Alles even tegenzit?

Alles zit even helemaal tegen… - Ik geen baan meer,

• vriend geen baan meer,
  • Auto kapot die we weg moeten doen.
  • Belasting toeslagen die we terug moeten betalen, omdat hun mijn loon toen die tijd niet mee gerekend hadden… waardoor we teveel huurtoeslag kregen…
  • te weinig geld, dat we mn verjaardag niet kunnen vieren, en nou wil ik dat dit jaar ook niet vieren, maar was toch graag even met vriendlief uit eten gegaan.
  • Nieuwe auto hebben we gezien voor heel weinig geld, maar dat geld is er niet…

Pffffffffffffff 2011 is ZOOO niet ons jaar… Alles zit even verschrikkelijk tegen, maar we komen er wel weer uit… Probeer wel positief te blijven ondanks alles, (zolang mn kinderen maar te eten hebben vindt ik het goed), maar als je dan weer een brief krijgt met een rekening ofiets anders, dan word je echt weer even op de feiten gedrukt en zakt de moed in de schoenen…

En wist je dat, geld soms best WEL gelukkig maakt? Ze zeggen toch altijd “Geld maakt niet gelukkig”? Nou ons op dit moment wel hoor. Echt…
Vriendlief krijgt van zn vorige baas nog een heel maandsalaris…(baas is failliet gegaan, en pakt telefoon niet meer op als we bellen…Die scheiterd), maar als we dat geld OOIT krijgen, spring ik een gat in de lucht…

Maar genoeg over geld gepraat… bah…bah bah…
Ik heb wel eens gedacht hè… Ik pak de boel bij elkaar, en laat alles voor wat het is, en ga met kids wel ergens anders naar toe… maar daar schiet ik en Chris ook niks mee op, want alles blijft wel doorgaan.

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar zoals ik al zei, we blijven positief, en het kan alleen maar beter worden (hoop ik). ZENNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN ZENNNNNNNNNNNNNN

Liefs, Melanie

Ahh meid!
Dan zul je altijd weer zien dat alles tegelijk komt
Ik hoop dat er gauw betere tijden aankomen voor jullie en dat de rest van 2011 wel voor jullie word

Liefs Shirley

Moeilijk hoor, dat soort dingen kunnen echt zwaar wegen op je gevoel. En geld maakt alles inderdaad wel een stuk makkelijker. Ik hoop dat het lot snel keert en jullie het snel beter gaan krijgen!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Pffff wij hebben het ook meegemaakt, ik weet hoe moeilijk het is,
Maar hoe moeilijk ook, er is altijd licht aan het eind van de tunnel!! Hoe lang de tunnel ook is! Dat hebben wij zelf ervaren want wij hebben het nu weer heel goed

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

quote:
- Belasting toeslagen die we terug moeten betalen, omdat hun mijn loon toen die

Melanie zijn zei uitgegaan van het fiscaal loon of van het verzamelinkomen? dit is namelijk wat anders he
ik dacht dat ik ook heel mijn huursubsidie 2010 en 2009 meost terug betalen maar als jij inkomstenbelasting invult en alles invult als: eigen bijdrage tandarts: reiskosten voor ziekenhuis/fysio/dokter/tandarts noem maar op
dan is jouw verzamelinkomen ineens lager dan jouw fiscaal loon
ook heb jij het geluk, dat je nog kunt KIEZEN voor fiscaal partner schap (ik heb het niet over toeslagpartner he want dat ben je zoiezo)
als jij dan niet kiest voor fiscaal partnerschap kun jij jouw verzamelinkomen ineens wat omlaag laten gaan.
of dat van je partner net wie je gaat indienen.
hopelijk heb je er wat aan

Meid een knuffel vanaf hier.

Thnx… Lastig he zo`n situatie…

@Inge: Sorry ik snap er geen bal van, wat je allemaal typt hahahaha…
Ik heb totaal geen verstand van belasting dienst, ik weet alleen dat wij toeslagpartners van elkaar zijn, maar verder weet ik niets.

Nu chris in de ww zit, en ik geen baan meer heb, krijgen we volledig huurtoeslag(Het zelfde bedrag wat we nu ook al krijgen), dus als het goed is kunnen ze het zo verrekenen met elkaar. Maar ik maak wel bezwaar, want ik wist ook wel dat we minder huurtoeslag zouden krijgen zodra ik ging werken, en daarom heb ik de belastingdienst toen ook gebeld… zodat ze dat wisten… en hun hebben nu blijkbaar toen die tijd niets aangepast… Dus het is hun fout, en niet de mijne… maar goed dat zullen hun toch niet inzien, en betalen zullen we…

Nu komt er ook nog eens bij, dat mn schoonvader liever niet heeft dat we straks weer een auto kopen, want tjaaaa auto kost geld… en dat konden we nu wel even gebruiken… maar volgende maand loopt alles weer goed, en netjes ook qua geld dus dan kunnen we een auto weer onderhouden… dus waarom een maand wachten om een auto te kopen?? Jaaa ik hoor hem al zeggen “Nu heb je geen geld”. En dat is ook zo… daar heeft ie beste man wel gelijk in… maar toch…

Mensen bemoeien zich altijd met andermans zaken, en als ik ergens niet tegen kan is het dat… Grrr

Liefs, Melanie

Jeetje meid, ik kan me voorstellen dat je het ff gehad hebt ja!
En even een dip-dag tussen alle positiviteit door mag best!
ik hoop dat er gauw betere tijden aanbreken voor jullie, sterkte!

