Ajb wat meer feedback!

Soms heeft een topic tijd nodig en dan hoef je niet niet altijd een tweede te starten. Je kan ook je eigen topic weer onder de aandacht brengen.

En nieuwe leden raden we aan om toch even te zoeken eerst.

Groetjes,

Michèle

quote:
Zie je, nu heb je toch nog wat reacties! Goed zo. Er werd gezegd dat het geen nut had om een topic voor de 2e keer te plaatsen maar zo zie je maar. Er komen toch ook steeds weer nieuwe leden bij met nieuwe ervaringen?

nou wil ik hier wel even op inhaken, het is niet de bedoeling van een forum om te crossposten, geen dubbele topics te openen, op geen enkel forum trouwens wordt dat op prijs gesteld.

ik kan me voorstellen dat je wanhoopt, het niet meer ziet zitten of wat dan ook maar 1 maal is meer dan voldoende

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

nee maar als je wanhopig bent doe je what it takes als het om je kindjes gaat…tenminste ikke wel en dan ga je niet eerst nadenken over wat handig is op een forum of niet, je wilt gewoon hulp!!!

Of een 2e topic wel of niet gepast is, weet ik nu ff niet meer, maar wat inderdaad wel zo is, is dat ik me sinds een paar dagen zo gek heb lopen maken, ik draaide bijna door! Ik lette op alles wat hij deed, en focuste me meer en meer op hem. Dat is absoluut niet goed, dat weet ik, maar ik kon er niks aan doen en was dus echt wanhopig!
Bedankt voor al jullie begrip en al jullie reacties nogmaals.
Voor het eerst mama zijn, valt alles behalve mee!!

In Egypte kennen ze inderdaad geen olvarit/friso potjes. Ik kook altijd wel zelf en pureer t, dat gaat er wel bij hem in, niet met gemak, maar (helaas) met tv aan, en een beetje afleiding, gaat dat wel.
Maar hij wil gewoon niks zoals brood of iets dergelijks, hij pakt t niet aan, en als hij t wel 'n keer aanpakt, dan gaat dat niet naar zijn mond, althans niet om te eten. Hij eet alleen dus als ik met een lepel bij 'm kom en dat gaat dus zoals vermeld hierboven.
Ik zie zoveel baby’s om me heen, die maar van alles met de hand eten en van alles willen eten en de mond gewoon bij voorbaat al open doen!!!dit kan ik me niet voorstellen, dat doet hij dus niet!,Dus ga je je afvragen of hij wel normaal is, vooral omdat er autisme bij mij in de familie voorkomt.

Hij kijkt ons wel altijd aan, wil graag bij papa en vooral mama zijn en vindt andere mensen erg leuk, maar…

misschien moet ik maar inderdaad gewoon geprakt eten blijven geven en heel langzaam kleine stukjes proberen te geven.
Zou ik hem misschien bang hebben gemaakt voor eten, misschien te veel gepusht??

Het is zo lastig als ze zo klein zijn, je wil t beste voor je kind, maar als dat niet gaat volgens boekje, dan is er paniek in de tent! Ik hoop gewoon, dat hij op een gegeven moment wel gewoon gaat eten, dat t later wel komt, maakt mij niet uit, ik wou gewoon, dat ik dat zeker kon weten, dat t komt…
Ik heb vanochtend al een paar keer moeten huilen, zo enorm is die frustratie, en dan word ik boos op hem, alsof hij er iets aan kan doen, ik zit nu nog vol en de tranen komen alweer…

Moeilijkste wat ik ooit heb moeten doen, mama zijn…Ik hou zoveel van hem, dat t pijn doet…

Bedankt lieve mensen
XXX

heb niet echt ervaring met slecht etende baby’s maar misschien toch wat tips.
allereerst zou ik een paar weken de stukjes achterwege laten gewoon om weer even tot rust te komen. Probeer het daarna opnieuw. Wat hier goed werkte om mijn zoontje nieuwe dingen te laten eten is samen eten. Dus als rens een boterhammetje moest eten at ik er zelf ook een en met fruit/koekje ed ging het precies hetzelfde. Prop nooit iets in het mondje, daarmee maak je ze bang en worden de problemen alleen maar groter. lukt het niet geen probleem van maken en vooral je eigen gevoelens daarover nooit aan je kind laten merken. Wat je ook kunt doen is beginnen met gepureerd eten, dan overstappen naar geprakt eten en dan pas overgaan op stukjes. Probeer hem tussendoor ook eens iets anders in z’n handen te geven bv cracker/rijstwafel oid misschien gewoon bij hem in de box leggen. wie weet dat hij het dan wel een keer pakt. En ondertussen vooral rustig blijven er zijn veel kindjes van 8 maanden die moeite hebben met stukjes, dat wil echt nog niet zeggen dat er iets mis is.
sterkte ermee.

groetjes Ramona

Inderdaad voor hem is t leren en voor mij ook! Maar poeh, poeh!! Met slapen is hij ook altijd zo moeilijk geweest, hij begint nu pas een beetje makkelijker te slapen, maar oh mijn hemel, wat was dat ook moeilijk!

Ik heb hem vandaag zoals gewoonlijk, zijn gepureerde(met echt superkleine stukjes erdoorheen)groente met kip gegeven om 17 uur, na 2 hapjes wilde hij niet, heb ik t maar laten staan. Tjonge jonge, dacht ik, maar ja…
Na ongeveer 1,5 uur bood ik t 'm weer aan, en hij at 't, daarna i.p.v. avondpap maar een klein bekertje melk gegeven, hij dronk t(niet helemaal maar ok)
Maar goed we zijn er natuurlijk nog lang niet, mijn angst is brood
Ik zal t allemaal maar wat meer tijd geven, wie weet is hij er inderdaad nog niet aan toe, dat hoop ik dan maar en dat vind ik dan ook helemaal niet erg.

Ik heb lekker veel met hem geknuffeld en heel veel in zijn oren gefluisterd dat ik zielsveel van hem hield…

Groetjes aan alle supermama’s…

Dankje wel meid, voor je steun!
Ik waardeer t enorm!

Ik doe mijn best en meer kan ik natuurlijk niet doen.

Ik hou jullie wel op de hoogte, als er grote veranderingen zijn, zoals brood eten
Oooh ik hoop t zo!

Groetjes aan iedereen…