Wij waren dinsdag op het cb en toen zei de wijkverpleegkundige dat Eva eigenlijk nog wat teveel melk drinkt. Ze mag nog maar zo’n 300cc en ze zit aan 450 zoiets (inclusief pap). Ik moest de avondfles toch weg proberen te gaan doen. Ze mag dan een toetje van 100cc.
Op zich moet dat lukken, de laatste fles weglaten. MAAR…Eva eet lang niet altijd haar yoghurt op. Het zijn maar een paar hapjes en dan gaat ze met haar hand graaien naar de lepel. Naar binnen duwen heeft geen zin. Maar zo is haar buikje niet vol genoeg om te gaan slapen. Ze wil dan echt nog wat drinken. Met kwark is het hetzelfde. Ik doe er wat fruit of diksap door om het lekkerder te maken, maar echt goed eten doet ze het niet. Zijn er gezonde alternatieven voor de yoghurt? Die suikertoetjes van Nestlee (hadden ze in Griekenland) gingen er wel goed in. Danone ook, maar daar hebben ze inmiddels ook suiker in gemieterd. Waarom, dat mag Joost weten! Ze zijn vernieuwd en nu bevatten ze ‘vloeibare sacharine’ of zoiets, oftwel een vorm van suiker! Dat wil ik haar dus ook niet meer geven. Net als vla met suiker…Volgens een boekje van het cb mag ze met 1 jaar wel light producten, maar daar zit toch aspartaam in? Mag dat wel?
Brood gaat momenteel ook heeeel slecht. Een halfje, dat is het. Ik krijg het er niet meer in. Op het kdv eet ze wel brood en yoghurt! Trutje! Ook hiervoor graag tips!
Vanavond gooide ze haar beker yoghurt om. Helemaal over de slab. Ze kon dat niet weten, maar ik werd best kwaad doordat ik al geïrriteerd was over iets anders. Ik haat het dan als ze met eten knoeit en het gewoon weggooit!
Groetjes Rainbow, trotse mama