Alles uit de box gooi fase en nog wat dingetjes

Dat rico aan zn smijtwerk begonnen was wisten we inmiddels wel, dat is al een paar maanden zo, maar nu zit ie dus in een sprongetje en smijt hij alles uit de box, en dan vooral zijn ringen die lekker ver weg rollen. ik kan dus constant zijn ringen bij elkaar gaan zoeken (je weet wel zo’n paal waar ze omheen moeten)
en als ik ze dan niet op tijd vind wordt ie boos haha. temperamentje!
ook met eten is meneer aan het klungelen.
zijn avond papje bijvoorbeeld. eerst dronk hij die zonder moeite leeg. nu nog wel maar stopt hij echt om de 5 slokken (is niet overdreven kunnen er goed maar 3 of 4 zijn) en wil de speen in mijn mond stoppen.
dit doet ie ook al wel een tijdje, maar toen deed ie dat hooguit 2x tijdens de fles, zodat ik het nog erg lief vond.
ik vind het nog steeds lief, maar Rainbow vertelde laatst dat eva dat ook wat dwingend kon doen. toen zei ik nog: ooh gelukkig doet rico dat niet maar doet ie dat lief.
nu dus niet meer, als ik geen “slok” neem dan hij ook niet.
dus ik speel het spelletje maar mee, maar gisteren had ik daar ook genoeg van na 2 x en zei : nu drinkt mama niet meer, Doe jij je flesje zelf maar opdrinken, je bent een grote vent!"
nou paar keer moeite gehad maar toen dronk ie het gelukkig wel leeg zonder protesteren als ik m niet in mn mond wilde. maar hij bleef wel proberen zeg maar.
ook heeft hij sinds kort de neiging om ALLES aan de hond te geven.
die ligt dus al constant op de loer of er geen stukje valt.
zn boterhammen wil ie ook nog steeds niet zelf eten, daar gaat hij mee kneden.
wanneer zou je een boterham eventueel zelf aan m kunnen geven? want hij is echt een kliederaar hoor met die dingen. erg grappig maar hij grijpt ook zo met zn hand in het avond eten of in zijn fruit en op den duur is het gewoon niet leuk meer.

Hier gaat ook alles uit de box maar dylano probeert het weer wel zelf te pakken (nog wel)

En lekker met zijn handen laten eten joh plastic eronder en klaar. Of stopt hij het nog niet in zijn mond?
Dylano eet zijn boterham wle zelf maar krijgt maar 2 stukjes tegelijk anders draait hij zijn bord de hele tijd om en ook hier regelmatig stukje laten vallen want dan eet de hond het op en dat is toch wel heel leuk (not).
De hond moet van mij tegenwoordig in de kamer blijven als Dylano zijn brood eet

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Hmmm heel herkenbaar, haha! Zie topic Joey agressief
Joey eet zijn brood nog van een vorkje, en dit gaat bog redelijk, al slaat hij de vork wel regelmatig uit mijn hand. Verder ook zo’n geouwehoer met de fles, en dan gauw die speen er in doen! En ook alles uit de box gooien met de bedoeling dat ik er dan bij kom staan om alles er heel snel weer in te gooien… Tja heel lastig… Maar dus duidelijk sprongetjes gedrag… Afwachten maar weer he… pfffff

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Morgan heeft dat ook gehad en dan verwachte ze inderdaad dat mamma maar bleef lopen. NOT. 2 keer max. Dat doe ik ook met der speen als ze daarmee gaat gooien 's avonds loop ik 1 hooguit 2 keer en dan niet meer en dat weet ze nu want er wordt niet meer gegooid. Vallen is wat anders laatst viel die om 2 uur 's nachts en om 4 uur was ze hem kwijt maar das wat anders.

En zelf laten eten. Ja morgan begon er zelf mee, en in het begin wat onwennig en nu als een tierelier. Geen geklooi meer met borden omdraaien ook en zo. Dus de een is er sneller aan toe dan de andere.

Maar kijk uit met toegeven in een sprong want wat sje altijd zegt die sprong is sneller voorbij dan dat dwingen. Wel ghoed inge dat je niet meer mee gaat in zijn voer gedrag. Morgan wil al heel lang niet meer de fles bij mij of pappa drinken en ze krijgt de avond fles natuurlijk al heel lang niet meer, dus dat hebben wij niet, wel moet ik altijd even meekijken met haar spelen zeg maar. Oh ja ze komt wel af en toe aan m een kusje te geven en das heel lief. maar na 6 keer is dat ook vervelend.

