Alle 2 ziek

Jawel, vanavond lagen de meiden te slapen, begint Silvana ineens hard te huilen.
Boven aangekomen bleek dat ze had over gegeven, in bad gezet, daarna naar onder en even later moest ze weer overgeven. Wat ranja laten drinken en een 15min later in bed weer overgeven. Nu leek er wat bloed bij te zitten.
Temp was 35,1 , 35,4 en de 3e keer 36,0 (met oorthermometer)

Huisartsenpost gebeld, langs gegaan en in het ZH op weg naar boven moest ze weer overgeven. In de wachtkamer nog 2x. Doctor had niks bijzonders kunnen vinden, volgens hem lag er iets verkeerd op de maag. Het bloed kon zijn van een gespronge adertje.

Buiten aangekomen moest ze weer overgeven. Toen ik de auto thuis parkeerde weer! Ik blij dat ik een handdoek mee had genomen!
Nog eens de temp opgemeten nu was het 34,8 en 34,9.
Vlak voordat ze naar bed ging nogmaals overgeven (dat was dus al de 9e keer!)

Toen ik boven bezig was met pyjama pakken e.d. werd Jacqueline wakker. Mee naar onderen en jawel, ook zij gaf wat over (maar heel weinig)

Beide naar bed toe en toen begon Silvana weer te huilen, niks aan de hand. Toon maakt voor haar een kruik klaar en ineens begint Jacqueline te krijsen.
Toen ik boven aan kwam had ook zij flink overgegeven.

Nou ik weet niet wat voor een nacht ik tegemoed ga, maar denk niet dat deze geweldig zal worden.

Ik heb geen idee waar het nu aan ligt dat ze alle 2 zo moeten overgeven. Ze hebben niks vreemds gegeten vandaag.

Gewijzigd door - Jolan op 30 Nov 2009 01:31:48

Ach gosh kleine moppen. Misschien hebben ze een virusje opgelopen. Hoe is de nacht verder gegaan???

Groetjes,

Michèle

Silvana heeft uiteindelijk in totaal 12x over gegeven en Jacqueline 4x.
Mams is uitgekomen op 3 wasmachines beddengoed, handdoeken en pyjama’s, hihi.
Ik had uiteindelijk maar de bedden vol gelegt met moltons, handdoeken en lakens, want ik hield het niet meer bij zo.

Tot half 4 vannacht zijn we met de meiden bezig geweest. Ze lijken zich nu wel beter te voelen, maar Silvana klaagt over pijn in haar mond, dat deed ze gisteren ook al. Er is niks te zien.

Wat het is geweest is nog altijd maar de vraag. Ze zijn nu een beschuit aan het eten…euh nou ja eten, aan het vergreumelen op de bank.

Misschien door het spugen?? Dat het wat schraal is.

Enne jij vermaakt je dus wel vandaag

Groetjes,

Michèle

Wat vervelend dat ze allebei zo ziek zijn. Dat was dus weinig slaap voor papa en mama vannacht.

Beterschap en ik hoop dat jullie allemaal vannacht weer beter slapen!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Jeetje, beide meiden ziek, wat zielig!! Ik hoop dat het op dit moment wat beter met ze gaat. Niet meer overgegeven vanochtend?
Lage temperatuur trouwens van Silvana, is dat nu weer op normaal niveau?

Veel sterkte ermee en hopelijk vanavond en vannacht een beetje bijslapen.

Silvana had een poepbroek…jemig!
Lekte gelijk door, met de luier uit doen liep het ongeveer haar buikje op en aan de andere kant bijna uit de luier. Met de luier dichtvouwen liep het er uit en zo op de bank.

Vervelen? Ik? Vandaag? Neuh denk t niet

Verder zijn ze wel lekker levendig hebben vanmorgen niet meer hoeven overgeven.
Ze hebben lekkere dikke pyjama’s aan en dikke sokken (normaal rennen ze op hun blote voeten rond)
Temp heb ik nog niet gemeten, maar ze voeld warmer aan dan gisteravond/vannacht. Ook zijn ze lang niet meer zo bleek, gelukkig.

Dat klinkt al een stuk beter, behalve die poepbroek dan natuurlijk haha

Och jee, wat sneu. Twaalf en vier keer overgeven! Meid, respect voor jou (en je man). Wat een nacht. Ik hoop dat het snel beter gaat met je dochters!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

jeetje zeg wat een gedoe, ach en die arme moppen.
en arme papa en mama!!!
idd respect voor jullie hoor.
Beterschap voor de meiden en succes voor jullie!

liefs,
Rinske

Lilypie Second Birthday tickers

Heb ik echt geschreven dat het beter ging??

