Alleenstaande Mama

Hoi allemaal,

Ik wilde graag even mij verhaal kwijt, en misschien wat tips ontvangen.

Tijdens mij zwangerschap is de relatie stuk gelopen,
Ondertussen is mij zoontje 10 weekjes,
Zijn papa laat helemaal niks meer horen, ik heb hem altijd op de hoogte
gehouden over me zwangerschap. Ik kreeg daar weinig reactie op, terwijl we er samen voor gekozen hebben. Toen ik weeen kreeg heb ik m laten weten dat ik ging beginnen, en kreeg daar een lakse reactie op succes zet m op en daarna heb ik nooit meer iets van m gehoord, ik heb paar keer gemaild, gesmst, en m proberen te bellen, maar krijg daar geen reacties op.
Ik vind dat ik wel erg me best heb gedaan, ik wilde graag dat hij in Jaysons leventje was. Maar blijkbaar wilt hij dat niet.
Ik vind het gewoon erg moeilijk, omdat het me pijn doet voor jayson.
Hij komt later met vragen over zijn vader, dan praat ik wel over wat jaren zal duren, maar het gebeurt wel.
In het begin van me zwangerschap was hij erg blij, en moest ook huilen toen die de kleine op de echo zag, en we hadden allerlei plannen.
Helaas liep het anders, ik weet dat ik hem niks heb gedaan, het enige wat ik even wilde was een break in onze relatie, omdat er wat kleinedingetjes gebeurt waren, en hij accpeteerde die break niet.
Maar goed…
Ik weet niet wat ik verder nog kan doen?
Hij heeft Jayson niet erkend.
Weten jullie misschien hoe het werkt om allimitatie aan te vragen?
Ik vind dat hij ook zijn beentje mag bijdragen.
Ik snap echt niet dat je zo kan zijn, om niet je eigen kind zien op te groeien

Liefs Daisy

Hoi lieve Daisy,

Wat een nare situatie voor je en wat houd je je stoer zo te lezen midden in je kraamtijd!

Ik ken jullie niet dus ook je man/vriend niet maar mijn gevoel zegt meteen houd de deur open. Zijn trots is gekrenkt en hij heeft tijd nodig om zijn wonden te likken. Ik weet niet of er een ander in het spel is. Als dat wel zo is kan het lastiger worden.

Qua alimentatie etc heb ik echt geen idee maar wilde toch even reageren en je laten weten dat ik met je meeleef.

Een dikke knuffel ook aan je supergave en knappe ventje. Je ex weet echt niet wat hij mist…

Ik zou bij het bureau voor rechtshulp informeren hoe het zit met alimentatie in deze situatie.

Groetekes, Sje

heel erg bedankt voor de snel reacties,
Ik ga meteen even kijken Sje.
En moppiesmama, ik moet me wel groot houden,
en nee er is geen ander in het spel, althans aan mij kant niet, ik heb daar nu ook nog geen bhoefte aan, en of me ex een vriendin weer heeft, weet ik ook niet.
Maar inderdaad wat je zegt, de deur blijft open staan, ik moet het maar afwachten wat die gaat doen. Ik kan helaas niet veel meer doen.

Liefs Daisy

Ten eerste: wat heftig! Heel veel sterkte. Ik heb even voor je gezocht en dit vond ik via een juridisch site (en de inhoud klopt kan ik zeggen, door mijn werk weet ik dat, maar kan het zelf niet zo mooi formuleren):

"Is het kind niet door de verwekker erkend, dan heeft deze man in beginsel geen onderhoudsplicht ten opzichte van het kind. Erkenning kan alleen vrijwillig geschieden. Het vaderschap kan op uw verzoek door de rechter worden vastgesteld. Op deze manier wordt de man de wettelijke vader.

