ALLES strijken

Lieve mede mama’s … zijn jullie die was soms ook zo zat?! Ik sta 2 avonden in de week alle was weg te strijken. Soms al ik smiddags het niet zo druk heb (met poetsen van het huis) dan doe ik het smiddags.

Maar strijken jullie ook ALLES? Ik probeer al minimaal met de droger te werken … omdat alles dan mega verkreukt is. Maar soms ontkom je daar niet aan. Rompers/ hydrofiele luiers … alles wordt gestreken. Is dit overdreven van mij? Moet ik het gewoon afleren?

Manlief heeft elke dag een blouse aan naar zijn werk… dus weet je wel hoe dat eruit ziet 5 stomme rot blouse om te strijken

tja…
ik ben een echte strijk muts! Ik strijk ook echt alles.
Maar is vindt wassen en strijken het leukste in de huishouding.
Mijn moeder zei laatst begin een strijkservice!
hahahah ooo dat zou ik best kunnen hoor. ik vindt het heerlijk.

Groetjes Gytha

Misschien een schok, misschien een geruststelling: Ik strijk NIKS

Mn man strijkt zn blouses zelf als hij die draagt, en verder hang ik de kreukgevoelige was lekker op, zodat het minimaal gekreukt opdroogt. Mn eigen blouses zitten zo strak, daar zijn de kreukels zo uit!

Hydrofielluiers en rompers, no way dat die gestreken gaan worden.

Als je van strijken houdt, zou ik zeggen: geniet ervan en ga ervoor, als je je eraan ergert, stop ermee, in ieder geval met de rompers en hydrofielluiers! Hou je weer wat tijd over!

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

hahahah ben jij gek! Van Jada word alleen haar bovenkleding gestreken en van mijn man en ik alleen de werkkleding en dat door de nanny, als ik het zelf zou moeten doen zou ik zeggen, nee bedankt en liep iedereen hier verkreukt bij, hahahahahaha

Ik wil ook een NANNY…

Hier ook zo’n bezige bij die altijd de truitjes, broekjes en hydrofielen luiers van Tim streek. Wat een werk was dat altijd. En dat terwijl ik de kleding van Tim niet eens in de droger doe. Droger gebruik ik alleen voor beddengoed, kleding en ondergoed. Ik ben nu sinds een aantal maanden gestopt met het strijken van Tim zijn kleding en hydrofielen luiers. En ik moet zeggen dat zijn truitjes en broekjes heel goed met de hand gladgestreken kunnen worden. Hier dus een mama die nu nog maar heel weinig staat te strijken en hier erg blij mee is. Heb nog wel even moeite gehad met het feit dat zijn hydrofielen luiers zo gekreukt in de kast lagen. Maar hier ben ik helemaal overheen en ik strijk alleen nog de overhemden van mijn man en mijn blouses. En uiteraard als Tim een blouse aangehad heeeft, maar geen truitjes, broekjes en luiers meer.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ik heb er echt een hekel aan. meestal 'verzamel’ik een berg en dan strijkt me ma het vaak.

Ik doe zo veel mogelijk in de droger en veel strijkgevoelige dingen han ik op, dan kan het er wel mee door. ik strijk (nou ja me ma:D) alleen de blousen van manlief.
Heb echt een hekel aan wassen… en alles wat er bij hoort…

Maar goed, het hoort erbij.

Groetjes, MamaMartine

http://lb1f.lilypie.com/jQRQp1.png

oooh ik vindt strijken heerlijk!!
De hydrofieleluiers doe ik alleen de randen.
De rompers van a-z, tja net wat Liske zegt geen zin niet doen.
Maak jou het uit als jij het zo goed/netjes vindt doen/niet doen toch
Greetz Cora

Ik strijk ook alles behalve ondergoed… Vind het gewoon netjes uitzien in de kleding kasten en daarbij ook mooi recht als we de kleding aantrekken… Hoewel je sommige dingen gewoon recht kunt trekken met je handen heb ik toch altijd het gevoel om er even met het ijzer overheen te moeten gaan hahaha.
Nouja ik doe het opzicht wel graag en ik moet zeggen ik vind de was ook het leukste van de huishouding! Ik strijk liever een hele mand dan dat ik bijvoorbeeld koken moet… maja dat hoort er dan ook weer bij…zucht

Groetjes!

