@Hanna, tuurlijk kun je ook heel gelukkig zijn met je gezinssituatie in minder een minder luxe situatie. Je kunt heel goed rijk zijn zonder geld, zeg ik altijd maar!
Sterker nog, we hebben het hier dan gewoon goed financieel maar dat wil niet zeggen dat ik als een Paris Hilton door het leven ga. Absoluut niet. Wil ik ook niet. Ik hoef niet zo’n leventje van op de tennisbaan hangen elke dag en dan toch elke dag met nog steeds hagelwitte tennisschoenen thuiskomen omdat ik alleen maar heb zitten blaaskaken met de elite. Vreselijk lijkt me dat. De een nog meer baas-boven-baas dan de ander. Brrrrrrr…
Ik doe mijn boodschappen bij de Aldi en de Jumbo, ik koop heel veel kleren voor de dames en mezelf in de uitverkoop. Niet omdat ik krenterig ben maar gewoon omdat ik me suf geniet van al die halve prijzen voor kei-leuke kleren! Ik vind het heerlijk om in die uitverkooprekken te struinen. Ik hoef ze niet voor de volle mep te kopen in het hoogseizoen. Zonde van het geld.
Dus zo’n luxe leven heb ik nou ook weer niet, we sparen hier zoveel mogelijk omdat je nooit weet wat voor magerdere tijden er nog komen. Zeker over een jaar of 10 met 2 studerende kinderen.
En oké, als de koelkast het begeeft, kunnen we onmiddellijk een nieuwe kopen, als de auto kapot is, kunnen we hem meteen laten maken, daar hoeven we niet voor te sparen of moeilijk voor te doen. Dat is dan de luxe die er wel is, maar dat is ook alles. We gaan niet extra luxe op vakantie ofzo. We gaan dit jaar voor het vierde jaar op een rij naar een bungalowpark in Drenthe. Zelfde huisje ook nog eens. Voor de meiden maakt het niet uit of ze hier in een zwemparadijs liggen of in Griekenland! Waarom zou ik daar dan geld in steken. Eeuwig zonde.
Dure tijden zullen we nog zat krijgen.
En om op de vraag van Bakmama terug te komen, zie bovenstaande, ik heb niet de indruk dat mensen tegen me opkijken, juist omdat ik me niet gedraag als een Paris Hilton. Ik wil ook niet dat er tegen me op gekeken wordt, want ik ben maar een gewone Hollandse Esther.
Sterker nog, als mensen weleens zeggen “wat zie je er leuk uit”, dan ben ik geneigd om te zeggen “oh dat rokje was gewoon 7,99 bij de Zeeman hoor!”. Ik wil juist laten zien dat je helemaal niet veel geld uit hoeft te geven om er leuk uit te zien of om een leuk leven te hebben.
Het enige waar ik niet op bezuinig is als het gaat om wat goed is voor de kinderen (goede autostoelen, goede schoenen etc.)
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 22 Apr 2011 11:45:07