Al 1 week diarree/update huisarts gebeld

Je kunt inderdaad even bellen, maar denk dat een huisarts er ook weinig aan kan doen! Ors is inderdaad niet overbodig, maar voor de rest? Wat zou een huisarts er aan kunnen doen? Diarree remmers heb je niet voor zulke kleintjes, en aangezien hij niet ziek ik!

Je kunt altijd even overleggen!

Groetjes Manderijn.

nee huisarts doet in principe niets tegen gewoon diarree, maar ik vind als je het al 9 dagen hebt dat toch wel erg verontrustend. een dokter kan dan in de gaten houden of hij uit aan het drogen is… of dat ie dat niet is. dat is wat een dokter kan doen… je weet mijn verhaal nog van een paar jr terug mbt rico’s diarree. dus nav die 9 dagen ben ik daar niet zo gerust op. ligt misschien meer aan hoe het bij ons ging want rico had wel meer dan 5 luiers per dag en maak ik me misschien onnodig druk nu maargoed zeg het er toh maar bij

idd, mee eens. 9 dagen waterdunne diarree is niet normaal. Morgen meteen de dokter bellen. En al eet en drinkt hij gewoon, door al die waterdunnen diarree worden deze voedingsstoffen en het vocht niet gewoon opgenomen en dus kan hij ernstige tekorten krijgen van zowel voedingsstoffen als vocht. Ik zou persoonlijk al nooit 9 dagen afwachten bij zo’n kleintje als het echt zo waterdun is.

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

@mama1980, 9 dagen is idd erg lang. Vind ik ook, maar ik lees en hoor alleen maar verhalen dat ze niks kunnen doen aan diarree. Dus dit is de reden dat ik nog niet eerder met de huisarts gebeld heb. Als hijnu ziek was geweest wel hoor, dan had ik zeker eerder gebeld. Maar hij ziet er echt totaal niet ziek uit, dat is het gekke. En drinkt en eet gewoon prima. Maar vandaag dag 10, dus ben er klaar mee. Haha was er al klaar mee, want ik vind het zo sneu hij staat 3 a 4 keer per dag onder de douche, omdat hij helemaal onder zit. Maar dit duurt me echt te lang.

Maar goed heb vanmorgen de huisarts gebeld en de assistente gaf aan dit te bespreken met de huisarts. En dat de procedure zo is dat ze bij dag 10 een kweek van de ontlasting gaan maken. En vandaag is natuurlijk dag 10. Ben teruggebeld en moet straks alle spullen ophalen en dan gaan ze idd de ontlasting op kweek zetten.

Wat ik wel een beetje raar vind is dat ze de ontlasting van 3 dagen nodig hebben. Dus dat betekend dat ik het van dinsdag, woensdag en donderdag moet opsparen en dan gaat het vrijdag pas naar het lab. Zal straks de uitleg wel horen als ik bij de huisarts ben. Maar vind het wel lang duren dat het dan vrijdag pas naar het lab gaat Want dan zal de uitslag pas na het weekend bekend zijn, dus dan zijn we alweer een week verder.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Fijn dat ze het gaan uitzoeken. Ik heb ook geen idee hoe dat zit met die drie dagen opsparen, ben benieuwd.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

tegenwoordig hebben ze aan 1 buisje genoeg bij ons ziekenhuis, voorheen waren het er idd 3. dag 1 een buisje zonder vloeistof, dag 2 een buisje met vloeistof en dag 3 weer een buisje zonder vloeistof.
klopt toch? snap niet dat ze dit bij jullie nog niet doorgevoerd hebben. tegenwoordig hebben ze aan 1 buisje zonder vloeistof genoeg werd ons verteld…

bij dag 10 een kweek? pff had ik eerder moeten weten, hier was dat niet het geval en na 14 dagen lag hij met een uitdroging dus in het ziekenhuis, tegen ons is geen woord gerept over een kweek, en zelfs toen ik dat vroeg in het ziekenhuis omdat wij wilde weten wat ie dan had zeiden ze: wat maakt het uit wat het is geweest, het is gewoon een vorm van een buikgriep en hij is nu stabiel.
dus ze stemde er niet mee in. belachelijk eigenlijk, want je wil verdorie gewoon weten wat je kind mankeert of mankeerde nietwaar?? maargoed zij spraken over dat het een infectie was die naar zn darmen was gegaan en bleef circuleren.

ben je nu al wel met ORS begonnen?

