Ajb wat meer feedback!

Ik heb al een topic in de groep gegooid, zie “zeer moeilijk etende baby 8 mnd”, maar de reacties vielen zo enorm tegen!!! Jammer, want ik zit hier mezelf echt helemaal gek te maken. Ik kreeg wel van Lisan en Lalala reactie, wat ik super van ze vind, maar zij kennen t probleem niet echt begrijp ik!

Ik heb een baby van ruim 8 mnd, die geen stukjes eten accepteert/wil, vandaag bij 3 pogingen, 3x alles eruit gegooid, jullie begrijpen wel dat dat zeeeeeer frustrerend is. Ik heb 'm al heel vaak een stukje broodkorst gegeven, maar hij moet t niet. Hij is over t algemeen niet geinteresseerd in eten, hij houdt altijd zijn mond stijf dicht.Hij kauwt niet! Is dit normaal, klopt t dat hij dat nog evt. moet leren? Hoe zijn jullie ervaringen?

Ik heb in mijn familie te maken met autisme, heb bijv. een neefje van 17 jaar, die nooit heeft gekauwd. Ik ben als de dood ervoor, dus ik maak me helemaal gek nu!
Ik ben ook de hele tijd van alles aan t opzoeken op t internet, gek word ik van mezelf!!Ik heb hier (Egypte)ook geen CB waar ik naartoe kan, ik ben helemaal op mezelf aangewezen en loop mezelf in de weg!

Ik wil alleen van jullie weten, of jullie dit probleem ook hadden of dat t later wel goed komt en mijn zoon t nog moet leren, of denken jullie, dat hij dat nu allemaal toch echt wel moet kunnen???

Ajb wat meer feedback!
Alvast bedankt

Je kunt het niet forceren om reacties te krijgen. Soms weten mensen er te weinig van omdat het te lang geleden is voor ze of kennen ze het probleem zowiezo niet bv. Uiteraard staat het iedereen vij om wel of niet te reageren in een topic.

Kauwt je manneke nergens op dan ? Niet op zijn vuistje/vingertjes, speelgoed enz ? Want dit is volgens mij een natuurlijke ontwikkeling die ze gaat helpen met dingen ontdekken zoals dus bv ook eten.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Als op het ene topic weinig reacties komen, heeft het geen zin om nog zo’n zelfde topic te openen. Hier zul je net zo weinig reacties op krijgen waar je wat aan zou kunnen hebben. Je bent hier afhankelijk van wat mensen herkennen van je probleem en als mensen het probleem niet herkennen, reageren ze ook niet.

Dus de titel en de eerste alinea met “maar de reacties vielen zo enorm tegen” komen wat beschuldigend en onaardig over als ik heel eerlijk mag zijn.

Je zou evt. ook gebruik kunnen maken van de zoekfunctie bovenin beeld om te zien of er in het verleden mensen met hetzelfde probleem zijn geweest.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 02 Feb 2010 16:29:12

Team Sje en Asje weer in de bocht!

Groetekes, Sje

Jammer, dat t zo opgevat is!

Zo bedoel ik t helemaal niet. Ik ben op t moment een wanhopige moeder. Ik heb maar 1 kind en wil graag een beetje gerust gesteld worden…Meer niet…

Wat zijn jullie gevoelig ! Ik begrijp heel goed dat je had gehoopt op meer reacties, op mij is het dan ook helemaal niet beschuldigend overgekomen. Helaas kan ik je geen tips geven maar wilde je toch even een hart onder de riem steken! Sterkte!

hoi ik heb zoiets ook meegemaakt met mijn oudste dochter die nu 9 jaar is
Ze heeft altijd ook pap in de fles gehad omdat ze niet uit de lepel at ,
heb er ook veel meegezeten want was ook mij eerste kind.
Iedereen vond het raar dat ze niet wou eten ik heb op een gegeven moment aadapelen en groente gepureerd in de fles gegeven zo erg was het bij haar maar ze is vanzelf toen ze een jaar of 2 was gaan eten.
Op het cb hebben ze altijd gezegt dat ik het moet blijven proberen maar nooit moet forceren anders zou het alleen maar erger worden ,
ik probeerde het eerst aan te bieden wou ze niet dan maar gepureerd in de fles kan ze ook al wat wennen aan de smaak .
Dus maak je niet druk mijn dochter is verder erg gezond ze is nog steeds geen grote eter maar zolang ze groeit en gezond is vind ik het niet erg groetjes.

Superlief van je!

Dankjewel

Dit doet me al zo goed!

Ten eerste ben ik erg blij, dat je dochter t gewoon heel goed doet! Ten tweede ben ik superblij te horen, dat (klinkt stom!) jij ook zo’n probleem(zelfs erger) had, geeft me gewoon hoop!

Enorm bedankt voor je reactie!!!

quote:
Superlief van je, mama van Mirthe!!!

Dankjewel

Jammer dat je zo weinig feedback kreeg, ik ben altijd heel blij met dit forum, heb op mijn vragen heel nuttige (en veel) reacties gekregen.

Ik ben ook net moeder en mijn dochter is nog geen 10 weken oud, dus helaas heb ik nog geen ‘ervaring’ met kindjes van 8 maanden!

Veel succes!

ben blij dat ik je een beetje heb kunnen gerustellen met mij middelste dochter imane was het drinken minder ,maar het eten ging weer harstikke goed.
Ik ben beniewd hoe het daadlijk met samar gaat maar ik maak me niet druk ,aangezien het ook verder goed is gegaan met mijn oudste dochter .
Blijf het aanbieden wil die niet probeer je het op een ander tijdstip.
hoop dat het niet zolang zal duren als bij mij dochter maar dat hij lekker snel kan gaan genieten van het eten groetjes.

sorry heb wat snel geschreven waardoor ik wat fouten heb gemaakt

Hoi hoi
Ik ken het probleem, onze Britt is inmiddels al 10.5 maand en eet niets. Alles gaat naar het mondje, behalve dat wat er in moet! Frustrerend, maar ik ga niet lopen dwingen, want dan komt het er allemaal toch weer uit!
Moet op korte termijn weer naar CB dus ga het zeker navragen, maar ik denk dat het ‘afwachten en blijven proberen’ wordt.
En wat betreft autisme: daar hoef je volgens mij niet bang voor te zijn, mits er geen andere dingen spelen. Op jonge leeftijd zie je dat vooral aan niet naar mama en papa willen kijken en steeds langs je heen kijken… hoop niet dat ik je er nu nog banger voor maak. Maar dat is een mogelijk iets, en voor de rest: vooral pas echt zichtbaar en te diagnostiseren op ongeveer 6-7 jarige leeftijd!
Heb op mijn cursus niets gehoord over eten/kauwen.
Zal je op de hoogte houden als ik op CB nog goede tips krijg!
Groetjes een even bezorgde moeder van een schat van een dochter van 10.5 maand!

Ik heb Joey potjes voeding gegeven tot 10 maanden, en hij was bij 8 maanden ook geen fan van stukjes in zijn warme maaltijd… Ik kon hem goed begrijpen, het waren ook best grote stukjes in die olvaritpotjes… Inge gaf mij hier toen de tip om friso potjes van 6 maanden, maar dan nnr. 2 te geven… daar zitten heeeele kleine stukjes in, eerder een grove structuur dan echt stukjes, en dat ging direct heel goed bij Joey! Daarna ging hij langzaam over op potjes van olvarit 8+ die ik eerst nog wat bij prakte met een vork, en steetsd grotere stukjes er in liet.

Waar je ook nog eens info over op kan zoeken, is de rapley methode… Ik weet het fijne er niet van af, maar het houd zo ongeveer in dat kinderen hele grote stukken fruit en groente etc in de hand krijgen, om zo zelf te kunnen bepalen hoeveel ze eten en wat er in hun mond past. Volgens mij krijgt Morgan van Michèle haar eten ook zo… Je kunt ook googelen op ‘‘rapley methode baby’s’’ en dan krijg je heeel veel info! Succes!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

zucht… Egypte-olvarit-friso… Ik vrees dat ik te snel was met mijn tip… dat verkopen ze vast niet daar… Sorry!

Lilypie First Birthday tickers

Ik kan er niet uit opmaken of het gepureerd wel lukt??
Zoja dan geen enkel probleem van maken.
Zo nee zou ik he cb overslaan en ff voor de zekerhied informatie inwinnen bij de huisarts.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Iedereen hartstikke bedankt voor al jullie reacties!!!

Ik ben er super blij mee!! Ik ga zo werken helaas maar ga alles vanmiddag nog 'n keer lezen!

Ik zag veel geruststellende woorden ertussen, doet me werkelijk al zo goed.

Bedankt alle supermama’s…

quote:
Waar je ook nog eens info over op kan zoeken, is de rapley methode... Ik weet het fijne er niet van af, maar het houd zo ongeveer in dat kinderen hele grote stukken fruit en groente etc in de hand krijgen, om zo zelf te kunnen bepalen hoeveel ze eten en wat er in hun mond past. Volgens mij krijgt Morgan van Michèle haar eten ook zo... Je kunt ook googelen op ''rapley methode baby's'' en dan krijg je heeel veel info! Succes!

Klopt, ik heb een kind dat alles zelf wilde doen en nog steeds en eigenlijk heel makkelijk is met eten. Dankzij hier en google kwamen we op de rapley methode. Dit houd in dat ik juist niks klein maar en pureer, maar alles zo op der bordje doe. Ze beslist zelf wat ze eet, hoe groot de stukken zijn en hoeveel ze eet. Nu ze zelf een lepel kan hanteren kan ik nu wel wat kleiner spul geven. Enne bij ons geldt vanaf begin af aan niet willen eten dan niet. Als ze honger krijgt komt ze wel. Overigens was ze een jaar toen we dit met alles deden en zo’n 9 maanden toen we er met fruit al mee begonnen.

Groetjes,

Michèle

Zie je, nu heb je toch nog wat reacties! Goed zo. Er werd gezegd dat het geen nut had om een topic voor de 2e keer te plaatsen maar zo zie je maar. Er komen toch ook steeds weer nieuwe leden bij met nieuwe ervaringen?

Succes ermee! Groetjes Annemiek