Andere kinderen die komen spelen

@Delmira: Nee ik zei persoonlijk dat als kinderen te pas en te onpas binnen komen vallen en vervolgens ook iets te eten en drinken verwachten dat ik dat niet vind kunnen. Stel je maakt een afspraak met een moeder dat er een kindje komt spelen vind ik het een ander verhaal. Maar als je in esthers geval een trampoline hebt en de hele buurt komt de hele dag door binnenvallen om daar te komen spelen zonder dat er een afspraak is gemaakt vind ik het onzin om voor iedereen eten en drinken klaar te zetten, dat is toch veelste veel?? ik zal gek zijn flessen ranja en dozen koekjes in huis te halen voor de hele straat omdat we toevallig een trampoline hebben die in trek is.
ik heb dan geen trampoline maar ik kan me de situatie van esther heel goed voorstellen.
Ongeacht of je gelovig bent of niet… Ik weet niet wat er precies allemaal in de bijbel staat ken het niet uit mijn hoofd. Maar de Paus heeft condooms en de pil wel degelijk verboden. in 1958 werd het weer goed gekeurd maar In 1968 werd de pil overigens weer verboden, toen de paus erachter kwam dat er bij pilgebruik geen eisprong plaatsvindt. Ongeacht of dit zo wel of niet in de bijbel staat. Veel mensen die ik ken die wel gelovig zijn zijn niet heel erg voor de paus. ze luisteren gewoon naar god/jezus en zij weten wat wel of niet ok is. verder maak ik hier geen woorden over vuil.

Gewijzigd door - MamavanRico op 19 Aug 2011 08:17:19

nou om eerlijk tez ijn, als bo kindjes in de buurt zou hebben (heeft hij nu nog niet, is hij ook te jong voor) die spontaan langskomen, krijgen ze hier ook best een glaasje ranja en wat lekker, of dat nou een simpel koekje is of een snoepje , maar geen gekkigheid zoals chips ofzo. End at het een rommel wordt in de tuin ivm speelgoed, das ook niet erg, als het bewust kapot wordt gemaakt, of bewust onvoorzichtig mee omgegaan, dan wordt het anders, maar dat staat los van het wel of niet wat geven van drinken

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Hier ook hoor. Maar niet te pas en te onpas. Als het mij niet uitkomt dan krijgen ze het niet. En wij hebben hier ook kinderen in de buurt die gewoon de keukenkastjes opentrekken en ik zit echt niet op die brutaliteit te wachten.

Groetjes Natasja

@Woezel: oh nee maar weet je als dat es 1 keer in de week gebeurd of hooguit 2 x. maar niet elke dag veel kindjes, en de dag erna weer andere kindjes. Ik spreek nu over het continue ervan. snap je me? ik weet niet hoeveel kinderen er bij esther komen zonder dat het wordt afgesproken…
Maar ik heb persoonlijk een hekel aan onverwachts bezoek. Rico heeft hier ook 2 vriendinnetjes in de buurt en die belde laatst aan of rico buiten kwam spelen, ja kijk dat vind ik niet erg want we hebben elkaars telefoonnummer niet. maargoed Rico was er dan niet. Maar stel ik zit op mn gemakje in de tuin en er is al een kindje op bezoek b.v. en er stormen dan ineens 6 jong binnen zonder te vragen of ze uberhoudt wel mogen komen spelen…dat gaat echt mijn grens over. Ik vind dat brutaal. Hier vragen kinderen of zemogen spelen en denderen niet zomaar binnen en gaan aan de gang zeg maar…
maar dat is maar wat iedereen zelf oke vind. En als mensen dat wel goed vinden is dat natuurlijk prima, maar ik vind gewoon dat het eerst gevraagd moet worden. als ik het dan goed vind, mogen ze uiteraard ook gewoon drinken en eventueel een koekje.

@Michelle: Dank je voor je uitleg! :smiley:
@Bakmama: Hopenlijk voelde je je niet aangesproken door wat ik vroeg.

@de rest: Hier komen nooit kindjes spelen, wel eens een nichtje ofzo van ons, en die krijgen ook zeker wat te drinken.
Maar komen de buurjongens opeens… (die ik hier liever niet heb, maar dat ter zijde) kunnen ze ook gerust een glaasje ranja krijgen.
maar als ik net als Esther elke dag 6kids hier zou hebben, zouden ze ook maar lekker naar de eigen mama moeten gaan.

Wij hadden vroeger een heel groot zwembad in de achtertuin, op een gegeven moment kwamen alle moeder even mededelen dat ze naar de winkel gingen, en dat mijn moeder wel even kon opletten… Nou sorry hoor, dat vind ik echt niet kunnen.
Mijn moeder heeft er op een gegeven moment ook wat van gezegt, want t zwembad zag er niet meer uit na een middagje zwemmen, en er had zelfs een kind in gepoept!! Hoe vies!??

Liefs, Melanie

Het zijn een stel brutale nesten !! Als ik even naar boven loop zoals vanmorgen om de was op te hangen dan komen ze gewoon via de schuifpui aan de achterzijde naar binnen, LANG LEVE DE POORT DUS hopelijk binnenkort. Het zijn alleen de kinderen uit het betreffende gelovige gezin … en geen andere kinderen uit de buurt die hier komen.

Nu ga ik ook nog even off topic, want waarom zou je niet in een God kunnen/mogen geloven OP JE EIGEN MANIER als je de bijbel niet kent van A t/m Z. Ik heb hier weleens een poging toe gedaan maar vind het knap lastig plus alleen in de bijbel geloven dus het woord van god, vind ik te kortzichtig. Alsof dat DE waarheid is. Volgens mij weet niemand de waarheid …

Dan wil ik nog even ook off topic reageren mbt een spiraal. Heel leuk dat dit gezien wordt door sommige hier als de morning after pil, maar dan heb je blijkbaar niet goed begrepen wat de mirena spiraal doet. Die geeft namelijk ook hormonen af, waardoor je niet zwanger wordt, mocht er toch een eitje bevrucht worden, kan het zich idd moeilijk innestellen (niet onmogelijk) maar dat is met de pil ook zo omdat het laagje waarin het vruchtje in nesteld een stuk dunnen wordt door de pil (is tevens 1 van de functies van de pil) voor het geval als je dus toch een bevrucht eitje hebt, het zich moeilijker kan innestelen. Dus als een spiraal als een verkapte abortus gezien wordt, dan kun je dat van de pil dus bij deze ook zeggen, en zou ik de strips die je nog hebt heel snel weg gooien!!
Mijn nicht werkt bij Organon, het bedrijf die o.a. de pil, spiraal, nuva ring maakt, Sterker nog, zij is 1 van de genene die de nuva ring heeft bedact en ontwikkeld, dus de meeste informatie heb ik op dat gebied uit eerste hand, en betrouwbaar dus.

@Esther, dat vind ik wel heel erg brutaal, ik vind dat als kinderen bij elkaar willen spelen, dit wel mag, maar er moet eerst netjes gevraagd worden, bv via de voordeur ofzo, maar niet wanneer het ze blieft zo naar binnen komen en hun gang gaan!!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

@Esther: ik vind het ook krom dat er gezegd wordt dat mensen die de bijbel niet volledig kennen niet in god zouden moeten geloven.
het heet nog altijd GELOVEN. als je het zeker zou weten heet het geen geloven meer.
ach iedereen moet altijd wel wat te zeuren hebben omdat toch iedereen het beter weet. Ik geloof sommige dingen wel sommige dingen niet, dus ik geloof en sta niet voor alles wat in de bijbel staat. zo nu mogen mensen daar weer over zeuren

@Woezel: eens! en dat bedoelde ik ook met mijn vorige bericht die ik aan jouw richte idd eerst vragen en niet zomaar binnen stormen en dan ook nog vanalles verwachten… vind dat ook brutaal en niet netjes.

Gewijzigd door - MamavanRico op 20 Aug 2011 12:28:10

@ Esther als er niet of moeilijker met de moeder te praten is, kan ht dan wel met de vader?? Want dit kan inderdaad niet dat ongevraagd binnen komen en zo.

Groetjes,

Michèle

quote:
Het zijn een stel brutale nesten !! Als ik even naar boven loop zoals vanmorgen om de was op te hangen dan komen ze gewoon via de schuifpui aan de achterzijde naar binnen, LANG LEVE DE POORT DUS hopelijk binnenkort. Het zijn alleen de kinderen uit het betreffende gelovige gezin ... en geen andere kinderen uit de buurt die hier komen.

Gewoon wegsturen! Jij bent de baas over je eigendommen en als je er geen zin in hebt, moeten ze gewoon weer gaan.

Groetjes Natasja