Andermans kinderen

Heey meiden.

Ik vroeg met even het volgende af, als moederzijnde lijkt me dat je het beste met je kind voor hebt, en daarbij je kind opvoed, met name respect toont tegenover de ander.

Nu valt het mij op dat kinderen tegenwoordig zo’n grote mond hebben, echt brutaal!!

Bijvoorbeeld…kom vanmiddag met Ruben uit school lopen, fietste 1 van de buurkinderen achter ons, en maar bellen.
Haalt ze ons in, met de opmerking ‘’ ja hallo als ik bel moet JE aan de kant gaan’’ en bedenk dan even het type asso stemmetje erbij.
Nou geloof me ze kon makelijk om ons heen.

Nu…heb ik er even achteraan geschreeuwd dat ze niet zo brutaal moest doen, krijg je totaal geen reactie, en haar moeder kijkt vanuit de tuin uit haar boekje op, en leest vervolgens weer rustig verder, en spreekt haar dochter van 8 er ook helemaal niet op aan.

Nu is dit even een klein (bescheiden) voorbeeldtje, want zinds dat kind met haar moeder is komen inwonen bij haar ouders, is het echt een drama hier in de straat.
De rust is ver te zoeken, en hou mijn hart vast als dat een tiener word.

Maar nu vroeg ik mij af hoe gaan jullie met andersmans kinderen om? zolang het leuk en aardig is, is het natuurlijk niet zo moeilijk.
Maar zodra een klein kind een grote mond tegen je heeft?
Ik kan haar toch niet corrigeren, dat zou haar moeder toch gewoon moeten doen, die er overgens totaal geen zin in heeft, en keer op keer doet alsof haar neus bloed.

Groetjes Marianne mama van Ruben

Ik vind dat ook altijd heel moeilijk, maar “betrap” mezelf er op dat ik er eigenlijk wel altijd iets van zeg!

Wij wonen op een leuk pleintje waar aan het eind een speeltuintje staat. Daar staan over het algemeen speeltoestellen voor kleine kinderen, maar sinds het mooie weer staan er ook regelmatig pubers van een jaar of 13. Op zich geen probleem, maar als het te gortig wordt trek ik wel mijn mond open.
Een tijd geleden liep ik met mijn twee zoontjes naar het speeltuintje toen ik zag dat een van die grotere jongens een zak chips op zijn kop hield en leeggooide op het gras. Al lopend heb ik al gevraagd/gezegd dat ze dat op moesten ruimen en dat het wel heel asociaal was. In eerste instantie hadden ze natuurlijk een grote mond en wilde ze het niet opruimen. Ik heb er eigenlijk zo lang bovenop gezeten dat ze op een gegeven moment niet wisten hoe snel ze ineens die chips moesten oprapen. Met mij ga je echt niet sollen hoor .

Ik vind het ook gewoon echt belachelijk dat dat soort dingen gebeuren en ik vind ook dat je daar best iets van van zeggen.
Afhankelijk van de leeftijd en de actie van het kind kies ik mijn toon (en ik blijf altijd netjes) en tot nu toe werkt het wel.
Jammer genoeg zijn andere ouders ook gewend aan mijn voortvarendheid en laten het vaak aan mij over.

Hoi hoi
ook ik zeg er altijd wat van. Maar wel netjes idd.
Kan er idd ook echt jeuk van krijgen als kleine kinderen te pas en te onpas JE zeggen. Dat mocht ik vroeger echt niet van mijn ouders. En nu kan ik het niet eens anders, voel mezelf dan erg asociaal.
Kan je nagaan, vroeger is niet eens zo lang geleden. Ik ben pas 27. De veranderingen in opvoeding gaat erg snel.
Bij de oudere jongeren probeer ik het met een grapje duidelijk te maken. Ik werk in een tankstation en dan komen 's avonds veel jongeren sigaretten halen. Als ze dan heel ongeinteresseerd wat zeggen: "pakje marlboro"
zeg ik altijd: "alleen als je erbij lacht"
werkt altijd…

Ik trek meestal wel mijn mond open. Bijvoorbeeld van de winter. Morgan liep met mij naar huis en we worden gegroet door een paar jochies. Ik groet terug en op het moment dat we ze de rug keren zeg maar gooit er1 een sneeuwbal op morgan der rug. Ik heb toen in niet te misverstane woorden aangegeven dat hij mazzel had dat ze los liep omdat ik hem anders zelf een paar sneeuwballen in zijn trngsml zou bezorgen. Ja sorry dan ben ik niet aardig. Ook lopen ze hier regelmatig door de poort of eigenlijk over de brede muur die de poorten van elkaar scheid, niks op tegen maar niet over het schuurdak lopen. De meeste weten het wel, maar het eerder genoemde plr*sjong doet het wel, gister toevallig ook weer en toen Mer er wat van zei gooide hij een steen. Probleem in dit geval is dat de kinderen de tolk zijn thuis. De ouders spreken (dan ineens) geen nederlands.

Maar ik roep ook regelmatig als er weer een k*trut roept dat ie dat tegen zijn moeder moet zeggen als ie zijn zakgeld krijgt. Grappige is vaak wel als de vaders het horen dat ze thuis nog een paar pestklappen krijgen. Maar hier is het eigenlijk ook maar 1 joch dat zo is. De rest begint hem ook een beetje links te laten liggen.

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi,

ik merk ook idd dat veel kinderen steeds brutaler worden. Nikki is 7 jaar en zit in groep 3, maar er bij sommigen voor een taal uitkomt!!! Daar is Michèle d’r woordenschat nog heilig bij! En dan denk ik bij mezelf, hoe moet dat als ze ouder worden??? Dan worden het vaak allemaal van die hangjongeren die (soft)drugs dealen op het dorpsplein… Ik durf straks mijn dochters bijna niet meer alleen naar vriendinnetjes te laten gaan op de fiets… Maar goed, on topic, ik merk dat het vaak helemaal niks helpt als je er wat van zegt tegen die brutale jong, je krijgt gewoon een grote mond terug! En idd, de ouders doen vaak niks, maar hier op het dorp is het ons kent ons en de ouders waren vroeger zelf ook vaak zo… :S

Grtz Von

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

@michéle…een sneeuw bal naar je kleine meid!! ik kan me je reactie heel goed begrijpen, alleen door het te lezen ervan, begon het al te kriebelen.

@Boukje&Sarah…hahah knap dat je het met een beetje humor probeert op te lossen, dat is inderdaad een goed idee, kan het allicht eens proberen

Maar de pest is dat je volwassen bent, en altijd aagekeken word ongeacht wat een andermands kind heeft uitgespookt.
Jij bent tenslotte meerderjarig dus je zou beter moeten weten.
Maar ergens jeukt het bij mij dan wel zo.
Dat soort momenten mis ik het dat ik niet even een jaartje of 16 ben, dan had ik haar toch zo’n schop onder de kont gegeven.

Nou aangekeken worden of niet als Morgan in de buggy had gezeten of ik was niet alleen geweest had ie ze echt gekregen van me. Het was na een paar dagen sneeuw en vriezen dus het had ook een ijsbal kunnen zijn en ze moest hard huilen want ze snapt er niks van natuurlijk ze voelt alleen ineens een duw. En dan heb ik zoiets ik moet beter weten? Moet hij ook hij is wat 13, 14 jaar…

Oh ja ik weet niet hoe het bij jullie is maar in sommige wijken bij ons hou ik wel mijn mond omdat je anders ineens 14 cm tussen je ribben hebt hangen.

Groetjes,

Michèle

quote:
Oh ja ik weet niet hoe het bij jullie is maar in sommige wijken bij ons hou ik wel mijn mond omdat je anders ineens 14 cm tussen je ribben hebt hangen.

Hier in het noorden ‘valt’ het gelukkig nog wel ietsjes mee.
wij hebben 2 jaar terug de stad ingeruild voor een rustig klein dorpje, hoofdzakelijk omwille van Ruben, de buurt waar wij voorheen woonden kon een kind geen kind meer zijn, op elke hoek stond wel een hanggroepje, de hele kleintjes onderuit te halen.
Dus wij kregen een kans te verhuizen, en hadden zoiets van doen!! Maar ja rotte peren hou je helaas overal hahaha

Ik dacht al dat het aan mij lag, het gedrag en de taal van de ‘jeugd van tegenwoordig’! Wat voel ik me oud als ik het zo terug lees, en ben pas 24!

Hoe moet je in vredesnaam reageren als een buurjongetje van 3,5 jaar jong k*thoer tegen je zegt? Corrigeren? Tegen die tijd was hij doorgefietst… En snapt hij wel wat hij zegt?
Ik hoop dat mijn zoon zoiets nooit zal zeggen, maar toch halen ze het ergens vandaan…

Een vriendin van mij heeft een dochtertje van 6 jaar, en ik weet vrijwel zeker dat het meisje netjes is opgevoed. Ik kwam gemiddeld 3x per week over de vloer daar voordat mijn zoon geboren was. En het was echt een superlief meisje dat erg verlegen was… Maar nu ze naar een andere klas op de basisschool is gegaan lijkt ze wel compleet losgeslagen te zijn! Schelden, vernielen, niet luisteren en wat allemaal nog meer. Echt een heel ander kind. Mijn vriendin weet ook niet meer wat ze moet en heeft hulp gevraagd aan de schoolarts en de huisarts. Nu maar hopen dat er hulp komt…

Maar goed, ik zal alles doen om mijn zoon respect bij te brengen en brutaal te zijn met mate…

Groetjes, Marloes

quote:
quote:

Hier in het noorden ‘valt’ het gelukkig nog wel ietsjes mee.
wij hebben 2 jaar terug de stad ingeruild voor een rustig klein dorpje, hoofdzakelijk omwille van Ruben, de buurt waar wij voorheen woonden kon een kind geen kind meer zijn, op elke hoek stond wel een hanggroepje, de hele kleintjes onderuit te halen.
Dus wij kregen een kans te verhuizen, en hadden zoiets van doen!! Maar ja rotte peren hou je helaas overal hahaha

Ja ik kan niet zonder mijn stad enne ik moet zeggen die wijken woon ik ook niet meer hoor en zou ik nu ook niet mee gaan wonen, maar leuk is anders.

Groetjes,

Michèle

Ja, het is echt vreselijk! We zijn nu naar een andere buurt verhuisd. Hier lopen de kinderen in polootjes en hockeyrokjes, haha, maar geen idee watvoor gescheld daar uit kan komen! In onze vroegere buurt kwam ook altijd zo’n k-jong. Hij kwam mee met zijn vader, die dan in het kroegje bij ons in de straat ging hangen. Dat kind verveelde zich dood en hing wat rond. Hij riep de hele tijd: oeoeoeoeoeoeoeoe, net een uil. Daar werd je al ziek van. Maar hij pakte ook een keer gipsplaten die ergens stonden en die ging hij voor ons huis kapot rammen. Nou, daar zei mijn vriend wat van. Dat kind meteen schelden en niet opruimen natuurlijk. Waardeloos. Ik kan ook écht niet tegen brutale kinderen. Maar mijn neefje zei laatst ook ‘ku-’ tegen zijn zusje. Terwijl hij niet weet wat hij zegt. Of ‘ku-fiets’. Mijn zus voedt ze netjes op, maar ze leren dat soort taal op school. Dan kun je niets anders dan het coorigeren. Ook als andere kinderen het tegen je zeggen! Al heb ik dan de neiging om zo’n kind zélf verrot te schelden, dan zijn ze zo stil. Maar dat kan niet waar Eef bij is!

@Michele, wat ontzettend zielig dat dat k-joch een sneeuwbal tegen Morgans rug gooide! Ik zou op zo’n moment ook vet ontploffen. Ze moeten niet aan m’n kind komen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

@ Rainbow KT kun je ook met een hete aardappel uitspreken hoor
En dan is K
T nog het minst erge. Bij ons hoor je allemaal ziektes sommige wist ik niet eens dat ze bestonden.
En ja ik zou hem graag als nog een paar p-klappen verkopen.

Groetjes,

Michèle

hier val dat soort jongeren nog wel mee maar wij wonen dan ook in een dorpje en in onze wijk heb je of jonge gezinnen of ouderen.
ja op de parkeerplaats moet je s avonds maar niet gaan daar zitten dan de jongeren te blowen tot voorheen ook in het park maar die is zodanig ondrehanden genomen dat je het hele park kan overzien dus daar zal niet snel gehangd worden

waar ik meer last van heb is de aso volwassenen. oeii als ik diegene te pakken krijg t zit namelijk zo elke dag ligt er een verse hondedrol in mijn voortuintje ik heb dr al een bordje neergezet dit is geen hondenwc maar t helpt niet
maar als ik dat mens te pakken krijg dan krijgt ze een gratis gezichtsbehandeling alleen dan niet met modder maar met de warme produktie van haar eigen hond hahahaha

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Oh das precies een van de redenen waarom wij de tuin gaa overspannen met gaas. 1 dat mijn katten niet weglopen en 2 omdat ik gestoord wordt van de katten van de buren die denken dat mijn tuin een openbaar toilet is en omdat mijn buurvrouw het zo zielig vind dat ze buiten wonen dus die geeft ze eten voor mijn poortdeur.

