Alternatief voor pap 's ochtends?

Lala schreef al dat Nutrilon de peutermelk aan heeft gepast. Het is nu opeens Nutrilon 4 en 5. Ik las dat het minder zoet is. Eva kreeg vandaag voor het eerst pap met de nieuwe Nutrilon en ze walgde ervan. Het rook heel erg zuur! Normaal was de pap zoet door die peutermelk, maar nu dus niet en ze vindt het nu vies. Omdat mijn vriend dacht dat de melk niet goed was (door de zure lucht) en de gewone melk op was, gaven we haar brood. Maar het duurde heel lang voor ze klaar was en als we 's ochtends naar het kdv moeten, is een half uur wat te lang. Ze lust geen gewone melk, al ga ik toch proberen om haar pap met halfvolle melk te maken. Maar wat geven jullie je kindje 's ochtends (als je wat haast hebt?).

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik geef toch brood… ook als ik haast heb (zoals vanmorgen!)
Meestal is ze vrij snel klaar maar als ik al zie dat ze gaat treuzelen
zeg ik op een gegeven moment dat ze niet moet treuzelen.
Dat zeg ik dan nog een keer en dan zet ik het weg.

Ik probeer het zo te regelen dat ze 15 minuten heeft om haar boterham op te eten en dat vind ik lang genoeg. Nou heeft Senne nooit pap gelust dus die at al heel jong gewoon een boterham.

Ik ben benieuwd of Eva sneller gaat eten, ik hoop het. De dagen dat je moet werken beginnen toch al chaotisch. Met 1 al, laat staan met 2… hoe doe je dat???

Groetjes van Sascha en Senne

Zijn cornflakes een optie? Toch iets pap-achtigs.

Moet ik er eerlijk bij zeggen dat het hier niks vonden hoor.
Voor onze oudste zocht ik ook een alternatief voor pap destijds dus haalde ik cornflakes. Dat zag ze wel zitten: “papchipjes”. Maar ze dacht dat die dingen lekker knapperig zouden blijven en dat is natuurlijk niet zo. Dus ze vond het uiteindelijk niks toen het zo’n papperige toestand werd.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 Jun 2011 12:13:28

Heb je wel eens gewoon rijstebloempap vanille (Bambix) geprobeerd? is ook pap en lekker zoet

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Let wel op met rijstebloempap. Dat heeft een stoppende werking.

Groetekes, Sje

Ze vindt yoghurt wel heel lekker en ook die kellogs K-dingen. Misschien dat ik dat dan maar een keer geef? Ik vond die pap alleen wel fijn, want dan had ze in één keer veel vitamines al binnen (zit in groeimelk zeggen ze) en ze eet toch al zo enorm slecht de laatste tijd. Ik moet echt vitamines gaan bijgeven, want ze komt er echt niet aan op deze manier. Ze is eigenlijk nooit ziek, dus het zal wel goed zijn, maar ik vind wel dat ze haar vitamines moet hebben. Die ontbijtgranen zouden er zeker in gaan en vanillepap ook, dat zijn wel goede opties. Alleen zit er in die pops enzo zo’n bak suiker en dat is dan weer een nadeel…Ze is al druk van zichzelf en straks stuitert ze helemaal!

geef pippy ook halfvolle melk met een schep of 5 bambix vanille prut…
da’s ook wel wat zoeter… … boterham doen we nog nie, want die treuzelkont, dan kan ik helemaal om 05.30 uur opstaan…da werkt nie

Pippy is geboren 17.07.2009

Hier gewoon brood en ze mag kiezen wat er op gaat. Nu zitten we in een kaasperiode maar kan morgen ineens weer vlokken zijn. Daar doen we niet moeilijk over en hij gaat bet vlot naar binnen enne als ze niet door eet gaat ze met een lege maag naar het kdv. Das 2 keer gebeurd (ik meld het wel daar hoor) maar sindsdien eet ze door. Heel soms laat ze wel eens een stukje liggen maar daar doe ik niet moeilijk over.

Groetjes,

Michèle

hier geef ik kant en klare pyama papjes van de Nestle als Bo naar het kdv gaat. Brood gaat bij hem ook heel langzaam, en dan zouden we er zo vroeg uit moeten, dat het nachtwerk wordt om hem dan te laten ontbijten. Tijdje terug hierover ook een topic over geopend, maar meneer accepteerd naast brood alleen pyama pap, dus dat hij krijgt hij dan ook maar. Die paar dagen in de maand!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Hier krijgt Jony een fles van 220 (grote fles van difrax) volgens mij. Halfvolle melk met 8/9 schepjes brinta en een desertlepel honing.

