Ander gedrag... :-(

Hallo mama’s

Ik weet even niet meer wat ik met Joey aan moet… Hij is helemaal van slag
Hij is vandaqag precies 16 weken, is er dan een sprongetje? En zou het kunnen zijn dat hij nu al last heeft van doorkomende tandjes? Hij krijgt steeds hele rode wangen, en kwijlt veel. Maar dit is niet continu, het komt ineens opzetten en zakt na een uurtje weer weg. Wel is hij steeds overal op aan het bijten, vingertjes, zelfs de hele hand steekt hij in zijn mondje, waardoor hij gaat kokhalzen, en de speen gebruikt íe ook alleen om op te bijten in plaats van te zuigen.
Hij is nu al een paar avonden helemaal uit z’n doen. Gisteren heeft hij 3 uur lang aan een stuk door gehuild, zomaar van uit het niets. Hij heeft dat steeds vaker, zit ie eerst lekker te spelen, alleen of met ons, en dan veranderd die lach in een oorverdovend gekrijs. Dan krijgen we hem met geen mogelijkheid meer stil, tot hij weer een flesje krijgt. Meestal is het daarna wel goed, maar eergisteren begon het gekrijs direct weer toen de fles leeg was. Ik heb ook het idee dat hij heel erg moe is, maar hij vecht zooo tegen de slaap. 's nachts slaapt hij al vanaf dat ie 6 weken was 12 uur per nacht aan een stuk door. Dat doet hij nog steeds, maar overdag slaapt hij een keer 3 uur in bed, en verder een paar hazenslaapjes van 20 minuutjes. Vaker dan een keer krijg ik hem overdag niet in bed, dan is het huilen geblazen…
Gisteren zat ik er even helemaal door heen. Het was ook de 2e 'verjaardag’van ons eerste overleden kindje, dus misschien heeft Joey ook wel aangevoeld dat wij niet helemaal lekker in ons vel zaten.
Die ‘buien’ heeft hij altijd 's avonds tussen de flessen van 17.00 uur en 20.00 uur. Dan is hij ook echt moe, maar hij gaat gewoon niet slapen… pas na de fles van 20.00 uur, en dan slaapt hij weer door topt half 9 negen de volgende ochtend… Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn, en misschien tip’s hoe we er mee om moeten gaan? Dit is nu een kleine week zo, en daarvoor was hij altijd vrolijk en tevreden

Groetjes Anouk

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Jep hij is vollop aan het springen. En ook kunnen zijn tanden al wrikken en wringen. Morgan begon ook al op die leeftijd maar ze zijn nog steeds niet door.

Wat je al zei jou spanning of emoties kan hij ook gevoeld hebben, baby’s hebben daar een sensor voor. Helaas duurt deze sprong wel wat langer, maar troost je ze zijn niet al die tijd zo hoor. Reken er maar op dat er ook nog wat vreetbuien aan kunnen komen.

Nee geen zorgen maken, al is het niet makkelijk als ze zo zijn.

Sterkte.

Groetjes,

Michèle

Ik kan me alleen maar bij hetgeen aansluit dat Michele heeft gezegd. Heel veel sterkte ermee en het gaat voorbij!

ik heb een hekel aan de 14/19 weken sprong! maar wat je ervoor terug krijgt is heerlijk
rico is super vrolijk krijst en kraait de hele dag met een lach op zn mond. wat is deze dag toch fijn

trouwens de aankomende sprong is ook nie zo kort he ook 4 weken ongeveer…pff

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090204/XZt9.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/GCWlp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 05 Feb 2009 14:13:56

Daar heb je nog even voor Anouk, Morgan is eerst. laat je wel weten hoe hij is

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 05 Feb 2009 15:15:45

ooh jeetje, hoe lang duurt die sprong dan…? ik heb het nu eigenlijk wel gehad… Ik schreef vanmorgen nog dat hij alleen 's avonds buien heeft… Nu heeft íe net ook anderhalf uur liggen gillen, en niks is goed, niet op de arm, in de box, kinderwagen en wandelen, Ik wist niet meer wat ik moest, en heb hem maar een fles gegeven, eigenlijk een half uur te vroeg… maar het hielp wel. Flesje was heel snel op, en toen kreeg ik weer een stralende lach. Toen in de kinderwagen naar de supermarkt. Onderweg lach hij nog lekker te keuvelen, maar eenmaal in de winkel begon het weer… Geiriteerde mensen met hun vuilste blik natuurlijk… Pfff
Ik heb gelijk Nutrilon forte gekocht voor hem. Ik heb ook het idee dat hij nog steeds hongerig is. Rijstebloem heeft geen enkel effect tegen de honger. Misschien dat dit beter werkt. Ik zal het de komende dagen nog wel even mengen met standaart denk ik? En kan er ook weer gewoon rijstebloem bij in?
En tja, eigenlijk mag ik deze week ook beginnen met de fruit en groentehap… Ik vraag me af of dat verstandig is, nog iets nieuws er bij in deze toch al zo onrustige periode… Iemand tips?

Groente en fruit is pas vanaf 4 maanden en dan is het nog vroeg. En dat hongerige hou daar maar over op. Rainbow en ik konden het voor onze dames ook niet aanslepen. Grote kans dat ie ook flink gegroeid is straks. Maar het hhh (hangerig, humeurig en huileriggedrag) is 3 dagen tot een week, maar dan zijn we er nog niet, dan hebben ze nog niks nieuws dan zijn ze hangerig en dan weer huilerig en dit kan door gaan tot zo’n 19 a 20 weken. Maar je krijgt er een hoop voor terug. Morgan is nu omrollen aan het proberen en te kruipen. Ook pakt ze dingen zelf en we hebben zelf haar speen al een keer ondersteboven in haar mond gevonden. Dus ineens gaan ze meer ontdekken.

Groetjes,

Michèle

Vanaf wanneer mag je eigenlijk rijstebloem gebruiken. Mijn mannetje is ook erg hongerig. Zit nu nog op 165 + 5,5 en 1 of 2 flessen per dag 180 +6 scheppen.

Het zou wellicht een aanvulling kunnen zijn? Is rijstebloem alleen op het dikker te maken (net als Johannesbroodpitmeel) of zitten er echt voedingsstoffen in?
O ja mijn mannetje is 11 weken.

In principe vanaf vier maanden. Het verzadigt meer. Johannesbroodpitmeel is tegen het spugen, rijstebloem niet.

Groetjes!

Oke, dank je. Nee dat wacht ik er nog mee. Het gaat nu ook nog wel hoor, maar dan weet ik het alvast. Wij gebruiken nu al wel Johannesbroodpitmeel. We zijn hiermee begonnen voor het spugen, maar gebruiken het nu ook om de voeding iets dikker te maken, anders is de fles echt zo leeg en dan is meneer nog niet voldaan

Haha, ze kunnen kleine vreetzakjes zijn hè?

Nou dat kan je wel zeggen ja, haha

Dat alles in zo’n klein kindje gaat…nou ja klein mijn ventje groeit aardig door moet ik zeggen. Al 60 cm en rond de 5700 gram!!

Ja, dat doet 'ie goed Saro! Hier eentje van bijna 8 maanden en hij is 76 cm en 11 kilo. Ook niet slecht toch?

… durven jullie daarmee wel over straat? pas maar op voor het commentaar hahaha … ik ben er hier flink mee om mijn oren gegooid! Mijn manneke doet nl met de big boys mee… is 72 cm en bijna 9 kilo… én dat terwijl hij minimaal eet!! grr moeten ze net tegen iemand zeggen die zelf eet fobie heeft…

Geniet er maar lekker van hoor… beter kindje dat lief/leuk/gezellig en lekker rond is dan die mini mini mini kindjes die niet ziek kunnen zijn omdat ze niks om te zetten hebben (sorry mamas van mini kindjes)

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

ha ha ha voel me niet aangesproken hoor, Morgan mag dan 6000 gram zijn en net zo’n 62cm ze heeft een lekkere bolle toet en spekpootjes…

Groetjes,

Michèle

Als ze maar gezond zijn en goed in hun velletje!!

ja hoor helemaal, nu alleen nog wat beter ontlasting. Ze heeft de luie darmen waar jij het altijd over hebt mini-boy.

Groetjes,

Michèle

maar hoe bedoel je luie darmen? Ze poept toch juist goed en VEEL!

Luie darmen is dacht ik niet tot weinig poepen… … kan abuis zitten hoor! Maar Jurian heeft dus weinig tot zeer weinig ontlasting.

Oh nou ik bedoelde meer dat haar poep is zo dun geweest dat ze bij niezen al een volle broek had, ze hoefde er niet voor te werken en nu wordt de ontlasting weer wat steviger en moeten ze werken dus ik dacht dat ze dat met lui bedoelde. Maar goed daar ligt wel het euvel zeg maar.

Groetjes,

Michèle

haha…ja we durven nog steeds over straat…de kinderwagen hangt wel wat laag aan de grond
Nu moet ik zeggen dat ik hem eigenlijk helemaal niet enorm veel spek heeft, al heeft hij wel een lekker buikje!!

In het begin kwam hij 200 gram per week aan (het maximale geloof ik). Toen dacht mijn vriend al, moeten we hem niet wat minder eten geven. Haha ja hoor een baby op dieet