Amerikaanse taferelen in Alphen a/d Rijn

Vanmiddag heeft een of andere gek het vuur geopend in een winkelcentrum in Alphen aan den Rijn. Inmiddels 7 doden en een stuk of wat gewonden. De dader is een bekende van de politie.

Waar gaat het helemaal heen. Ik heb bekende in Alphen wonen maar zoals het er naar uit ziet zijn die er niet in de buurt geweest gelukkig.

Groetjes,

Michèle

Ja, vreselijk hè?! Ik hoorde het vanmiddag. Brr, je zal er maar gelopen hebben met je gezin. Het komt dan wel heel dichtbij ineens.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

We waren vandaag weg, dus hoorde en zag het net op het nieuws…
daar val ik echt stil van.
Vreselijk voor alle getuigen, slachtoffers, hun familie en vrienden.
Je partner zal maar een dagje shoppen zijn en nooit weer thuiskomen, brrr
en er zijn ook kinderen onder de slachtoffers. Vreselijk dat iemand in zijn eigen lijden zoveel onschuldige mensen meeneemt…

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Het enige waar ik blij om ben is dat het een autochtoon is en dat er niet allemaal vergeldingen kunnen gaan volgen op allochtonen doelgroepen. Maar het is verschrikkelijk. Een vriendin van me is 37 weken zwanger en woont daar vlakbij maar ze was geddank thuis en der ouders ook.

Groetjes,

Michèle

Wij zijn de hele dag weggeweest, komen net thuis dus ik lees het nieuws over de schietpartij in Alphen a/d Rijn nu pas.

Vreselijk zeg! Net wat je zegt “Amerikaanse taferelen”. Brrrrrrrrr…

Groetekes, Sje

Ja klopt, daar was ik ook wel blij om, maar maakt het idd niet minder erg allemaal… pfff, het was net alweer op het nieuws, m’n maag draait om bij de gedachte dat je zelf met je kind in dat winkelcentrum zou lopen…
Gelukkig dat je zwangere vriendin met dit mooie weer geen zin had in shoppen…

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Ja inderdaad enne tuurlijk het blijft net zo erg. Ik vind het altijd zo laf dat ze zelfmoord plegen. Nu krijgt niemand antwoorden.

Groetjes,

Michèle

Als het goed is komen er wel antwoorden want zojuist is bekend geworden dat er een afscheidsbrief gevonden is bij de dader thuis. Inhoud kon nog niet bekend gemaakt worden omdat de brief pas 10 minuten voor start persconferentie gevonden is blijkbaar.

Groetekes, Sje

Eng he? Ik hoorde het net pas, heb de hele dag geen TV en radio aan gehad vanwege het heerlijke buitenweer! Ik ga zo even lezen op de Telegraaf…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik ben de hele dag buiten geweest, dus heb geen nieuws gezien of gelezen. Ga zo meteen even op internet kijken. Maar ik krijg al kippenvel van jouw berichtje. Echt verschrikkelijk dat zoiets gebeurd. Ik ga nu meteen even lezen.

Groetjes,
Sandra

Pff ik heb het net gelezen en weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Verschrikkelijk dat deze onschuldige mensen niet meer leven. Las ook dat er kinderen onder de slachtoffers waren. Laat zo iemand lekker thuis zelfmoord plegen waar niemand anders getuigen van kan zijn en waar hij geen slachtoffers kan maken.

Groetjes,
Sandra

Ik ben benieuwd wat de ‘rede’ van die gast is geweest. Ik bedoel als je zelf niet meer wilt leven moet je zelf weten, maar waarom moet je er mensen bij gaan betrekken die er niets mee te maken hebben…

En dan ook nog eens die kinderen die het allemaal hebben gezien. Hoe bedoel je traumatisch. Echt verschrikkelijk!

Love Life

ik weet het… de zus van een vriend van ons woont daar met haar 2 kindjes. normaal gaat ze altijd op zaterdag ochtend boodschappen doen enzo met haar 2 kinderen. nu kreeg ze telefoon en is ze daardoor toen niet gegaan. toen zag ze allemaal heli’s voorbij vliegen en bleek dat dus gebeurd te zijn. echt heel heftig voor hetzelfde geld was zij daar toen ook!

Dat heeft dus zo moeten zijn dat ze een telefoontje kreeg waardoor ze geen boodschappen kon gaan doen.

Groetekes, Sje

quote:
Ik ben benieuwd wat de 'rede' van die gast is geweest. Ik bedoel als je zelf niet meer wilt leven moet je zelf weten, maar waarom moet je er mensen bij gaan betrekken die er niets mee te maken hebben..

En dan ook nog eens die kinderen die het allemaal hebben gezien. Hoe bedoel je traumatisch. Echt verschrikkelijk!

Love Life

hier is geen rede voor op wat voor manier dna ook. die gozer heeft gewoon teveel amerikaanse films gekeken. b.v. van die scholier die al zn mede leerlingen neer schoot. Elephant heet die film. (zo zijn er meerdere gemaakt)
gewoon een psychotische zielenpoot, die zelf hoort te sterven en te laf is om alleen te gaan en onschuldige mensen meeneemt en kinderen en volwassenen een trauma bezorgd.
Jammer dat hij zichzelf heeft afgeschoten, die gozer verdient erger dan dat!

quote:
Dat heeft dus zo moeten zijn dat ze een telefoontje kreeg waardoor ze geen boodschappen kon gaan doen.

Groetekes, Sje

ja dat zei die vriend van ons ook al. hun moeder is namelijk een paar jaar terug overleden. hun zien het echt zovan: volgens mij heeft zij dit zo gedaan… dat ze telefoon kreeg.
vreselijk gewoon…

quote:
Ik ben benieuwd wat de 'rede' van die gast is geweest.

Hij was al suïcidaal zeiden ze net in de persconferentie.

En als je toch al suïcidaal bent, waarom zou je dan niet zorgen dat je nog het wereldnieuws haalt voordat je jezelf door je hoofd schiet? Dan kun je er ook maar beter een grote show van maken!

Kan haast niet anders of hij moet zo gedacht hebben. Zo theatraal mogelijk.

Zieke geest…

Ik hoop dat zijn ouders met rust gelaten worden. In alle hectiek en paniek worden die vergeten. En als ze niet vergeten worden, worden ze waarschijnlijk belaagd en/of bedreigd door boze mensen die hen de schuld willen geven van wat er gebeurd is.

Die ouders hebben geen leven meer. Kunnen niet meer over straat zonder scheef aangekeken te worden. Vreselijk moet dat zijn om je zo voor je kind te schamen, om volledig in een isolement terecht te gaan komen omdat mensen je links laten liggen.

Groetekes, Sje

Prima dat ie suicidaal was maar kon hij het dan niet lekker bij zochzelf houden… ergens in een bos of zo waar niemand er last van heeft.

Groetjes,

Michèle

Ja precies, dat vind ik dus ook. Waarom zoveel andere mensen verdriet doen met de beslissing over je eigen leven?! Bah!

Groetekes, Sje

In de telegraaf zag ik een foto van de dader. Ik dacht eerst dat het een meisje was. Zo zie je maar stille wateren.

Een aantal jaar terug heeft de broer van een vroegere vriendin zelfmoord gepleegd. Heel triest maar hij stond achter zin beslissing. Hij heeft zich opgehangen in het bos en hij had een heuptasje om met daarin zijn paspoort, een lijst met namen wie gebeld moest worden, en twee brieven. Een voor de nabestaande en een voor degene die hem zou vinden om zijn excuses aan te bieden. Zo kan het ook dus. (helaas)

Groetjes,

Michèle