Hoi allen,
Ik heb een vraagje omtrent advies.
We hebben een harstikke mooie dochter van nu 8 maanden.
Probleem is dat ze echter nog nooit een bij haar opa en oma is geweest om op te passen. Het zijn de ouders van mijn vriend. Mijn ouders passen elke week op haar.
Klinkt erg oneerlijk en eigelijk is het dat ook. Echter mijn ouders wonen op loopafstand, zijn ouders op 50-60 min rijden. Gaat door de weeks dus wat lastiger.
Nu wil het zo dat er een kwestie is met vertrouwen. We krijgen continu opmerkingen waar wij het niet mee eens zijn. Als dochterlief bijv haar groentenhapje niet wil eten dan vinden wij; pech volgende keer beter. Hun hebben zoiets van; geef ze wat appelmoes. Is leuk voor een keer, maar niet als het een appelmoes cultuur wordt (jullie aten vroeger alles met appelmoes!) Ook het issue roosvicee. Wij willen haar nog niks zoets geven en ze lijkt daarnaast sowieso niet zo dorstig. Dus waarom die zoete zooi naar binnen gooien? Er zullen een hele hoop ouders het niet met mijn eens zijn, maar suikers zijn suikers, ook al zitten ze er van nature in. Wil zolang het kan haar goede dingen aanleren. (ze heeft btw een heel groot probleem gehad met de fles, nu drinkt ze eindelijk oke, maar dat heeft 8 maanden bloed zweet en tranen gekost)Hun willen het dus zo geven.
En wij zijn dan ook een beetje bang dat ze de fles/melk dan weer niet wil.
Soms worden de opmerkingen afgedaan met dat het een grapje was maar vaak hebben wij onze twijfels. Ze vinden ons ook te star. Zijn we misschien ook, maar tis ons eerste kind en ze heeft eem hele slechte start gehad (we waren haar bijna kwijt…)Hebben jullie enog idee hoe wij het kunnen duidelijk maken dat wij het echt zo willen en dat ze dat gewoon moeten respecteren. Dit is ons kind, niet het hunne :-s
Gewijzigd door - crienie op 29 Jan 2010 09:16:28