Activiteiten rond persoonlijke verzorging

Hallo! Ik moet voor mijn stage een activiteit doen wat te maken heeft met de persoonlijke verzorging van het kind. Ik vind het heel lastig om iets te bedenken omdat de kinderen nog zo klein zijn. Mijn doelgroep is 14 maanden tot 2,5 jaar. Kunnen jullie mij helpen?

Groetjes Joy

Een liedje zingen omtrend het tanden poetsen (poets poets, poets je tanden, altijd heel erg goed, poets poets, poets je tanden weet je hoe dat moet! Eerst de linkerkant, dan de rechterkant, dan de boven kant nu de onderkant , etc etc)

een pop gebruiken en dan samen met de peuter de "luier"verschonen, schone kleertejs aan en wassen

Verder is mijn creativiteit eventjes op, hoop dat je er wat aan hebt!

liefs woezel

Misschien poppen wassen oid.
Ik weet dat Seth (van bijna 2) het erg leuk vind om zichzelf met zeepsop te wassen. Misschien dat ze het bij een pop kunnen doen en lekker bellen maken ermee?

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Heel erg bedankt voor deze leuke ideeën! Hier heb ik zeker wat aan!

Groetjes, Joy

@woezel Kan je het even zingen? hihi, ik wil ook graag een liedje leren voor het tandenpoetsen, want dat vind Jasper een grote ramp! Maar ik ken er geen liedjes van. Ik heb van jou de tekst…nu de melodie nog!

Lilypie Premature Baby tickers

Inderdaad een pop in bad doen (in een babybadje). Zeep erbij, handdoeken erbij, kleertjes erbij. Succes gegarandeerd!

@mamavanJasper: dit is een link met een tandenpoetsliedje erin

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=19681

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

hahahahahahha, nou ik zou niet weten hoe ik de melodie hier moet krijgen, zo muzikaal ben ik nou ook weer niet!! hahahahahahaha Maar het is van een dvd waarbij je een kdv ziet met een leidster en allemaal kinderen om de tafel en allemaal liedjes zingen. Zal effe navraag doen bij mijn moeder hoe die ook alweer heet!!

liefs woezel