Andere voeding

hey bieb,
hoe gaat het vandaag met kaya?
ik hoop weer veel beter dan gisteren.

laat je het nog even weten?
we leven mee met je moppie hoor!

groetjes christa mama van diantha

Ik hoop voor je dat het vandaag allemaal wat beter ging?
Want jij hebt echt je handen vol aan kaya als ik het zo lees.

Ik ben ook een beetje door mijn ideen heen wat de maagkrampjes betreft hoop voor je dat het bij kaya snel overgaat.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Oja Bieb ik hoorde dat een warm kruikje op haar buik ook wel eens wilt helpen of een warm badje
Dan ontspannen ze lekker Het is vaak alleen zo jammer dat het maar tijdelijk is dat ze ontspannen want die krampen komen steeds weer terug
Doe je trouwens iets van Babymassage
Dat kan ook helpen haha en dat zeg deze muts allemaal
Ik ben helemaal niet het type dat aan babymassage doet maar met Justin wel hoor
En dat werkt ook goed
Meer tips heb ik nu even niet meer
Ik hoop zo dat het goed gaat ondertussen met jullie kleine meisje
Geef haar maar een hele dikke knuffel van ons

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Hoi,

Het ging vandaag iets beter, ze leek iets rustiger en ze lachte wat meer

Wel heeft ze 2x achter elkaar per ongeluk de “verkeerde” voeding gehad (voor hongerige baby’s, die had ik in het Friso blik laten zitten en Peet dacht dat daar de nieuwe voeding al in zat hihi. Foutje in de regie )
Maar goed, toen we daar achter kwamen had ik wel zoiets van: heee, dat verklaard het spugen dat ze opeens weer deed.
Het helpt dus wel degelijk, die voeding voor krampjes!
Want daarbij spuugt ze amper.

Bedankt nog weer voor de tips trouwens!
Alleen Kaya is vaak heel gespannen in bad.
Ze lijkt het doodeng te vinden en ligt vaak met gebalde vuistjes die ze keihard tegen haar borst houdt (sneu )
We gaan waarshijnlijk eens een tummy tub proberen.
Kijken of ze zich daar prettiger in voelt.

Babymassage heb ik idd nog niet geprobeerd.
Zou niet weten hoe dat moet hihi

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

hey bieb, weet je wat diantha ook heerlijk vindt?
met een van ons onder de douche! dat doen we al vanaf de eerste week.
ze vindt het heerlijk. ze heeft het zelfs gepresteerd om onder de douche in slaap te vallen.
ze liggen natuurlijk lekker tegen je aan.
diantha wordt nu erg zwaar om ze zolang op je arm te dragen, we hebben een stoeltje in de douche gezet. dikke pret natuurlijk! nu is het hupsen en springen op je schoot en de waterstraal willen pakken. heerlijk.

maar toen ze zo oud als kaya was, lag ze heerlijk rustig op je arm.
en die waterstraal is ook een vorm van massage!

maar ik ben blij voor je dat deze voeding goed gaat.

knuf voor die kleine meid.

hoi bieb,

net ff bij gelezen moest heel wat schade inhalen heb ik gezien,

Maar herken zo ontzetend veel in je verhaal. Patrick heeft ook na dat ik van de borstvoeding overgestapt ben op fles voeding erg veel problemen gehad. Eerst de normale friso toen bleef hij maar honger houden dan de friso voor de hongerige baby kreeg hij krampen van, en uiteindelijk de friso comfort, die hebben wij lang aangehouden eigelijk tot aan dat hij de voeding niet meer nodig had en hij op vast voedsel over ging. en achteraf gezien was dat de beste keuze. maar o wat hebben wij wat af geprobeerd zeg.

dus ik kan je eigelijk alleen maar suxcces wensen en vertellen dat ik het hele verhaal herken. en ja het is verschrikkelijk wanneer je kind zo ontzettende krampen heeft. je voelt je op zo’n moment zo machteloos.

Zo vaak kreeg ik te horen van mensen dat het gewoon tijd nidig had en vanzelf over zou gaan. Maar dat wilde ik op dat moment helemaal niet horen ik wilde dat er een wonder middel was wat meteen zou helpen. Toen bleek later trouwens ook nog dat hij last had van opstipatie. Waar hij zo af en toe nu nog erg last van heeft. Eerst siroop gekregen van de dockter maar nu werkt de roosvizee laxo erg goed. Want na het veranderen van voeding willen kinderen daar ook snel last van hebben.

De tip van mij is : let daar een beetje op want dat is vrij snel en makkelijk op te lossen en is ook erg verlichtend voor kaya.

Lieve lieve Kaya veel sterkte in de strijd tegen de krampen!!

veel liefs mignon

Christa, bedankt voor je tip van onder de douche gaan!
Ik heb wel met Kaya gedoucht in het begin, maar nu al zeker 5 weken niet meer.
Komt vooral omdat het hier nogal hectisch is i.v.m. onze verhuizing enzo.
Gewoon domweg niet meer aan gedacht, aan samen douchen.
Dus bedankt!

quote:
Eerst de normale friso toen bleef hij maar honger houden dan de friso voor de hongerige baby kreeg hij krampen van, en uiteindelijk de friso comfort,

Mignon, dat zou het verhaaltje van Kaya kunnen zijn.

Ik moet eerlijk zeggen dat het met deze voeding (comfort) tot nu toe beter gaat dan verwacht.
Ze lijkt niet zo veel krampjes meer te hebben als voorheen gelukkig.
En waar ik bang voor was, dat ze weer terug zou vallen naar 7 voedingen i.p.v. 6 voedingen (waar we eindelijk weer op zaten dankzij de voeding voor hongerige baby’s) is ook niet gebeurd.
Ze red het nog steeds prima met 6 voedingen
Dus…ik mag niet klagen!

Verder is ze vandaag bij het cb geweest en is ze netjes aangekomen.
Ze is nu bijna 8 weken en weegt 4445 gram en is 54 cm.
Ze zit iets onder het gemiddelde met lengte en gewicht, maar het is wel prima in verhouding met elkaar

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

P.S.
Heleen, bedankt voor je mailtje over babymassage!!

hey bieb,
fijn dat alles weer lekker gaat met kaya!

Hoi

Wat laat maar wat wij met Manon veel deden was fietsen met de beentjes en met de klok mee rondjes rond de navel masseren als ze erge last had.

Misschien kun je er nog iets mee!

Tessie

Graag gedaan Bieb
Hoop dat je er iets aan hebt en Kaya ook natuurlijk
Het is gewoon erg lekker voor haar en voor jou ook
Succes met je meisie hoop dat het snel beter gaat

Ondertussen zitten we wel al mooi een paar dagen op VIJF voedingen
Geef nu 150 cc per keer (i.p.v. 120 cc)
Ze komt nog wel elke nacht, maar dat heeft ze zelf al verschoven van half 3 / 3 uur naar half 4 / 4 uur.
Uiteindelijk komen we ooit vanzelf een keer op bijv. 7 uur uit
Voorlopig vind ik dit al heel wat!

Hey dat is mooi zeg van je meisie
Goed hoor Kaya
Bieb heb veel aan deze topic
Justin is al een paar dagen flink aanhet spugen en het is geen mondje voeding wat hij terug geeft maar soms een hele sloot en al een paar avonden wakker en huilen omdat hij last van zijn buikje had
Vandaag ben ik dus ook over gegaan maar de zelfde voeding die jij Kaya geef
En hij heeft nu 1 flesje gehad en merk nu al dat hij rustiger is
En hij slaapt
en heeft niet gespuugd jippie maar ikmoet natuurlijk niet te vroeg juigen
Maar hoop dat het nu beter gaat
Vind het zo zielig voor het ventje
Dus Bieb bedank je kleine meisje maar (bedoel dat niet gemeen hoor vind het erg dat ze er ook zo last van heeft gehad ze zijn veel te klein om dan al pijn te hebben)
Maar daar door ben ik dus ook naar deze voeding over gestapt
Geen haar maar een dikke knufff

Ik hoop dat het gaat helpen Heleen!
Is het dan plotseling? Dat hij zoveel spuugt?
Da’s toch ook vreemd…
Knuf voor jouw kleine mannetje terug!

Gewijzigd door - Bieb op 14 Jan 2006 23:15:46

Het is iets van de laatste dagen dat hij zo spuugd
Wil het ook in de gaten houden hij heeft algelopen maandag zijn dktpprik gehad
Zou het daar mee te maken kunnen hebben
HIj heeft gisterenavond niet gespuugd en vanmorgen ook niet
Hij ziet er erg tevreden uit en dat heb ik al een paar dagen gemist

Hai…

Waarom heb ik nooit eerder internet genomen???Alleen al de herkenning die ik hier vind is zo fijn! Natuurlijk is het niet fijn voor jullie, maar het voelt voor mij heel fijn om hier te lezen, dat het vaker voor komt, en niet bij 2 moeders, bij een heleboel…

Onze jongste, Thomas heeft gehuild, gehuild en gehuild. Het huilen ging over in gillen. Hij sliep op een gegeven moment bijna niet meer. Hij kon zomaar ineens vanuit het huilen/gillen in slaap vallen. Echt zo eng! Alsof hij flauw viel. Dan 2 minuten later was hij weer wakker en gilde weer moord en brand! De eerste twee weken was er niets aan de hand, maar toen begon het. Ook wij hebben van alles geprobeerd met de voeding, wij zijn ook op voeding voor de hongerige baby overgegaan. Wij gingen de dr. Oetker fles gebruiken. (tegen buikkrampjes)
We kregen als tip uit het ziekenhuis (hij is opgenomen in het ziekenhuis ter observatie toen hij 6 weken oud was…) om de baby-hangmat te gebruiken, zodat hij niet zo’n last meer zou hebben van zijn krampjes in die lekkere gebogen houding. Hangmatjes zijn in de meeste speciaalzaken wel te koop, maar ook erg duur. Wij hebben er zelf een gemaakt…Heel simpel. Het werkte redelijk goed! Maar ja, toen werd hij daar te groot voor…We zijn gaan inbakeren, en daarmee was het verhaal voor ons toch wel grotendeels klaar. Bij ons hielp de combinatie van voeding voor de hongerige baby, een andere fles, en uiteindelijk inbakeren.

Fijn dat het bij jullie nu allemaal wat beter gaat! Succes!
Groetjes Charon

Ik heb deze site dan 4 maanden geleden ontdekt, en ik wou dat ik hem nog even iets eerder ontdekt had!!!
Vaak hoor je alleen de verhalen over de roze wolk, maar dat vind ik zo fijn van deze site, een kindje is niet altijd een roze wolk, en onderweg kom je nog heel wat opstakkels tegen.
Dus dan is het zo fijn de herkenning, en de tips die sommige je kunnen geven.

Klopt helemaal
Het is niet altijd een roze wolk
En elk kindje is anders daar ben ik zeker achter gekomen
Robin was een ventje dat had geen last van krampen hij had alleen honger dus hij had snel voeding voor hongerige baby`s en het was allemaal goed
En ja hij sliep niet veel op een dag
Nu heb ik Justin erbij en die slaapt een gat in de dag weet niet wat ik meemaak
Drinkt een fles en na een uurtje slaapt hij dat was bij robin anders die viel niet zelf in slaap die moest op schoot
en doet hij nog steeds ja ik weet is niet goed maar ja heb er wel van geleerd
En Robin is geen knuffel kindje en dat is mijn momentje met hem lekker ff kroelen
Heb van alles geprobeerd om hem zelf te laten gaan slapen maar helaas
Kreeg al de tip van laat het lekker zo hij geeft zelf wel aan wanneer hij te groot is
Hoop dat hij dat snel doet hahaha niet als hij 18 jaar is hahah

ik ben het met je eens hoor marianne,
het is niet altijd even makkelijk met onze kleintjes, en je stuit best wel eens op problemen.
ik wou ook dat ik deze site eerder ontdekt had.
ik heb al veel aan het meedenken en meeleven van iedereen gehad.
met z`n allen weten we meer dan allen toch?

[URL=http://imageshack.us][/URL]

Helemaal mee eens!!!
We moesten ook maar een topic openen om ikkeben even de hemel in te prijzen hahahahah.