Allemaal nieuwe dingen

jaja sprongentijd is duidelijk in aantocht, maar vooralsnog voor het grotendeel alleen de leuke dingen.
vanaf gister is Lindsey plotseling allemaal nieuwe dingen aan het doen.
zoals zelf vanuit ligstand rechtop gaan zitten, ze trekt zich nu echt supergoed op aan mijn of Daan z’n handen, nog niet ergens anders aan maar dat probeert ze wel, ze blijft dan ook al goed en best lang rechtop staan en ze gaat terugzwaaien en zegt daarbij dada (wat op dat moment echt dagdag betekend). oke de vervelende dingen zijn dus wel al wat in aantocht, maar een klein deel van mij blijft hopen dat dat zo blijft, of is dat teveel gevraagd? nee hoor we rekenen er hier gewoon op dat het weer drama wordt dan valt het tenminste altijd mee.
wat gaat dit ineens snel zeg!

liefs,
Rinske

Hoi,

Wat bedoel je met de vervelende dingen zijn dus al wel in aantocht?
Alle dingen die je kindje straks kan zoals kruipen,staan in box, lopen enz. zijn
toch geweldig!

Groetjes Lisan.

tuurlijk dat bedoelde ik er ook niet mee hoor, dat vind ik juist geweldig!

ik bedoel de vervelende dingen van sprongentijd, zoals veel huilen, hangerig zijn, niet willen slapen of eten enz. enz.

liefs,
Rinske

Wat leuk allemaal he Rinske…ik vind het ook zo leuk om te zien hoe die kleintjes toch weer allemaal leuke dingen gaan doen en ontdekken.

en van lig naar zitten, dan is toch ook wel een belangrijke stap. Als dat optrekken straks ook goed gaat dan zal het staan ook niet lang meer op zich laten wachten.

Dani kan nog niet in zitstand komen. Wel al ik zijn beentjes vasthou als hij op zijn rug ligt, dan kan hij door zijn buikspieren te gebruiken tot zit komen (sinds 2 dagen is dat nu). En hij wil ook al zo graag staan. Als hij bij mij op schoot zit dan pakt hij de leuning van de bank en trekt zich op tot staan. Vanmiddag had ik hem even in zijn bedje in zitstand gezet (ik moest even wat opruimen op zijn kamer). Draai ik me om zit meneer ineens op zijn knietjes en met zijn hoofdje boven het bed uit, haha

Blijft spannend met die kids!!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

wat geweldig zeg, moet vast een mooi gezicht zijn geweest. Lindsey kan dan ook echt supertrots kijken van kijk mij nou, goed he?!?!

d’r knietjes heeft ze alleen nog helemaal niet door dus op d’r knietjes zitten lukt ook echt nog niet, ach ook dat komt vanzelf wel een keer we hebben alle tijd hoor.

liefs,
Rinske

Hier is de 11-maandensprong vrij geruisloos gegaan, dus dat kan maar zo bij jullie ook zo zijn. De 13-maandensprong hebben we net gehad en deze was wel even pittig. Dus ik ben benieuwd of Lindsey veel last gaat krijgen van de 3 H’s. Hoop het niet voor jullie!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat leuk dat ze nu zelf rechtop gaat zitten. Het blijft leuk he om te zien dat ze telkens weer nieuwe dingen kunnen. En ik hoop voor je dat de minder leuke dingen zoals hangerig en huilerig lekker wegblijven.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

KNAP… geniet ervan!! Helaas komen ze altijd met een sprong (ben benieuwd wat Jurian in zijn sprong doet … ) maar het maakt het extra leuk als je weet dat ze dan weer iets gaan leren…

en dat maakt t toch wel wat makkelijker te behappen, dat ze dus nieuwe dingen gaan doen. ook daarom ben ik erg blij met het oei-ik-groei boek, je begrijpt echt waarom ze zo doen en is t net wat makkelijker te handelen.
maar idd voor t zelfde geld blijft t hierbij met de 3 H’s, nu is ze alleen wat lastiger met eten en af en toe met slapen maar dus echt niet altijd dus tot nu toe en ik hoop dus verder ook valt t mee.

ze is nu lekker met m’n vriendin de hort op, dus even een heerlijk ochtendje voor mezelf.

liefs,
Rinske

zeg Wil hou is op zeg! daar moet je toch ook nog niet aan denken?!?!
nee hoor ik snap wat je bedoelt, ik zei t laatst tegen m’n moeder ‘hoe moet jij je nou dan niet voelen, ik vind t al zo snel gaan want ze is al 10 maanden, maar ik ben inmiddels mama’. en toen zei zij dus ook dat ze echt nog als de dag van gister weet dat ze me voor het eerst in d’r armen had. dus t vliegt!!

enne wil ik zou me idd niet al te veel zorgen maken hoor, gewoon in de gaten houden dat hij alert blijft, maar dat doe je al dus zal vast niks aan t handje zijn. hij is waarschijnlijk lekker aan het bijkomen van gister. wel super he dat hij t al zo goed en zo lang volhoud, ik vind dat hier ook echt heerlijk. zo krijgt Daan ook nog een beetje de kans om met d’r te spelen na z’n werk ipv na het eten in bad en dan naar bed.

