Antilekerbekers zo lek als een mandje

Wat hebben wij hier thuis toch een haai! Gisteren dronk ze opeens zelf, met haar handjes hield ze de fles vast tijdens het drinken. Dat ging goed. Daar was ik al blij mee, want ze vertikte het eerst om zelf te drinken. Vandaag zei haar leidster op het kdv dat mevrouw gewoon uit een tuitbeker zat te drinken, terwijl ze dat noooooit deed. Ze zei al: ‘Er is een wonder gebeurd!’. Eef zag dat de andere kindjes ook uit zo’n beker dronken en toen deed ze het ook. De haai. En hier net doen alsof ze écht niet weet hoe het moet!

Enfin, ik had er al 5 bekers staan ofzo en die pakte ik er maar weer eens bij. In sommige zat al schimmel! Tja, ooit diksap eruit gehaald en ze vergeten om te spoelen…Ik pakte de schimmelloze Difrax antilek. Misschien zit het ventiel niet goed ofzo, maar dat ding lekt als een gek. Ook die van Avent is zo lek als iets, heel de vloer lag vol water! De Bibi is ook al niks! Welke hebben jullie? En is er eentje die echt NIET lekt?

En wie heeft die van Difrax? Hoe werkt dat slow-fast blauwe ventielrubbertje in hemelsnaam? Ik heb het er gewoon op gedaan, volgens mij kan dat maar op één manier en het witte ventiel zelf kan volgens mij ook maar op één manier. Nou ben ik niet wiskundig en niet goed in puzzelen, maar zo moeilijk lijkt het me niet? Toch lekt het ding zodra ik 'm op z’n kop hou. Niet een druppel, maar hele scheuten! Gebruiksadvies graag!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 19 Aug 2009 22:47:16

Hoi hoi,

ik heb voor Lisa de Nuby Non-Drip silicone drinktuit. Ik heb hem al volgedaan, flink op z’n kop geschud en er komt echt NIKS uit!! Wel E 6,49 bij Kruidvat, maar ja ik vind al die bekers duur…

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

Wij hebben ook die difrax slow-fast Rainbow. Met diksap (dus heel vloeibaar spul) moet je 'm op slow zetten; je doet het blauwe rubbertje er zo in dat het woord ‘slow’ naar boven ligt (dus te lezen is). Vervolgens klik je 'm dicht en duw je het witte dingetje in de dop. Als je dat goed doet, lekt 'ie niet. Hier tenminste niet, dit is de eerste antilekbeker waar wij wat dat betreft tevreden over zijn…

Met dikkere vloeistoffen (zoals yoghurt bijvoorbeeld) zet je 'm op ‘fast’ (blauwe rubbertje met het woord ‘fast’ naar boven). Anders komt er geen druppel uit.

Zo een beetje goed uitgelegd?

Enne, die Eva is inderdaad een haai!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ja vreselijk die anti lek bekers!
lieke zoog met zachte tuit vaccuum en ging alles lekken!
toen met harde tuit geprobeert en van alle merken! tot avent aan toe.
heb mijn kast er nog vol van staan! en waar ik bij uitkwam was gewoon 1 van de hema met harde tuit! en werkte het beste!
ook niet lang gebruikt ben al snel aan de oefenbeker van difrax begonnen en als we weggingen nam ik de rietjes beker van nuby mee! Of gewoon pakjes drinken in zo’n difrax pakjes houder.
Ging prima

groetjes gytha

Hier trouwens ook de rietjesbeker van Nüby, we wisselen ze af. Die rietjesbeker lekt ook niet Rainbow, dus mocht het nou echt niet gaan lukken met de difrax…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier ook de rietjesbeker van nuby, ideaal ding. Ons oudste dronk al heel snel uit een rietje dus nooit andere bekers gehad.

Groet Vanessa

Ik vind het ook verschrikkelijke k-dingen! Ik heb er heel veel en ze bevallen geen van allen! Die Nuby rietjesbeker heb ik ook, maar daar kan Eva nog niet mee uit de voeten. Daar moet ik nog maar even mee wachten. Misschien is de Nuby antilek wel iets, waar Yovahn mee kwam?

@ Mriek: ik had de beker inderdaad ‘geprepareerd’ zoals jij zegt, maar nog steeds lekt 'ie als een gek. Dat blauwe ding moet toch IN het witte ventiel he? Ja, misschien doe ik dat wel fout? Ik pak het witte ding, maak het open, leg het blauwe flubbertje erin en sluit het witte ding. Dat monteer ik in de fles, ik draai de dop erop, hou 'm ondersteboven en…hij lekt!

GRRRRRRRRRRR!

Ik heb er 1 van nuby en die lekt ook als een zeefje maar is wle zachte tuit dus als je de goede hebt werkt het misschien wel

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

even een vraagje tussendoor. Dani heeft ook zo’n beker met ingebouwd rietje. Zjn eigenlijk volgens mij vanaf 12 maanden, maar hij had hem gehad, dus ik dacht ga het gewoon proberen. Hij drinkt er goed uit!
Nu heb ik weleens gehoord dat het beter is om drinken (en dan bedoel ik water/diksap etc) niet meer uit de fles te geven, maar bijvoorbeeld gewoon uit een beker. Dat wordt met Dani nog een enorme knoeiboel uiteraard. Is dan die beker met rietje ook een goede oplossing. Of kan ik beter een tuitbeker geven???

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi hoi,

Jony is inmiddels 19mnd drinkt ook nog niet uit gewone beker ze giet hem zo leeg in haar nek ze snapt het niet moet het met alle geweld zelluf doen…
Nu heb ik ook de nuby met in gebouwd rietje als je een slok neemt blijft er nog wat in het rietje zitten. Nu heeft Jony dat ondekt dus wat doet ze haar vingertje in het rietje en dan rietje wegtrekken vinger flopt eruit spetters vliegen in het rond… zucht. Deze nuby beker krijgt ze dus nu nog alleen met water. Want binnen notime zat de tafel onder de spetters limonade.
Ik heb haar nu de bekers van tupperware met rietjes deksel gaat super.
En toen ze klein was heb ik de goedkope bekers van de kruidvat met rode/blauwe deksel simpel goedkoop systeem maar die werkte super.

@Saro: ik denk niet dat het uitmaakt of je nou een antilekbeker systeem gebruikt of dat rietjes systeem… lijkt mij dan…

Groetjes en succes met uitproberen.

Cora

Heb altijd gehoord dat het rietje beter is dan de tuit. Voor de tanden dan hé.

@Rainbow: zoals jij het hebt gedaan, is de juiste manier. En dan dus met het woord ‘slow’ naar boven. En dan het witte dingetje er goed in doen; er zit een klein gaatje aan de onderkant en die moet in het rondje in de dop waar ook een gaatje in zit. Heb je dat ook gedaan? Zo nee, dan is dat het misschien. En anders, tja…dan is er geen hoop meer…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik heb hier ook vier van die anti-lek bekers staan, en ze lekken allemaal. Ik heb haar gewoon een rietje gegeven. Eerst speelde ze ermee, en al snel had ze door dat ze ermee kon drinken. Nu drinkt ze alles uit een gewone beker, en dat gaat gelukkig erg goed.
Groetjes, Daniella

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Zie nu pas een fout in de topictitel:

AntilekERbekers…hihi.

Weet niet waarom ik dat grappig vind eigenlijk. Zal de hitte wel zijn.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

is omdat het lekker is als ze lekken Mriek snap je dat niet

Liefs Michelle

@ Mriek, er is inderdaad geen hoop meer…Niet met mijn beker en niet meer als speller! Lekerbekers…wat zijn dat? Ik heb nij Difrax geklaagd! En een andere Difrax gekocht voor bij mijn ouders (ja, hardleers!). En…die lekt NIET. Ik heb dus gewoon een foute. Ik had die met zachte tuit, die met harde tuit lekt niet.

Eva kan nu pas zelf drinken uit een fles met handvat, dus nog met speen. Ik weet nog niet of ik haar dan de tuitbeker moet aanleren, of dat dat rietje handig is. Eva is best slim, maar niet zo wat drinken betreft, haha. Ik ben Difraxfan, maar bij die rietjesbeker hangt het deksel heel raar. Dat hangt vóór het rietje, dus als ze drinken zit het tegen het neusje aan! Hoe maken ze zoiets stoms?

Ik geef het op met al die tuit en rietjesbekers krijg er een punthoofd van, al een paar dagen een paar slokjes genomen uit een gewone beker en dan als dat ff goed ging goed geprezen en dan zijn flsje gegeven. dus nu wordt het de oefenbeker van difrax, maar wat ik er wel vervelend aan vind is dat ik die dus ver weg moet zetten en hem af en toe zelf moet laten drinken anders blijf ik aan het dweilen en omkleden oke ik heb nog geen rietjesbeker geprobeerd. maar je wilt niet weten wat voor bekers ik intussen in de kast heb staan, dat zijn behoorlijk wat pakken luiers

Liefs Michelle

Ik zou het met rietje proberen aan te leren Rainbow, kan ze straks moeiteloos overstappen op de pakjes sap met een rietje…

Dus de rietjesbeker van difrax is een beetje typisch? Die van Nuby bevalt prima, dus je kan altijd nóg eentje erbij kopen…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

in t begin dronk hij uit nubby antilek… nou hij was zo lek als een vergiet…
nu drinkt hij uit avent… en ik moet zeggen hij lekt echt niet! Wat ik wel als tip heb gekregen bij de drogist is om de spenen nog wel uit te koken… anders beginnen ze te lekken… dus misschien een tip?

Hier ook een avent met harde tuit, geen problemen mee. Nora drinkt ook uit een rietje, gewoon is geprobeerd toen we op een terrasje stopten met een fietstochtje en geen problemen, dat doen we nu thuis ook weleens, Hoewel het soms nog wel een beetje knoeien is, slikt ze te laat geloof ik.