@mamavanrico Het is precies andersom. 1e dag buisje met vloeistof, 2e dag zonder vloestof en 3e dag weer met vloeistof. Vreemd dat ze bij jullie wel al aan 1 buisje genoeg hebben. Hier dus helaas nog steeds 3. Schiet dus niet op, want ik moet dit de aankomende 3 dagen gebruiken. Daarna wegbrengen naar het lab en dan duurt het 4 werkdagen voordat de uitslag er is. Dus ergens in de loop van volgende week pas

Idd belachelijk dat ze bij Rico destijds zo lang gewacht hebben met het maken van een kweek. Heftig hoor zo’n kleintje met uitdroging in het ziekenhuis. En helemaal dat je nooit geweten hebt wat het was.

Groetjes,
Sandra

huh haha hier is het wel zoals ik het aangaf met die buisjes en die volgorde… vreemd! en ook hier hoeven wij niet maar 4 dagen te wachten… wij moeten er meer dan een week op wachten. tjonge zeg! wat een verschil van handelen in nederland.

en ja dat was heel heftig daarom ben ik altijd snel bezorgd als kindjes langer dan 4 dagen diarree hebben. hoe is het nu met zijn luiers??

Fijn dat ze nu actie ondernemen, maar hier ook eentje die met 9 maanden een keer in het ziekenhuis heeft gelegen met uitdroging, dus echt goed in de gaten houden hoor, vertrouw je het niet, dan gewoon meteen naar de ehbo. En nogmaals, al eet en drinkt hij normaal, door die hele dunnen diarree verliezen ze veel meer vocht dan normaal dus moet hij ook veel meer dan normaal drinken om dat vocht voldoende aan te vullen! Niet te licht over denken hoor, is echt belangrijk en idd die ORS gaan geven. Baat het niet dan schaadt het niet!

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

Ik ben erg benieuwd wat er uit de kweek komt Sandra, want Daan heeft er al wel erg lang last van! Gelukkig is hij verder wel vrolijk en niet ziek, maar toch. Goed dat zw het eindelijk (!) gaan onderzoeken. Ik denk dan praktisch: hoe moet je poep opsparen? Luiers bewaren ofzo? Beetje rare vraag haha, maar ik ben toch even benieuwd?

Groetjes Rainbow

@Rainbow: je krijgt van die buisjes mee (best grote omvang) en een schepje zit daar ook bij, dan schep je wat ontlasting vanuit de luier in dat buisje. in sandra’s geval in het 1ste buisje met vloeistof 2e dag 2ebuisje zonder vloeistof en 3e dag 3e buisje weer met vloeistof. dat draai je dicht en dat blijft ook gewoon zolang goed dan sturen ze dat op naar het ziekenhuis oid en daar onderzoeken ze dat dan.

@sandra: ik hoor maar niks en ben er niet zo gerust op hoe het nou gaat???

Sorry mamavanrico, heb even wat drukke dagen achter de rug. Dus was even niet op ikkeben. Lief dat je er naar vraagt. Na 2 weken diarree is het nu eindelijk gestopt. Heel fijn, maar nu had ik geen 3 buisjes vol, dus dan gaan ze het niet meer onderzoeken. Wel erg jammer dat we nu niet weten wat het geweest is. Want ja 2 weken is toch lang, maar goed ben blij dat het nu helemaal over is.

Groetjes,
Sandra

Fijn dat het allemaal over is nu!
Wel inderdaad jammer dat je nu niet weet waar de oorzaak zat.

Waarschijnlijk scheelt het wel een hoop wassen nu

Liefs, Anne

logisch toch dat ik aan jullie denk wat super dat het nu over is… en ja dat had ik dus ook; dat ik baalde dat ik niet wist wat het was… maar goed met 14 dagen diarree werd ie opgenomen zoals je weet… en al bij al had ie er toen nog 4 dagen last van. dus bijna 3 weken en toen ging het pas beter… alleen at ie toen ook nog heel slecht… bijna niet eigenlijk. t was een hoopje ellende, en ik ben blij dat dat jullie bespaard is gebleven!

@Anne, het scheelt idd weer een hoop wassen

@mamavanrico, ja bij Rico was het idd heel heftig. Ben zeker blij dat het bij Daan niet zover gekomen is.

Groetjes,
Sandra

ja weet je wat het is, je wil gewoon weten wat het was zodat je het als het ooit vaker voor zou komen makkelijker kan herkennen, en dat je ook wat meer bijtijds kan ingrijpen indien nodig.
vond de reactie van de artsen ook dom: wat maakt het uit wat het was, hij moet hier toch doorheen en het gaat al beter… ja pff. wat een onzin…