Alternatief voor yoghurt

Ik geef morgan twee schepjes in een eigen bakje met een lepel en de rest in der bord en dat voer ik haar dan. Ze is ondertussen druk met ‘zelf’ eten en de rest fiets er zo in. Der kwarkje geef ik wel zelf en das ook oke.

En ze heeft een gewone slab om want ze eet niet echt, ze kliederd er op der kindertoel plankje mee, dus het is nog te doen, maar ik heb ook een schortslab voor als ze straks echt zelf gaat eten.

Groetjes,

Michèle

Oh, het lijkt me zo’n rotzooi! Brood prima, maar yoghurt! Daarmee knoei IK soms nog wel! Alles valt dan op haar slab en dan gaan haar handjes er ook nog in. Brrrrr! Ik heb wel een echt slabje met mouwtjes, maar die wil de diva natuurlijk opeens niet meer aan.

Zondag lustte ze de risotto dus opeens niet meer he? Nadat ze het al 5x met smaak op had? Toen gaf ik haar maar pasta, maar ze zag het verschil niet en eerst hield ze haar mond dicht, zo van: ‘Probeer niet wéér die derrie in mijn mond te proppen!’. Toen moesten we echt als een gek de pastalepel erin duwen, zodat ze zelf zou proeven dat het iets anders was. En zodra ze pasta proefte, ging het schuurdeurtje open en was het goed. Da’s toch ERG eigenlijk?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Eva zit echt in een uitprobeerfase Rainbow. Als ze het al 5 keer gegeten heeft weet je dus dat ze het lust. Ze heeft dus nu haar zin gekregen doordat ze iets anders kreeg. Hoe moeilijk het ook is, gewoon haar groente aanbieden en als ze het niet eet dan maar niet. Ze hebben anders echt wel door dat ze toch iets anders krijgen als ze het niet eten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Oooo Sandra, zo had ik het niet eens bekeken. Dat ze ons uitprobeerde! Wat gemeen! Inderdaad, normaal fietste het er zo in en wij, sukkels, gaven haar meteen wat anders. Maar als ik niets geef, ben ik bang dat ik de rest van de avond met een brulbeer zit opgescheept omdat ze honger heeft. Je hebt wel gelijk hoor, gewoon wegzetten, maar wat doe je dan als ze honger krijgen?

Als ze het echt op een brullen zet van de honger, kan je het natuurlijk nog een keer proberen te geven, gewoon hetzelfde, niets anders.
Dan merkt ze dat er niet tesollen valt, en zal ze het misschien de volgende keer wel gewoon eten.
Succes ermee!
Bij ons komt die fase (jammer genoeg) ook nog
Liefs, Anne

Lilypie

Morgan vertikt het ook soms Rainbow, maar ze heeft nog nooit gebruld om eten 's nachts. Ik was er ook heel bang voor, maar ze zal ook moeten leren dat er niet met ons te spotten valt, Overigens vandaag haar ook weer een bakje met lepel gegeven en alles is er weer zo ingegaan. Alleen met wat meer knoeien, maar ja so be it zeg maar.

Groetjes,

Michèle

@Rainbow en Sandra: uitproberen kan ermee te maken hebben gehad, maar rond deze leeftijd verandert de smaak van kindjes ook hoor. Dus iets wat ze eerder met smaak opaten, vinden ze dan ineens vies. Het kan dus wel degelijk dat Eva de risotto ineens niet meer lust.

Zo krijg ik er hier met geen mogelijkheid appelstroop meer in op brood. En het lijkt me niet dat dat uitproberen is, dat zou 'ie dan toch wel met iets anders doen dan met zoiets lekkers als appelstroop.

Dus niet te hard voor Eva!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Nee hoor Mriek, we zullen haar met handschoentjes aan behandelen! Haha. Ik ga nog een keer risotto kopen, zullen we zien of ze dan weer weigert. Vandaag hadden we 0,0 problemen want: bruine bonen! Papa zei dat het werkelijk binnen 3 minuten ofzo op was! Vanaf haar eerste hapjes zijn bruine bonen THA BOMB (kennen jullie die nog?). Ook de yoghurt daarna ging goed en ze is prinsheerlijk gaan slapen na haar badje!

THA BOMB ken ik zeker nog! Hier zijn bruine bonen ook je van het hoor, nog steeds. Het blijven echte Nederlandse kindjes hè, die van ons.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ook hier zijn de bruine bonen en ook de sperciebonen THA BOMB… Volgens mij kwam die ook van mij, maar dat weet ik niet zeker meer

Hoewel pasta ook erg succesvol is nog steeds.

Groetjes,

Michèle