Groetjes,

Michèle

quote:
oeii als ik diegene te pakken krijg t zit namelijk zo elke dag ligt er een verse hondedrol in mijn voortuintje maar als ik dat mens te pakken krijg dan krijgt ze een gratis gezichtsbehandeling

whahaha…o lig hier in een deuk.
Maar heel begrijpelijk, hier denken de katten en honden van de buren ook dat onze voortuin een uitlaatplaats is.
En was 1 hond die kwam steenvast elke dag langs, en liep daarna vrolijk weer met de baas mee.
Nou ik had het er zo mee gehad, en heb een schep gepakt en het zo bij haar in de tuin gegooit…alsjeblieft…
en heb er tot nu toe geen last meer van gehad.

tegen katten zou je geloof ik koffieprut in de tuin kunnen strooien het schijnt dat ze daar weg van blijven.
hier hebben we een buurtkat die het erg leuk vind om onze vuilniszakken kapot te maken. vuilniszakken kosten hier 9 euro per rol!! die heeft al een aantal keer een plens water over dr heen gekregen maar ze is erg hard leers wellicht stap ik ook maar eens naar de buurvrouw toe om dr wat van te zeggen oef en als ze weer op akantie gaat laat ze de kat binnen (normaal is die altijd buiten) vorig jaar hebben we twee weken wakker gelegen door het gemiauw van dr nog zo’n irritatie,

het vervelende is dat mijn voortuintje in tweeen is gedeeld waarvan het gedeelte die als hondentoilet word gebruikt achter de uitbouw ligt dus die is niet te zien maar elke keer als ik iemand met de hond zie lopen vlieg ik naar het raam en probeer te gaan gluren om dr op hete daad te betrappen helaas nog zonder resultaat.

Ja maar het is nog wel de bedoeling dat mijn eigen katten in de tuin willen. Dus geen prut maar een gaas over de tuin zo ontsnappen mijn monsters ook niet

Groetjes,

Michèle

nou idd dat is een klein voorbeeld, maar wel brutaal wat je zegt.
nou wij zaten laatst in de bus,
buiten rico zaten er nog 4 of 5 kleine kinderen bij, waarvan de oudste niet ouder dan 6 was.
zaten er kinderen van ong. 10 in de bus die een nummer van Kempi ofzoiets op hadden gezet,
waar het " K" woord (als in de ziekte " K")
voor en het woord " N" (als in sex)
en nog van dat soort woorden
die schreeuwde dus kei hard mee.
nou echt mijn vriend die schreeuwde op den duur tegen die kinderen of ze wel helemaal normaal waren!!
toen kreeg ie nog een grote mond ook, dus hij stond al op en brulde: MOET IK NAAR JE TOEKOMEN?!
Nou zeg ik je… de adrenaline schoot door mn lijf heen ik schrok me te pletter.
die houdt dus niet van disrespectvol gedrag en dat pikt hij al zeker niet van een klein snotjong met een grote mond.
toen zetten ze gauw een ander nummer op en krompen zowaar in elkaar.
Mn vriend ging weer zitten en ik zei: was je echt naar hun toegegaan?
hij zo: ik had de buschaufeur verzocht de deur open te maken en ik had ze buiten gezet… verder niet aangeraakt natuurlijk, maar dit kan echt niet!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Een ander nummer opgezet Inge??? Ze draaien dus muziek in de bus?? Sorry maar als ik hier in de tram of bus doodziek van wordt ik dat dat ik verplicht wordt om naar de klereherrie van die jongeren te luisteren. Dat ze een MP3 ophebben best, maar gebruik dan in godsnaam ook de oordopjes die erbij horen in plaats van dat ik mee moet luisteren naar de ongecensureerde versies van 50 cents en Snoop Dog.

Groetjes,

Michèle

zoiets hebben wij ook meegemaakt een een aantal pubers die keihard muziek zaten te draaien in de bus.
wij kwamen net uit het ziekenhuis was geopereerd aan mijn pols
mijn man zei dr wat van en kreeg ook een grote mond terug
toen reageerde mijn man in hun taal (turks) toen kropen de jongens bijna in hun stoel zette de radio uit.

toen wij uitstapten kreeg mijn man nog een bedankje van de busschaufeur.

het erge was wel dat voor de jongens een turks meisje zat en die dacht eerst dat mijn man het tegen haar had dus die schrok en zei met een piep stemmetje ik heb geen radio meneer hahaha

het is gewoonweg associaal om in het openbaar zo hard muziek aan te zetten
hou gewoon rekening met de medemens maar schijnbaar denken de jongelui van tegenwoordig dat dat niet meer hoeft