Heey meiden.
Ik vroeg met even het volgende af, als moederzijnde lijkt me dat je het beste met je kind voor hebt, en daarbij je kind opvoed, met name respect toont tegenover de ander.
Nu valt het mij op dat kinderen tegenwoordig zo’n grote mond hebben, echt brutaal!!
Bijvoorbeeld…kom vanmiddag met Ruben uit school lopen, fietste 1 van de buurkinderen achter ons, en maar bellen.
Haalt ze ons in, met de opmerking ‘’ ja hallo als ik bel moet JE aan de kant gaan’’ en bedenk dan even het type asso stemmetje erbij.
Nou geloof me ze kon makelijk om ons heen.
Nu…heb ik er even achteraan geschreeuwd dat ze niet zo brutaal moest doen, krijg je totaal geen reactie, en haar moeder kijkt vanuit de tuin uit haar boekje op, en leest vervolgens weer rustig verder, en spreekt haar dochter van 8 er ook helemaal niet op aan.
Nu is dit even een klein (bescheiden) voorbeeldtje, want zinds dat kind met haar moeder is komen inwonen bij haar ouders, is het echt een drama hier in de straat.
De rust is ver te zoeken, en hou mijn hart vast als dat een tiener word.
Maar nu vroeg ik mij af hoe gaan jullie met andersmans kinderen om? zolang het leuk en aardig is, is het natuurlijk niet zo moeilijk.
Maar zodra een klein kind een grote mond tegen je heeft?
Ik kan haar toch niet corrigeren, dat zou haar moeder toch gewoon moeten doen, die er overgens totaal geen zin in heeft, en keer op keer doet alsof haar neus bloed.
Groetjes Marianne mama van Ruben