voorlopig ook nog niet van plan

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

nee ik vond het ook al een beetje teveel die pasta haha maargoed 1 malig kon wel toen. hij had ook geen boterham op ofzo gewoon een stukje wat ie van me had afgepakt omdat IK een boterham met pasta aan het eten was.
en je bent geen miep michelle, maar ik geef het gewoon zo. dokter zei ook dat ik gewoon alles kan geven op te gekruid of TE suiker gezoet (deze appelsap zitten alleen fruit suikers in) na maar wat ik net al zei, het is zo vreemd van vrijwel niks naar vrijwel alles:S

Dat geloof ik gelijk maar wel heel fijn

Liefs Michelle

Als ik ergens ben en ik heb geen roosvicee of diksap bij … dan krijgt jurian iets van dubbelfris / appelsap / sinaasappelsap oid … verdund met water (half-half)… tja is gewoon mijn gevoel denk…

Dat half-half doen wij ook. Tja, ook meer het gevoel denk ik.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Als ik hem thuis appelsap of sinasappelsap geef doe ik het ook half om half. Als we ergens op een terrasje zitten krijgt hij wel gewoon appelsap of jus zonder water.

Groetjes,
Sandra

ben ik toch niet zo’n miep

Liefs Michelle

@Sandra: dat doen wij ook. Ach, op een terrasje nemen we het er zelf ook altijd net iets meer van dan thuis, dus mag Erik dat ook…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Nee hoor geen miepen hier, ook wij verdunden het met water!
Groet Vanessa

Ja, precies Mriek!

Af en toe iets extra’s mag best

Groetjes,
Sandra

haha ben ik dan een miep?
ik bedoel, ik drink ook gewoon fris, ijsthee enzo, doe ik ook niet half water half sap, en hij pikt het goed op, weet dat hijg ewoon bij zijn koekje 100 cc appelsap mag. en voor de rest drinkt hij zijn melk goed op. ik heb zoiets van: zolang er geen extra toegevoegde suikers bijzitten kan het echt geen kwaad

Thuis drinkt Joey altijd diksap, en als we bij iemand op visite zijn krijgt hij wel eens ranja, maar dan met een heel klein beetje. Als ik op een terrasje zit met hem koop ik ook appelsap voor hem. Ik verdun het eigenlijk nooit, want het is maar heel af en toe dat hij dat krijgt, hij vind het trouwens wel heel lekker!

Lilypie

Lilypie

Ik geef ook wel eens onverdund appelsap hoor! En als ik het verdun, niet half om half maar een kwart water ongeveer, denk ik.

Ach… ieder zo zn eigen methodes, ja toch?!

En Miepen zijn we allemaal! We zitten hier toch heel de dag lekker te miepen? Niets mis mee!! hahaha!

Ik verdun de Covelt af en toe ook hoor, dus 50 water en 50 sap. Maar ik moet zeggen dat Eva écht sap lekkerder vind. En ach, zij drinkt zo enorm slecht, dat ik al blij ben ALS ze al drinkt! Dat diksap moet eigenlijk 1 deel op 5 delen, maar ik doe 1 op 10, dus ik maak het al een stuk minder zoet!

En Inge, bedankt voor de ‘ziekenhuistips’. Maandag na haar verjaardag gaan het proberen! Beetje spannend vind ik het wel hoor! Of misschien dinsdag 1 september, want maandag zijn we laat thuis van het kdv en om dan te proberen is misschien een gedoe. Ja, de 1e lijkt me een strak plan. Ik ben zo benieuwd!

Groetjes Rainbow, trotse mama