Dit betekent onder andere dat hij onderhouds-plichtig wordt ten opzichte van het kind. U kunt tegelijk met het verzoek tot gerechtelijke vaststelling van het vaderschap, de rechter verzoeken een bedrag aan alimentatie vast te stellen. De vaststelling van het vaderschap heeft dezelfde gevolgen als erkenning. U kunt ook aan de rechter verzoeken een bedrag aan alimentatie vast te stellen, zonder dat de man de wettelijke vader wordt. Dat noemt men de zogenaamde vaderschapsactie. Op deze manier wordt alleen de onderhoudsverplichting van de man ten opzichte van het kind vastgesteld. Een vaderschapsactie heeft niet de andere gevolgen die het gerechtelijk vaststellen van het vaderschap en erkenning wel hebben.

De gerechtelijke vaststelling van het vaderschap en de vaderschapsactie zijn procedures die moeten worden gevoerd voor de rechtbank. Hiervoor heeft u een advocaat nodig."

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dankje Mriek, ik ben blij dat ik dat lees.
Ik was bang dat als hij het niet erkend heeft dat ik dan niks kan beginnen.
Ik voel me wel een beetje hard, omdat ik helemaal niet zo ben. Maar kan het niet laten omdat hij er zo makkelijk mee om gaat. En dat extra`tje wat ik dan kan krijgen, werkt ook in het voordeel voor Jayson.
Ik heb totaal geen verstand hoe ik het allemaal moet gaan aanpakken, want het een advokaat kost natuurlijk ook geld, ik hoorde wel dat je een advokaat in onvermogen kon krijgen, maar ik weet niet of ik die ook kan krijgen.
Ik denk dat ik m er ff meer in moet gaan verdiepen.

En weet je ook misschien of me ex het mag weigeren?
Want als hij zegt, dat hij bv de vader niet is.
Wat natuurlijk 110% zo wel zo is.
Kan de rechter dan een dna eisen?

Liefs D.

Gewijzigd door - mamavanjayson op 01 May 2010 23:15:47

Ja, de rechter kan een DNA-test gelasten. Dat kan ook gedwongen, dus ook als hij het eigenlijk niet zou willen.

Even langs het Juridisch Loket (het vroegere Bureau voor Rechtshulp) en vragen of jij met jouw inkomen een advocaat op toevoeging kan krijgen. Als dat kan, dan kunnen zij je een advocaat adviseren. Hoe dan ook kunnen zij je vertellen welke advocaat je belangen kan behartigen. Je zult het sowieso met een advocaat moeten aanpakken. Hoop dat je een advocaat op toevoeging kunt krijgen!

Heel veel succes. Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

OKe heel erg bedankt Mriek, ik hou jullie zker op de hoogte. ik ga aankomende week even stappen ondernemen.

Liefs Dais

Gewijzigd door - mamavanjayson op 02 May 2010 13:44:30

Wat heftig voor je dat de vader helemaal geen contact met jullie wil.

Ik heb helaas geen tips, maar wil je wel heel veel sterkte toewensen.

Groetjes,
Sandra

Succes!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hey
vanaf deze plek: heel veel succes en sterkte. Ik heb wel een beetje een idee wat je doormaakt
Ik vind het heel naar dat je in deze tijd van genieten en gelukkig zijn, zoiets moet doormaken. Dan zit je ook nog met je hormonen, je lichaam dat nog niet helemaal van jou is, en de grootste verandering in je leven.
Bah bah bah.
Zelf ben ik ook alleenstaand, De vader vond niets wat ik deed goed in het begin. De cultuurverschillen kwamen nu pas duidelijk naar voren.
Achteraf kan ik heel boos worden, dat mij die mooie eerste weken niet zijn gegund.
Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt: dan maar alles alleen, en voila, daar was de roze wolk.
Ik hoop dat je lieve familie en vrienden om je heen hebt.
Geniet geniet geniet.
Idd, je moet veel regelen nu, maar stel daar wel een limiet aan, bijvoorbeeld na vijven de boel de boel laten en alleen maar genieten.
Moeilijk, ik weet het, maar zeg het wel even. En misschien is het allemaal overbodig en weet je dat zelf ook wel.
Ik wil je alleen heel veel succes wensen.
Liefs, Boukje

Ook ik wil je heel veel sterkte wensen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Daisy Succes!!

Greetzz Cora

Idd informatie inwinnen bij het Juridisch loket.
Sterkte, en wat een schatje op de foto!!! ongeloofelijk dat de papa daar niets van wil weten! Misschien is het nu allemaal te moeilijk, maar ik hoop dat er voor de toekomst toch wat contact komt zodat je zoontje zijn vader leert kennen en andersom. Jij ook veel sterkte, zal niet makkelijk zijn om de zwangerschap/bevalling en nu de zorg voor jullie kindje grotendeels alleen te moeten doen.

Groetjes Carolien

Hey hey, Erg bedankt voorde lieve berichtjes !
Ik heb contact opgenomen met het juridisch loket, ik moet nu eerst een aangetekende brief naar me ex schrijven, ze zeggen dat ik het eerst zelf met hem moet proberen op te lossen over de allemitatie. En dan moet ik 2 weken wachten totdat die antwoord geeft, en al doet die dat niet dan moet ik weer contact op nemen, en gaan we het over een advocaat etc. hebben.
Maandag ga ik de brief schrijven, en dan afwachten, maar ik denk dat die er toch niks mee doet, en alles maar op zich aflaat komen.
Als ik wat meer weet, hou ik jullie op de hoogte.

Liefs Daisy

Nou mijn duimen gaan draaien en hoop op een reactie. Zou toch zoveel fijner zijn als het zo opgelost kan worden. Lekker dat er nu wel wat gaat gebeuren in ieder geval. Veel sterkte.

Hallo mama van Jayson en alle andere mama’s

Hier ook een single mama. Mijn ex had al een affaire toen ik 3 maanden zwanger was!!! Toen mijn zoontje 2 weken oud was las ik hun emails en hij is toen ook vertokken. Wat bezield die mannen toch?
Kun je je een beetje redden? Ik heb het erg moeilijk moet ik zeggen, ik voel me vaak alleen.
Zijn er nog meer single mama’s op het forum? Kunnen we elkaar een beetje steunen.

Succes meid!
Liefs

[img]http://lilypie.com/pic/2010/04/02/ucHf.jpg" width=“80” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1f.lilypie.com/CMoUp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Mama van Jayson,

Sterkte en succes! Hopenlijk gaat het allemaal goed komen zonder al teveel problemen. Duim voor je!

Léony

Léony

Ik begrijp hoe je je voelt. Ik voel me nu ook vaak alleen. Het is net uitgegaan met m’n vriend. De reden was omdat mijn ex ontzettend ongelukkig was met mijn zwangerschap. Hij wilde mij wel, maar ons kindje niet. Na de bevalling was hij wel bijgedraaid en speelt nu heel vrolijk met haar, maar dat gaf me niet die periode van mijn zwangerschap terug. Het hoorde een gelukkige tijd te zijn en hij had er iets naars van gemaakt. Ik kon hem jammer genoeg niet vergeven.
Nu de relatie voorbij is heb ik ook nog geen alimentatie van hem gezien. Ik ben ook geen moeder die zegt dat hij zijn kind niet mag zien als hij me geen alimentatie geeft. Ik kom er wel weer bovenop.

Veel sterkte allen,

groet,

MamavanEsmee

HeyHey,
teneerste bedankt voor de reacties, en lieve berichtjes!
Ik waardeer het erg! en voor de meide die een beetje in de zelfde situatie zitten, ook veel sterkte, het is niet niks

Ondertussen is het vandaag precies 2 weken terug dat ik de aangetekende brief heb gestuurd naar me ex, en heel toevallig smsde die me gister avond, ik moest vandaag weer het juridisch loket bellen, als die niet had gereageerd.
Hij stuurde dat die er best wel wilt uitkomen met mij, en wilt praten.
Dus stuurde terug bedankt voor je sms en dan hoor ik van je wanneer je wilt praten. Maar verder geen reactie op gehad vandaag, dus heb m vanavond gestuurd dat ik het wel wil weten wannneer ong.
Ik ben bang en denk ook, dat het misschien uitstellen is, en dat die weer niks gaat laten horen.
Ik had zelf in gedachte als die morgen weer niks laat horen, dat ik het dan via het loket ga doen.
Wat vinden jullie? Hem nog meer de tijd geven, ofgewoon weer verder met me stappen?

Liefs