Ahhh hoe doen jullie dat

als rico naar school is ga ik boodschappen doen, lekker een kopje koffie ergens drinken, wat shoppen, winkels kijken… of ik kijk een filmpje lees een boek of krijg visite of ga elders op visite…
niet echt heel boeiend ofzo.
soms zit ik me ook kapot te vervelen en op de klok te kijken wanneer ik mijn grote jongen weer mag ophalen. en dan ben ik blij!! want dan kan ik weer bezig zijn.
ik verveel me eerlijk gezegt heel snel zonder rico…

Gewijzigd door - MamavanRico op 22 Apr 2011 13:28:43

Wat ik doe? Altijd soppen soppen soppen… tot collega vroeg zit jij ook weleens op de bank met bak koffie? Euh… nee alleen als ik de kids eten moet geven oid dan zit er even bij … maar moet ik ze helpen. Ze zegt ‘je bent slaaf van jezelf’ AUW! Dat deed even zeer… Maar na gesprek begreep ik haar wel, en probeer ik meer te genieten van deze korte tijd met de boys en laat ik de was soms even de was en pak lekker de fiets. Of ga samen met ze taartjes bakken in de zandbak. Maar het schuldgevoel is en blijft er nog steeds… en altijd dat plannen. Mijn man is relax en kan alles relativeren. Ik moet dat echt leren. Bijv ben ik koekjes aan het bakken met ze denk ik ‘oh even doorgaan want zo moet ik nog toilet doen of even de kamer zuigen blablabla’.

@ Sje ik bedoel pluk van de petteflat

Groetjes,

Michèle

quote:
Wat ik doe? Altijd soppen soppen soppen... tot collega vroeg zit jij ook weleens op de bank met bak koffie? Euh... nee alleen als ik de kids eten moet geven oid dan zit er even bij ... maar moet ik ze helpen. Ze zegt 'je bent slaaf van jezelf' AUW! Dat deed even zeer... Maar na gesprek begreep ik haar wel, en probeer ik meer te genieten van deze korte tijd met de boys en laat ik de was soms even de was en pak lekker de fiets. Of ga samen met ze taartjes bakken in de zandbak. Maar het schuldgevoel is en blijft er nog steeds... en altijd dat plannen. Mijn man is relax en kan alles relativeren. Ik moet dat echt leren. Bijv ben ik koekjes aan het bakken met ze denk ik 'oh even doorgaan want zo moet ik nog toilet doen of even de kamer zuigen blablabla'.

zooooooo herkenbaar miniboy echt ongeloofelijk!!! ik heb dat ook! dan ben ik even met rico bezig en dan bedenk ik me: ooh de afwas opruimen snel doen en dan weer door met rico en de trein.
maar dan zie ik dit nog en dat nog en dan komt rico aan lopen: mama mee speeje!
ohja sorry schat!
even snel spelen.
kom schat ga jij even een puzzel maken doet mama even de rest van de was ophangen.
na 1 minuut: mama puzzel klaar!
ohww… ehmmm
en dan moet ik even me eigen een schop onder mijn kont geven: nu is rico aan de beurt. die was komt wel.
dat komt omdat ik met rico dingen doen ontspannend vind en de was enzo daar heb ik zo’n hekel aan en dan wil ik alles snel snel af hebben zodat we daarna heel veel tijd samen hebben. het punt is dan dat die rot pijn in mijn lijf behoorlijk heavy is en ik niet de leukste moeder op de aardbol ben.
dus sinds dien… dat ik het door heb en gewoon streng ben toegesproken door de reumatoloog ben ik prioriteiten gaan stellen. en dat gaat soms nog niet goed en soms wel… het punt is dat ik het heel moeilijk vind een balans te vinden… eigenlijk hetzelfde als wat jij zegt.
toevallig zeg…

@Bakmama, precies, dan begrijpen we elkaar. Ik krijg alleen nooit van die opmerkingen gelukkig als we meteen iets wat kapot is kunnen vervangen ofzo. Moet ook niet gebeuren want dan ga ik er onmiddellijk dwars tegenin.

Er wordt hard zat voor het geld gewerkt hier. Meneer Sje heeft in de jaren voordat-ie helemaal alleen maar met zijn eigen bedrijf verder ging 70-80 uur in de week gewerkt. Gewoon een dubbele baan! Want je neemt met een gezin met 2 kleine kinderen niet zomaar de beslissing om een goedbetaalde baan op te geven voor je eigen bedrijf.

Daar hoor je dan niemand over dat ze daar jaloers op zijn. Dan houdt iedereen z’n mond (ja, behalve als-ie eens een keer niet bij een verjaardag ofzo kon zijn, dan kwam er wel commentaar).

En net wat je zegt over die kleertjes, die geef ik ook weg. Hoewel ze hier overigens niet in merkkleding of wat dan ook lopen, dus verkopen op internet zou niet veel opbrengen. Elke keer als ik vriendinnen met jongere dochtertjes dan de mijne in die doos met kleertjes laat snuffelen, vragen ze wat ik ervoor wil hebben. Dus ik kan er makkelijk wat voor krijgen al is het maar een paar tientjes totaal, maar ik wil dat niet.

Het voelt voor mij veel beter om het gewoon weg te geven. Kan mij die paar tientjes nou schelen.

Groetekes, Sje

@Michèle, ooooooooh Pluk!!! Zal ik je eens iets bekennen? Ik ken heel dat verhaal niet! Om de een of andere reden ben ik niet opgegroeid met Annie M.G. Schmidt. Sinds ik kinderen heb, ken ik de verhaaltjes van Jip en Janneke pas! En een paar jaar geleden leerde ik het verhaal van Floddertje kennen omdat we met onze meiden naar die musical zijn geweest.

Dus ik zou niet weten hoe het zit met Pluk! (Overigens is hier in de wijk wel een school die De Petteflet heet!)

Groetekes, Sje

@ Sje foei die moet je dan snel maar een keer uit de bieb halen of ander kopen want het is zo’n geweldig verhaal. Zelfs morgan heeft de film al gezien en ik heb mijn eigen pluk nog liggen voor haar.

@ Bakmamma naar een uitzendbureau zou ik het nog wel doen, maar niet op gesprek naar een bedrijf enne daar heb ik het al een keer mee gehad dat ik echt binnen een uur op het kantoor zat. En omdat ik morgan niet stan te pe naar een oma kan brengen gezien de afstand breng ik haar naar de opvang. Als ik nou aangenomen zou worden bij samsung en ik zou bij wijze pas 1-7 kunnen beginnen dan is het wat anders. Maar dat risico kan ik nu gewoon niet nemen. Ik ben te veel afhankelijk van werk daarvoor.

Groetjes,

Michèle

@Bakmama, kan me goed voorstellen dat je dat verdedigen beu bent.

@Michèle, en weet je dat ik ook niet opgegroeid ben met Rupsje Nooitgenoeg. Schijnt ook iedereen te kennen! Ik inmiddels ook, doordat een van onze meiden dat boekje cadeau kreeg, maar voor mij was het compleet nieuw!

En niet dat wij geen boeken hadden vroeger ofzo. Zat boeken, maar die zaten er niet bij.

Groetekes, Sje

heb je geen leuke hobby, of een andere bezigheid die je leuk vind ?

Liefs Shirley

@ Shirley zat maar wat ik tegen Sje zei ik voel me nog een beetje schuldig als ik niks doe.

Groetjes,

Michèle

Annie MG Schmidt heeft ook mijn favo versje geschreven:

Ik ben lekker stout

Ik wil niet meer, ik wil niet meer!
Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:
Jawel mevrouw, jawel meneer…
nee, nooit meer in m’n leven!
Ik hou m’n handen op m’n rug
en ik zeg lekker niks terug!

Ik wil geen vieze havermout,
ik wil geen tandjes poetsen!
Ik wil lekker knoeien met het zout,
ik wil niet aardig zijn, maar stout
en van de leuning roetsen
en schipbreuk spelen in de teil
en ik wil spugen op het zeil!

En heel hard stampen in een plas
en dan m’n tong uitsteken
en morsen op m’n nieuwe jas
en ik wil overmorgen pas
weer met twee woorden spreken!
En ik wil alles wat niet mag,
de hele dag, de hele dag!

En ik wil op de kanapee
met hele vuile schoenen
en ik wil aldoor gillen: nee!
En ik wil met de melkboer mee
en dan het paardje zoenen.
En dat is alles wat ik wil
en als ze kwaad zijn, zeg ik: Bil!

Groetjes,

Michèle

Daar is ook een liedje van gemaakt he?!