Misschien is het een idee dat je een grote schep suiker/melk in doet. En dat elke keer over een 2 weken tijd oid iets vermindert. Zodat zij kan wennen aan de smaak.

En inderdaad een fles gaat zoveel sneller. Je zou ook een bruine bol met pasta kunnen geven. Kunnen ze op de fiets/kdv gewoon verder eten.

Succes, Cora

Hier gaan we dan wat eerder uit bed. Eerst kleren aan, staarten in het haar e.d en dan brood. Zo nu en dan even aanmoedigen. En als ze het niet op heeft, is het dikke pech! Gebeurt eigenlijk nooit.
Hier ook een poosje kellogs dingen geprobeerd, ze moet er niks van weten

Sorry dat ik het vraag maar: krijgen kindjes van deze leeftijd echt nog een FLES pap? Lijkt me niet goed voor het gebit onder andere.

Ik denk dat Rainbow weinig voelt voor de schep suiker in de pap hihi, gezien haar andere topic ( grapje hoor).
Ik persoonlijk vind het ook geen optie om een (krenten)bol of wat dan ook mee te geven voor onderweg. Ik ben verwend want wij maken geen gebruik van kdv dus opstarten gaat bij ons redelijk gemoedelijk…hoewel; als Jack naar PSZ gaat en hij moet er om 845 uur zijn, dan is het ook wel opschieten want normaal komen we rond die tijd uit bed…
Maar we gaan op PSZ dagen gewoon eerder eruit zodat hij aan TAFEL zijn pap kan eten.

Ik vroeg me wel af: in hoeverre gaan jullie mee in de eet-eisen van je kind? Ik bedoel: hier wordt de pap echt gewoon met normale melk gemaakt hoor, geen gedoe daarover. Tuurlijk zijn er dingen die hij lekkerder vind dan andere (mn groente) en tot op bepaalde hoogte houd ik daar rekening mee. Maar ik ga toch echt niet mezelf in allerlei bochten wringen, of is dat gek?

@ mamma van Jack, hier is het ook eten wat de pot schaft. Ze mag kiezen wat ze op brood wil en eigenlijk krijgt ze verder weinig keuzes. Dit omdat ik van mening ben als ik vraag wat ze wil moet ik het ook nakomen anders hoef ik het niet te vragen. Ik heb er zo’n hekel aan als iemand vraagt wat wil je, je geeft antwoord en de andere zegt nee dat gebeurd niet. Sorry dan moet je het niet vragen. Ik loop nu ook met roze nagels met hello kitty erop. Ik hd voor de gein aan morgan gevraagd welke kleur zal mamma der nagels laten doen en morgan zei met hello kitty, tja dan zit je er aan vast vind ik. Dan moet ik niet vragen en hetzelfde geld met eten. Overigens als we door hebben dat ze iets echt niet lust dan is dat oke. Per slot van rekening lusten wij ook niet alles toch.

Groetjes,

Michèle

@ mama van Jack: Ik voel me lichtelijk aangesproken.
Jony drinkt alleen s’morgens een fles brinta. En ze vindt het lekkerder in de fles dan lepelend naar binnen. Ieder zijn ding toch. De ene drinkt koffie uit een mok de volgende uit een glas. En slecht voor het gebit vindt ik wel meevallen, aangezien ze maar 1x dgs een fles drinkt.
Jony heeft een slechte start gehad, weegt maar amper 12 kilo dus vindt het belangrijk dat ze genoeg eten ed binnen krijgt!
En als ik haast heb dan eet ik ook mijn broodje ff snel op in de auto onderweg naar mijn werk, eerlijk gezegd doe ik dat altijd…

Greetz Cora

@Rainbow: Fijn dat je nu in ieder geval weet waar het aan ligt, dat ze het niet lust

Ik zou zelf misschien toch voor de boterham kiezen. En dan zorgen dat ze er op tijd aan zit, en er een bepaalde tijd voor uittrekken. Bijv. aanwijzen op de klok hoe laat jullie weg gaan.
Dan gaat ze het vanzelf doorkrijgen, en heb je ook geen gedonder met pap.

Tenzij je toch de pap wil Dan kun je natuurlijk alle kanten op. Iets van havermoutpap in een bordje kan ook.
Ik zou wel uitkijken met al die ontbijtgranen vanwege de hoeveelheden suikers.

Liefs, Anne

@Lalala, kijk, zo’n diëtiste op het forum (lalala) is natuurlijk handig! Ik had je topic even teruggezocht en ik heb ook even naar Nutrica gebeld. Ze zeiden dat het inderdaad klopt dat de vanillesmaak weg is uit de groeimelk en dat kinderen die dat gewend zijn, daar wel aan moeten wennen. Ze wilde me wel een pak oude melk sturen, zodat ik kan mixen en Eva er langzaam aan kan wennen. Dat vond ik wel wat. In tegenstelling tot veel mama’s hier, ben ik fan van die melk vanwege de mineralen enzo. Ok, misschien allemaal nep, dat weet ik niet, maar het geeft mij een goed gevoel. Eva eet toch al slecht, niet veel, weinig tot geen fruit en groenten…Dus vandaar.

@MamavanJack: hier drinkt Eva geen papfles, maar ze eet de Bambix uit een bordje. Gewoon zelf. Alleen nu dus niet meer! En inderdaad, je kent me, de suiker gooi ik er niet bij! Al kan ik wat diksap misschien wel overwegen?

@Cora/Bakmama, Eva heeft echt tot een maand of 3 geleden ALLES nog uit de fles gedronken! Ze vertikte het om uit een beker te drinken! Ik maakte me er zorgen om, want Eva was denk ik hier de enige die dat deed, maar anders dronk zij niks! Gelukkig had ze er opeens genoeg van en drinkt mevrouw nu perfect uit alle bekers en zelfs uit glazen. Diva he, die doet dingen gewoon wanneer ZIJ dat wil!

En over die eet-eisen. Ik wil wel rekening houden met dingen die ze niet lust, maar biedt geen alternatieven aan. Op het moment zelf dan. Ik bedoel, Eva lustte de pap niet en het was een kleine moeite om dan brood te geven. Ik vind het belangrijk dat ze een vol maagje heeft als start voor de dag. Maar als ze het brood dan zou laten staan, heeft ze pech. Als ze normaal wel brocolli eet en dan opeens niet, heeft ze ook pech en ga ik bv niet een blikje bonen opentrekken. Ze eist nu chocokoekjes (zie mijn andere topic) en nu heb ik wel zoiets (het rolletje is op): je krijgt een kletskopje (die heb ik nu) en als je dat weigert, dan krijg je niks. Ze moet blij zijn dat ze iets lekkers krijgt vind ik. Maar ik moet ook zeggen dat ik ook wel de K3 koeken heb gekocht, omdat zij die graag wilde. Soms geef ik haar ook een keer haar zin, anders voelt het alsof er een strijd is en zij altijd verliest. Vind ik niet goed, je moet kinderen ook weleens iets laten kiezen.

@Michele, ik vroeg aan Eef welke kleur nagels ze wilde. Ze wilde net als mama nagellak. Bij mijn zus had ze parelmoer gekregen, maar bij mij zei ze: roze. En nu heeft ze dus knalroze teentjes! Als ze geel had gezegd had ik het ook gedaan. Ik vind ook dat je het anders niet moet vragen. Hoewel…laatst kleedde ze zich uit en vroeg ik: wil je in je blootje naar school? Zei ze: jaaaaa! Hmmm…toch maar niet, er zijn grenzen!

Hier ook een peutertje met 20 roze nageltjes Mooi toch?

@ Bakmama en Coramora: ik keur helemaal niks af, als dat zo overkomt dan was dat zeker niet de bedoeling. Ieder zijn ding inderdaad, zo is dat. Ik doe ook waarschijnlijk dingen qua eten ( en op ander opvoedkundig gebied mss ook wel hihi) die een ander niet zou doen of anders zou aanpakken. Ik doe bijvoorbeeld helemaal niet moeilijk over zoet broodbeleg en ook wat betreft het geven van een snoepje zijn wij heel makkelijk. Daar zal een ander ook zijn of haar mening over hebben, prima toch?

Jack had ook een slechte start door een vrij afschuwelijke bevalling en is ook een lichtgewicht dus ik ben ook blij met wat hij eet en kijk dan ook echt niet op aan calorietje meer of minder.
Ik kan me dus voorstellen dat je blij bent met die fles die erin gaat.

Ik geef Noahs sochtends opgewarmde half volle melk, met 7granen pap erdoor…

Liefs, Melanie

@manderijn en rainbow morgan is gelukkig blij met haar puur natuur roze nagels want ik heb zelf op het moment geen nagellak in huis omdat ik het bij een styliste laat doen. Mijn eigen nagels krijgen een acryllaag zodat ze niet breken en dan lakt zij ze meteen met een gellaag en daar mocht morgan een suggestie in doen.

Groetjes,

Michèle