@bakmama, dat jij je aangevallen voelt door een tekst van iemand, prima, dat kan, maar de manier waarop je terug reageerd kan ook anders. Maar dat is ook al vaker gezegd, want door de manier waarop jij op een ander reageerd, kun je een bepaalde reactie verwachten/komt uitlokkend, provocerend over terwijl dat (naar mijn idee) niet de bedoeling was van Michele. Ik weet zeker dat ze niet dacht, goh, laat ik dit eens schrijven om alle mensen die gelovig (streng gelovig) zijn eens te provoceren. I.p.v. dat je jouw insteek op dat gebied op een rustige, niet veroordelende manier , uitlegt, zit je er gelijk hup boven op.
In je laatste posting leg je jouw insteek wat meer uit, waardoor het voor een deel al anders over komt.
Ik heb niks met maar ook niks tegen het geloof, en net zoals er bv bij het moslim geloof er extremisten, rotte appels, niet accepterend naar een ander, kortzichtg , veroordelend, etcetc (geef er maar een naam aan) , heb je dat ook met andere geloven o.a. de gereformeerde kerk. en er zijn zat voorbeelden te noemen van situaties wat echt niet acceptabel en te begrijpen is, maar onder het mom “God heeft het zo gewild” etc.etc. gewoon gebeurd en binnen in dat streng gelovige gezin/gemeenschap dus geaccepteerd word. En ik denk dat dit Michele bedoelde, en niet perse een aanval op jouw of op 1 van jouw vriendinnen.
liefs woezel