Advies over ouders die het 'beter'weten

Ja dat is herkenbaar Michele, mijn schoonouders komen ook ook elke keer met kado’s. Maar vraag me niet wat voor kado’s. Vaak zijn het kleertjes van maten 80 of erboven of lelijk gebreide sokjes die ik hem never nooit aan zal doen. Laatst had ze een oerlelijke pyama voor hem meegenomen wat erg muf rook. Nou weet ik dat ze vaak dingen koopt en jaren lang bewaard in haar stinkende kastje om mensen wat kado te doen maar heb het gewassen en het stonk nog steeds zo erg dat ik het gewoon in de prullenbak heb gewerpt Ze zijn stinkend rijk maar ook ontzettend gierig. Nou verwacht ik niet dat ze met dure merken komen is toch zonde maar verwacht wel redelijke kleding het liefst nog uit hema of prenatal. Maar niet van de markt!

Crienie sterkte ermee meid! Laat maar weten hoe het ging en hou je sterk he!

Ha ha ha ben jij toevallig met mijn ex getrouwd?? Zijn ouders waren ook zo, allene heb ik met hem goddank nooit een kind gekregen.

Nee mijn schoonmoeder zit in de bijstand, maar die koopt ook niet op de markt. Meestal Wibra of zeeman. Maar gelukkig is dat een beetje over nu want ik werd er gestoord van. Ik hoop dat het bij jullie ook makkelijker gaat worden op den duur. Wij hebben een goede verstandhouding waarbij nog steeds botsingen zijn hoor, wij hebben het zelfde sterrenbeeld en zelfde karakter. We zijn beide sterke dominerende types dus dat geeft wel eens vuurwerk.

Groetjes,

Michèle

He allen,

Ze zijn vanmiddag geweest en voor het viel gelukkig mee.
Rond half 4 had ze wat honger, maar ze mocht van mij nog niet eten (ze krijgt meestal om kwart voor 4-4 uur te eten) Daar was ze het niet mee eens. Ze mocht toch wl een klein koekje ofoz. Ja daaaaaaaaag.
Gelukkig is het daarbij gebleven.
En cadeautjes…daar hebben beide grootouders last van. Vanmiddag ook weer nieuwe kleertjes gekregen. Mijn schoonmoeder is aan het breien geslagen en had een trui gebreid. Op zich lief etc. Maar ik zelf houd niet van wol, krijg er gelijk jeuk van, maar het was gewoon in foeilelijke kleuren. Maar ja, doen we wel een keertje aan als we naar hun gaan. Zijn ze ook weer tevreden. Ze liet me op internet een 'patroon’zien voor slofjes te breien. Ik baal alleen, want ik heb zoiets van; vraag het even. Maar ja, ze bedoeld het natuurlijk ook erg lief. En als ze bij mijn ouders is geweest is het 9 van de 10 keer dat er ineens weer wat extra kleren in haar tas zitten… Ja wat doe je eraan…

Een kind van 8 maanden geef je geen koekje, ja een liga, maar ik neem niet aan dat ze dat bedoelde. Mijn schoonmoeder heeft dit ook 1 keer ongevraagd gedaan. Morgan was wel iets ouder, maar die had net druifjes op en kreeg meteen een bakej rozijntjes, was ik het al niet mee eens maar ik werd echt pissig toen ze 2 tellen laten de keuken uit kwam met een stroopkoek in der knuist. Daar heb ik meteen wat van gezegd. Ze hoeft ten eerste niet volgepropt te worden, ze eet genoeg en al helemaal niet met een stroopkoek. Nu neem ik altijd liga of iets mee, en gebeurd het ook niet meer.

Enne als jij niet wil dat ze zoveel krijgt gewoon wat van zeggen, heb ik ook gedaan. En een kleertje af en toe (dat zij niet doorheeft) oke, maar bij ons was het steeds speelgoed e.d.

Enne kleine off topic tip, als je een wolle trui hebt en die kriebelt moet je hem een nachtje in een plastic zak in de vriezer leggen, ben je er helemaal vanaf.

Groetjes,

Michèle