Wat vervelend dat het allemaal even tegen zit. Ik hoop dat er snel weer zonnigere tijden voor jullie aanbreken.

Ik wil trouwens niet heel erg lullig gaan doen over die toeslagen, maar moet je bij de huurtoeslag ook niet zelf een wijziging doorgeven via internet of een papieren wijziging als er iets veranderd in je situatie? Dit moet bij de kinderopvangtoeslag nl wel. Zo moeten wij een deel van de kinderopvangtoeslag terugbetalen omdat ik ons inkomen te laag heb ingeschat. Erg vervelend, maar het is wel mijn eigen schuld.

Ik weet niet of je/jullie aangifte inkomstenbelasting moeten doen, maar misschien loont het wel en krijg je wat terug. En wat Inge zegt klopt. Het verzamelinkomen is wat anders dan het fiscaal loon. Het fiscaal loon is je loon uit dienstbetrekking en volgens mij hoort daar een uitkering ook bij. Het verzamelinkomen is het inkomen uit box 1, 2 en 3 bij elkaar. Dat kan lager zijn als je bepaalde aftrekposten hebt. Ik zou dat inderdaad eens gaan uitzoeken of uit laten zoeken.

Succes!

Groetjes Natasja

quote:
En wist je dat, geld soms best WEL gelukkig maakt? Ze zeggen toch altijd "Geld maakt niet gelukkig"? Nou ons op dit moment wel hoor. Echt.. Vriendlief krijgt van zn vorige baas nog een heel maandsalaris..(baas is failliet gegaan, en pakt telefoon niet meer op als we bellen..Die scheiterd), maar als we dat geld OOIT krijgen, spring ik een gat in de lucht..

Neemt het UWV niet uitbetaald loon bij een faillissement niet over? In ieder geval waar je nog recht op hebt? Ik weet niet zeker hoor, maar ik meen dat ik dat ergens heb gehoord/gelezen. Ik hoop niet dat ik je nu blij maak met een dooie mus… Maar misschien nog iets om eens na te kijken…

Groetjes Natasja

Jeetje wat heftig allemaal. logisch dat je er even helemaal doorheen zit. Natuurlijk zeggen ze wel geld maakt niet gelukkig. Maar als je even helemaal niks hebt, dan is dat toch heel heftig.

Ik hoop dat alles snel weer goedkomt en Chris snel zijn achterstallige loon nog ontvangt.

Dikke knuffel en heel veel sterkte!

Groetjes,
Sandra

@kringeldingetje: Ik heb het doorgebeld dat onze situatie veranderen zou… (dat ik dus ook ging werken).
Maar vervolgens hebben ze hier niets aan gedaan. maar gelukkig heb ik in de familie gehoort dat ze dat straks gewoon gaan verrekenen… Dus dat scheeld weer.
Maar wij doen inderdaad altijd belastingaangifte, eerder deden we dit zelf, maar straks laten we het doen.

En uhm… Normaal gesproken neemt het UWV inderdaad het loon over bij een failliesement, maar omdat het bedrijf door de rechter nog niet falliet verklaard is, kunnen we niks.
We hebben vandaag al wel gebeld naar t bedrijf waar zn ex werkgever werkt, maar hij was niet aanwezig… dus morgen bellen we weer… en anders blijf ik er wel achter aan zitten, heb zelfs de neiging om morgen bij hem aan de deur te gaan, en mn geld op te EISEN!!
Ik kan altijd de situatie bij zn ouders voorleggen (Chris zn ex-werkgever woont nog thuis) is zelf ook een broekie van 27…
En anders ga ik langs t bedrijf waar die werkt…

Liefs, Melanie

hey melany , wat een zuur moment als alles zo bij mekaar komt ! blehhh wij hebben het ook gehad hoor wijffie, en jullie komen er echt wel uit ! het legt alleen wel een druk op alles, want ja alles komt met geld. zullen we maar zeggen,

maar gelukkig maakt het niet , maar wel een stuk stuk gemakkelijker !
als je je geen zorgen hoeft te maken om knaken, ist leven op dat vlak een stuk aangenamer…
ja die toeslagen ik vind da altijd zo zuur, want ik vaak het gevoel dat je er altijd gezeik mee krijgt achteraf, omdat die instanties of helemaal nie werken, of gewoon alles te laat wijzigen, ookal geef je het netjes door !
maken het nie gemakkelijker allemaal , sterkte meis

Pippy is geboren 17.07.2009

Thnxx Allemaal, Gelukkig hoeven we nog even geen nieuwe auto te halen, er is een slang van de radiateur naar t blok kapot, waardoor er dus koelvloeistof lekt, en dat niet in de motor terecht komt, waardoor de motor niet koelt en dus aan de kook raakt… dit gaan we volgende week even vervangen…
Nu geen zin in.

Heb gelukkig de auto van schoonpaps even kunnen lenen, en heb weer boodschappen in huis… Weer genoeg voeding voor Joël…en ons zelf…

Maar oohhhh geld maakt het inderdaad een stuk gemakkelijker…
Ik hoop dat we straks wat terug krijgen van de belasting trouwens… We zitten nu nog even de ex-werkgever van Chris te pushen… en als ie het vanavond niet komt brengen, haal ik het persoonlijk bij hem op.
Maaaaaaaaaaaaaaaaar dat geld krijgen we wel, hoe dan ook…

Goed, positief blijven…

Liefs, Melanie

Pffff, wat ontzettend rot voor jullie zeg! En geld maakt misschien niet gelukkig maar het is zo makkelijk als je het hebt…

Is er nog geen uitzicht op een nieuwe baan voor Chris?

Sterkte en ik snap dat je af en toe je hart wilt luchten tussen alle ZENNNN momenten

Groetjes van Sascha en Senne

Wat vervelend alles ineens zeg!
Tja, ik kan je geen wijze raad geven want ik heb er de allerminste verstanden van!
Als er iets op onze deurmat komt dan gaat alles rechtstreeks naar mijn vriend, want als ik iets moet invullen gata het niet goedkomen.

Tja,…als ik nog geld van iemand zou krijgen dan zou ik ook al het mogelijke doen om het te krijgen ook!..geef je groot gelijk…ga achter je centen aan.

Is je vriend al wel op zoek naar nieuw werk?
Het is momenteel echt moeilijk om leuk werk te vinden maar tja…als ik als man dacht dan zou ik al het werk aannemen…ook al is het fabriekswerk en vandaaruit verder zoeken.

Wens je veel suc6…en alles zal goekomen maar als je er middenin zit is dat moeilijk om te geloven denk ik.

Gr, Danielle

Knuffel van mij, meid!

Er komen vast weer betere tijden aan!

Succes

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Hoi dames, goed nieuws… Vandaag de exwerkgever helemaal plat gebeld en gesmst, en EINDELIJK reactie… Hij zou contact opnemen met Chris, (dat moeten we maar eens zien dan), maar het bedrijf is officieel failliet verklaard, dus we kunnen het geld ook halen bij het UWV… dat scheeld een hoop…
Ik heb hem even flink gedreigd met advocaten… want ik was al van plan om naar t juridisch loket te gaan voor een advocaat voor onvermogen, maar dat is nog niet nodig… Hij heeft nu nog geen contact gezocht met Chris, maar ik hoop morgen…

EN… onze auto doet t weer, ik heb hem vanmiddag naar mn ouders kunnen rijden gelukkig… heeel langzaam, omdat ik geen zin had om de auto aan de kant te zetten, omdat ie aan de kook was… en het was maar 3 min rijden vanaf het punt waar we hem hadden staan tot mn ouders… en mn vader heeft hem gemaakt :D:D:D:D

Nu zetten we straks de auto te koop, en kopen we een goede auto… (altijd afwachten natuurlijk).

Oh op jullie vraag of Chris al opzoek is naar ander werk? Nee dat is hij nog niet… hij heeft al wel een sollicitatie de deur uit gedaan, maar was niet aangenomen… of in iedergeval ze hadden hem niet nodig.
Maar hij is bezig met een bedrijfsplan, zodat ie voor zich zelf kan beginnen… UWV helpt hem daarbij.

Ikkeben weer blij…

En…over precies 19min. word ik 23 hahahahhaa

Liefs, Melanie

Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 04 Feb 2011 23:42:10

Hee fijn, toch weer wat lichtpuntjes!

Ik wacht nog even 9 minuutjes, dan ben ik de eerste die je kan feliciteren

He meis, wat een tegenslag allemaal. Bah, ik snap ook totaal NIKS van die toeslagen enzo. Ik laat dat allemaal aan mijn vriend over. Ik had laatst een bon van 70,- op mijn ruit zitten en diezelfde dag kregen we een eindafrekening van de verzekering, ook bijna 300,-. We kunnen het wel betalen, maar het is wel meteen een hap uit je centjes! En hard geld ook, zo’n bekeuring. Geld vliegt eruit…Hier waren de luiers én de doekjes op…hup, weer 30,- hier en boodschappen 60,- daar…Ik zou ook wel willen dat er een geldboompje hier in de tuin groeide hoor! Wie niet! Geld maakt wél gelukkig…mij wel in elk geval. Hoewel…ik zou ook weer niet gelukkig zijn als ik 100 miljoen zou winnen en ik van gekkigheid niet meer zou weten wat ik ermee zou moeten doen. Dat is ook niks! Dat je maar wéér een vliegtuig gaat kopen, omdat je ‘oude’ vliegtuig net in Dubai staat…

Groetjes Rainbow, trotse mama