erg goed om te horen dat het werkt!! zo kun jij weer even de rust nemen mama! het is even vervelend maar het huilen zal met de tijd afnemen en misschien huilt ze over een paar dagen helemaal niet meer wie weet??? idd hopen dat straks een hele flesje erin kan dat is echt belangrijk wil ze echt veel beter slapen straks. erg goed hoor!
Alleen slapen in mijn armen
@Selma
Wat deed jij als je eenmaal was weggegaan uit zijn kamer en hij begon toch weer na 15 min te huilen? weer hetzelfde of toch even laten weten dat je er bent voor hem?
We hebben het vertrouwen toch wel weer aardig terug gekregen Thankx!
Gewijzigd door - mama van Dyonne op 07 May 2010 14:41:17
hou die vertrouwen vast. daarom gaf ik al aan dat ik zelf liever in een kamer ernaast wilde zitten. dat deed ik dan ook. en af en toe even niet naar haar toe gaan en even laten huilen. bij ons werkte het soms niet om de 10 min aai over de bol geven. maar daar moet je zelf over beslissen wat je zelf beter vindt. ik vond het veel beter om hem te horen huilen en in de buurt te blijven. mis. merkte ze dat je weg was uit haar kamer mis dat ze daarom huilde. maar het kan natuurlijk ook komen doordat ze de vorige fles niet leeg heeft gedronken en nu weer honger heeft. gewoon volhouden tot de volgende voeding en niet uit bed halen. ook al blijven ze in bed liggen dan nog rusten ze uit. ze zal gauw genoeg merken dat het geen zin meer heeft om te huilen omdat ze toch niet uit bed mag. ik zou zeggen laat haar gewoon huilen als er maar niks aan de hand is. ze merkt het vanzelf wel als het zover is. hoe zielig het ook is gewoon niet toegeven. laat de deur lekker dicht en ga ergens zitten waar je haar goed kan horen en hou haar gewoon goed in de gaten van afstand. nog even geduld en dan komt het helemaal goed meid! erg sterk en dapper van je dat je het al probeeert!
de babyslaapgids die ik heb gedownlaod is vanaf 3 maanden zag ik net.
@mama van Dyonne Weet je wel zeker dat het niet slapen geen medische oorzaak heeft?
Ik vind het knap dat je je nu zo vol overgave hierin stort en ik hoop echt dat je kleine meisje het snel oppikt. Net als wat mamaSelma al zegt blijf vertrouwen houden want dat is wat je kindje voelt.
Succes en hou ons op de hoogte

ik zit met hetzelfde probleem. en heb veel goede tips van iedereen gehad. alleen een luisterend oor doet al wonderen. vanacht echt een rotnacht gehad met onze kleine man. continu wakker. ik het begin kwam hij na de fles van 00.00 uur pas om 5 uur weer. hij had toen voeding voor hongerige babys alleen hij begon veel te spugen en ben nu overgestapt naar friso comfort alleen dat is niet voor hongerige babys. ik heb nu de voeding gemengd en het is een wonder hij slaapt nu en mijn zoontje van 2 ligt ook voor pampers op de bank. mijn 2de zoontje is trouwens 7 weken, dus scheelt niet veel van jou kindje. puckababy heb ik ook gebruikt maar vind het niet veel verschil maken. ik probeer hem vanavond weer kijken hoe hij het dan doet. onze kleine man wou ook alleen maar op de arm slapen. en ik wil juist savonds ff de handen vrij. over 3 weken moet ik weer werken en ik hoop dat er dan een klein beetje regelmaat in zit. ik snap precies hoe je je voelt. ik laat hem niet langer dan 10 min huilen en dan ga ik hem troosten. dat kan ik wel een tijdje volhouden. lukt het niet om te slapen dan neem ik hem mee naar een beneden, want een kind met slaaptekort werkt ook niet mee, maar ik probeer het wel elke weer om hem in zijn bedje te leggen. uiteindelijk went hij er wel aan. mijn eerste zoontje heeft tot 1,5 jaar gehuild dus ik weet wat het is en hij doet het nu hartstikke goed.
@susanne
Bij het CB geweest en alles was prima. Laatst nog bij de huisartsenpost geweest, ze had erge uitslag (warmte uitslag) en vandaar erg aan het huilen geweest. De arst zei: gezonde baby.
Als ze in mijn armen wel slaapt maar niet in haar bedje neem ik niet echt aan dat er iets met haar is. Meer een kwestie van warmte en geborgenheid zoeken. Maargoed we zien het wel! Komt echt wel goed!
@ max
Nou een luisterend oor is echt heel fijn!
Ze ligt nu toch wel 2 uur te slapen, niet in haar bedje maar op het voedingskussen in de box. Ze ligt er erg ontspannen bij en geeft geen kik. Meestal slaapt ze heel licht en huilt ze snel, maar ze ligt prima!
We kijken het per dag aan hoe het gaat. Moet ook wel zeggen de ene keer ben ik sterker dan de andere keer. Zeker omdat ze nog zo klein is vind ik het moeilijk om haar te laten huilen.
Vanmiddag aan de slag gegaan met de tips van Selma waar we wel mee verder willen gaan. We proberen haar zoveel mogelijk rust en regelmaat te bieden.
ik heb het met alledrie mijn meiden gehad,en je wordt er radeloos van.wat bij ons hielp was zo’n wipstoeltje die kunnen trillen plat leggen,omdat ze natuurlijk nog niet kan zitten.daar vielen ze in in slaap.de middelste had kiss-syndroom,waardoor ze in bed niet goed kon liggen.ze trok haar nek naar achteren,en had haar vuistjes gebald.zij heeft ook heel wat uren bij mij geslapen.sterkte!!
ik bedenk me net dat ik bij savanna een cd speler had staan.zij sliep alleen op haar kamer met muziek.misschien ook een idee?
mama van Dyonne, toch knap van je dat je het geprobeerd hebt. zo kun je elke dag een stapje vooruit en krijg je steeds meer vertrouwen in je zelf. het is niet makkelijk, weet nog dat het bij mij ook wel eens fout ging omdat ik zo bang was, maar uiteindelijk begin je er sterk in te geloven dat huilen geen kwaad kan het is alleen zielig en aangezien je de moeder bent zul je emotioneel sterker zijn dan je verstand…dat hoort bij het natuur kun je niets aan veranderen. gewoon op je gevoel af gaan.
denk je dat het teveel is voor je kleine meid dan gewoon niet doen, er komt echt wel een dag dat je veel sterker bent en het gewoon wel durft! het komt goed meid! ik vind je al sterk genoeg hoor en het laten huilen is echt niet het meest aangename manier om je kind te leren slapen, dat geef ik toe.
succes en sterkte ermee!
wat bij mijn meiden ook goed werkte,was een slaapzak met dichtgenaaide armsgaten.dan sliepen ze veel rustiger,en voelden zich veilig en geborgen.
Heel herkenbaar. Wij hebben ook heel wat uren rond gelopen en je bent echt dood moe. Wat wij vooral heel erg vonden was dat je dus geen enkele minuut meer voor jezelf had wij waren tot 22:00 s avonds bezig en moeste apart eten. Het ging ook van kwaad tot erger. Eerst konden we gewoon zitten en sliep ze daarna moesten we rondlopen tot ze sliep en dan konden we zitten maar op het laatst werd ze gelijk weer wakker als we gingen zitten en moesten we dus blijven lopen. Wij hebben het boek gekocht van Ria blom over inbakeren en regelmaat en dat heeft ons heel erg geholpen. Elke keer hetzelfde ritme regelmaat dus zodat ze weten wat er gaat gebeuren. Wij geven de fles dan even knuffelen on babbelen op schoot dan even in de box tot je ziet dat ze moe word. Gapen in de oogjes wrijven enz. Dan op bed brengen. Wij zijn begonnen met het om 7 uur naar bed brengen zodat we de avond weer voor ons zelf hadden. De 1e avond 45 minuten gehuild, de 2e avond een half uur gehuild en de 3e avond binnen 10 minuten in slaap gevallen. Nu huilt / jengelt ze vaak ook wat om deze tijd maar valt altijd met 10 minuten in slaap. De slaapjes overdag zijn we toen in gaan voeren we hebben haar toen ook naar boven gebracht in haar eigen kamertje wel in de kinderwagen. daarvoor stond de kinderwagen gewoon beneden. Dan huilde ze ook altijd wel even vaak 5 tot 10 minuten. tegenwoordig huilt ze overdag bij het naar bed brengen helemaal niet meer. Ze is nu 5,5 maand. Ze was 6 weken te vroeg geboren. Het komt goed maar blijf er in vertrouwen. Het kan ook zo een paar dagen goed gaan en dan weer een dagje niet.
Hier in het begin ook een slechte slaper. Was het na 2 week helemaal zat en ik weet dat tegen mijn tip heel veel tegenstand zal zijn maar bij ons het heeft buikslapen geholpen vanaf de eerste keer tot aan nu geen probleem weer gehad. Dion was gelijk al heel sterk in zijn nekje en draaide in een beweging zijn hoofd. We gebruiken wel de aerosleep.

Wat vermoeiend kan het zijn he als ze niet willen slapen! Dat breekt je zo op en dat voelt je kindje ook aan. Hier zaten we er met Lenna op een gegeven moment ook compleet doorheen. Wat hier gewerkt heeft is consequent zijn, rust en regelmaat. Bij de eerste tekenen van vermoeidheid op bed leggen en altijd met hetzelfde ritueel, hier was dat slaapzakje aan, muziekmobiel aan, instoppen, knuffel erbij en kus en weglopen. Begon ze na een paar minuten te huilen, meteen (!) gaan troosten, eventueel speen erin en weer weglopen. Nooit er eruithalen! (behalve als ze hysterisch huilen of er iets aan de hand is natuurlijk!) Als er verder niets aan de hand was geen poepluier kramp o.i.d. liet ik haar huilen en ging ik om de 10 min. kijken. Dit bracht langzaamaan structuur voor haar en kennelijk heeft ze dit nodig. Ze is nu ruim 5 maanden en het gaat heel goed met slapen… als ze wakker is is ze vrolijk en ze gaat nu nog steeds zonder protesteren naar bed en valt 9 van de 10 keer meteen in slaap. En ik ben veel rustiger en zekerder, en dat merkt ze zo goed!
Je moet het zelf weten, maar ik zou haar niet meer tussen jullie in laten slapen… ik denk dat als je haar in haar eigen bedje laat slapen, dit een vertrouwd plekje voor haar wordt en waarvan ze weet dat ze daar gaat slapen. Lenna begint nu als ze moe is te lachen als we naar boven gaan, naar haar kamer. Dan weet ze, ik ga lekker naar mn warme bedje.
Het zal misschien even tijd kosten, maar ons heeft het op den duur zoveel rust gebracht.
Het is een lang verhaal geworden, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes Elly, mama van Lenna