Algehele achterstand kleuter

hahah iets fout gegaan

zelf twijfel ik niet aan haar gehoor, ze hoort werkelijk waar alles, en de gehoortest opzich was goed gelukt en ook leuk gedaan, maar de psygologische test vond ik zelf echt naadje gaan. ik zag gewoon aan haar dat ze moe werd en zich verveelde, ook omdat in de resulaten staat dat ze moeilijke opdrachten wel goed had en de makkelijke had ze niet allemaal goed

groetjes

car

Hoi Car,

Ik vind dat je aardig wat overeenkomsten uit die lijst hebt gevist (over Dyspraxie).

Als ik jou was zou ik het gewoon eens in m’n achterhoofd houden (of als je zin hebt er méér over lezen).

Tegenwoordig moet je vaak zélf dingen ontdekken, opzoeken.
Ik bedoel in de hulpverlening…(nou ja, weet het ff niet zo goed uit te leggen maar je snapt het hopelijk wel )

Groetjes, mamma van Stephan

Hoi Bianca,

Ik heb het hele stuk van de dyspraxie ook gelezen en er zijn inderdaad heel veel overeenkomsten met mijn zoontje.
Ik had al vaker zitten lezen over dit soort dingen, maar Pim heeft overal wel wat kenmerken van, maar niet een meerderheid of zo. Toch zal ik het zeker in mijn achterhoofd houden en het eens op het KDC voorleggen, misschien dat ze mij kunnen uitleggen waarom Pim dit bijv. niet zou hebben.
In ieder geval bedankt voor de tip.

Bij sommige kinderen is het gewoon overduidelijk wat er aan de hand is en bij anderen is het moeilijker om dit vast te stellen.
Wat ik wel heb begrepen van de psycholoog die verbonden is aan het KDC, is, dat het soms nog niet geheel duidelijk is bij heel jonge kinderen en dat ze moeten zien hoe het verloopt.
In ieder geval is er wel die ontwikkelingsachterstand vastgesteld, dus daar kunnen we nu wat mee.

Groetjes, Yolanda

Car, ik zou in jouw geval geloof ik naar de ha gaan, en eens vragen of jullie doorverwezen kunnen worden, naar iemand die wat meer zegt dan: achterstand, hier heb je een lijstje, en dit is het advies: andere school.
het klinkt mij zo kort door de bocht! en je dochtertje is nog zo jong! dus lijkt het mij logisch, dat als ze de test niet interessant vind, dat ze dan opstaat en wegloopt.
de moeilijkere dingen deed ze wel goed? blijkbaar interessant genoeg voor haar om te concentreren?

maar ik denk dat je meer moet weten! wat er aan de hand kan zijn, mogelijkheden, en ev oplossingen zoeken.
daar moet toch hulp voor te vinden zijn?

ik zou voor een doorverwijzing/seccond opinion gaan, en gewapend: met een hele lijst met vragen, op papier. dan laat je je niet overdonderen ofzo, maar kan je vragen wat je wilt weten.
doe ik ook vaak zo, omdat je anders soms weer buiten staat en denkt: o, ja: had ik ook nog willen weten!

mo

Armanda,

Ik denk dat dit soort dingen stil zou worden gehouden en dat ze zeker wel extra aandacht en scholing zouden krijgen. Alsof je je er voor zou moeten schamen?! Reken maar dat er alles aan gedaan zou worden om er weer “normale” ventjes van te maken…

wij hebben hier besloten om voorlopig even geen testen meer te doen en haar lekker even op de kleuterschool haar draai te laten vinden. Het enigste is dat we een rugzakje voor haar gaan aanvragen. Alleen na de vakantie gaat ze weer naar logopedie en dan zal ik zeker dyspraxie aankaarten bij haar en waarom dat eigenlijk nooit is opgenoemd naar me

na de vakantie begint ze in een andere groep waar minder kinderen zitten en dan kijken hoe ze zich daar houd.

groetjes

car

Ben erg benieuwd hoe ze het gaat doen dan op de kleuterschool.
Wie weet vind ze daar inderdaad haar draai wel!