En morgan begin nu zelf te slaan. Eergister kreeg ik ineens een pets in me gezicht in de tram. En hard ook joh. Dus ik heb haar een zacht tikje terug gegeven op der achterhoofd. Vond ze niet leuk natuurlijk maar ze stopte wel en gister kreeg pappa een klap op zijn wang. Dus ook een tikje terug. Denk dat ze dat op de creche ziet of zo. Even in de gaten houden anders even vragen of ze het daar gezien heeft bij andere kindjes.

Groetjes,

Michèle

zelf laten eten is nog niet echt een optie, koekjes gaat wel goed hoor maar iets wat zacht en kneedbaar is gaat dus niet oke.
dan kan ik denk ik 4x eten opscheppen en dan nog eet ie het niet maar smeert hij zichzelf helemaal onder.

hij gooit het niet net uit de box dat hij het nog kan pakken hij smijt het echt naar de andere kant van de kamer.
richting de tv of richting het raam. gelukkig zijn we goed verzekerd haha.
maar toch.

Michele: dat slaan in je gezicht doet rico soms, maar hij bedoeld het niet echt zo, het is net alsof hij de afstand nog niet echt ziet en hij nog niet echt veel controle heeft over zn kracht waarmee hij het doet. want hij doet het dan, en vervolgens als hij mijn gezicht raakt dan gaat hij aaien. dus het is een beetje uit de hand gelopen knuffel gedrag ofzo haha.
Rico heeft van mij ook een tik gehad, al een paar keer zelfs. ik schaamde me eerst heel erg daarvoor maar ja af en toe is het gewoon nodig.
hij trekt bijvoorbeeld elke keer aan mijn haar gigantisch hard en trekt de plukken er ook uit, dan krijgt hij gewoon een tik op zijn hand. mijn vader zei toen nog lachend: dat zal geen indruk maken die tik die je nu gaf. daar gaat een mug nog niet van dood en rico lacht je uit.
tjah ik vind het gewoon moeilijk om hem een tik te geven.
maar toen hij het eergisteren weer deed en echt vol die hand erin en zo hard rukken dat echt de tranen in mn ogen sprongen zo hard, heb ik hem wel een hardere tik gegeven op zijn hand die een beetje petste zeg maar en toen begon hij bijna (net niet) te huilen. en liet ook meteen mijn haar los toen hij het later weer deed en ik hem waarschuwde dat hij los moest laten.
ik voelde me wel rot toen het gebeurd was maar je kunt niet alles overj e kant laten gaan. ik heb hem dan al een paar x gewaarschuwd, niet luisteren dan een tikje. niet slaan natuurlijk en ik heb altijd geleerd: nooit tegen het gezicht slaan!
op de billen of op het handje oke, daar kunnen ze wat hebben, en die tikjes van mij al helemaal met mn ik durf niet!!

Hier ook al een paar keer tik op zijn vingers gehad en indd zo hard dat hij me vierkant staat uit te lachen en vrolijk doorgaat

Dylano heeft het knijpen in je wangen en kin ontdekt en dan is hij gewoon aan het schaterlachen , heeft ook nog niet door dat dat bij ons zeer doet

Liefs Michelle

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/08/12/eejb.jpg" width=“80” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lbym.lilypie.com/d7kBp2.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/08/12/3fqE.jpg" width=“80” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/8rHpp2.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>

Gewijzigd door - mirema op 19 Sep 2009 15:06:16

Helaas inge was het maar een ‘foutje’ dat dacht ik ook, maar vandaag probeerde ze het weer. Ze kijkt je aan heft der hand op en dan zeg ik zachtjes aaien. Dat kent ze namelijk heel goed want dat doen we met de katten ook. Ze kijkt me aan, lacht heel ondeugende en haalt echt gewoon uit. En gericht ook. Eerder deed ze het namelijk wel per ongeluk. Pappa overigens slaat ze als hij nee zegt dan geeft ze hem een mep.

Groetjes,

Michèle

quote:
Hier ook al een paar keer tik op zijn vingers gehad en indd zo hard dat hij me vierkant staat uit te lachen en vrolijk doorgaat

Dylano heeft het knijpen in je wangen en kin ontdekt en dan is hij gewoon aan het schaterlachen , heeft ook nog niet door dat dat bij ons zeer doet

Liefs Michelle

Gewijzigd door - mirema op 19 Sep 2009 15:06:16

Hylke ook, en de enige manier om dat duidelijk te maken is
het meteen en direct (niet al te hard natuurlijk…) terug te doen.

In zulke gevallen helpt “foei, dat mag je niet weer doen” echt niet.

M.

tjah dat misschien wel maar zoiezo mijn vriend is er helemaal niet voor. zal vast nog wel een keer voorkomen maar die heeft omdat ik meer met rico bezig ben, meer geduld. omdat als hij thuis is hij minder lastig is omdat ie meestal s’middags zn periodes heeft en s’avonds en s’ochtends is hij op zijn best dus ja haha

Oei, we gaan weer off-topic…maar moet toch even kwijt dat ik veel moeite heb met een tik uitdelen omdat je kind het ook bij jou doet. Net zo goed als dat ze op deze leeftijd niet beseffen dat ze jou pijn doen, beseffen ze de link helemaal nog niet tussen de tik die ze jou geven en de tik die jij teruggeeft. Ik ben er meer voorstander van om als Erik knijpt of haren trekt (want natuurlijk heb ik ook een boef) meteen boos te zeggen dat dit niet mag en hem daarbij recht in de ogen te kijken en prompt daarna zet ik hem weg en laat ik hem alleen. Even geen aandacht meer. Dan stopt het slaan e.d. ook natuurlijk.

Zucht, moest het even kwijt. En naast dat ik het persoonlijk moeilijk vind, ben ik het natuurlijk ook aan m’n beroep verplicht…haha.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Oh Mriek als dat hier werkte zou ik het doen, maar die methode hebben we geprobeerd en ze slaat gewoon door. En als ik auw roep en ik krijg een kusje en ze slaat daarna weer en ik zeg auw en ene kusje en zo verder (ze houd dat lang vol als ik niet ingrijp) dan vraag ik me af of ze niet door hebben wat ze doen. Misschien is het besef dat dat pijn doet er niet maar ze heeft heus wel door dat het niet leuk is.

Groetjes,

Michèle

nouja, ik heb zoiezo veel moeite met een tik geven, maar je hebt een verschil tussen een tik en een tik.
en daarbij geef ik m alleen een tik als hij echt door blijft gaan met haren trekken.
dat van dat in mn gezicht slaan weet ik gewoon dat hij dit niet expres doet want hij schrikt daar zelf ook van.
en daarbij heb ik altijd geleerd, NOOIT in het gezicht slaan, maar tegen de billen kunnen ze veel hebben vooral met pamper aan
en een tikje op het handje dat doet rico al helemaal niks die lacht me gewoon vierkant uit.
ik begrijp wel dat jij hier moeite mee hebt en al deed je niet het werk wat je deed dan nog snap ik het 100% omdat ik het zelf ook heb.
maar geloof mij nou maar dat wij allemaal vroeger ook wel eens billenkoek hebben gekregen.
en wat ik net al zei; er is een verschil tussen een tik en slaan. want dat zou ik NOOIT doen. tranen lopen al bijna over mn wangen als rico me breeduit uit zit te lachen na mn muizen tik die heeft niet eens in de gaten wat ik eigenlijk deed en ik heb het idee alsof ik het naarste mens van de wereld ben.

enne btw… ik ben het ook wel met michele eens, dat heel hard auw zeggen weinig zin meer heeft op den duur. zoiezo geeft rico daar geen moer om.
en ik vind het veel erger als ik tegen hem ga staan schreeuwen dan dat ik m een zacht tikje geef, want van dat schreeuwen wordt hij bang en dat wil ik al helemaal voorkomen

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 19 Sep 2009 20:56:50

Ik snap het wel hoor, maar voelt gewoon niet goed. Een kind van de leeftijd van rond de 1 jaar is nog helemaal niet bezig met bewust je pijn doen als ze slaan ofzo, maar wel met het uitlokken van een reactie van ons. Daarom voelt voor mij een tik teruggeven niet goed, omdat het niet bewust is om ons pijn te doen. Terwijl onze tik terug dat wél is, omdat we ze willen leren dat het niet mag en hopen dat ze dat leren als ze merken dat het pijn doet of niet leuk is. Snap je het nog? Hoe dan ook, ik ben echt geen radicale anti-tikbestrijder ofzo, maar wilde gewoon even uitleggen waarom ik daar niet goed tegen kan.

Ieder z’n mening natuurlijk, zolang het maar geen echte kindermishandeling wordt natuurlijk…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Inge: dat uitlachen hè, dat is dus omdat 'ie een reactie van je gekregen heeft. Dus je kan net zo goed dan toch even boos ‘nee’ zeggen en hem dan wegzetten? Dan heb je ook gereageerd en niet eens een tik hoeven geven. Slim ben ik hè?

Enne, ik heb idd ook wel eens billenkoek gekregen vroeger. Maar kan me maar één keer herinneren. Verder waren mijn ouders daar ook niet zo voor, zeg maar. En volgens mij vonden zij het die ene keer erger dan ik, haha.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

nou ik kan me geen 1 x herinneren maar mn vader zegt dat ik het regelmatig heb gekregen

ik ben ook geen voorstander hiervan meid, en nu voel ik me eigenlijk nog schuldiger dan ik al deed. ik zal het dus ook niet meer doen hahaha.
maarre ik doe het zeker NIET om hem pijn te doen absoluut niet zelfs.
alleen dat hij weet dat het niet mag en pijn doet het niet anders huilde hij wel…ik probeer natuurlijk altijd om hem weg te zetten etc maar soms dan verlies je je geduld een beetje en is het meer een reactie dat je een tikje geeft.
niet dat dat per definitie betekend dat je van een tikje ook een hardere tik kan geven want zo ben ik gewoon niet. ben te zacht daarvoor denk ik

Lieverd, daarvoor zei ik het niet hoor, om je je schuldig te laten voelen! Sorry. Ben ik toch weer te fanatiek geweest in m’n mening? Laten we het er maar op houden dat ik er niet van hou en dat ieder z’n ding doet. En als ik m’n geduld dreig te verliezen loop ik sowieso even weg, want ik ben ook bang dat als ik dat niet doe, ik dingen ga doen waarvan ik achteraf denk: shit, dat had ik helemaal niet willen doen. Dat wil ik écht voorkomen, zelfs al is het dan een tikje ofzo.

Ik ben ervan overtuigd dat jij met Rico het beste voorhebt hoor en dat je hem zeker geen pijn wilt doen, geloof je dat?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

tuurlijk geloof ik dat. heb wel last van borderline trekjes maar ik neem nog wel wat van mensen aan hoor hahaha
en je hebt ook gelijk, ik deel die mening ook en ik ben ook echt wel bereid nu ik weet dat het toch geen bal uithaalt dat ik m net zo goed weg kan zetten ofzo maar ik pak dan wel zn handjes vast en kijk heel boos

Dat laatste doe ik ook: ik pak z’n armpjes vast, kijk hem recht in de ogen en zeg met een stalen gezicht dat het niet mag en dan zet ik 'm weg. En dan brult 'ie ook hoor, de boodschap wordt altijd wel begrepen…

Hihi, je hebt wel zelfspot…met je borderlinetrekjes…

Ik had op het werk een keer een cliënt die niet al te slim was en die ook borderline had en weet je wat hij zei: “Ik heb een BODYlinestoornis.”

HAHA!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

haha nou dan moet ie naar de fitness school
tjah zelfspot is gezond toch? ik bedoel Humor is een kalmeringsmiddel zonder bijwerkingen
heb ik ook wel geleerd van een onwijs grappige borderline website
kijk hier ALSJEBLIEFD even naar het is ZO grappig, ik lach me dus rot om die vrouw
de site heet bordergein en ik trok me hier altijd aan op als ik weer eens in een dal zat (toen ik er nog echt last van had)

http://members.ikkeben.nl/bordergein/

have fun

De tik die ik geen is echt niks, en ik weet ieder zijn menig Mriek, ik voelde me ook niet aangevallen hoor.

En als ik het doem is het iets meer dan een aai zeg maar dan trekt ze wel een pruillip dus ze heeft wel door dat het niet leuk is. Moet ook zeggen dat ze vandaag niet echt geslagen heeft. Ze heeft wel op mijn schoot liggend tegen me schouder tv gekeken en dan zijn ze weer zo schattig.

Groetjes,

Michèle