Hier nog zo’n strijker. Haha ik ben zelf zo erg, ik strijk eerst de theedoeken voordat ik hem gebruik. En o, ja ook de zakdoeken strijk ik. Erg he. Rompers strijk ik niet…of ze moeten heel verkreukt zijn. Maar verder gaat alles gesteken in de kast.

[img]http://lb1m.lilypie.com/291mp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

haha
meid wat doe je jezelf aan
nee ik strijk zeker niet alles
moet zeggen dat ik 9 van de 10 dingen niet eens hoef te strijken
ik strijk alleen spijkerbroeken en shirts.
ALS ik al truien strijk is het alleen als er kreukels in zitten dat je gewoon niet de straat op kan zo
verder heb ik weinig spijkerbroeken maar veel van die nette zwarte broeken waar eigenlijk geen kreukel in komt omdat de stof zo soepel is
nu ik wat ben afgevallen heb ik stretch spijkerbroeken gekocht en 2 daarvan hoeven nooit gestreken te worden en 1 wel altijd en de andere heel soms.
maar dan doe ik wel altijd met mijn handen een keer eroverheen zodat het toch netjes is als ik het moet opvouwen.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hier worden alleen blouses gestreken en als er iets echt gekreukt is. En ja de truitjes van Dylano omdat die dus juist NIET in de droger gaan. Als jij de de was uit de droger haalt zodra hij klaar is zitten er juist minder kreukels in als dat je het ophangt.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Hier wordt gestreken als het moet dus als ik of mer iets aan doet wat gestreken moet worden en das niet veel

Groetjes,

Michèle

Ik zou wel gek zijn als ik alles ging staan strijken. Handdoeken, dekbedovertrekken, ondergoed strijk ik sowieso al niet!

Alle bovenkleding (broeken, rokken, shirts, blouses etc.) strijk ik wel.

Destijds toen de kleine dames nog in de babykleding zaten, streek ik rompertjes ook niet.

Ik hou mijn strijk overigens wel goed bij. Als het vandaag gewassen wordt, komt het morgen van de waslijn en dan wordt het ook morgen gevouwen/gestreken. Een strijkmand staat bij mij nooit te wachten. Rechtstreeks van de waslijn op de strijkplank!

Overigens moet ik wel bekennen dat ik strijken helemaal geen vervelend werkje vind. Ik sta liever een uur te strijken dan dat ik 10 minuten moet stofzuigen.

Groetekes, Sje

Jij bent gek!!
Wij strijken alleen de blouses.
Dat zijn er ongeveer 3 van mijn vriend, 1 van mij en 3 van Seth in de week.
Ik probeer het ook altijd gelijk van de lijn te strijken (lukt niet altijd) en ben dat een half uur bezig, zo gedaan dus.

Liefs, Anne

Hier staat de strijkplank onder een dikke laag stof. Hier wordt ook niks gestreken. Met de hand gladstrijken werkt goed genoeg. Tuurlijk, je ziet verschil met wél strijken, maar heb er gewoon geen zin in. Gelukkig worden hier geen overhemden gedragen, maar anders had manlief dat zelf mogen doen…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Grappige is dat toen Dani er nog niet was ik bijna niets streek, alleen mijn blousen. Maar als ik bijvoorbeeld een colbert aan had dan alleen het gedeelte wat je kon zien, haha

Maar sinds ik meer thuis ben strijk ik wel. Niet de handdoeken, rompers en hydrofielluiers etc…daar begin ik echt niet aan.
Maar verder wel de broeken/truitjes etc. Dus zeg maar de bovenkleding.
Ook hier staat het hooguit een paar dagen en dan werk ik het wel weg. Vind het geen vervelende klus…maar kan ook echt wel iets leukers bedenken haha

Rompers en hydrofielluiers strijk ik echt niet en idd ook geen beddegoed. De meeste bovenkleding strijk ik wel omdat ik dat toch netter vind. Als het hier in de droger is geweest hoef ik haast niet te strijken. Maar ik probeer een beetje zuinig te zijn met energie dus gebruik ik de droger haast niet(nu wel met Rens z’n diarree) en moet ik dus helaas wel strijken.
Gelukkig word manlief zijn kleding op het werk gewassen en gestreken tegenwoordig dat scheelt 5 broeken en 5 overhemden per week. Verder draagt hij sowieso veel overhemden en de shirts die hij daaronder draagt strijk ik ook niet want dat ziet toch niemand.
Sinds Rens er is gooi ik ook niet achteloos alles meer in de was ik kijk/ruik goed om te zien of dit echt wel nodig is. Vaak kan je de kleding echt wel een dagje meer aan, zeker als het even word gelucht. Scheelt ook weer een hoop strijk want vroeger droeg ik de meeste dingen maar een dag.
En wat ook wel fijn is is dat mijn man zijn overhemden zelf strijkt. Hij vind dat leuk om te doen(=echt gestoord vind ik) en hij doet het netter als ik. Van die netheid daar heeft hij gelijk in want ik vind het algauw goed. Maar hij doet dan ook gerust een kwartier over een overhemd en daar heb ik dus geen tijd voor.

groetjes Ramona

Hihihi…ik stijk nooit…dat doet ons mam voor mij (in haar opppastijd)
Maar ook geen sokken/onderbroeken/theedoeken/handdoeken/dekbedovertrekken etc…en ook geen rompers/hydrofielluiers.
Alleen kleertjes van Aaron, shirtjes van Johan en werkbroeken/spijkerbroeken…dus heel veel is het niet.

En als ik zelf zou moeten strijken dan ging daar ook de helft vanaf.
Blousen…gadverdamme…ik heb het wel eens geprobeerd…dan ben ik met 1 bouse zo 10 minuten bezig! …en dan heb ik hem nog niet zo als hoe ons mam hem in 2 minuten gestreken heeft!

Gr, Danielle…het NIET strijkmonster

Ik strijk ook ontzettend veel, behalve rompers, onderbroeken, sokken en handdoeken voor de badkamer. Van het beddengoed strijk ik wel de kussenslopen, maar aan de hoezen begin ik echt niet. Heb ik wel eens geprobeerd, maar raakte er helemaal gefrustreerd van…. Die haal ik uit de wasmachine en vouw die dan in de lengte strak op en hang dat zo op de waslijn. Dan droogt het best recht vind ik.
Handoeken en theedoeken voor de keuken strijk ik wel, maar dat komt omdat die van Hema zo enorm verfrommelen in de droger.
De droger gebruik ik ook bijna niet (alleen handdoeken of als de lijnen allemaal volhangen), ik hang alles op.
Ondergoedhemden van de oudste strijk ik weer wel.

Ik had eerst ook altijd de overhemden van de kostuums van vriendlief, dat was echt een rotwerk. Gelukkig heeft hij een andere baan waarbij hij geen kostuums meer hoeft te dragen. Mijn schoonmoeder waste en perste die broeken ook altijd, maar daar ben ik gelukkig nooit aan begonnen. Die brachten we mooi naar stomerij.

Ik stond gemiddeld per week 2 uur te strijken, maar heb sinds kort een stoomgenerator van Tefal en dat werkt echt fantastisch. Ik strijk toch zeker wel een dik half uur minder nu.

Op zich vind ik het niet zo erg om te doen. Het is voor mij even tijd alleen. Ik ga dan meestal naar boven terwijl de kids beneden bij papa zijn. Ik zet de tv aan en strijk mijn was weg.
Mijn grootste hobby zal het echter nooit worden .

Groetjes Rebecca

[img]http://lb4f.lilypie.com/kSI5p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” />

[img]http://lb2f.lilypie.com/UxQBp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />