Al 1 week diarree/update huisarts gebeld

Hihi niet zo’n lekker praatje voor de vroege morgen

Daan heeft sinds zaterdag buikgriep. Heel wat diarreeluiers, spugen en niks eten en drinken. Sinds zondag wel weer gedronken en eten gaat steeds beter. Spugen was alleen zaterdag, maar diarree bleef aanhouden. Werd beter, maar sinds woensdag weer veel. Nu blijkt dat er een puntje van een kies door is. Maar ja al, dus al bijna een week diarree. Kan ik iets doen dit te stoppen, bepaalde dingen wel of juist niet geven?

Groetjes,
Sandra

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb4f.lilypie.com/hkLFp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/FrO7p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Sandra1980 op 19 Mar 2012 13:50:00

Oei wat sneu! Geen tips maar wel beterschap gewenst!
groetjes,
Wendy

Kinderen hebben het meest liefde nodig als ze die het minst verdienen…

Wat sneu
Roosvicee stop?

Liefs Michelle

Banaan? Of wil ie dat niet?

Groetjes Manderijn.

Banaan kan ook laxerend werken dat verschild per persoon.

Liefs Michelle

Er bestaat dus roosvicee stop? Want het gaat hier ook mal… drinken doen ze beide inmiddels wel goed, dus dan was dat voor hier misschien ook niet zo’n gek idee!

Groetjes Manderijn.

Je kunt inderdaad roosvicee stop proberen en hem in ieder geval goed laten drinken.
Verder kun je niet zo heel veel doen.
Het gebruik van stoppende producten als een witte boterham is achterhaald.
Beter kun je dan ervoor zorgen dat hij veel vezels binnen krijgt om de ontlasting steviger te maken, maar dingen als bruin brood, veel fruit en groente eet hij volgens mij al.

Succes ermee en let vooral op dat hij niet uitdroogd.
Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers

@manderijn
Wel op de fles kijken hoeveel ze er van mogen hebben.

Liefs Michelle

Trouwens, dat uitdrogen schijnt best mee te vallen! Volgens onze huisarts moeten kinderen dat op zijn minst overgeven, diarree hebben en in ieder geval de helft minder drinken dan anders!
Zolang ze 1 van de twee hebben, en nog aardig drinken, hoef je er niet gelijk over in te zitten!

Ja ja, na 4 dagen voelen wij ons hier haast expert!! (schrijf je dat zo?)

Groetjes Manderijn.

Wat pas bij Minke hielp ( die had ook een paar dagen behoorlijke diarree)

• geraspte appel met beetje kaneel
  • beschuitje met heel dun jam
  • ontbijtkoek
  • banaan
    En ik liet haar erg veel drinken. Verder is er vrees ik niet veel wat je kan doen behalve het virus uitzieken… balen he.
    beterschap!

weet je zeker dat het daar aan ligt? verder niet meer overgeven? bedoel het noro virus heerst schijnbaar nogal.
sterkte er mee!.
en ja misschien stomme opmerking maar een slokje cola zonder prik schijnt wonderen te doen tegen diarree

Bedankt voor jullie reacties.

Fruit wissel ik altijd af, dus meestal krijgt hij 2 keer per week banaan. Ik hoor idd dat banaan stoppend werkt, maar zou ik hem dit dan iedere dag moeten geven? Verder krijgt hij idd al vezels genoeg. Wit brood hebben we hier nooit in huis, eten we zelf ook niet. Dus hij krijgt altijd bruin en verder eet hij heerlijk zijn groente en fruit op. Wist niet dat ontbijtkoek ook stoppend werkte, dus dan ga ik hem dit ook maar even wat vaker geven.

@mamavanrico hij heeft alleen afgelopen zaterdag paar keer flink gespuugd. Daarna alleen diarree.

Drinken doet hij goed, maar ik geef hem niet meer dan dat hij normaal krijgt. Maar dan lijkt het me niet dat hij kan uitdrogen. Vandaag heeft hij 5 diarreeluiers gehad, echt veel dus, want het zijn flinke luiers vol Vanmiddag ook weer na zijn middagslaap, hij zat gewoon totaan zijn voete in de derry. Was gewoon uit zijn luier gelopen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Brrrr… Hier poepen ze water… Loopt tot de sokken aan toe, vies hè?
Ontbijtkoek kun je inderdaad ook proberen. Het is vervelend, maar,scheelt dat hij niet ziek er van is!

Groetjes Manderijn.

ontbijtkoek stoppend??? ik heb juist altijd gehoord en gedacht dat dat laxerend werkt? Ik heb namelijk zelf een tijdje last gehad van het tegenovergestelde door veel stress en toen zei de dokter juist tegen mij dat ik ontbijtkoek kon proberen, dus ik zou dat toch ff checken, want voor je het weet maak je het nog erger!
Heeel veel beterschap igg.

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

@mandarijn, hier idd ook water. Standaard al s’ochtends als ik zijn kamer binnen loop heb ik de 1e luier al te pakken. Dan komt de heerlijke geur je al tegemoet

Bedankt mama1980, dan ga ik even op internet kijken of er iets te vinden is over ontbijtkoek.

Hihi 1 ding scheelt, erger dan dit kan bijna niet. Maar dat betekend niet dat we het allemaal een stukje moeten helpen door ontbijtkoek te geven, terwijl dit misschien niet zo slim is

Groetjes,
Sandra

ja snap dat je dat veel vind… durf bijna niet te zeggen dat ik rico destijds met zijn uitdroging soms om de 5 minuten kon verschonen en ik serieus bijna een pak van rond de 30 pampers per dag nodig had. maargoed hij was dan ook wel echt uitgedroogd op den duur en vandaar die lange ziekenhuisopname.

toch zou ik rekening houden met dat dit nog met zijn buikgriep te maken kan hebben en uit voorzorg ORS gaan bijgeven.

eh ontbijtkoek laxeert als een tierelier, niet geven! slokje cola nogmaals

idd het laxeert, hier een linkje erover van de kringapotheek waarin ze het dus idd adviseren als mensen juist verstopt zitten!
http://www.kring-apotheek.nl/zz/zz42.html

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

Oke, bedankt.

Dat wordt dus geen ontbijt.

Groetjes,
Sandra

Vandaag alweer dag 9. Vind het niet normaal meer, hij poept echt water. Hij heeft net zijn 3e spuitluier voor vandaag alweer gehad. Lijkt me toch dat het nu wel erg lang duurt voor een doorkomende kies.

Denken jullie dag het zinvol is morgen de huisarts eens te bellen of kan hij niks doen. Hij ziet er verder niet ziek uit. Is vrolijk, levendig en drinkt en eet gewoon goed.

Groetjes,
Sandra

ik ben nog steeds van mening dat dit door die buikgriep komt en niet door die kies. bne je al wel met ORS begonnen?

ook al eet en drinkt hij goed, als het er vervolgens weer waterdun uitkomt kunnen ze nog uitdrogen vandaar dat ik ORS noem.
En ja ik vind het niet meer dan logisch dat je de dokter belt. leg ook uit dat hij die buikgriep heeft gehad (want nogmaals door alleen een kies heb je echt geen 9 dagen waterdunne diarree hoor!! een combinatie ervan misschien maar dat moet de huisarts maar uitpuzzelen) normala is het na 3 dagen diarree dokter bellen, daar zit je al ruim overheen…meisie bel gewoon!

Gewijzigd door - MamavanRico op 18 Mar 2012 10:26:50