Tandenpoetsen

Wie heeft er voor mij nog tips voor het tandenpoetsen bij m’n dochtertje van 2… Het is iedere avond weer een drama! Heb al van alles geprobeerd… niks helpt!

Groetjes, Alien
mama van Anne-Louise (2jr) en Gerwin (bijna 9 mnd)

[*img]http://lb3f.lilypie.com/gP9Mp2.png[*img]

[*img]http://lb1f.lilypie.com/F1zip2.png[*img]

Gewijzigd door - Alien op 24 Sep 2010 15:33:40

Ik heb niet hetzelfde probleem, maar misschien toch wat tips:
Ik zong altijd een liedje tijdens het tandenpoetsen, dat ging zo, op het deuntje van vader jacob:
tanden poetsen
tanden poetsen
poets poets poets
alle tandjes schoon, alle tandjes schoon
zeg maar AAAAAAAAAAAAAAAAAA

Verder heb ik sinds kort ook een elektrische tandenborstel, vond ze erg leuk, maar misschien is jouw dochter daar nog wat klein voor. Soms, als Jente geen zin heeft om te poetsen (ze mag trouwens altijd eerst zelf poetsen, en daarna doe ik het nog een keer), dan zeg ik: nou, dan lees ik geen boekje voor! Dan gaat ze altijd wel poetsen. Succes!

is hier ook een tijd geweest hoor en nog steeds wel is met momenten.
bij lindsey was/is er echt maar 1 oplossing: in de houdgreep.
in eerste instantie lukte het nog voor geen meter natuurlijk, maar dat liet ik niet aan haar blijken. elke keer zei ik weer ‘Zie je nou dat dat best mee viel’ en zo ging het steeds een beetje beter en nu is het bijna geen probleem meer.
liedjes zingen werkte bij Lindsey niet, ze was te druk bezig met het niet leuk vinden, maar nu is het al wat leuker en doet ze soms ook stukjes mee.

liefs,
Rinske

Hoi Wendy,

Ze heeft een keer na het tandenpoetsen overgegeven. Ik denk zelf dat het daar dor komt. Maar we houden moed, en alle tips zijn welkom! Electrische tandenborstel is ze denk ik nog te klein voor ja. Iig bedankt voor je reactie!

Groetjes, Aline

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Anne-Louise is ook een pittige dame, en erg sterk… Ik ga idd maar een andere manier zoeken om haar in de houdgreep te nemen… Je hoort wel of het gelukt is

Groetjes, Aline

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers