Andere kinderen die komen spelen

Zit met een situatie die ik niet ken. Sinds hier een trampoline staat, weten andere kindjes die ook te vinden, op zich heel gezellig voor Fabienne om zo vriendinnetjes te maken maar ze komen hier ook allemaal eten en drinken?!

Het zijn kinderen vanaf bijna 3jaar uit een gereformeerd gezin, heb ik niets op tegen maar het begint me nu wel op te vallen dat ze heel makkelijk hier komen. Via de achterdeur, ik heb dorst = ik wil drinken! … dan gewoon trampoline komen springen, de step van Fabienne meenemen … etc.

De kinderen in dat gezin lopen allemaal op straat en de jongste van bijna 3 jaar komt hier aanlopen zonder schoenen aan? Dat is best een eindje lopen! Heb overigens ook begrepen dat de kinderen allemaal ADHD hebben, 6 stuks … vraag me af of ik straks dan niet ineens een drukke Fabienne heb die dingen gaat uitspoken die ze normaal gesproken nooit doet?

Vraag me nu dus ook af waar ik de grens moet leggen voordat de halve straat hier komt! Of doe ik nu moeilijk?

Groetjes Esther

Ik zou sowieso even met die ouders gaan praten, onder het mom van kennismaken. En duidelijk maken naar die kindjes dat ze geen speelgoed van Fabienne mogen meenemen; zijn ze op jullie terrein, dan mag jij daartegen optreden lijkt me. En hebben ze dorst, kunnen ze water krijgen.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Lastige situaties hè?!

Ik vertel maar even hoe wij het deden op de camping.
Als wij aan het eten waren wilden we sowieso geen kinderen in de buurt en werden ze zonder pardon weggestuurd.
Kinderen mochten niet bij ons naar binnen, tenzij wij dat aangaven.
Ze kregen GEEN eten en drinken bij ons, maar als Seth wat ging drinken en zijn vriendje wilde ook, stuurde ik hem gewoon naar zijn papa en mama om het daar te vragen (Ik wil liever ook niet dat Seth van alles te eten en drinken krijgt ergens anders).
Verder moest er altijd gevraagd worden als ze ergens mee wilde spelen en dat geldt evengoed voor Seth als hij met iets van iemand anders wil spelen.

Ik zou zeggen: Maak duidelijke afspraken met die kinderen, want voor je het weet lopen ze over je heen.

Misschien klink ik nu wel heel streng, maar voor ons werkte dit toen goed.
Succes!
Liefs, Anne

Als jij de kindjes uitnodigd om te komen spelen is het logisch dat ze iets krijgen, maar als ze zichzelf te pas en te onpas uitnodigen zou ik ze gewoon wegsturen. Ik bedoel je bent geen filantropische instelling toch??

Groetjes,

Michèle

Bedankt voor je reactie @Mriek.

Ik ben gisteren al naar dat huis gelopen en de moeder gezien, daar komt niet veel uit (ADD) … ik zie haar ook nooit lopen onder het mom van; waar zijn de kinderen. Het is altijd de oudste dochter van 12. Volgens mij neemt die de zorg op zich en houdt ze in de gaten.

Oh wat triest zeg als dat zo is. Waarschijnlijk zijn de kinderen door de heer gezonden gezien je al zei gereformeerd, maar hebben ze van opvoeding nog nooit gehoord. Niks tegen religie hoor, maar denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel.

Groetjes,

Michèle

@lalala … inderdaad, ik had even geen idee hoe ik dit moest aanpakken.
@Michele … als ik een kindje uitnodig vind ik het normaal dat ze een bekertje drinken krijgen en een koekje of snoepje.

… grenzen aangeven is niet mijn makkelijkste eigenschap en vaak merk ik dat ik hier in te laat reageer.

@bakmama … ja die trampoline werkt als een magneet hihi. Fijn dat je snapt wat hier nu gaande is. Eerlijk gezegd wil ik ook niet elke dag een tuin vol kinderen.

Laat er nu weer eentje voor de koelkast staan. Heb ze uitgelegd dat mama ook vast wel lekkere limonade heeft !!!

Joehoeeeee grenzen gesteld!

Ow en playmobil laten opruimen die op de trampoline lag !!! Wil ik niet … dan met 4 man springen en al die playmobil vliegt door de lucht!

Pappa moet hier nog een poort maken. We zijn aan het verbouwen en ja pappa kan niet alles tegelijk maar zien de noodzaak zeker wel! Zal r vanavond nogeens over hebben …

quote:
Nou ja Michele.. Een turks gezin kan idem zijn hoor! Het is niet per definitie hun geloof of hoe jij dat zo discriminerend zegt: ze zijn door de heer gezonden. Doe ff gewoon zeg! Mijn vriendin heeft ook add en dus ook giga chaotisch in haar hoofd. Dus ik weet precies hoe dat moet zijn voor haar! Praat niet goed dat haar kinderen zwerven natuurlijk, maar toch. Denk wel dat meer mensen begrijpen wat ik bedoel!

Ben jij nou echt altijd uit op een confrontatie??? Ik weet dat turken ook zo zijn, sterker nog van elke van de volkeren die er zijn kunnen ze zo zijn. Ik vind het alleen wel weer frapant dat als ik me op een normale manier probeer uit te drukken uitgerekend jij er weer bovenop springt om een discussie/ confrontatie uit te lokken. Ik vraag het dan nu ook op een normale manier, heb jij een probleem met mij??? Zo ja kun je aangeven op welk punt, dan kunnen we het er misschien als volwassen mensen over hebben, zo nee stop dan een keer met op alles wat ik zeg een confrontatie/ discussie te starten. Ik reageer alleen omdat het mijn ervaring is en niet omdat ik vind dat het zo is. Terwijl het bij jou vaak over komt alsof jou wil wet is en alleen jouw mening telt. Zo werkt het niet. Dan kan ik alleen maar zeggen meid wordt volwassen en accepteer dat mensen soms dingen zeggen of iets aangeven waar jij het niet mee eens bent, maar stop met aanvallen en confronteren. Zo wordt ikkeben er niet gezelliger op en mensen gaan je er echt niet meer om waarderen.

Groetjes,

Michèle

Heb al die kindertjes net naar huis gestuurd !!! Het werd een gillend, krijsend gekkenhuis achter in de tuin en vervolgens kwam er eentje met een tuinstoel de kamer binnen, hebben ze de zandbak overhoop gehaald en liggen de zandbak speeltjes weer op de trampoline.
Dan is grenzen stellen niet moeilijk …
Wat een rust nu …

Het lijkt me zwaar als je zelf ADD hebt, er nog 6 ADHD kinderen bij krijgt … ik snap wat je bedoeld @michelle. In hun gereformeerd denken/doen is dit door God gegeven terwijl wij ons afvragen, zouden we nog wel voor een derde gaan als we al 2 kindjes hebben met ADHD (wetende dat het erfelijk is).

Goed gedaan Esther, laat niet over je lopen!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

@ Esther inderdaad dat bedoel ik. Veel mensen ook gelovige mensen denken na als dit hun gebeurd, Streng gereformeerde maken deze keuze niet omdat ze er inderdaad vaniit gaan dat god deze keuze maakt voor ze. Helaas werkt het niet zo.

Groetjes,

Michèle

Ik merk dat ik er de laatste tijd niet meer zo goed tegen kan als hier veel kindjes in de tuin spelen. Ik vind het gewoon veel te druk. Ik heb al twee drukke kindjes, die helemaal hyper worden als ze met veel kinderen samen spelen.
Ik vind dat wel jammer voor mijn eigen kids, maar voorlopig geen herrie in de tuin.
Ik denk dat ik hierin ook veel te makkelijk ben geweest en over mijn grens ben gegaan. Ik vond het eigenlijk nooit een probleem als de buurtkindjes in de tuin kwamen spelen of met slecht weer binnen. Maar het was altijd bij ons. Andere ouders hadden het lekker makkelijk zo.
Ik heb er geen problemen mee om een klein snoepje, koekje of wat te drinken te geven. Maar ik kan er niet tegen als kindjes om de 5 minuten iets lekkers komen vragen. Ik ben erg blij dat mijn kinderen dat (nog) niet doen bij anderen. Ik vind dat zo onbeleefd.

Ik zou er zelf ook slecht tegen kunnen hoor. Vroeger in mijn oude flat speelde de kindjes ook altijd met elkaar buiten maar altijd kwamen ze bij mijn buurvrouwtje van alles halen en zij hadden het echt niet breed. Gelukkig waren de moeders en niet moeders (morgan was nog niet geboren) erg close allemaal dus afspraken gemaakt met elkaar dat we omste beurt wat gaven aan ze. En ook bij mij kwamen ze wel eens wat lekkers halen dan. Maar dan is het te overzien.

Groetjes,

Michèle

@Simzoe … vind dat ook zo onbeleefd … laatst zei Fabienne bij de slager, mamma ik wil een wossie. Dan leg ik haar uit dat er niet altijd een wossie is en dat ze dit dan netjes moet vragen. Schaam me dood !! Deze slager geeft bijna altijd een wossie maar soms is hij druk of staat er iemand anders … Kinderen onthouden goed en denken dat ze altijd een wossie kunnen krijgen

Ik wil ook zoveel hahahaha …

Eens een snoepje of biskwietje is ook niet het probleem. Deze kinderen gaan gewoon in je keuken staan, kijken naar je en vragen het niet eens netjes! Ik heb … Ik wil … en zo werkt het niet volgens mij. Ik durfde zoiets vroeger nooit te vragen.

Vorig jaar op Fabienne haar verjaardag waren er ook een aantal kinderen, nou het leek wel of ze 1 week niet gegeten hadden. Het was vreten … vond het echt erg om te zien. Ik had lekkere dingen op tafel en hun moeder vond het prima. De manier waarop ze graaien en blijven graaien, … Ik heb hier ook van geleerd !!!
Het betrof hier een christelijk gezin … niets op tegen maar ik dacht dat deze kinderen toch wel netjes opgevoed zouden zijn in dit opzicht. Ik verwacht dan toch wel een beetje fatsoen. Dat kinderen wat meer snoepen op een verjaardag is tot daar aan toe. Ach ja … zo maken we van alles mee.

@ Esther oh erg is dat graaien he, mijn nichtje deed dit ook altijd en ik weet dat mijn moeder er echt een hekel aan heeft. Morgan mag het ook niet. Als we ergens zijn en ze wil nog wat hebben moet ze het vragen. Vaak krijgt ze wel ja, maar soms ook nee en dat moet ze ook leren. Of ik zeg straks je hebt net al dat dat dat en dat op. Mijn schoonmoeder had in het begin wel eens zoiets van het staat er toch voor maar ze weet nu dat ik dat niet wil omdat ik morgan iets probeer te leren. Overigens vraagt morgan uit zichzelf vaak of ze een bakje mag om dingen in te doen dus meestal doe ik daar dingen in en dan accepteerd ze het ook goed als op is.

Groetjes,

Michèle

@Michèle, ik snapte gelijk wat je bedoelde

en heeft wel degelijk met het geloof te maken zo ook in turkse families, zeker als ze streng het geloof aanhangen, niets mis mee, maar zorg wel zelf voor je kinderen en zorg dat er een ander geen last van heeft. telt ook voor niet gelovige mensen.

@bakmama, voel je niet zo snel aangevallen zeg. eerst goed lezen

Liefs Michelle

Ohhh ik vind het heerlijk een huis vol kinderen! (van een ander dan he, niet van mezelf ) Ik heb het ook bijna dagelijks, bij mij krijgen ze alleen water als ze dorst hebben, geen sap/limo en geen eten, alleen als ik echt een kindje heb uitgenodigd, dan natuurlijk wel. J heeft voor hier echt heel veel speelgoed dus kinderen vinden het prachtig! Het is net een peuterspeelzaal soms! hihihih

Goed dat je die grenzen hebt gesteld, niks mis met kinderen die bij elkaar komen spelen, maar als het op die manier gaat, dan houdt het op.

@Michele, ik begreep je ook meteen!

@Bakmama, waarom gelijk zo aanvallend reageren, nergens voor nodig en het wordt er idd weer niet zo gezellig op dit forum zo.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers