Andere kinderen die komen spelen

@bakmama, dat jij je aangevallen voelt door een tekst van iemand, prima, dat kan, maar de manier waarop je terug reageerd kan ook anders. Maar dat is ook al vaker gezegd, want door de manier waarop jij op een ander reageerd, kun je een bepaalde reactie verwachten/komt uitlokkend, provocerend over terwijl dat (naar mijn idee) niet de bedoeling was van Michele. Ik weet zeker dat ze niet dacht, goh, laat ik dit eens schrijven om alle mensen die gelovig (streng gelovig) zijn eens te provoceren. I.p.v. dat je jouw insteek op dat gebied op een rustige, niet veroordelende manier , uitlegt, zit je er gelijk hup boven op.
In je laatste posting leg je jouw insteek wat meer uit, waardoor het voor een deel al anders over komt.

Ik heb niks met maar ook niks tegen het geloof, en net zoals er bv bij het moslim geloof er extremisten, rotte appels, niet accepterend naar een ander, kortzichtg , veroordelend, etcetc (geef er maar een naam aan) , heb je dat ook met andere geloven o.a. de gereformeerde kerk. en er zijn zat voorbeelden te noemen van situaties wat echt niet acceptabel en te begrijpen is, maar onder het mom “God heeft het zo gewild” etc.etc. gewoon gebeurd en binnen in dat streng gelovige gezin/gemeenschap dus geaccepteerd word. En ik denk dat dit Michele bedoelde, en niet perse een aanval op jouw of op 1 van jouw vriendinnen.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Jij bent toch de baas in jouw huis?? Als jij niet wilt dat de kinderen op de trampoline springen, moet je dat gewoon kunnen zeggen. Of de tuin nu af kunt sluiten of niet. Ze komen op jouw grond of eigendom en of je nu blank, zwart, geel, bruin, rood, groen of wat dan ook bent; jouw regels zijn jouw regels. Wij hebben in de buurt ook twee meisjes die er ook wel een handje van hebben om zo maar binnen te vallen en met ons speelgoed te spelen, maar ik zeg er gewoon wat van.

Groetjes Natasja

Hier komen nog niet veel kindjes spelen alleen 2 buurjongetjes waarvan entje pal naast ons woont en Aaron ALTIJD met hem wil spelen.
We zeggen weleens gekscherend: is het niet makkelijk om een poort in de muur te maken!!!
Onze buurjongen wil elke dag bij ons spelen , wij hebben een grotere tuin, sspeeltoestel, schommel en veel meer wat hij thuis niet heeft.
als na half uur/uurtje zijn moeder hem komt halen is het brullen brullen brullen.

Heb er dus geen ervaring mee met zoveel kindjes maar ik zou ook niet beginnen aan drinken en koekjes want als je daar eenmaal mee begint komen ze ded agerop daarvoor terug hoor!
Kindjes zijn qua dat betreft niet snel vergetende!

Gr, danielle

quote:
@ Esther inderdaad dat bedoel ik. Veel mensen ook gelovige mensen denken na als dit hun gebeurd, Streng gereformeerde maken deze keuze niet omdat ze er inderdaad vaniit gaan dat god deze keuze maakt voor ze. Helaas werkt het niet zo.

Groetjes,

Michèle

@bakmama … ik vind het goed opgemerkt dat mensen soms wat kort door de bocht denken of helemaal niet denken en gelijk oordelen/veroordelen. Het is ook goed dat je jouw gedachte mee deelt want zo kun je het ook zien. Als je net bevallen bent, krijg je geen kaartje mee met; ik heb ADHD … hahahaha.

Een grapje moet kunnen he?

Op dit betreffende gezin terug te komen; als je kinderen hebt in de leeftijd van bijna 3 t/m 13 en ze allemaal op speciale scholen zitten vanwege hun ADHD … er voldoende tijd tussen de geboortes heeft gezeten om je af te vragen … zullen we het niet laten tot 3 a 4 kinderen … En dan krijg je gedachtes als; dit kind is door god gegeven en dus kunnen we er niets aan doen, hij heeft dit zo gewild. Wij hebben geen inbreng? Ja en dan heb ik ook zo mijn ??

Maar ieder zijn mening hoor!

Groetjes Esther

@Esther: Ik snap heel goed dat je dit vervelend vind. Ongeacht of ze gereformeerd zijn of adhd hebben of wat dan ook, het is jouw huis jij wil gewoon rust in de tent! niks meer dan normaal! Ik zou persoonlijk gewoon zeggen tegen die kindjes dat als ze willen spelen ze eerst aanbellen en niet meteen achterom komen want dat je dit niet netjes vind. En dat het ook niet altijd uitkomt.
Dat ze dan ook eten en drinken willen zonder dat je ze uitnodigd vind ik ook niet normaal. Kijk stel je spreekt af met een mama dat een kindje met fabienne komt spelen tuurlijk krijgt ze dan wat drinken en EVENTUEEL een koekje. Maar kom op zeg, je bent geen kindercreche, of een speeltuin waar je zomaar kunt in en uitlopen. Stel duidelijke grenzen, en ga desnoods je beklag doen bij de ouders.
Verder zeg ik niets over ADHD, want ik vind dat dat er niet eens toe doet de kern van het probleem is dat je het vervelend vind dat ze zomaar in en uitlopen en menen dat ze maar mogen drinken en snoepen in jouw huis.
@Michele: ik begrijp je punt en geloof ook niet dat je dit bedoelde zoals ineens gedacht wordt. Beetje jammer dat je reactie zo verdraait wordt. Had idd geen discussie hoeven worden.

@Mini-boy
Ik moest gelijk aan jou denken en ik geef je even een knuffel, want jij bent een super moeder!

Zo, lees ik ook eens gezellig weer een topic.
Dames ik ga ervan uit dat dit verder netjes kan!??

Om dan maar even op het onderwerp terug te komen…

Als je 6 kinderen hebt om welke reden dan ook ( omdat je dan bv van mening bent dat god het zo wil ), heb je er voor te zorgen, hoe dan ook en ongeacht het feit dat ze dan bv adhd hebben. Als je gelooft dat god wil dat je deze kindjes krijgt, dan wil hij ook dat je voor ze zorgt. Lijkt me een logische gedachte toch ? Dat hoort dan ook elke ouder te doen naar mijn mening. Hier mogen vaak kinderen komen, ik vind het gezellig maar heb ook een enorme tuin. Daarbij zijn onze kinderen inmiddels 6 en 8. Krijgen onze kinderen iets, dan krijgen aanwezige andere kinderen dat ook. Dat vind ik niet meer dan eerlijk. Als ik dat niet wil, moet ik de onze ook maar even niets geven. Een glaasje water of ranja kost me niks, dat mag iedereen hier gerust drinken. Kinderen moeten ook goed drinken en ik ga ze niet naar huis sturen om dat daar maar te doen. Als ik zou merken dat de kinderen hier echter komen omdat ze honger en dorst hebben zou ik ze vriendelijk vragen of hun mama dan niks te drinken heeft. Zeggen ze nee dan zeg ik gewoon " nah, je mama heeft vast wel een kraan met water". Als ze me dan komen met" dat lust ik niet, ik wil liever ranja", kun je gerust zeggen dat ze dat dan maar even aan hun mama moeten vragen en daarbij uitleggen dat het niet netjes is om op bezoek te komen alleen omdat je ranja wil. Zo leer je wat meer over een eventuele thuissituatie en leer je een kindje hopenlijk een beetje manieren. 2 vliegen in 1 klap wat mij betreft.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Het is heel vroeg maar ik wil toch even mijn reactie geven. Mijn moeders kant komt uit een streng gereformeerd dorp. Mijn opa is outcast in het dorp omdat hij 1 met een katholieke vrouw trouwde en 2 ging scheiden en daarna ongehuwd samen woonde enne hij is kunstenaar. Regelmatig als ik mijn oudtantes sprak of mijn neven en nichten was alles wat ze zeiden omdat de heer/ god het wil. Behalve bij dingen die mijn opa deed dan was het het werk van de duivel. Dat zowel mijn moeder als ik ongehuwd zwanger waren tja mijn opa was toch al het zwarte schaap dus dat kon er ook nog wel bij. Dus mijn zogenaamde aanval zou eerder gericht zijn op mijn moeders kant van de familie dan op wie of wat dan ook.

Het gaat mij er gewoon om dat als ik iets zeg wat door het merendeel goed begrepen wordt door Bakmamma meteen uit verband getrokken word en als persoonlijke aanval gezien wordt. En daar meteen een aanvallende reactie op komt. En Bakmamma, als jij vind dat als ik zeg dat ik 80 euro voor een paar schoenen duur vind mijn mening doorduwen is moet je denk ik nog maar even de definitie van mening doorduwen moeten bekijken. Want volgens mij was dat de enige reactie die ik erop gegeven heb.

En als jullie mij nu willen excuseren, ik heb vandaag andere dingen te doen.

Groetjes,

Michèle

vandaag de big day natuurlijk, een hele fijne dag Michele GENIET ervan!
van harte gefeliciteerd alvast.

gr. mama van 2 kids

Ik wil toch graag even reageren op het Gelovig zijn.
Ik gebruik de pil om geen kinderen meer te nemen…IK geloof niet in een god, ik heb er ook niets mee… maar MAG een gelovig persoon NIET aan de pil??

Ik lees continu dat het Gods wil is om bijv 6 kinderen te krijgen.

Een vriendin van mij, heeft 2 kinderen, de 2de kindje heeft een waterhoofdje, en er mankeerd nog wat aan… nu wouden ze graag een 3e kind, met het risico dat ook de 3e kind niet helemaal “gezond” zou worden… (die kans was zeer groot), sorry hoor, dan neem je toch geen 3e??? Hun hebben een keus om een 3e of een 4e te nemen, waarom een gelovig stel dan niet???

Ik heb veel geleerd over alle geloven, maar dit snap ik niet?
Ik bedoel het daarom ook niet aanvallend, maar ben wel erg benieuwd of een gelovige vrouw aan de pil mag of niet, zo niet? Waarom niet??

Liefs, Melanie

@melanie,

Als je het geloof echt volgens de bijbel, koran etc aanhangt mag je dat eigenlijk niet gebruiken, maar is wel heel ouderwets, dus denk dat de meeste dat stukje overslaan

gemeenschap is eigenlijk alleen om kindjes te maken en niet voor plezier.
vroeger kwam de pastoor zelfs aan de deuren als er niet snel genoeg kinderen kwamen, of als er te lang tussen zat.

Liefs Michelle

@Michelle, Melanie geen pil ouderwets ??

Volgens mij hangt het er vanaf welk geloof je geloofd en hoe streng je dit naleeft. Ik woon in een dorp met veel gereformeerde waar ik ook vaak leuke gesprekken mee heb, feit is wel, dat er al heel vroeg kindjes komen en er ook geen einde aan lijkt te komen. Gezinnen van minimaal 4 tot 8 is niet vreemd en de vrouw slikt vaak geen pil. (dat is geen mening maar van horen zeggen) Dus heden ten dagen leeft hier nog steeds “door god gegeven” of “god heeft het zo gewild”.

Ons buurvrouwtje is amper 21 en heeft er nu 2 … En zo is hier in de straat een waar kinderparadijs, behalve bij mij maar dat heeft een andere oorzaak

@bakmama … ik ben niet gelovig opgevoed maar geloof zeker in God. Een kind krijgen vind ik een wonder en in ons geval was het zeker niet zomaar. Ik probeer ook respect te hebben voor mijn medemens, de natuur en zo goed mogelijk te leven … ga alleen niet naar de kerk al loop ik er wel heel graag naar binnen omdat ik de sfeer van binnen vaak mooi vind. Ook de sobere kerken maar ook de met onderhand goud behangen katholieke kerken. Een god is er voor mij zeker wel …

Groetjes Esther

Gewijzigd door - esther2107 op 18 Aug 2011 13:22:43

Hier een christen die binnen het huwelijk geen enkel voorbehoedsmiddel heeft gebruikt en echt geen auto vol met kinderen hoor Tot nu toe nog maar eentje binnen bijna vijf jaar huwelijk

Iedere gelovige beleeft het geloof op zijn/haar manier en als wij daar moeite mee hebben, moeten we het tegen die mensen zelf zeggen ipv het hier op het forum over de mensen in het algemeen te hebben. Zo worden mensen onnodig gekwetst en dat vind ik zo sneu. Want niet iedere christen is hetzelfde. Laat het oordelen maar aan God over

En weet je wat ik vind?
Ik vind dat iedereen er over op moet houden gelovig of niet!

Michele bedoelde er COMPLEET NIETS VERKEERD MEE en nu blijft iedereen erover verder gaan.

Dit topic gaat over KINDJES DIE KOMEN SPELEN!

Laat daar je mening over gelden!

Gr, Danielle

@Danielle: haha ja maar ja het went

Ik ga er niet eens meer op in.

Liefs Michelle

Gewijzigd door - miremady op 18 Aug 2011 19:12:11

Gewijzigd door - miremady op 18 Aug 2011 19:47:44

@ Danielle: Uch! Je hebt helemaal gelijk. Laten we maar weer gewoon on-topic gaan.

Groetjes Natasja

@danielle, je hebt helemaal gelijk, en dat is wat ik ook eerder duidelijk probeerde te maken!! Nu verder on topic!!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Wat mij opviel dat bijna iedereen het normaal vind om kinderen naar huis te sturen voor eten en drinken, behalve Asje (als ik het goed heb)
Bij mij kan iedereen ranja en een koekje krijgen. Ik zou het wel beperken om iedere dag kinderen in mijn tuin te hebben, daar kan je best afspraken over maken, maar ik zou kinderen niet terug sturen voor drinken.
Ik vind vragen om iets niet netjes, niet om drinken etc, maar ook niet bij de slager om een plakje worst.

Nu ga ik nog even off topic, want dit valt mij iedere keer weer op.
Geloven in een God is niet iets wat je erbij doet, zonder naar zijn regels te leven. In de bijbel staat dat er maar 1 manier is om bij God te komen en dat is via Jezus. Als je niet gelooft wat er in de bijbel staat, dan geloof je ook niet in God. Wil niet preken, maar vind het erg vervelend, als mensen zeggen, Ik geloof in God en geen flauw idee hebben wat er in de bijbel staat, terwijl dat het woord van God is.
Verder zal ik hier niets meer over zeggen, maar dit valt me al een tijdje op en moest er even uit.