Ahhh hoe doen jullie dat

Oke misschien kom ik heel dom over maar hoe brengen de thuisblijfmamma’s hun dag door?? Ik ben vanaf vandaag alleen thuis. Mervin werkt, morgan is naar het kdv want ik moet natuurlijk elk moment van de dag stand by staan mocht ik een gesprek krijgen, Maar hoe vullen jullie je dagen. Ik was van plan om te beginnen met een hoofdstuk te lezen van mijn studie (heb ik ook al gedaan) daarna ga ik opruimen (ga ik zo doen) maar als alles aan kant is wat dan?? Ik bedoel Mervin houd hier alles bij dus het is niet veel werk voor mij. Ja ondertussen solliciteer ik natuurlijk ook, maar ja elke dag naar dezelfde vacatures staren is ook niks. Dus wat ga ik godsnaam met de rest van mijn tijd doen. Oh ik hop zo dat 4 mei dat gesprek goed uitpakt en ik snel kan beginnen daar want ik moet er toch niet aan denken om met WW 5 maanden zo te moeten zitten.

Groetjes,

Michèle

hahahhahahaaa … sorrie hoor !
nou ik zat toen dus ook thuis en als die kleine dan op het kinderdagverblijf zat, en ik hoefde nie te poetsen boodschappe te doen of whatever, ging ik lekker op de bank een filmpie kijken, gisteren heb ik met een boek in de tuin gelegen… gewoon niks doen !!! is ook wel eens lekker, moet natuurlijk nie te lang duren, beetje surfen op internet !

trek je aussie uit de kast en doe ff een rondje hakkuh whoehhahahahhahaa… nee gekkigheid, ik begin me dan soms ook te vervelen hoor, maar gewoon ff lekker een boekkie lezen… ja je ken wel naar vacatures blijven kijken maar da schiet ook nie op natuurlijk !!! misschien nog een laaitje wat je uit ken mesten !

Pippy is geboren 17.07.2009

Ik ben thuisblijfmama en verveel me geen moment.

Toen de meiden nog niet op school zaten, gingen ze in elk geval 1 dag in de week naar mijn ouders. Die vonden het leuk om een opa en omadag te hebben en zo had ik de gelegenheid om zonder kinderen in de buurt mijn poetswerk en de boodschappen te doen.

De rest van de week alleen nog de doorgaande huishoudelijke klusjes (strijken, wassen, koken, etc).

Verder ondernam ik van alles met ze. We hebben al zolang als ze er zijn Efteling-abonnementen dus ik ging nogal eens met vriendinnen en hun kinderen daarheen. Verder ging ik wekelijks naar het zwembad met ze (baby- en peuter-zwemmen), muziekles hebben ze ook gehad (muziek op schoot, muziek met dreumessen etc.).

En dan werd tijd natuurlijk ook gevuld met dingen die gewoon dagelijks terugkomen: eten, fruit, middagslaapje etc.

Nu ze op school zitten verveel ik me nog steeds geen moment. Sowieso het huishoudelijke spul allemaal, verder help ik veel op school met allerlei activiteiten. Ik zit in de werkgroepjes Sint, Kerst, Carnaval en Pasen en als er extra activiteiten op klas-niveau georganiseerd worden (uitje naar de bieb, lentewandeling, helpen bij knutselwerkjes, etc.) dan ben ik er ook bij.

Daarnaast heb ik natuurlijk mijn schilderwerk (de inmiddels bekende spiegeltjes) en ik gun mezelf elke dag natuurlijk wat tijd voor mezelf (lekker met boek op de bank ofzo).

Na school moet ik 2x in de week met de jongste naar zwemles en 1x in de week met de oudste naar balletles. De oudste zit ook nog op tafeltennis maar dat is papa z’n ding.

Ik verveel me geen moment! Ik zou niet weten hoe ik er een betaalde baan bij moest doen. Ja, minder helpen op school, maar dat is zo leuk om te doen, dat lever ik niet in.

Financieel is het hier niet nodig dat ik een betaalde baan zoek, dus ik laat het voorlopig lekker zo. De muren komen nog niet op me af, dus ik geniet me suf van hoe mijn leven op dit moment in elkaar steekt.

Groetekes, Sje

Ja, eerlijk is eerlijk: superdeluxe toch om zo te kunnen genieten van al die tijd met en voor de kindjes?! Ik realiseer me overigens maar al te goed hoor dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend is om geen baan te hoeven zoeken omdat het financieel anders niet te redden is op 1 salaris.

Gebeurt elke dag nog wel dat ik denk “wat heb ik het goed eigenlijk op deze manier” en dan realiseer ik me ook hoe dat in 1 klap voorbij kan zijn als meneer Sje weg zou vallen.

Nou heeft-ie een eigen bedrijf en hij heeft het zo geregeld dat ik het met de meisjes dan alsnog financieel goed heb als hij weg mocht vallen, maar dan nog wordt het volledig anders, al is het alleen al dat ik dan altijd opvang zal moeten regelen die ik nu niet hoef te hebben.

Als ik nu naar de zwemles moet met de jongste, hoeft de oudste niet mee. Die blijft thuis want papa is thuis. En als ik nu een ziek kind thuis heb en ik heb iets op school of waar dan ook te regelen, hoef ik dat niet om te gooien. Mijn plannen kunnen gewoon doorgaan, want het zieke kind blijft bij papa thuis.

Dus ik ben daar dagelijks dankbaar voor hoe makkelijk het hier allemaal geregeld is.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 22 Apr 2011 10:56:10

Ik heb natuurlijk al die dingen niet die bakmama en Sje hebben dus zal ik ook even reageren
Ik had een poos terug een bericht geplaatst, ik voelde me toen even precies als jij. Ik wilde toen maar wat graag aan het werk.
Maar achteraf was het dus inderdaad aan de zwangerschap, ouderlijk gezin situatie en de 11 maanden sprong van Sylvie in combinatie met doorkomende tandjes te wijten
Het mooie weer helpt hier ook een heel stuk mee om een heerlijke dag te hebben
Sylvie is de laatste tijd weer zoooooo ontzettend vrolijk. Ze speelt weer heel veel zelf en maakt vrolijke geluidjes en loopt ook echt blij en vrolijk door het huis

Elke ochtend als Sylvie wakker is zet ik haar in de kinderstoel voor de tv terwijl ik haar pap klaar maak. Als ze dat op heeft gaat ze lekker spelen ik achter de pc op hyves, msn en ikkeben
Sylvie slaapt meestal van 10 tot 12. Dan zit ik gewoon achter de pc. Als ik klaar ben met ikkeben en hyves dan ga ik een spelletje doen.
Als Sylvie wakker is eten we samen een broodje aan tafel en daarna gaan we naar de winkel boodschapjes doen (bijna elke dag). En dan als we terug zijn even wat drinken, koekje erbij en dan 's middags lekker in de tuin zitten of een lekker lang stuk fietsen.
Tussendoor doe ik de was, afwas en stofzuigen
Ik zou ook echt niet weten hoe ik de dag door zou moeten komen helemaal in mn uppie. Ik denk dat ik dan naar een vriendin, mn zus of mn ouders zou gaan

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Wij hebben het lang niet zo breed als jullie beiden en toch ben ik heerlijk thuis bij mn kleine meissie Dus ik durf het wel te vertellen aan iedereen, want zo rijk zijn wij niet En toch kan het wel!

@Hanna, tuurlijk kun je ook heel gelukkig zijn met je gezinssituatie in minder een minder luxe situatie. Je kunt heel goed rijk zijn zonder geld, zeg ik altijd maar!

Sterker nog, we hebben het hier dan gewoon goed financieel maar dat wil niet zeggen dat ik als een Paris Hilton door het leven ga. Absoluut niet. Wil ik ook niet. Ik hoef niet zo’n leventje van op de tennisbaan hangen elke dag en dan toch elke dag met nog steeds hagelwitte tennisschoenen thuiskomen omdat ik alleen maar heb zitten blaaskaken met de elite. Vreselijk lijkt me dat. De een nog meer baas-boven-baas dan de ander. Brrrrrrr…

Ik doe mijn boodschappen bij de Aldi en de Jumbo, ik koop heel veel kleren voor de dames en mezelf in de uitverkoop. Niet omdat ik krenterig ben maar gewoon omdat ik me suf geniet van al die halve prijzen voor kei-leuke kleren! Ik vind het heerlijk om in die uitverkooprekken te struinen. Ik hoef ze niet voor de volle mep te kopen in het hoogseizoen. Zonde van het geld.

Dus zo’n luxe leven heb ik nou ook weer niet, we sparen hier zoveel mogelijk omdat je nooit weet wat voor magerdere tijden er nog komen. Zeker over een jaar of 10 met 2 studerende kinderen.

En oké, als de koelkast het begeeft, kunnen we onmiddellijk een nieuwe kopen, als de auto kapot is, kunnen we hem meteen laten maken, daar hoeven we niet voor te sparen of moeilijk voor te doen. Dat is dan de luxe die er wel is, maar dat is ook alles. We gaan niet extra luxe op vakantie ofzo. We gaan dit jaar voor het vierde jaar op een rij naar een bungalowpark in Drenthe. Zelfde huisje ook nog eens. Voor de meiden maakt het niet uit of ze hier in een zwemparadijs liggen of in Griekenland! Waarom zou ik daar dan geld in steken. Eeuwig zonde.

Dure tijden zullen we nog zat krijgen.

En om op de vraag van Bakmama terug te komen, zie bovenstaande, ik heb niet de indruk dat mensen tegen me opkijken, juist omdat ik me niet gedraag als een Paris Hilton. Ik wil ook niet dat er tegen me op gekeken wordt, want ik ben maar een gewone Hollandse Esther.

Sterker nog, als mensen weleens zeggen “wat zie je er leuk uit”, dan ben ik geneigd om te zeggen “oh dat rokje was gewoon 7,99 bij de Zeeman hoor!”. Ik wil juist laten zien dat je helemaal niet veel geld uit hoeft te geven om er leuk uit te zien of om een leuk leven te hebben.

Het enige waar ik niet op bezuinig is als het gaat om wat goed is voor de kinderen (goede autostoelen, goede schoenen etc.)

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 22 Apr 2011 11:45:07

Weet je welk gevoel ik wel heb? Dat er juist neergekeken wordt op thuisblijfmoeders. Alsof zij niks meer toevoegen aan de maatschappij ofzo. Terwijl we juist ons best doen om goed opgevoede nieuwe mensjes af te leveren aan die maatschappij.

Toen de jongste naar school ging, kreeg ik van alle kanten de vraag “En, ga je nou weer aan het werk?”.

Ten eerste, werk ik net zo goed als ieder ander, ik krijg alleen geen loonstrookje! Ten tweede, waarom zou ik een betaalde baan bezet gaan houden terwijl het financieel niet per se nodig is. Geef die baan maar aan iemand die het wel nodig heeft. Als ik per se iets van werk wil gaan doen, dan zoek ik wel iets als vrijwilliger.

Hoewel ik met mijn hulp op school al net zo goed vrijwilliger ben natuurlijk.

Ik krijg als mensen vragen of ik nog niet op zoek wil naar een betaalde baan altijd het gevoel dat ik me moet verdedigen. Vreselijk vind ik dat. Ik ben aan niemand verantwoording verschuldigd over hoe ik mijn leven indeel. Ik kies hiervoor en voel me er gelukkig bij. Heeft een ander niks mee te maken.

Als je thuisblijfmoeder bent is het niet goed, maar werk je een aantal dagen in de week dan is het ook niet goed. Mensen hebben vaak over allebei de mogelijkheden hun oordeel klaar. En dat vind ik jammer.

Groetekes, Sje

@ Bakmamma waarom moet ik stand by staan?? Omdat wat jij al aangeeft ik dus niet de luxe heb om thuis te blijven met Morgan en ik wel moet werken en het kan gebeuren dat het uitzendbureau belt van kun je vanmiddag naar daar en daar voor een gesprek. Kan moeilijk morgan meenemen dan he. En gezien de economie nog steeds zo is dat jij als werknemer even heel hard moet rennen om een baan te krijgen. Ik ben zelfs al heel ruim onder mijn huidige salaris gedoken als ik over anderhalve week aangenomen wordt bij Samsung. Maar daar staat wel een vaste baan in het vooruitschiet tegenover. Als straks de economie weer aantrekt kan ik altijd zeggen ik zoek een baan met minder uren voor meer of hetzelfde geld. Maar die luxe heb ik nu helaas niet.

Enne dank jullie voor de tips dames. Weet je het klinkt heel raar misschien maar ik voel me schuldig als ik met een boek op de bank ga zitten, maar dat komt misschien omdat ik vanaf mijn 19e al aan het werk ben en 1 keer eerder 6 maanden thuis gezeten heb (buiten mijn zwangerschap om) en daarvan zat ik 3 maanden in de ziektewet. Denk dat ik mijn draai en ritme nog moet vinden in het niet werken.

Groetjes,

Michèle

@Sje: Nee inderdaad dat lijkt mij ook 10 keer niks, bah zeg
Wij hebben dan misschien niet veel achter de hand, maar we hebben wel een spaarrekening voor Sylvie waar 20 euro per maand heen gaat.
Dat is een groeirekening waar ze veel rente op krijgt en allemaal bonussen. Ze kan er pas bij als ze 18 is, dus heeft ze dan mooi wat geld voor haar rijbewijs bijvoorbeeld.
Wij krijgen eigenlijk best veel van de ouders van mijn vriend, Zijn vader heeft een eigen professioneel schoonmaakbedrijf. Die verdient per week wat mijn vriend per maand verdient zeg maar
Dus die komen vaak met kleertjes en schoentjes voor Sylvie

@Michele: Klopt meid, dat is ook zo hoor! Ik moest ook heel erg wennen aan het thuis zitten in het begin. Ik werk al vanaf mijn 12e en vanaf mijn 18e tot mijn 22e heb ik fulltime gewerkt. Dus dan is hele dagen thuiszitten ontzettend wennen!
Maar weet je Ik heb Sylvie altijd gewoon meegenomen naar uitzendbureaus hoor Een sollicitatiegesprek is wat anders, maar een uitzendbureau kan je Morgan prima mee naar toe nemen hoor Kijken ze helemaal niet raar van op

@ Sje zo krijg ik de verwijten andersom omdat ik wel full time werk. Wij hebben het er hier thuis over gehad als er een van ons zou stoppen met werken zou Mer dat zijn. Ik ben daar heel eerlijk in ik zou dat niet kunnen. Ik vind het heerlijk om te werken en met te bewijzen. Ik ben ook ambitieus, maar dat mag in ogen van sommige niet als je kinderen hebt, Maar ik wil deze discussie niet nog een keer. Daarom was mijn vraag puur wat kan ik gaan doen op de dag. Gek genoeg kom ik mijn dagen prima door als ik vakantie heb of zo, maar wat ik al zei ik voel me markant schuldig dat ik thuis ben.

Groetjes,

Michèle

@Hanna, dat hebben wij ook voor elk van onze meiden zo’n groeirekening. Gaat elke maand voor ieder 25 euro op voor, net wat jij zeg, rijbewijs ofzo.

@Michèle, niet schuldig voelen dat je met een boek op de bank wegzakt! Heb ik overigens ook moeten leren hoor. Zeker toen meneer Sje 1,5 jaar geleden kantoor aan huis ging houden. Niet dat hij me in de gaten hield want ik hoef geen verantwoording aan mijn eigen man af te leggen, maar het is gewoon wennen aan een nieuwe situatie. Zit hij boven hard te werken terwijl ik beneden zit te lezen. Maar eigenlijk is er geen verschil tussen hier thuis hard werken of op andermans kantoor hard werken!

Inmiddels ben ik daaraan gewend en deel ik lekker mijn eigen tijd in, we houden samen koffiepauze, we lunchen samen en dan tjoepa gaat-ie weer naar zijn torenkamertje. (gewoon de zolder hoor)

Groetekes, Sje

@Michèle, ja dat bedoel ik dus: jij kiest ervoor om fulltime te werken en daar krijg je ook commentaar op.

Ik vind dat mensen elkaar in de waarde moeten laten wat dat soort keuzes betreft. En net wat je zegt, soms heb je gewoon geen keuze!

Groetekes, Sje

@ Sje daarom waarden, normen en wederzijds respect.

Enne ja denk dat dat het is wennen. Zul je zien ben ik er aan gewend moet ik weer aan het werk… enne torenkamertje?? De bewoner daarvan is toch verstokt vrijgezel??

Groetjes,

Michèle

Hier wordt de zolder waar meneer Sje zijn werkruimte heeft gewoon heel sjiek “het torenkamertje” genoemd. Haha!!!

Groetekes, Sje

Snap ik sje… overigens is er ook een heel lief jongetje met een torenkamertje… je meisjes zullen hem ook wel kennen.

Groetjes,

Michèle

Ssssssssssssssst, laat meneer Sje dat niet horen! Meneer Sje denkt namelijk nog steeds dat zijn dochters tot hun 30e maagd blijven en thuis blijven wonen!

Groetekes, Sje

Huh je weet toch wel wie ik bedoel?? Overigens had mijn vader die illusie ook… maar ben nu 31 en mijn dochter is 2.5… waar ging het mis in zijn ogen

Groetjes,

Michèle

Nee, ik weet niet wie je bedoelt, maar bij de gedachte aan jongetje in torenkamertje wordt meneer Sje vast al zenuwachtig!

Groetekes, Sje