Enne…enige wat ik ff wilde zeggen nog, is dat niet elke logopedist veel weet van Dyspraxie.
Ons zoontjes Stephan (da’s niet diegene met een ontwikkelingsachterstand ) is ruim een jaar geleden dus ook een paar maanden bij logopedie geweest.
Ik heb toen Dyspraxie ter sprake gebracht (omdat zijn oudere broer dat dus heeft) en de logopediste wist wel IETS maar niet enorm veel van Dyspraxie.
Dat komt denk ik omdat problemen met spraak maar een onderdeel is van Dyspraxie.
Zoals je zag houdt Dyspraxie veel meer in dan alleen slecht praten.
Ik denk dat het daardoor komt ofzo (dat “onze” logopediste er niet zo heel veel van wist)

Heel veel succes in ieder geval!!

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 28 Feb 2005 13:21:49

hoi allemaal,

het is alweer een tijdje geleden dat ik gepost heb. Mijn dochter zit nu sinds een paar weken in haar nieuwe groepje en ik denk dat het haar wel daar bevalt en de nieuwe juf is ook heel aardig. Ik heb afgelopen maandag dyspraxie aangekaart bij de logopediste en ze is er van overtuigt dat het niet het geval is bij senna omdat ze de woorden die ze kent redelijk goed uitspreekt. Mijn dochter heeft echt een cognitieve achterstand volgens hun. We moeten nog steeds met de school en interne begleider om de tafel om te kijken wat school voor mijn dochter kan beteken.

dus dat zijn de berichten tot zover
groetjes

car

hallo mijn zoon heeft ook een achterstand en heeft een iq van 62.
hij zit op een medische school en blijft er tot hij schoolrijp is en dan naar een school van zeer moeilijk leende kinderen.
de test wisten we sinds maandag verder gaan ze om zijn ontwikkeling sneller te laten gaan aanvragen om een week naar school te kunnen

groetjes ingrid mama van marco 18-3-2001

hoi ingrid,

zoals je kan lezen heeft mijn dochter “volgens hun” een iq van 61, maar ze gaat gewoon naar een regeliere basisschool. hoe komt het dan dat je zoontje naar een ander soort school gaat? en waaraan kan je merken dat je zoontje een lager iq heeft dan een ander kind? en op wat voor manier is hij getest? ( dat zijn veel vragen he)

groetjes car

wij hebben via het mee geregeld en aangevraagd dat hij naar zo’n school kan.
ze hebben hem op verschillende dingen getest.
hij gaat goed vooruit sinds hij daar zit

hoi,

maar waaraan kan je merken bij je zoontje dat hij een lage iq heeft? daar ben ik benieuwd naar

groetjes

car

ze hebben verschillende testen met hem gedaan.daardoor weten we dat

Gewijzigd door - ingrid33 op 24 Mar 2005 22:13:48

we zijn er achter gekomen via het audiologisch centrum omdat marco dingen nog niet deed die een kind van zijn leeftijd wel zouden doen zoals kleuren,puzzelen,praten.

maar marco krijgt nog onderzoeken hij loopt nog steeds bij de kinderarts en geneticus van wege een syndroom ze weten alleen nog niet welke.
het is geen syndroom van down dat heeft hij niet

Gewijzigd door - ingrid33 op 25 Mar 2005 10:28:25

hoi ingrid

onze kinderen hebben praktisch het zelfde, ook mijn dochter praat voor haar leeftijd slecht en hebben haar ook via het audiologisch centrum laten testen. Was je tevreden over hoe de testen werden gedaan?

het is best wel grappig met de overeenkomsten ik zag namelijk dat we prakisch de zelfde leeftijd hebben, ik ben van 18 december 1969

groetjes car

ja ze hebben laten zien welke test ze hebben gedaan.toen ik zag welke test het was wist ik dat het moelijk was voor marco.

ik ben van 24 dec 1969.

hij zit nu al 2 jaar op de school waar hij nu zit en sinds dat hij daar zit gaat hij goed vooruit

hoi allemaal,

hier nog weer even een berichtje van mij,

heb zojuist een gesprekje gehad met de juf van mijn dochtertje en haar bevindingen zijn dat ze niet meedoet in de kring. Het ontgaat haar wat besproken word en ook met televisie kijken dan gaat ze heel wat anders doen. Ze zit nu nog in een relatief kleine groep maar dat veranderd. tegen de zomervakantie is de groep ook met 24 kinderen. En ze moet mijn dochter 1 op 1 opdrachten geven. Volgende week hebben we het gesprek met de logopediste en intern begleider en de juf. Dus dat moeten we nog even afwachten.

groetjes

car