liefs,
Rinske

haha Wil het gaat snel…maar zo snel

Het is waar wat je zegt, die kleintjes halen meestal toch de slaap wel weer in als het nodig is. Wij hadden afgelopen zaterdag een bbq bij vrienden. Dani wilde de middagslaap niet doen (hij had daarvoor al 45 in de wagen geslapen, dus snapte het eigenlijk wel). Maar tijdens de bbq vond hij het veel te gezellig om de avondslaap te doen. dus gewoon rond 20.00 zijn laatste fles gegeven en daar in bedje gedaan. Hij is heerlijk gaan slapen. Rond 00.00 hem wakker gemaakt om naar huis te gaan (was het eerst dat wij dit deden, dus vond het wel spannend). Hij was heel rustig en zat een beetje te glimlachen in zijn wagen. Thuis gelijk weer in bedje, nog even kletsen en toen verder geslapen. Maar goed hij had die zaterdag dus iets minder slaap gehad. Maar hij heeft gister 2 x bijna 3 uur geslapen. Dus de schade weer ingehaald, haha

zit hier echt te lachen, ik zie t al helemaal voor me hahaha.
en niet schuldig voelen joh, t is niet dat je het expres deed en ze zullen nog wel vaker vallen en harder ook nog wel denk ik zo. zeker wanneer ze beginnen met lopen. pfoe ik hou m’n hart al vast zeg.

liefs,
Rinske

Even terugkomend op je topic…ik merk ook dat Eva steeds nieuwe dingen gaat doen. Ze gaat nu heel makkelijk zelf zitten, wat eerst niet lukte en ze kan ook van zit naar kruip en andersom. Verder gaat ze op 'r knietjes zitten en komt ze nu heel ver omhoog. Ze trekt zich niet op nog, maar ze raakt wel geinteresseerd in de spijlen, dus ik vermoed dat ze gaat ontdekken dat ze daarmee omhoog kan…Dat is allemaal heel leuk, maar helaas gaat het bij ons wel gepaard met lastig gedrag: klooien met brood eten (doet ze opeens niet meer) en heel slecht slapen. Ok, kan ook door de hitte komen, maar toch zeker ook door de sprong. Gisteren was ik 's avonds weg en mijn vriend heeft zijn handen aan haar vol gehad. Ze wou niet slapen, niet spelen, niet drinken. Niks was goed! En brullen, brullen. Zelfs vanochtend was ze nog wat geirriteerd…Normaal lacht ze vriendelijk, maar we kregen vanochtend echt 0 lachjes te zien. Ze had de bokkenpruik op! Ze zit er echt VOL in nu…En veel poepbroeken, dus misschien ook nog een tandje in aantocht?

Groetjes Rainbow, trotse mama

@ rainbow,

Veel poepbroeken kan door nieuwe tandjes in aantocht zijn, maar kan ook diaree zijn.
Spuitluiers die geel zijn duiden op nieuwe tandjes en diaree heeft gewoon de bruine kleur en is dan dun.

Groetjes Lisan.

@Rainbow: ze zit natuurlijk net als Lindsey middenin sprongentijd, dus dat zal absoluut het vervelende gedrag verklaren en dat icm de warmte van de afgelopen tijd, dat zal zeker niet meewerken. ‘gelukkig’ koelt t nu weer een beetje af, tenminste hier wel. en de volle luiers, ik moet zeggen dat t hier heel erg scheelt per dag ook met wat ze gegeten heeft natuurlijk maar ook heeft ze gewoon zomaar ineens een wat dunnere ontlasting, zou echt niet weten wat t is. nou heeft Lindsey geen koorts (gehad) dus dat zal misschien ook wel schelen maar dan nog blijft t wisselend.

liefs,
Rinske

haha, ja, die nieuwe dingen merk ik ook!
Hij vind dingen die buiten de box of het bedje zijn heel interessant en kijkt of hij er bij kan, tussen de spijlen door.
Hoorden we 's ochtends ineens een hele hoop kabaal door de babyfoon, lag hij met zijn handjes door de spijlen van zijn bedje aan de klapstoel die erachter stond te rammen, haha.
En toen ik binnenkwam begon hij heel hard te lachen, boefje!

oooohhh ik ben zo vreselijk trots op m’n meisje!!
ze heeft t voor elkaar hoor het vooruitkomen, oke het is tijgeren maar ze gaat inmiddels als een speer. Dit begon eergister heel langzaam en telkens hele kleine stukjes maar sinds gister tijgert ze overal naartoe. echt zo superleuk om te zien, ze is er zelf ook heel trots op want ze kijkt me telkens met een grote glimlach aan wanneer ze zo druk aan het vooruitkomen is. de tijd van nog meer opletten is dus aangebroken haha.

liefs,
Rinske

Wat superleuk dat ze nu kan tijgeren. Tim begon ook met tijgeren, maar al heel snel ging dat over in kruipen op handjes en knietjes. Voor je het weet gaat Lindsey ook als een speer op handjes en knietjes de kamer door. Geniet ervan en idd is nu de tijd van opletten aangebroken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Wat leuk!!! En wat goed van Lindsey. Ik vind het zelf ook zo mooi om te zien hoe die kleintjes zich ontwikkelen.

Leuk! Trots ben je dan hè. Erik heeft nooit getijgerd, hij ging gelijk kruipen op handen en knieën. Dus jij krijgt iets extra’s van Lyndsey. Stoere meid!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker