Allergisch voor sperciebonen?

Morgan heeft vanmiddag voor de tweede keer sperciebonen gekregen (potje olvarit 4 maanden) Ze krijgt wat hapjes, nog geen potjes. Maar nu haalde ik haar net uit bed en had ze een hele rode onderkin en rode vlekken op haar borst. Alleen daar, en volgens pappa was dan vanmiddag niet. Kan ze allergisch zijn voor de sperciebonen?? Of is het iets anders en zo ja hoe weet ik dat?? Ze heeft twee dagen worteltjes gekregen en toen 1 dag niks (we waren te laat thuis, vandaar maar twee dagen worteltjes…)

Ik heb Morgan net uitgekleed voor een massage en het zit onder haar kin, op haar borst iets, er zit wat op haar buik en haar rug zit onder… ???

Groetjes,

Michèle

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Michèle op 05 Jan 2009 19:21:43

Zijn het geen warmtevlekjes? Als ze lekker warm in bed heeft gelegen kan het zijn dat ze daardoor vlekjes heeft gekregen. Ik zou het even afwachten.

Alles kan natuurlijk, het kan best een reactie zijn op de sperzieboontjes. Morgen weer proberen en dan kijken of je opnieuw vlekjes ziet zou ik zeggen.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Nou ze is al twee uur uit bed en ze heeft in haar blote lijfje liggen fitnessen… Nee ik geef even niks Mriek en als ze weg zijn krijgt ze weer Sperciebonen. Als dat het is dan weten we dat. Zo zijn we ook achter de varkensvlees allergie van mijn broertje gekomen bedacht ik me net.

Groetjes,

Michèle

Niet net toch even nutricia gebeld ( ja ook deze mamma maakt gebruik van haar eigen tips). Morgan heeft waarschijnlijk geen allergische reactie, maar een te veel reactie. Uitgelegd: Ze is heel jong en heeft waarschijnlijk te snel te veel gekregen en haar lijfje is daar nog niet tegen bestand. Dus even 1 tot 2 weken niks en dan proberen we gewoon weer sperciebonen. Weten we meteen of het daar van kwam en gebeurd er niks gaan we gewoon rustig aan weer verder.

Groetjes,

Michèle

Oké! Goed van je.

Groetjes!

ha ha ha ja ik wordt hier steeds beter in

Groetjes,

Michèle

olvarit heeft mijn jongste hier nooit gehad altijd vers of diepvries

ik vind dat je net zo goed je kind met de pot mee kunt laten eten,als je weggaat een potje.

Voor ons was het nu gewoon laten wennen. Als morgan er goed aan gewend is dan maak ik ook alles vers. Alleen zoals nu had ik met heel veel bakjes in de vriezer gezeten en die staat al zo vol. Maar goed wij doen nu dus even niks. Morgan had ook gister rond 23.00 ineens goed last van krampen. Ik had speciaal nog extra cynababy gehaald en dat doet nog steeds wonderen. Gelukkig heeft ze verder nergens last meer van gehad. Dus rainbow doe rustig aan. Bij morgan was het vurige uit de vlekjes vanmorgen, en waarschijnlijk zijn wij dus te enthousiast geweest. Het zijn natuurlijk hele kleine hummeltjes nog maar he, dus kleine stapjes ook. Over een week of anderhalf weten we of het ‘overvoeding’ was of echt allergische reactie op de sperciebonen.

Groetjes,

Michèle

Potjes zijn net zo voedzaam qua vitaminen en mineralen als vers gemaakt, dus ik zou zeggen: ieder z’n ding!

egenwoordig wel. Sterker nog als je niet goed kunt koken (bijv mijn schoonzus) en geneigd bent om je groente dood te koken, neem dan zeker potjes want daar zit dan meer in dan in de soepgroente.

Groetjes,

Michèle

mriek ieder zijn ding maar die potjes zijn gewoon ontzettend duur

als je zelf kookt bespaarje de kosten wel zo trouwens mijn jongste was al met 3,5 maand aan de groente aardappels met een stukje vlees

Daar heb je helemaal gelijk is Lieke, maar ja Mriek wil niet aan de blender en zo

Groetjes,

Michèle

quote:
ZIJ laat haar kind van nog geen 2 koffie drinken...dussss...Niet mee bemoeien!

Dat meen je niet!!! Lekker hyper zullen die zijn! Zullen vast niet zo goed slapen. Kan me echt niet voorstellen dat je een kind van nog geen twee koffie geeft… hoe kom je erbij… Niet te filmen!

Gewijzigd door - Judith en Anna op 06 Jan 2009 14:50:06

Die blender…zucht. Enne, duur zijn ze zeker maar ach…mijn luiheid overwint en dan bespaar ik wel op andere dingen…niemand is perfect toch?

Ha ha ha gelukkig niet Mriek, Zit straks iedereen te zingen ‘het is moeilijk bescheiden te blijven…’ Mijn collega had er zin in vandaag zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Ik weet ieder zijn ding.
Maar ik moet toch iets kwijt over de potjes. Vinden jullie nou echt dat het smaakt naar de spinazie met aardappelen. of fruit naar tropische cocktail. Ik namelijk niet.
Ik heb altijd alles versgemaakt. Staafmixer( de goedkoopste is trouwens nog geen 20 euro maar kan natuurlijk niet in ieders portomonee kijken) er over heen en klaar. Onze dochter heeft nooit lastig gedaan over eten in de zin van lust ik niet en wil ik niet eten ziet er raar uit. Maar die van mijn nichtje en bij twee van mijn broers dus wel allen potjes kinderen. De oudste (7) wil nu pas aan de groente en dan bijft het nog beperkt tot de spercibonen doppers en wortelen en witte bonen in tomatensaus en het liefst heeft ze over alles appelmoes( krijgt ze trouwens niet hoor). Zodra het mocht gaf ik mijn dochter ook gewoon aangekleede macaroni nasi en al dat soort eten en ook op dit vlak tot op heden nog geen problemen.
Nu kan ik natuurlijk geluk hebben maar waarom eten die van mijn zus en van een vriendin( ook met vers) ook zo lekker overal mee.

Tja mijn mening maar mocht er nog een komen dan ga ik weer voor vers.

Groetjes

lon106

lon ik vond die potjes ook nergens naar smaken mijn oudste heeft ze wel gehad jak het idee al

gewone verse groente smaakt beter dan die potjes

Daar ben ik het helemaal mee eens. Wat ik zeg als Morgan straks wel normaal op alles reageert en we weten zeker dat het geen echte allergische reactie was dan ga ik ook over op vers. Alleen voor de smaak. Want zelfs een verse aardappel zonder zout heeft inderdaad nog meer smaak. Maar ja Morgan moeten we eerst maar even rust gunnen.

Groetjes,

Michèle

Iedereen moet inderdaad gewoon lekker doen waar hij zich goed bij voelt. Ik heb een beter gevoel bij vers, dus maak alles zelf. Het is even koken dan pureren en klaar ben je. Maar nogmaals iedereen moet dat voor zich weten en de potjes zijn er tenslotte ook niet voor niets. Het is jammer dat mensen altijd aangevallen worden als ze geen borstvoeding geven of geen verse groente. Bij mij lukte borstvoeding rechtstreeks niet dus heb ik 3 maanden lang alles afgekolfd en gegeven. Maar dan nog zijn er mensen verbaasd als je na 3 maanden stopt. Iedereen moet dat voor zich weten, ook als ze geen borstvoeding willen geven. Respecteer ieders mening.

Helemaal mee eens. Wel of niet geven moet ieder voor zich weten. Ook ik moet me verandwoorden. Ik kan ook geen bv geven maar wel commentaar aan moeten horen van iedereen. Hier nu ook om praktische reden de potjes en als het allemaal gaat vers. Maar ondertussen weet ik nog steeds niet of iemand wel eens van een sperciebonenallergie (lekker woordt voor galgje) gehoord heeft.

Groetjes,

Michèle