Groetekes, Sje

Ik heb 3 maanden in de WW gezeten en ik moet zeggen dat ik er op een gegeven moment ook helemaal klaar mee was. Ik wist op een gegeven moment echt niet meer hoe ik ‘spontaan’ de dag door moest komen. Voornamelijk deed ik elke dag wat schoonmaken, wassen, boodschappen doen, met de kleine spelen, lezen, filmpje kijken, i-netten. Soms een bakkie doen bij vriendinnen. Maargoed, ik had/heb echt de drang om wat anders te gaan doen. Met m’n kleine de dag doorbrengen is leuk, maar ik wil mezelf ook nog kunnen ontplooiien en andere mensen ontmoeten. Gelukkig mag ik midden mei beginnen met m’n nieuwe baan! Hopen dat je een beetje de dag doorkomt…

Jordan Pharrell is geboren op 25.10.2010

@ Sje ja volgens mij wel

En ik hoop het ook en ik hoop ook dat ik half mei mag starten want dan is mijn sollicitatiegesprek goed gegaan

Groetjes,

Michèle

dat gedichtje heb ik nog moeten voordragen op school vroeger! We mochten kiezen tussen een heleboel versjes en ik heb toen deze gekozen. Vind het ook nog steeds een topper!

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Nou, ik ben dan wel geen thuisblijf mama, maar wil toch even reageren. Je kan natuurlijk leuke dingen gaan doen; zoals een hobby, of juist iets waar je normaal nooit tijd voor hebt. (de ramen?) Lekker languit in bad of onder de douche (kun je natuurlijk niet elke dag doen, nou ja kan wel maar goed, gaat ook vervelen)

Als ik extra dagen vrij zou hebben zou ik dit doen. Eten al koken (weet niet of Mer dit doet, maar dan heb je 's avonds extra tijd met Morgan) even door het huis heen vliegen (schoonmaken bedoel ik dan he) Boodschapjes doen, ik heb zelf nog een stapel kleding liggen dat gerepareerd moet worden, lekker vers fruitsapje persen voor mezelf. Lekker in de tuin zitten of een film kijken die je al tijden niet heb gezien. Even naar de Ikea ofzo voor huisideeen. Verder zou ik lekker aan het zwembad gaan liggen, en zoveel mogelijk afspraken plannen; tandarts etc. In die tijd zodat het niet in je eerste weken van je werk hoeft. ?Misschien kun je kijken of ze bij Morgan’s kdv iemand nodig hebben om een paar uurtjes iets te doen??? Bij J’s schooltje vinden ze het wel leuk als er af en toe een mama komt, die mee komt helpen dinge ophangen etc. Ik doe dit 1 a 2 keer per jaar als het uitkomt! (maar weet niet hoe ze hier in NL mee zijn!)

Maar vooral zou ik proberen te genieten. Ik heb toen met J een jaar thuisgezeten en kon dat toen niet, nu denk ik, had het maar gedaan! Heel jammer, dus echtr even genieten en voorwerken zodat je in het weekend gewoon niets meer hoeft te doen in het huis en gewoon lekker met Morgan kan spelen!

Ik heb de volgende planning voor mezelf gemaakt als ik geen afspraken heb:

• Morgan wegbrengen alleen kijken we niet echt op de klok dus als we om 8.15 ipv 8.00 de deur uit lopen prima
  • studeren
  • Computer aan en mail checken e.d.
  • Iets in huis aanpakken (badkamer, keuken, e.d.)
  • eten (ook belangrijk)
  • Kijken wat de dag verder brengt.

Mervin is natuurlijk ook meestal om 14.00 thuis dus om dan alleen maar te soppen vind ik ook zo ongezellig. En als ik afspraken heb dan lopen dingen anders natuurlijk. Enne even helpen op het kdv gaat lastig want je moet dan eigenlijk een VOG hebben. Zeker met de strenge regelgeving nu.

Groetjes,

Michèle

Ohhh nog even over rupsjenooitgenoeg. Wij hebben em ook; hier heet ie dan; The Very Hungry Catapilar (stuk minder leuk natuurlijk) Maar de schrijvers daarvan hebben ook heel veel andere leuke boeken; brown bear brown bear what do you see? En polar bear, bolar bear what do you hear? En heel veel andere echt allemaal super, over dagen van de week, numbers, figuren etc etc. Echt super

Even of topic michele!

Mag hoor Malawimamajada…

Groetjes,

Michèle