Amerikaanse taferelen in Alphen a/d Rijn

tja idd suicidaal of niet… ik denk dat hij gewoon psychotisch was en gewoon niet meer wist wat hij deed. ik denk ook niet dat hij persee het nieuws wilde halen oid… ik denk dat hij gewoon doorgeflipt was punt.
ik heb geen foto van m gezien trouwens.

inderdaad dat is ook het 2e wat wij zeiden… wat onwijs erg voor die ouders. die krijgen inderdaad overal de schuld van. ik begrijp de slachtoffers wel hoor maar ik vind het niet terecht. heel erg voor die ouders… arme zielen…

@Michèle, wat mooi gedaan inderdaad van die broer. Je wilt dat het niet nodig is dat iemand uit het leven stapt, maar als het dan toch gebeurt, is het fijn dat de overledene rekening heeft gehouden met degene die hem vindt en met degenen die zouden moeten gaan zoeken naar de identiteit van de overledene en de contactpersonen.

Groetekes, Sje

Nou dan ben je wel goed gestoord hoor Inge. Ik heb meerdere mensen meegemaakt die een psygose gehad hebben maar geen een heeft het ooit in zijn hoofd gehaald om te gaan prijsschieten in een winkelcentrum.

Groetjes,

Michèle

Michele je kunt de ene psychose niet met de andere vergelijken.
als mensen extreme stemmen in hun hoofd hebben (dat is ook een vorm van psychotisch zijn) kunnen ze zoiets inderdaad doen. ik heb helaas te veel meegemaakt vroeger in mijn omgeving en destijds in de kliniek…waardoor ik dit stellig kan zeggen. Dit wil niet zeggen dat als iemand psychotisch is altijd zoiets doet want waar ik destijds zat had ik ook een hechte vriendin die ook wel is pyschoses had en zij was ook niet zovan: goh zal ik andere daar is kwaad mee doen… dat hoor je mij niet zeggen. maar ik weet zeker dat die gast wel psychotisch was. . meegenomen dat hij al suicidaal was en al jaren psychische problemen had… ook als je de verhalen van zijn docent hoorde en mensen van zn omgeving dat hij altijd juist een rustige jongen was. Mensen van wie je het niet verwacht… dat is het vaak en dat is gewoon klote. voor de politie kwam dit ook totaal onverwachts. het was geen “crimineel” ofzo hij was niet echt bij de politie bekend.

oh trouwens ik had zn foto gezien nu net op ad.nl.
idd wat je zei leek wel een beetje op een meid

Gewijzigd door - MamavanRico op 10 Apr 2011 20:21:50

Weet ik Inge, ik weet dat er verschillen zijn, maar zo ver te komen moet je al ver weg zijn dat ik wat ik bedoelde. Enne er is nog steeds geen duidelijkheid alleen maar meer vragen.

Het enige wat ik wel hoop is dat ze de wapenwet in nederland nu heel drastisch gaan herzien want alleen een VOG kan toch niet voor een wapenvergunning.

Groetjes,

Michèle

nee echt ik vind dat ook zo bizar!! die gast scheen in 2006 of 2003 (ben het even kwijt) al iets met een luchtbuks gedaan te hebben (zichzelf verwond las ik) om die vergunning te krijgen moest hij een verklaring van goed gedrag inleveren…tja nooit in aanraking met de politie geweest dus hij kreeg zn vergunning.
maar ik vind dat te ziek voor woorden iemand met psychische problemen hoort zo’n vergunning niet te krijgen (ik heb dan ook wel psychische problemen/gehad maar ook mij zouden ze zo’n vergunning dan niet mogen geven. niet dat ik er iets mee gedaan zou hebben maar ik vind dat ze iedereen in dit geval over 1 kam moeten scheren…wel of geen gevaar voor jezelf of omgeving wat voor problemen dan ook en hoe onschuldig ook… gewoon geen vergunning punt…maar das mijn mening) uberhoudt vind ik niet dat iemand wapens in huis mag hebben. als je al zo’n vergunning hebt dan alleen op de schietbaan en daar die zooi in bewaring laten.ja toch?

Gewijzigd door - MamavanRico op 10 Apr 2011 21:06:18

Vaak mag je wel de wapens thuis hiuden maar niet de ammunitie. Dus ongeladen wapens. Maar ja wie controleert daarop?? Enne laten we even reeel zijn. Tegenwoordig zijn wapens op elke straathoek te krijgen dus ook de ammunitie.

Groetjes,

Michèle

Je mag de wapens thuis hebben en ook de munitie, maar beide dingen apart. Dus de wapens in een wapenkluis en de munitie in een munitiekluis. Manlief hier heeft ook een wapenvergunning en is lid van een schietclub, vandaar dat ik het weet.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ah oke duidelijk Mriek, dan maakt het het dus helemaal makkelijk om als je gestoord bent een winkelcentrum leeg te schieten.

Groetjes,

Michèle

nou wij zaten hier voor de deur toen de buurman riep ; kom eens kijken op het nieuws,… dies altijd van de sensatie…
damn zeg wat een malloot… die arme mensen, je zou bijna geen winkelcentrum meer in durfen na zo’n ervaring…
en ja een wapenvergunning, inderdaad minutie uit de kluis erin en gaan met de banaan… en inderdaad volgens mij ken je het ook wel zo kopen hoor alst echt moet …
ongelofelijk moet je toch wel ff een vette kronkel in je kop hebben gekregen !

maar wat ik nog steeds nie weet is ? heeft die dader zichzelf nou doodgeschoten ? of heeft iemand anders dat gedaan?
want ik vind het dan ook zo laf he, eerst mensen neerhalen en dan jezelf , heb dan balluh gozer! 24 was ie pas he… vind het ook super erg voor de slachtoffers, dat leed is natuurlijk niet te overzien, maar ook moet ik altijd aan de ouders denken, want hoe erg is het, als jou kind dit die mensen aandoet !!!

Pippy is geboren 17.07.2009

Tja weet je soms kan ik het mensen niet eens kwalijk nemen dat ze tegenwoordig een pistool in hun nachtkastje hebben liggen… laten we wel wezen… hoe het er hier de laatste jaren (en het wordt erger!) aantoe gaat en mensen zich zo schijnbaar toch veiliger voelen… idd het lijkt amerika wel helaas…

@Sugar; ja hij heeft zichzelf in de AH door het hoofd geschoten las ik. maar idd het is niet alleen erg voor de ouders dat hun kind dat doet.
ze zijn EN hun kind kwijt, EN hun kind doet iets vreselijks… EN wie krijgt de schuld? juist…de ouders…

@ inge volgens mij ben je je kind al kwijt op het moment dat ie tot zo’n verschrikkelijke daad besluit.

Groetjes,

Michèle

Tja, als je kwaad wilt dan kan je dat altijd wel, of je nou wapens en munitie hebt of gewoon een la vol met scherpe messen.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

@Michele: ja dat is waar maar je snapt wel wat ik bedoel… ik bedoel als een kind zoiets doet is dat natuurijk heel erg vreselijk… maar toch als ouder zoek je je kind op in de bak. ik zou dat tenminste wel doen. de deur gaat dan wel op een kier ipv dat hij open staat snapje? maar als je kind dan ook nog dood is dan sterf ik met hem mee. niet letterlijk…maar… begrijp je me?

Jawel Inge, maar ik weet niet of als mijn kind dit doet dit mijn kind nog wel is.

Groetjes,

Michèle

ik snap het gevoelsmatig maar het blijft altijd je kind…daar valt niet over te twisten. ik zou me wel vreselijk schamen dat ik zo’n monster op de aarde heb gezet…maar dat terzijde.
gelukkig (klop klop klop) is rico heel erg lief voor zijn medemens

Biologisch gezien Inge maar gevoelsmatig kun je hem/ haar dan al losgelaten hebben.

Groetjes,

Michèle