Las vanmiddag dat het wettelijk nog is toegestaan om met 24 weken een abortus te laten plegen maar dat in de praktijk een grens van 21 a 22 weken wordt aangehouden.
Voor de duidelijkheid, dan is het toch al een heel kindje? Onze zoon was toen al een cm of 25-30, helemaal af!
Ik was eigenlijk zo verbaasd hierover en het voelt zo verkeerd! En waar laten ze die kindjes dan? Ze overleven de bevalling niet of gaan korte tijd daarna dood.
En was er in duitsland niet een tweeling met 21 weken geboren waarvan 1 het overleefd heeft?
Pfff… erg eigenlijk zeg, heb er nooit zo over nagedacht eigenlijk maar nu ik mama ben vind ik het wel zielig.
Tuurlijk kan ik me voorstellen dat als een meisje nog heel jong is of dat het een kindje uit bijvoorbeeld een verkrachting is dat iemand voor zo’n vreselijke oplossing kiest maar waarom tot zo laat nog en niet tot bijvoorbeeld 12 weken?
Buiten dat zijn er nog zoveel mensen die geen kinderen kunnen krijgen en dolgraag zo’n babietje zouden willen opnemen in hun gezin…
Hoop niet dat ik iemand hiermee voor het hoofd stoot, is niet de bedoeling! Maar moest het ff delen…
Wat vinden jullie hier eigenlijk van?
Gewijzigd door - proudmama85 op 08 Jul 2011 20:22:39
Gewijzigd door - proudmama85 op 14 Jul 2011 10:00:12
Gewijzigd door - proudmama85 op 14 Jul 2011 10:02:50