Alles uit de box gooi fase en nog wat dingetjes

Ik ben ook heel erg tegen kindjes slaan. En natuurlijk is er ook verschil tussen een zachte tik en echt slaan. Ik heb zelf gelukkig ook nog nooit de behoefte gehad Tim een zachte tik te geven of te slaan. Iedereen moet idd zelf weten hoe ze hier mee om gaan, maar ik ben niet van plan Tim een tik te geven of te gaan slaan. Misschien ook doordat ik vroeger veel geslagen ben door mijn ouders. Nou ja veel, het gebeurde niet iedere week ofzo maar wel regelmatig. Mijn ouders zijn ontzettend lief, maar hebben totaal geen geduld. Wil er niet te veel over uitwijden, maar soms konden ze behoorlijk hard slaan. Vooral mijn moeder als ze kwaad was, dan bleef ze echt hard doorslaan. Maar goed nogmaals iedereen moet dit voor zich weten. En zoals jullie het beschrijven zijn het ook meer zachte tikjes en dat is natuurlijk niet slaan. Al wil ik dit bij Tim ook gewoon niet doen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Een kind slaan zal ik ook niet doen Sandra. Het is meer op een stevigere manier aangeven dat ze daar niet slaan mag. Slaan zelf moet ik niks van hebben. Net als jij heb ik een harde opvoeding egahd zeg maar alleen was het de vader van mijn broertje bij mij.

Groetjes,

Michèle

nee ik heb ook een gruwelijke hekel aan slaan, zou dat ook nooit doen. ik scheeuw al tegen iemand die zijn kind op straat slaat van: hee doe is even normaal.
meestal is het antwoord: bemoei je er niet mee en kijken ze me aan dat ik beter mn mond had moeten houden. maar dat doe ik dan weer niet so be it. ik vind slaan veelste ver boven de grens gaan.
en michele en ik (vast elke ouder die een tik geeft ooit) willen het liever ook niet ofzo, maar niet elk kind is even makkelijk, en als het soms de spuigaten uitloopt kan zoiets wel is gebeuren.

quote:
Oei, we gaan weer off-topic....maar moet toch even kwijt dat ik veel moeite heb met een tik uitdelen omdat je kind het ook bij jou doet. Net zo goed als dat ze op deze leeftijd niet beseffen dat ze jou pijn doen, beseffen ze de link helemaal nog niet tussen de tik die ze jou geven en de tik die jij teruggeeft. Ik ben er meer voorstander van om als Erik knijpt of haren trekt (want natuurlijk heb ik ook een boef) meteen boos te zeggen dat dit niet mag en hem daarbij recht in de ogen te kijken en prompt daarna zet ik hem weg en laat ik hem alleen. Even geen aandacht meer. Dan stopt het slaan e.d. ook natuurlijk.

Zucht, moest het even kwijt. En naast dat ik het persoonlijk moeilijk vind, ben ik het natuurlijk ook aan m’n beroep verplicht…haha.

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/H0Nsp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Dat snap ik, en wat jij beschrijft is hier ook de standaard methode,
maar soms is dat blijkbaar niet genoeg.
En met zijn bijna 2 jaar heeft Hylke voor de drommel wel door
dat dat hetzelfde is als wat hij deed.
Na het boos toespreken en wegzetten gebeurde dat knijpen snel
alweer, maar na twee keer (ZACHTJES!) terugknijpen deed hij het niet meer.

Nogmaals, het is nogal afhankelijk van de leeftijd (en dus het begrip) van het kind, en je moet zeker niet bij alles wat hij “fout” doet een tik uitdelen.

M.

met die laatste zin ben ik het 100% eens met de rest ook wel hoor haha maar ik bedoel daar sluit ik me zoiezo bij aan.
idd je probeerd eerst vanalles maar als het doorgaat en het doet echt ECHT pijn, gebeuren die dingen wel is, alsof je wil laten weten van: dit deed jij bij mij, om juist dat besef aan te wakkeren.
maargoed ben ook liever tegen dan voor

@Inge: haha, dat is zeker lollig. En idd, humor is een heel goed medicijn!

@Michèle: lief dat Morgan zo schattig bij je tv ging kijken. Dat zijn dé momenten, hè?

@Sandra: da’s geen leuke ervaring dus uit je jeugd om het zwak uit te drukken. Helemaal logisch dat je daarom Tim ook nog geen tikje wilt verkopen.

@Marsel: ik snap het hoor, maar tóch…blijf ik er een naar gevoel bij houden. We spreken elkaar wel weer als Erik zo oud is als Hylke, misschien dat ik dan tóch van mening ben veranderd…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Mriek ik had jou een berichtje gemailt via ikkeben…heb je die toevallig gelezen?

Nog niet Inge, ga ik nu doen…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Tjaah, dan wil ik ook nog even reageren
Ik ben er ook niet voor! Toen ik inderdaad las dat er kindjes waren die wel eens een tikje kregen, had ik echt zo iets van: hmm… ben ik de enige die dat niet doet (niet lullig bedoeld, maar meer dat mijn ideeen erover ouderwets zijn ofzo). Maar ik merk dat de meningen er ook over verdeeld zijn

Ik heb altijd het idee: Je wilt niet dat jouw kind tikken uit gaat delen, dus geef dan niet zelf het verkeerde voorbeeld.
Maar iedereen zijn eigen mening hoor!
Liefs, Anne

hmm nou als rico later ooit zomaar op school een klap voor zn harses krijgt hoop ik dat hij terug slaat

btw Mriek: ik had vandaag even anders gereageerd op rico’s agressieve aanval en dat werkte eigenlijk ook wel goed. mn vriend zei nog: zie je nu gaat het wel goed omdat je maar streng genoeg kijkt (heb ik nogal moeite mee)
trots op mezelf

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 20 Sep 2009 20:33:56

Dat is natuurlijk iets heel anders!
Dat is zelfverdediging.
Maar niemand wil dat jou kindje begint met slaan
Liefs, Anne

Goed zo Inge! Fijn dat je hebt gemerkt dat het ook werkte zónder een tik…

Inderdaad, boos kijken kan echt wel indruk maken. Soms doet Erik me na, dan ben ik boos en dan gaat 'ie zelf ook heel boos terugkijken…en dan moet ik heel erg m’n best doen om niet te lachen…de boef.

Trots op je meid!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ik ben ook heel trots Mriek.
vandaag was ie ook stout in de kinderstoel zo stout dat ik echt moest lachen (kon het niet helpen!)
hij greep in zn fruit en smeerde dat in mn gezicht en toen ik zei dat dat niet leuk was en dus zei : nee rico dat is niet leuk!" en daar nee bij schudde, schudde hij ook nee hahahah en ging toen dansen ja jongens wat wil je nog meer, dan schiet je echt wel in de lach!

Enne Mriek: het verhaal is verzonden

Ik weet het Mriek en daar denk ik dan ook maar aan als ze vanacht om de 2 uur piept omdat haar neusje vol zit

Groetjes,

Michèle

@Michele: heel slim. Zo kom je die momenten ook wel weer door hè…

@Inge: haha, dat zijn de moeilijke momenten inderdaad. Hou je gezicht dan maar eens in de plooi. Maar hoe krijgt Rico het voor elkaar om z’n fruit in jouw gezicht te smeren? Of jij zit heel dicht op hem, of hij heeft heel lange armen… Zal zometeen m’n mail ff checken…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Inderdaad maar ik ga straks wel even voor oordopjes kijken want van dat gesnurk naast me wordt ik ook gek.

Groetjes,

Michèle

nou, dat ging zo: (hahaha)

hij had een snotje bij zijn neus en ik wilde die weg pakken. Ik had mijn haar in een staart maar mijn haar is in laagjes geknipt waardoor de helft niet in de staart bleef zitten, rico rukte eraan, dat bordje kwam MET mij dus naar voren, hij doet met zn andere hand een buts in zn fruit en pakt daarna met die hand vol fruit mn haar ook vast, toen ik die andere hand los kreeg wilde ik zn hand vol fruit ook losmaken, toen ging hij weer in het fruit met zn andere hand en kreeg een hand in mijn gezicht.

mama zoon ruzie noemen ze het ook wel

enne michele: pff echt lastig he! ik had er vanacht ook last van, krijgt meestal een snauw dat ie zn kop moet houden maar ja dat helpt natuurlijk niet.
alles al geprobeerd en zelfs oordopjes (die je op moet rollen in je oor moet doen en die dan uit zetten zeg maar) maar zelfs DAARDOORheen hoor ik het…
dus ja ik heb goed geslapen vanacht

Hier ook een snurker naast me. Zucht. Weet wat het is meiden, we kunnen elkaar de hand schudden.

En Inge, ik snap 'm. Het moeder-zoon-fruit-conflict…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Bij mij hielpen ze wel gelukkig. vDus afgezien dat Morgan om half twee zat te spelen in der bed, die ik overigens hoorde omdat ik moest plassen heb ik prima geslapen. Want met die dopjes hoorde ik haar ook niet zingen en om 6.00 lag ze nog te knorren

Groetjes,

Michèle