Alleen slapen in mijn armen

Hoi!

Ons dochtertje is nu 6,5 week oud,
In het begin sliep ze prima in haar eigen bedje, maar sinds 2,5 week is het drama.
Ze slaapt alleen nog maar in mijn armen, soms in de armen van mijn man. Ze is tijdens het flesje zo moe dat ze in slaap valt terwijl de fles niet leeg is dus komt ze toch wel op een dag 8 keer voor de fles , waar ze dan 95cc van drinkt. Op een dag krijgt ze wel genoeg voeding binnen.

Ik lees zoveel verschillende verhalen. Je baby wel laten huilen, dan weer niet.
We zijn op het moment best wel radeloos. Ik krijg ook zo’n last van mijn rug om haar heel de tijd vast te houden en ik kan totaal niks in huis meer doen.
Ik weet ook dat dit zeker niet door kan gaan, want dit is voor Dyonne niet fijn, maar voor ons ook echt niet.

Als we haar wakker in de bedje leggen, houdt ze dit 10 min vol en dan is het heel hard huilen. Even troosten en dan weer weggaan (na 10 weer troosten), ook geprobeerd maar moet wel zeggen dat ik dit 20 min vol kan houden want dan vind ik het weer zielig worden, omdat ze steeds meer over d’r toeren raakt.

Hebben jullie misschien tips omdat jullie dit zelf ook mee maken / hebben gemaakt?

Ik vind persoonlijk dat ze nog te jong is om te laten huilen.
Mijn zoontje heeft ook heel erg veel bij mij in mn armen geslapen, behalve 's nachts dat ging wel goed. Misschien is een draagzak nog wat. dan heb je zelf toch iets meer vrijheid. Slaapt ze ook niet in de wandelwagen? Zo ja misschien even een klein rondje lopen om in slaap te helpen en dan lekker laten liggen.

er is trouwens nog een topic over “huilen en nog eens huilen” misschien dat daar nog iets nuttigs voor je tussen staat.

Sterkte.
Liefs Suzanne

jazeker hier hetzelfde meegemaakt…als ze nog zo klein zijn durf je ze idd niet zo lang te laten huilen maar op een gegeven moment is het niet anders. je zegt het zelf dat ze op jullie arm wel slaapt dan moet dat dus ook in haar bedje kunnen. wij hadden precies hetzelfde probleem totdat er een wijkverpleegkundige bij mij langs kwam en samen met mij naast het bedje ging zitten. we lieten mijn zoontje toen van 8 weken net zo lang huilen tot hij zich eindelijk over gaf. ik wil je niet ontmoedigen maar dit duurde circa ander half uur. die kleintjes hebben geen besef over tijd wij wel daarom lijkt het een eeuw. wat voor jou een uur is, heeft voor hun qua tijd geen waarde zover zijn ze nog niet zeg maar…het klinkt nu allemaal vreemd in de oren en je denkt nu zeker is er dan geen enkele optie? nee ik denk het haast niet behalve als er een lichamelijke oorzaak heeft. zo niet dan gewoon hun gang laten gaan. de mijne heeft de volgende dag niet eens gehuild bij het slapen. nu is hij 5 maandjes oud en ook hebben we deze methode durven toe te passen in de nacht. zo ver was ik nog niet. ook toen heeft hij anderhalf uur liggen krijsen. op momenten dat ik dacht zo die wordt afgeslacht! stopte hij ineens met huilen en viel vanzelf in slaap. ik denk dat je kleine nu door heeft dat je haar snel gaat oppakken als ze zo hysterisch huilt.

denk aan de nadelen: in slaap vallen tijdens het drinken en dan met honger weer wakker worden zo zit je steeds in een negatieve spiraal. ook voelt ze jouw spanning aan. dit maakt haar nog onrustiger. ze heeft jou vertrouwen nodig ze voelt aan dat je onzeker bent. dit maakt haar denk ik ook zo gespannen waardoor ze ook nog eens de kans niet krijgt om in slaapt te vallen. zo moet je het ongeveer zien. geef haar gewoon de kans om zelf in slaap te vallen. je zult merken dat je na de eerste keer lang laten huilen (het is heel zwaar daar weet ik echt alles van) dat ze de volgende slaapje opeens heel anders reageert! geef intussen ook geen fles tot de volgende voeding. wat ik weleens deed (advies van cb) is als ze weinig drinken uit de fles gewoon laten wachten tot de volgende voeding zodat ze de volgende fles echt leeg drinken. je zult zien dat het dan opeens heeeel anders gaat.

dus pak een stoel en ga bij het bedje zitten, kijk haar niet aan maar blijf in haar buurt en laat haar lekker uithuilen. ze zal hooguit drie kwartier of iets langer vol houden. daarna zul je snel genoeg zien dat ze eindelijk als een roos in slaap valt. en wat je ervoor terug krijgt? iets heel moois geloof me maar. been there!

hoop dat je wat aan mijn tips hebt…en denk maar niet dat je een slechte moeder bent als je je kleintje laat huilen soms hebben ze dat nodig om in slaap te komen…ze mogen best een uur huilen voor het slapen gaan. heb tot nu toe alles geprobeerd maar dit werkte als beste. alle andere verhalen zijn van korte duur ( iig bij mij hier wel) hoop dat je van andere mamas betere tips krijgt dan deze laten huilen is ook echt niet leuk dat weet ik maar soms zul je zien dat je een heel ander kind voor terug krijgt!

succes ermee! en laat het weten!

@Suzanne: ik begrijp je gevoel hierover maar laten huilen is niet leeftijdsgebonden. het is hun manier van communiceren het is geen lichamelijk aandoening. anders zou de cb of de ka je ook never nooit toelaten om je kind zo iets aan te doen. mijn kleine heeft met 6 weken in het ziekenhuis gelegen vanwege excessief huilgedrag. ook daar lieten ze de babys ongeacht hun leeftijd gewoon huilen, bij mijn eerste bezoek werd mij al verteld dat hij heerlijk had geslapen terwijl hij dat thuis nooit deed.

toen ik thuis kwam met hem durfde ik het zelf nog niet dus liep alles weer bergafwaarts. we kregen een zware terugval. vandaar dat een wijkverpleegkundige langs kwam om mij hierbij te steunen. het heeft wel wonderen verricht. zo klein dat ze zijn en ze moeten zoveel huilen maar ze huilen met een reden. te moe om te slapen. geef ze dan de kans. een draagzak is leuk maar je kunt niet de hele dag met dat ding rondlopen denk dat mama van Dyonne zelf ook toe is aan rust…ook een kinderwagen is niet de oplossing. zo wennen ze niet aan hun bed en is ook maar een permanente oplossing.

begrijp verder wel je punt hoor Suzanne, maar wat voor anderen een wonder verricht moet een ander niet tegenspreken. vooral niet als je het zelf nooit hebt geprobeerd moet je het een ander nooit afraden. ken genoeg mamas met een 2 jarig kind die nog steeds snachts een fles krijgen en de hele nacht liggen te krijsen. wat ben ik dan blij dat ik via deze methode mijn kind van 5 maanden de hele nacht zie doorslapen en dat wel van 7 tot 7. behalve dat hij vannacht dan wakker werd door zijn doorkomende tandjes hahahaha verder doet hij het goed…

Super bedankt voor je tips en geruststellend woordje!! Wat fijn dat je begrijpt hoe het voelt.
We doen zo ons best maar op een gegeven moment raak je toch steeds meer gespannen, rot gevoel is dat! We hebben geprobeerd om de 10 min te gaan kijken en weer te troosten, zelfs niet op te pakken…poehh…wat lastig! En dan viel ze uiteindelijk in slaap, maar voor maar een minuut of 5…
Maar ik ga hier zeker mee aan de slag, dank je wel!
Sowieso is een luisterend oor al ontzettend fijn.

Gewijzigd door - mama van Dyonne op 07 May 2010 13:30:12

Gewijzigd door - mama van Dyonne op 07 May 2010 13:32:38

ook kun je op de website de babyslaapgids downloaden. het is wel prijzig maar het geeft je wel meer vertrouwen in wat je doet. zo heb ik hem leren doorslapen in de nacht. graag gedaan meid, ik zie alleen de voordelen hiervan geen nadelen. hij is nog steeds kerngezond en zo vrolijk dat hij is als hij wakker wordt! hij heeft er geen traumas of een letsel aan overgehouden dus zou niet weten wat er zo slecht is aan laten huilen. laat even weten hoe het is gegaan. trek je het huilen niet probeer dan in een kamer ernaast te zitten. ik persoonlijk heb daarna niet meer bij hem gezeten zo is de verleiding wel groter als je er alleen voor staat. we horen wel van je! succes en heeeeeeeel veeel sterkte!

@mama Selma Ik heb zelf wel degelijk geprobeerd om mijn zoontje te laten huilen maar niet op die leeftijd. Ik had er geen problemen mee dat hij bij mij sliep of in de kinderwagen dus voor mij werkte dat wel en op een gegeven momen hebben we hem steeds vaker on zijn bedje gelegd wat toen gewoon goed ging.
Hij heeft 9 maanden lang bij mij gezeten en dan opeens niet meer dat is niet alleen een verandering voor ons maar ook voor hem en ik had het gevoel dat ik hem juist wel bij me moest houden. Voor mij werkte dat en ik vind dat je moet doen wat voor jou goed is en wat bij je kindje past. Ik zal nooit zeggen dat iemand iets niet moet doen maar ik persoonlijk zou het niet doen. De babyslaapgids heb ik trouwens ook en dat werkte ook perfect, maar ben daar pas veel later mee begonnen. Misschien had Lucas ook wel veel eerder doorgeslapen als ik met 6 weken al begonnen was maar zolang je er zelf niet aan toe bent en er 100% achter staat dan werkt het niet.

Dus het enige verder advies wat ik kan geven is dat je moet doen wat je gevoel zegt. Zegt dat dat je je kindje bij je moet houden dan moet je dat doen. Sta je er achter om haar te laten huilen moet je dat ook doen. Maar wat je ook doet doe het met overtuiging dat is namelijk hetgene wat je kindje voelt.

groetjes Suzanne

Jij ook bedankt Susanne.

Slaapt ze 's nachts trouwens wel in haar eigen bedje?

Even een opmerking tav de babyslaapgids; deze wordt nadrukkelijk pas voor kindjes vanaf 6 maanden geadviseerd.
Verder kan je misschien wat aan inbakeren hebben, dit geeft kindjes vaak een gevoel van geborgenheid. Minke heb ik tot 6 maanden ingebakerd ( die had het echt nodig) en neeltje maar een paar weken en toen ging het al prima zonder.
Ik vond de puckababy fijn en daarna heb ik de pacco comodo gebruikt.
Succes met je kleintje !

Dat wist ik niet van die babyslaapgids. Ik heb het pas toegepast met 8 maanden dus dat was dan niet erg.
Er staan over het algemeen ook eigenlijk alleen maar dingen in die je wel wist, je kan natuurlijk wel je eigen draai eraan geven ik heb ook niet alles precies gedaan zoals het erin stond.

Heel herkenbaar. Onze meid was ook een slechte slaper. Na 6 weken heb ik toen een puckababy gekocht. Ik kon niet meer, ik had geen benen en rug meer over van het heen en weer lopen en ik was kapot. En ook wij kwamen in z’n circul, huilen, fles…maar niet goed willen drinken. Dus na 2 uur weer huilen.
Ik ben toen heel strak overgegaan naar de 3 RRR’s Rust, regelmaat en reinheid.
Een weekje geen uithuisbezoekjes gepland en kijken of ik mijn kindje in een regelmaat kon krijgen. En na een aantal dagen was het klaar. Ze sliep super in de puckababy, flesjes gingen allemaal leeg en ze was vrolijk.

Ik heb mijn kindje ook nooit laten huilen. Natuurlijk wel eens even. Maar nooit langer dan 10 minuten.

Succes en sterkte

@Susanne
Nee sinds kort niet meer. Ze ligt tussen onze hoofdkussens op het verschoningskussen (ook weer een tip via een site). Dus in de nacht slaapt ze goed. Ze wordt 1 keer wakker voor de fles.

@Suzanne: ja nu begrijp ik precies wat je bedoelt! zo dacht ik er later ook over. wanneer je er aan toe bent. vooral als het je 1e kind is durf je die stap nog lange na niet te zetten daar heb je volkomen gelijk in. maar je zegt het zelf ook had je daar maar eerder aan gedacht zo denk ik er nu ook over. mar het is nooit te laat! vooral je laatste zin ben ik erg mee eens. doe het met overtuiging. dan komt het zeker altijd goed…helaas werkt het zo en niet anders ik zeg ook idd altijd doen waar je je zelf goed bij voelt maar laat je kleine niet de macht over je nemen ik neem aan dat je na 9 maanden wel gesloopt was Suzanne? ik heb het hooguit 4 maanden volgehouden erg knap van je en van andere mamas die het langer kunnen…

@Linnette: heb nooit iets over leeftijd of iets dergelijks gelezen in mijn babyslaapgids. volgens mij maakt het niet uit hoe oud ze zijn. hoe kleiner hoe beter zelfs denk ik. mede dankzij deze gids heb ik hem de speen ook afgeleerd ik zou niet weten of dat met 6 maanden ook was gelukt. mijne heeft het systeem goed te pakken met 4 maanden en het gaat nog steeds goed. hij is nu 5 maanden trouwens nog steeds geen speen en slaapt wel de nachten door.

Heb je al geprobeerd of ze beter slaapt als je haar bedje een halve slag of kwartslag draait? Dat wil nogal eens wonderen doen.

Groetekes, Sje

@Sje,
Ik heb net haar bedje anders gezet, deze tip had ik net gelezen.
@Selma We zijn meteen aan de slag gegaan. Ze ligt nu in haar bedje. Mijn man zit erbij na een half uur huilen is ze stil. Ze is nu zo’n 10 al stil. Ben erg benieuwd!

Wat heerlijk om je hart te kunnen luchten op deze site! Geweldig!
Ik heb veel aan alle tips. 19 mei moet ik naar het CB en dan maar ook eens overleggen over hoe en wat. Ik heb ze laatst ook gebeld, maar dat werkt niet zo prettig.
Ik heb net de babyslaapgids aangeschaft en ik zie idd niets over een leeftijd staan.

nog steeds stil daar??? ben echt benieuwd hoe het is gegaan. hopelijk kan ze nu heerlijk slapen. goed dat je haar de kans hebt gegeven om zelf in slaap te komen. hopelijk drinkt ze haar volgende flesje ook helemaal leeg en voel je je helemaal goed! hou ons zeker op de hoogte!

@Selma
Nou ze begon net weer even, maar ditmaal was het echt maar een paar minuten. Ze is ze weer 5 min stil. Ze ligt er ontspannen bij armpjes omhoog en ze heeft nu geen vuistjes. Ik hou je zeker op de hoogte, want ik ga hier echt mee door Strakjes lekker haar flesje! Ben erg benieuwd!!!

Misschien zijn er meerdere baby-slaapgidsen, ik heb mijne toen op internet gekocht en digitaal ontvangen en deze begint echt met de randvoorwaarden, waaronder dus de leeftijd van 6 maanden. Nou ja er zullen er misschien meerdere zijn? Hoe dan ook hoop ik dat je r wat aan hebt dan natuurlijk !