Allergisch voor sperciebonen?

Zal wel aan mij liggen omdat het me goed uitkomt, maar ik vind het eten in die potjes dus prima smaken. Het is maar net waar je je goed bij voelt denk ik. Voel je je beter bij vers, dan vind je dat beter smaken etc. Inderdaad, krijg er zo’n beetje een gevoel bij alsof je je moet verdedigen. En eetproblemen op latere leeftijd zien we dan wel weer. Dan eet 'ie lekker een paar avonden niet, als 'ie honger heeft zal 'ie uiteindelijk echt wel iets eten de volgende keer. Waar heb ik het eigenlijk over? Het kind is zeven maanden! Als ik kijk wat voor eter het nu is verwacht ik trouwens geen problemen met ‘lust ik niet’ op latere leeftijd. Het kind is echt niet kieskeurig, we kunnen er alles instoppen…

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ha ha ha ben benieuwd wat ie met olijven en zo doet dan…

Ik was echt makkelijk zei mijn ma. Olijven, tuinbonen, witlof, spruiten en elke dag een halve citroen

Groetjes,

Michèle

Olijven lusten mama en papa niet (blegh!), dus die zal ik m’n kind ook niet snel voorschotelen denk ik.

Ben je nog steeds zo makkelijk?

hoe gaat het met de uitslag van Morgan?? Hoop dat het weer weg is… En dan vandaag ook weer prikjes toch? Succes met de kleine meid!!

ach ik verdedig mezelf geen eens meer als het om de bv gaat. Heb het 2 weken gedaan… vond het een ware ramp (kloven/ontsteking…). Als er ooit een 2e komt dan probeer ik het zelfs geeneens meer… mijn kraamtijd is er zo shit door geworden! Neem eerlijk gezegd mijn petje af voor diegene die het wel lukt en volhouden… (maar misschien gaat het daar ook makkelijker bij?!)…

Hier nu wat pogingen geprobeerd met potjes … ik vind ze echt niet lekker en zoonlief blijkbaar ook niet. Ook kost het hier veel te veel want in 2dagen heeft hij nog geen half potje van 4 maanden op. Dus de blender doe nu goed zijn best… en anders de vork om het plat te prakken

Maar ze staan hier wel hoor… en in geval van nood gaat er gewoon een potje mee. Ik geloof niet dat de potjes bepalen wat de eetgewoontes van je kindje worden/zijn. Denk dat dat meer de conseqentheid (pft hoe schrijf je dat) van papa en mama is die bepalen of het wel/niet wordt gegeten.

Consequentheid…

De uitslag is bij Morgan nog niet helemaal wel. Ze heeft nog pukkeltjes, maar heel droog. Het rode was er vanmorgen wel helemaal uit. Pappa vraag vanmiddag ook even bij het CB hoe of wat. En ja prikjes, het arme schaap. Hopelijk deze keer geen koorts, maar anders pcm in de aanslag.

En ja Mriek, ben nog steeds een makkelijke eter. Ik lust alleen echt geen mosselen en appelmoes. Maar ik probeer ook alles hoor. Kwa eten dan

Groetjes,

Michèle

Dus zelfs makkelijke eters lusten niet alles blijkbaar, hihi. Maar mosselen, het is je vergeven. Vind het ook vieze dingen…

Fijn dat het met haar uitslag beter gaat en hopelijk veroorzaken de prikjes ook niet te veel last!

Ja kan er ook niks aan doen en nee we lusten niet alles nee. Mervin lust geen lever…

En ja ben ook blij dat het minder is. Wacht alleen nu nog een week of wat en dan weer sperciebonen en dan kijken we of het terug komt. Zo ja weten we wat de oorzaak is. Ze is alleen dan de eerste waarvan ik ooit gehoord heb dat ze allergisch is voor sperciebonen… Ach ze is wel bijzonder

Groetjes,

Michèle

inderdaad weet je zo zeker of het van de boontjes was of iets anders.
Ik moet volgende week weer naar het cb. Ainoah krijgt dan dr prik…
bij de voorgaande heeft ze niet echt last gehad, ze sliep alleen veel. Hoop dat het bij deze ook weer meevalt. Hoorde van meerdere mensen dat ze bij deze wel wat meer last kunnen hebben. We zien het wel!

Morgan wordt zo ie zo wat hangerig en de vorige keer koorts. Dus ik wacht het even af nu.

Groetjes,

Michèle

Ik heb ook nog nooit van sperziebonen allergie gehoord. Hoop in ieder geval dat ze daar niet allergisch voor is, want anders zou je denken dat ze dat dan voor meer groente zal zijn. Je hebt ook een website die heet www.babyallergie.nl Heb er zelf nog nooit op gekeken, maar misschien dat je daar wat wijzer wordt.

Groetjes,
Sandra

Nee ik ook niet, denk dat het gewoon een reactie van te veel was. En misschien heeft ze wat onder de leden… We weten het niet. Geen koorts of iets dat niet.

En ik zal er eens op kijken. Want bonenallergie zou eerder wijzen op een zetmeelallergie.

Groetjes,

Michèle