Ander gedrag... :-(

Oh breek me de bek er niet over open. Mijn gestoorde schoonzus heeft dat geflikt. Mijn zwager is 2.05 en heel groot kwa bouw, zijn zoontje dus ook, Beide hebben pappa en mamma zwaar overgewicht en wat doet die %^#$%#$^ Omdat zij te zwaar zijn en dus de kleine er aanleg voor kan hebben zet ze HEM op dieet. In plaats van dat ze zelf eens want minder junk food eten en zo.

Sorry moest het even kwijt.

Groetjes,

Michèle

Ja dat is handig en dan nu als kleintje al jojo-en!! Niet heel slim nee. Gewoon je kindje gezond eten geven (met een baby is dat makkelijk) en als ze kunnen lopen enzo lekker met ze naar buiten gaan.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja ik weet het, maar ja ik heb ooit een topic gestart genaamd Meldingsplicht in mamma hoekje. ls je wilt weten hoe het precies zit het is een lang verhaal.

http://www.ikkeben.nl/forum/link.asp?topic_id=12666

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 06 Feb 2009 14:24:08

Jeetje wat een verhaal inderdaad. Heb je er nog iets mee gedaan trouwens?
Lijkt me heel lastig als dit zo dicht in je omgeving gebeurd…
Hoe gaat het met hun kindje, begint het zich al meer te ontwikkelen?

Nee ik heb er nog niks mee gedaan. Het is zo moeilijk aan te tonen. Hij loopt inmiddels wel als mijn schoonmoeder er is en los ook, maar als zijn ouders er zijn weet ik het niet. Mijn zwager heeft de laatste keer zo achterlijk denegrerend gedaan tegen mijn vriend en hun moeder dat hij een beetje klaar is met ze. Praten doet het ventje overigens nog steeds niet. Dus er zit iets verbetering in, maar niet veel. Morgan doet met haar 5 maanden meer zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Z’n achterstand in ontwikkeling is wél aantoonbaar, dus dat kan dan toch ook een reden zijn om er iets mee te doen?

Het CB moet dit toch ook zien, de achterstand in zijn ontwikkeling bedoel ik dan. Daar zijn zij toch ook voor? En als ouders er zelf niet uitkomen dat zij dat signaleren en hulp bieden?

Ja ik weet het, Misschien toch die AMK maar bellen wat jij zei Mriek. Kijken wat zij zeggen. Wat ik al eens zei was het maar het kind van de buren in plaats van Familie. Die zouden we waarschijnlijk nog vaker zien ook.

Groetjes,

Michèle

Moeilijk hè, juist omdat het toch familie is, ondanks alles. Maar ja, anoniem advies vragen bij het AMK kan nooit kwaad.

zat deze week nog aan die topic te denken … .dacht hoe zou het afgelopen zijn. Maar nog niet veel wijzer dus. Wat moeilijk he michelle… dan toch liever 1000 sprongen te gelijk dan dat je met dit moet zitten! Ik zal (al is het maar dat jij je plicht gedaan heb) dit gerust melden. Alleen weet ik ff niet wat jullie bedoelen met die M… (weet ff niet hoe het er stond) … is dit kinderhulp ofzo?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Aanmeldcentrum Kindermishandeling Mini-boy. Hier nemen ze telefoontjes aan die hier over gaan en geven ze advies en zo.

En ja dan maar liever 1000 sprongetjes.

Groetjes,

Michèle

nou meid wat let je … zeker doen! Dan heb jij gedaan wat je kon… en je mag zeker wel anoniem blijven daar?! Denk dat je hier geen spijt van hoeft te krijgen… Maar het blijft moeilijk als het om fam gaat!

Ja ik weet het, maar ik moet even op papier zetten wat ik zeggen wil. Niet dat ik verlegen ben, maar om er voor te zorgen dat ik niet ga ratelen zeg maar. Snappen jullie?

Groetjes,

Michèle

is niet gek doe ik al als ik voor een simpel iets moet bellen… ben niet zo’n held. Maar doe het rustig en doordacht zodat je niks vergeet. En kijk er samen met je vriend even naar… Je moet het ook alleen doen als je denkt dat het jouw helpt … bedoel je moet er voor 100% zelf achterstaan he… en niet op aandringen van ikkeben

denk aan je!!

Oh nee ik sta er ook achter dan, alleen het systeem ben ik ook geen fan van vandaar dat houd me ook tegen.

Groetjes,

Michèle

Advies- en Meldpunt Kindermishandeling om precies te zijn. En laat het systeem je alsjeblieft niet tegenhouden, beter een keer te veel dan te weinig gemeld hoor. Zoals we ook altijd zeggen over met je kind naar de huisarts als je het niet vertrouwt: beter te vaak dan één keer te weinig!

Dat is waar Mriek, maar als hem uit huis plaatsen ben ik daar ook niet echt een voorstander van. Te weinig goede pleeggezinnen en te veel ellende in de kindertehuizen. En ik kan hem echt niet in huis nemen want hij is onhandelbaar met kinderen, hij heeft Morgan al een keer geknepen geschopt en hij probeerde haar al te bijten. Ik kan geen risico nemen dat als ik ze twee tellen alleen moet laten dat ie weet ik veel wat doet. Ik vertrouw hem niet

Groetjes,

Michèle

Joh, dat loopt zo’n vaart niet. Áls ze al vinden dat er hulpverlening nodig is, zullen ze dat altijd met de ouders bespreken en hen motiveren hieraan mee te werken. Willen ze dat niet, dat is hulp in een gedwongen kader mogelijk en móeten de ouders wel meewerken. En als ze dat dan nóg niet willen, dan zou een kind uit huis geplaatst kunnen worden. Maar dat gebeurt echt heel weinig hoor, dat loopt zo’n vaart niet.

hoihoi!

Met Joey ging het gisteren en vandaag al weer iets beter, maar het kan ook zo ineens omslaan, en dan krijst hij zo weer een paar uur. Ik word er wel gespannen van, want ik ben bang dat hij weer zo’n bui krijgt. Ik vind het voor mezelf nog lang niet zo erg als voor Joey, want ik kan het arme kind niet uitleggen wat er met hem aan de hand is… en als hij zo ontroostbaar huilt voel ik me echt radeloos… Maargoed, ik weet nu hoe het komt, en we moeten er maar het beste van zien te maken. gelukkig is hij op de 'goede’momenten wel heel erg lief, en speelt hij heel leuk, dus ik kan nog wel lekker van hem genieten En inderdaat, er zijn genoeg ouders die met een kindje zitten die alleen zo huilt, dus ik mag nog in de handjes knijpen dat Joey ook vaak heel lief is, en in ieder geval de nachten heerlijk slaapt!

Groetjes Anouk

Het belangrijkste voor Joey is dat hij weet dat jij er bent. Dat ie ten alle tijden troost kan krijgen. Meer kun je niet doen. Bij Morgan was deze ook heel pittig, maar het gaat over gelukkig en dan kunnen ze ineens een hele hoop meer.

Groetjes,

Michèle