Andere voeding

Vanavond begonnen met andere voeding voor Kaya.
Friso 1 Extra, voor hongerige baby’s…
Sjonge jonge zeg, wat een hongerlap is die dochter van ons
Echt “paniek” als ze niet snel genoeg haar eten krijgt hoor

Ze is altijd al vrij “onverzadigbaar” geweest want aan alleen borstvoeding had ze ook niet genoeg (na 1 week al bijvoeding gaan geven)
Maar sinds we volledige flesvoeding geven (5e dag nu) is het erger geworden.
Zelfs zo erg dat we van 6 voedingen ineens op 7 voedingen zaten…
En da’s dus echt veels te veel voeding wat ze dan binnenkrijgt, voor zo’n
wurm van nog geen 4 kilo.
Bovendien “schrokt” ze de fles echt naar binnen, waardoor ze veel kramp had en eigenlijk een groot deel van de dag lag te huilen (sinds een paar dagen dus)

Dus nu eindelijk dan de voeding voor hongerige baby’s.
Ik hoop echt dat het beter bevalt, dat ze een verzadigd gevoel eraan over houdt en minder krampjes heeft (enne…stiekum zou het natuurlijk voor mamma wel prettig zijn als ze er 's nachts ook beter op slaapt en niet elke 3 uur voor voeding komt )

Ben benieuwd!
Eerste fles zit er nu in

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Gewijzigd door - Bieb op 30 Dec 2005 22:34:06

ow wat spannend voor je!! toen stefke beebje was ben ik ook van nan 1 na beeba moeten gaan is ook voor hongerige baby s moet zeggen dat het na een paar dagen wel hielp!!
heel veel succes!!!

liefs jessica, &

Zowel Demi als Marten waren (zijn!!) van die hongerlappen. Demi had ik soms om het uur aan de borst! Ik heb ze toen aan de fles gedaan en ook dat hielp niet. Toen heb ik inderdaad voeding voor hongerige baby’s geprobeerd en jawel, dat was wel goed.
Hoop dat dit ook voor jou geldt, kom je zelf ook wat meer tot rust.
Laat je nog even weten hoe t gegaan is?
Groet

Ellentje (moeder van Demi 22-03-2000 en Marten 11-11-2002)

hoop dat het werkt bieb,want krampjes is ook zielig vooral als ze de fles naar binnen schrokt…

kaitlyn had dat ook en ik moest toen die advent fles kopen met die 3 stippen speen
kan je zelf bepalen hoe snel ze drinken stip 1 langzaam de 2e sneller de 3e snelst

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Wij hebben daar in het begin ook veel problemen mee gehad, dat Ruben zo snel dronk dat hij maagkrampjes kreeg.
Wij hebben toen een speciale speen gekocht, zo’n speen met het gaatje aan de zijkant.
en die gebruikt hij nu nog en heeft sindsdien geen maagkramp mee gehad.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben.

Ik herken dit ook.

manon is 5 weken te vroegg geboren en was erg licht. Prematuurvoeding gehad in het ziekenhuis wat erg dik is. Dus eenmaal thuis vulde de dunne friso niet.

Na 2 manden ook overgestapt op hongerige voeding en na 1 week resultaat.
Ze begon door te slapen van 11 uur 's avonds tot +/- 6 uur 's morgens.

Het is geen grote eter of drinker maar onlangs geprobeerd af te bouwen zonder succes. Ze krijgt nu nog de helft extra en 's avonds helemaal.
Succes ermee!

Tessie

Misschien heeft ze toch ook nog regeldaagjes omdat ze net van de borst af is, ( weet niet hoor ) Maar ja kan ook goed dat ze gewoon heel hongerig is en al lekker wil groeien. Hoop dat die nieuwe voeding iets gaat helpen !

Ook onze zoon van 8 weken (6.5 kg) is een hongerlap. Omdat hij veel last van krampjes had, hebben we de Friso extra uit voorzorg gemangd met Comfort. Dit ging zo goed dat hij ook aan de 7 voedingen van 200ml zat. Veel te veel natuurlijk, ook al weegt hij veel, het is niet goed voor zijn nieren.

Sinds een paar dagen zijn we overgestapt op een speen met 1 gaatje, inplaats van een speen met twee gaatje2. En 200ml met 5 schepjes (3 extra en 2 comfort), in plaats van 6 schepjes voeding. Hij drinkt nu dus vaker op een dag, met meer vocht, maar hij doet er langer over en is beter verzadigd.

Hij moest er een dag aan wennen, maar nu gaat het prima. Per dag 5 voedingen en hij slaapt ook in eens door!

groet,
Maaike

OOOO Bieb
Wat een bekend verhaal
Justin heeft nooit de borst gehad maar die zit al weken op friso voor hongerige baby`s
Hij krijgt nu flessen van 200 cc en soms komt hij nog om de 3 uur voor eten
Ik zit zelfs soms met mijn handen in het haar hoor pffff
Hij krijgt van ons ook nog wel eens wat thee om de voeding te rekken maar dat mag ook niet baten
Dus als iemand nog een oplossing heeft hoor ik het heeeeeel graag
Bieb ik hoop voor jou dat jullie meisje hier genoeg aan heeft

Groetjes van Heleen mama van <a href=“http://www.robintendam.dreumessite.nl” target="_blank"> Robin</a> en <a href=“http://www.justintendam.beebiesite.nl” target="_blank"> Justin</a>

Gewijzigd door - heleen op 31 Dec 2005 23:27:12

Ik heb gebeld met het CB.

Hun theorie is dit:
Een baby kent als instinct voornamelijk het zuigen.
Sommige baby’s hebben dus een enorme zuigbehoefte.
Zodra ze zich niet prettig voelen (kan zijn door pijn, maar ook doordat ze bijv. verdrietig zijn of boos o.i.d.) dan willen ze zuigen.

Kaya krijgt nu dus téveel voeding binnen.
En honger kan het absoluut niet zijn.
Ze spuugt namelijk niet, ze plast goed, ze groeit goed etc.
Reden dat ze zo vaak gaat happen/zoeken/huilen heeft dus een àndere oorzaak dan honger.
Wàt die oorzaak is weet ik dus nog niet, maar ik vermoed zelf dat ze weleens kramp kan hebben.
Ik dacht altijd dat een kind met kramp erg “herkenbaar” is doordat ze dan vaak trappelen met de beentjes, overstrekken etc.
Maar dat hoeft dus niet zo overduidelijk zichtbaar te zijn begrijp ik nu.
Als ze huilt dan huilt ze OF heel nijdig OF heel erg zielig.
Mede daardoor sta ik er niet van te kijken als het daadwerkelijk kramp blijkt te zijn.

In ieder geval moeten we echt niet meer dan 6 flessen geven.
En dinsdag gaan we naar het inloopspreekuur waar we haar meteen laten wegen.
Dan overleggen we verder met een verpleegkundige (als het nog niet beter gaat)
Ze zou ook allergisch kunnen zijn voor het 1 of ander (zei die vrouw van het cb)

Het is eerlijk gezegd best erg sneu, zo’n klein meiske dat het dan overduidelijk niet naar haar zin heeft / niet lekker in haar vel zit
Dat was 3 weken geleden bijv. heel anders.
Toen was ze meer tevreden.

Nou ja, we gaan weer ons best doen en maar hopen dat het gauw beter gaat.

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

P.S.
Heleen, als ik jou was zou ik het dus hoe dan ook proberen te rekken die tijd.
Want je komt anders in een vicieuze cirkel terecht.
Door teveel voeding gaan ze zich namelijk ook niet prettiger voelen (krijgen ze vaak ook meer kramp omdat hun lijfje de hoeveelheid voeding gewoon niet aan kan)

Hoi Bieb.

Deze tip heb ik toen gehad van het cb en heeft mij enorm geholpen.
Wie weet heb je er wat aan:

Ruben heeft 2,5 week erge last gehad van maagkrampen, en ik wert er zo moe van al dat gehuil steeds dacht ik dat hij honger had of dat er iets ernstig aan de hand was maar dat was dus niet het geval.

Uiteindelijk ben ik toen met hem naar het cb gegaan en legde het verhaal voor.
Ik kreeg toen de tip om de flesvoeding voortaan aantemaken met venkelthee (kruidenbassis)
En een speciale speen te gaan gebruiken, zodat hij de voeding niet te snel naar binnen kan schrokken (een speen met een gaatje aan de zijkant i.p.v bovenop)

Ik heb dit toen maar geprobeert, want ik wist het allemaal ook niet meer.
Maar binnen 2 dagen waren de krampen gelukkig weg. (had ik dus niet verwacht)
En het gehuil wert stukken minder, hij was weer zo lekker vrolijk en zat weer lekker in zijn velletje.
en tot mijn verbasing sliep hij toen s’nacht ook ineens door.

Ik gebruik deze speen dan nog steeds, mocht ik een normale speen gaan proberen dan schrokt hij het nog steeds de voeding te snel naar binnen.

quote:
En een speciale speen te gaan gebruiken, zodat hij de voeding niet te snel naar binnen kan schrokken (een speen met een gaatje aan de zijkant i.p.v bovenop)
Vraagje Van welk merk is de speen? Wil het graag proberen En Bieb ik blijf het ook uitstellen hoor die fles want anders als hij teveel voeding krijgt staat hij helemaal strak van de krampjes en dan voel ik me helemaal machteloos Ze zeggen dat het met 3 maanden minder word de krampjes nog een maandje te gaan dus als het goed is Oja vannacht heeft hij 6 uur op een voeding gedaan Grote vent he

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Hoi Heleen.

Ik had gelukkig nog 2 verpakkingen liggen je heb ze in verschillende merken en maten.

Merk: Bibi Orthodontische flesspeen in de maten s,m,l,xl ik gebruik nu zelf de M en hij is nu 5,5 maand tot 2,5 maand heb ik de S gebruikt. (blauwe verpakking)
de L gaat mij veel te hard dan heeft hij zijn fles in 10 min op (240 cc)
en met de M doet hij er 20-30 min over.

Merk: Difrax maar dat is echt precies het zelfde als het Bibi merk. (gele verpakking)

te verkrijgen bij de babyspeciaal zaak of bij de etos of kruitvat ik meende 2 spenen voor 2,95/3,95

Super ga morgen eens kijken hier
En ik hoop dat het bij Justin ook helpt want die doet nu 10 minuten over zijn fles 200 cc gebruik nu een drie standenspeen en altijd op de s werkt dus niet zo bij hem haha
Klein hongerig ventje
Bedankt in ieder geval voor de tip

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Wij gebruiken dus al de difrax fles met difrax speen…en op zich bevalt ie me wel goed.

Hoi Bieb

Zo herkenbaar!
Wij hebben dit ook gehad en dezelfde reactie van het cb.

Toch was het met die voeding na een dikke week echt veel beter!
Geen zuigbejoefte meer!

Ook allemaal speen geprobeerd maar die wilde ze niet.

En wij deden voor de krampjes altijd venkelwater door de fles. Zo’n 1,5 ml per fles. Ook Manon had wat kramp wat je niet echt zag.

Succes!!! en hopelijk gaathet gauw beter

Tessie

quote:
Zo herkenbaar! Wij hebben dit ook gehad en dezelfde reactie van het cb.

Toch was het met die voeding na een dikke week echt veel beter!
Geen zuigbejoefte meer!

Pfffff…dat klinkt tenminste hoopvol. Ik hoop echt dat het bij ons ook zo gaat.

Vannacht maakte ze er ook een potje van hoor.
Ze kwam al om kwart voor 2 (na de laatste voeding van half 11) en vervolgens kwam ze om 10 over 4 alweer.
Ze heeft daarna ook niet meer geslapen, alleen maar onrustig gedaan, pfffffffffff
Ik ben ff kapot inmiddels, maar goed, hopen dat het over een paar dagen wat beter gaat.

Gewijzigd door - Bieb op 02 Jan 2006 08:13:57

Ik heb geen tips helaas, maar hoop dat je meissie zich snel weer blij voelt!!

Weet alleen dat te veel voeding de krampjes alleen maar erger kan maken, dus ik zou me idd aan die 6 voedingen houden dan…

Groetjes Nathalie & Co

Dat ben ik helemaal vergeten te zeggen, dat de bibi spenen en difrax ook op de normale flessen van de etos, kruitvat en trekpleister passen.