Nou niet dus. Silvana heeft net weer vanalles uitgespuugd.
Het beschuit van vanmorgen is blijven zitten, maar de kaas die op haar brood zat vanmiddag…zit nu niet meer in haar buikje.
Haar avondeten zal dus ook beschuit zijn met een pyjamapapje.

Het ‘vreemde’ is, is dat ze verder wel levenig is. Ze benoemd alles, is nu niet bleek, haar temp is goed. Gelukkig maar, maar ik weet niet meer wat ik er van denken moet.
Ik vind het zo sneu voor haar, want ze is er super super vies van, en ohwee als ze nat word! Dat is toch wel zoooo erg. Dus het is voor haar dubbelop; en dat akelige gevoel in haar buik/keel en dat ze vies word door iets wat zij uitspuugd.

Enne respect? waarvoor? Iedere ouder verzorgd zijn kind toch als het ziek is? Dat ik er 2 heb die ziek zijn; we doen al veel dubbel, dus zijn er aan gewent, we weten niet beter Ennn pappa is er ook he, dat scheeld natuurlijk wel.

Het lijkt me dan inderdaad echt een buikvirus ofzo. Zeker omdat je aangeeft dat ze verder wel levendig zijn en geen koorst, maar eten kunnen ze op dit moment niet goed verdragen en dus die behoorlijke luier van deze ochtend.

Wat je doet lijkt me goed. Heel licht eten, niet te vet. Dan krijgen ze in ieder geval iets binnen en lekker laten drinken als ze daar trek in hebben. Dan hebben ze ook wat in hun maagje zitten als ze weer moeten spugen.

Beterschap voor je meisjes. Ik hoop dat het snel beter gaat!

Pff Jolan, wat ontzettend vervelend dat de meisjes allebei zo ziek zijn! Ik snap best dat de wasmachine overuren maakt! Ik hoop dat het snel over zal gaan, want het is echt akelig als je moet overgeven en zeker voor die kleine moppies! Ik wens jullie een overgeefvrije en rustige nacht!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lijkt het er op dat de meiden beter worden, begin ik

diaree tot werkelijk water, overgeven, nog meer diarree, nog meer overgeven.
Ik heb niet bijgehouden hoevaak ik naar de wc ben gegaan gisteravond, maar heel vaak.

Op een gegeven moment spuugde ik bloed, en de diaree zag exact hetzelfde uit als wat ik 5min eerder uitgespuugd had, rood met doorzichtig vocht.
Moest van vriendlief naar de huisartsenpost. Buikgrriep kreeg ik te horen.

Nou zoals ik de buikgriep nu dan heb, heb ik hem nog nooit gehad. Ik kan nog geen slok water binnenhouden, als ik mijn mond spoel, water uitspuug en de laatste paar druppels in mijn mond afslik…weet ik dat ik binnen 5min weer boven de pot hang.

Gisteren ook 2x bijna flauwgevallen Ik vind het niet leuk.

Wat vervelend dat jij nu ziek bent Jolanda.

Zo te lezen heb je het flink te pakken.

Heel veel beterschap!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Oh die heb ik ook ooit gehad, duurde 24 uur en toen had ik nog een anderhalve week nodig om bij te komen. Was wel goed voor de lijn want ik verloor 6 kilo in 1 dag.

Groetjes,

Michèle

Meid toch! Er zit bij jullie duidelijk een virus te vervelen. Zeker doordat jij Sylvana en Jakelien verschoont, kun je makkelijk besmet worden. Dat is nu dus gebeurd. Heel vervelend! Ik hoop voor Toon dat hij het niet ook krijgt…Doe maar lekker rustig aan (je zult ook niet anders kunnen) en word maar gauw beter!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wat een heftige buikgriep. Heel veel beterschap!

Jacqueline heeft nog flinke diarree, Silvana is wat hangerig geworden en erg moe.

Nou tegenover gisteravond voel ik me nu super.
Ik had zo’n dorst dat ik de HA opgebelt had voor een recept tegen het braken. Want drinken en een paar minuten later boven de wc hangem om meer uit te spugen als wat er in ging, had ik weinig trek in.
Assistente wilde weten hoe en wat en vond dat ik langs moest komen.

Voorzichtig aan een heel klein slokje water gedronken, die bleef binnen, nog een slokje en nog een en ik kan weer drinken! Dorst die blijft dus ik heb al het nodige vocht naar binnen gewerkt. Dus heb geen medicijnen nodig. HA zei dat ik waarschijnlijk een bacterie of stoffen daarvan binnen had en die moesten er uit, kon alleen met overgeven en diarree.

Beterschap voor jou en je meisjes

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers