Aankleden en luier wisselen

Hallo,

Ik heb een hele praktische vraag. Kleden jullie nog altijd jullie kindje aan op het aankleedkussen? En waar verschonen jullie de luier?

Ik merk aan mijn dochter (21 maanden) dat ze niet zoveel geduld meer heeft op het aankleedkussen, met name bij het luierwisselen. Bij het aankleden wil ze vaak graag helpen, maar dat is een vrij lastig als ze ligt. Ze wordt inmiddels ook een beetje groot voor de commode!

Maar hoe doe je dat nou handig op een andere manier??

Bedankt alvast voor de tips,
Iris

hoi
Ik verschoon meestal de luier op de bank, daat heb ik een plaid liggen, die ik onder haar leg. maar moet zeggen dat dit ook vaak een geworstel is, ze ligt nooit stil!
Aan kleden doe ik meestal ook op de bank/op schoot, zo kan ik haar goed vasthouden. en ze werkt redelijk mee met de broek aantrekken en de shirts.

soms doe ik het aankleden ook wel eens op de grond op het kleed, dan kan ze nergens vanaf vallen…

Groetjes Gidget

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

21 maanden? lieke ging met 1,5 jaar al niet meer op commode.
die kleede ik staant aan of ze ging op een stoeltje zzitten.
verschonen deed ik op de bank en legde ik het zeiltje eronder van mijn luiertas.

Groetjes Gytha

Hey hey
Jens had tot z’n 2e verjaardag nog gewoon de commode, daarna verhuisde die naar de babykamer (kon mams alvast tutteren met de nieuw verworven spulletjes ). Daarvoor deden we het verschonen al gewoon op bed, bank… wat dan ook, net waar we waren. Waren we boven, dan deed ik dat gewoon nog op de commode die er nog stond. Aankleden deden we gewoon staand, op de grond.

Nu heeft hij z’n grote-jongens-bed, en verschoon ik 'm altijd daar op, of beneden op de bank. Sommigen kunnen ook staand verschonen hoor! Maar dat vind ik altijd zo’n gehannes… . Ik leg 'm nog altijd plat.
We waren afgelopen zomer ook goed bezig met potjestraining, maar daar is recentelijk het klad een beetje in gekomen, maar per vandaag toevallig net weer opgepikt.

Dus ja, aankleden gewoon staand, op de grond. Verschonen op bed of bank.

Hihihi, ik leg 'm nu ook nog wel eens op de commode hoor, gewoon voor de grap daar verschonen en dat vind ie dan wel grappig, maar dat is meer omdat z’n zusje daar ook wordt verschoond .

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Mamma doet aankleden en zo nog gewoon op de Commode, althans 's morgens. Als ik eerst alles mee moet nemen naar beneden ben ik langer bezig. 's avonds pyjama aandoen en zo doen we wel op de bank. Pappa doet alles op de bank, maar die heeft op maandag meer tijd.

Groetjes,

Michèle

Wij hebben er bij de verhuizing voor gekozen om op Kimo’s kamer een bureautje neer te zetten met een aankleedkussen daarop. Luier verschonen doen we dus nog altijd liggend. Wat hier goed werkt is hem een boekje in zijn handen geven. Dan gaat hij voorlezen en kun je rustig zijn luier verschonen. Aankleden doen we ook op het aankleedkussen, maar dan zittend/staand. Is ook makkelijk voor jezelf, want je hoeft niet te bukken

Het leuke van het bureautje is, dat Kimo er ook onder kan kruipen. Hij vindt het echt een leuk speelplekje.

[img]http://b2.lilypie.com/VhVPp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />
Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

kan me voorstellen dat het met 22 maanden eigenlijk niet echt meer te doen is op het aankleedkussen. Hier een kleine meid van nu 13,5 maand maar ook zij is nog maar net in ‘bedwang’ te houden tijdens het verschonen en het aankleden gaat eigenlijk al staand, behalve wanneer ze een broek aan heeft dan gaat die liggend aan maar staand wordt alles goedgetrokken.
als het dus zo lastig om je kleine op het aankleedkussen te houden zou ik het lekker op een andere manier proberen, dus idd staand of op de bank of op de grond desnoods.

liefs,
Rinske

Lilypie Second Birthday tickers

Ik heb noah bijna nooit op het aankleedkussen op de commode verschoond of de kleren aan getrokken.
Als we dan al beneden waren heb ik geen zin om weer helemaal naar boven te gaan om alleen een luier te verschonen, dus dat deed/doe ik altijd op de bank.

Kleren aan doen we ook op de bank of bij mij op schoot!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Gossie…hier kan ik nou eens een keer melden dat ik een luxe hierbij heb!
Wij hebben in de aanbouw 2 strandkasten met dakje en in het midden 2 planken…1 voor te verschonen (de bovenste) en de onderste voor speelgoed op te leggen.
In de kasten ligt links allerlei speelgoed en rechts liggen pampers/rompertjes/kleertjes/zwitsal etc…
Boven heb ik ook een commode gewoon op zijn kamertje maar alles wordt overdag eigenlijk gewoon beneden gedaan.
Komt hij uit bad (beneden badkamer) dan hup op de commode (daar liggen ook zijn handdoeken in) maar hij gaat niet graag liggen dus ook wel geregeld voort gehannes met pampers wisselen.
Heeft ie gepoept gaat ie automatisch zelf liggen (handig).

Gr, Danielle

Lilypie Tweede Ticker

Hier vanaf het bein af aan op de bank. Dit inv met mijn rug dat staan was vervelend, met gevolg dat papa het ook in de de bank doet, dus waarom ik eigenlijk een comode heb? Vertel het me maar

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hahaha jaa inderdaad die vraag waarom we een commode hebben… Nou alleen als noah in bad is geweest gebruik ik hem.
En straks voor eventueel een tweede!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Wij leggen een aankleedkussen op de tafel in de kamer of in de keuken en daar verschonen we Eva. Of op de commode op haar kamer. Ik ga niet elke keer naar boven lopen, vandaar dat we beneden ook een ‘set’ hebben. Aankleden doe ik meestal nog op het aankleedkussen, al is dat een gehannes omdat ze zich vaak omgooit. En dan spant ze haar lijfje zo, dat ik haar amper in bedwang kan houden! Shirts doe ik zittend aan, broekjes liggend, maar die trek ik wel staand op. Ik vind het wel fijn dat ze steeds beter staat (zichzelf wel vasthoudend) en dat ze zelf meewerkt en haar arm al door de mouw doet. Dat scheelt een stuk!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Haha zo te lezen ben ik de enige die de commode wel gebruikt !! Ik heb Tim nog nooit beneden aangekleed of een schone luier gegeven. Heb alles op zijn kamer en heb geen zin om luiers etc beneden ergens neer te leggen. Vind een bank niet bedoeld om schone luiers te geven. Vind het totaal geen moeite om even naar boven te lopen om zijn luier te verschonen.

Groetjes,
Sandra

Tot een maand of 9 heb ik hem altijd gebruikt. We woonde toen op een flat en vond het onzin om de kinderen in de kamer te verschonen terwijl de commode 5meter verder was.
Daarna heb ik ze vaak op de bank verschoont, nu nog. Overdag gebeurd het verschonen altijd op de bank, maar voor het slapen gaan gewoon op de commode.

Als de meiden aangekleed moeten worden doe ik dit ook op de commode. Het ligt er een beetje aan wat de kids willen, hoe ik het doe. Jacqueline vind het wel makkelijk om te zitten als ik haar broek aan doe, Silvana wilt nog wel eens graag blijven staan. Truitjes doe ik ook voor 95%staand aan.

Als ze in bad zijn geweest verzorg ik ze of op de grond (met een douche-mat en handdoek op de grond) of op de wasmachine. Gewoon omdat ik ze om de beurd uit bad haal en dus niet 1 alleen in het bad wil laten als ik de ander verzorg.

Al sinds de kraamweek hebben we beneden ook een aankleedkussen, luiers, billendoekjes, etc. staan. De hele rimram staat bij ons eigenlijk beneden en daar doen we overdag alles: verschonen, aankleden, etc. De commode boven wordt eigenlijk alleen gebruikt als Erik heeft gebadderd, dan kleden we hem daar aan. Vind het wel zo makkelijk om niet telkens naar boven te hoeven lopen. En daarbij, ik vind de commode een stuk lastiger, omdat ik dan naast Erik sta en beneden sta ik vóór hem en ligt hij dus met z’n voetjes bij mijn buik. Met verschonen en aankleden vind ik dat een stuk makkelijker dan dat gehannes van opzij.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik verschoon mijn dochter altijd in de badkamer, Als ze een vieze luier heeft zet ik haar in bad en spoel ik het af. Ik heb zelf niet zoveel ervaring met doekjes, omdat die hier niet te krijgen zijn en verder gebruik ik ook katoenen luiers! Ze word ook staand aangekleed want liggen voor zoiets wil ze absoluut niet!

Het ligt er maar net aan waar we zijn… Als ik hem in of uit bed doe verschoon ik hem op de commode, maar beneden doen we het op de bank. Maardat is de laatste tijd wel een heel gedoe, want stil liggen is er niet meer bij!
Ik kan niet wachten tot Joey goed kan staan, want staand luiers verwisselen kan ik heel goed na al die KDV ervaring. Daar deden we met twee leidster op de peutergroep zo 20 kinderen in tien minuten staand de luier om! Superhandig. Knoopjes van de romper even op een schouder vast en wisselen maar!

Lilypie Pregnancy tickers

Bij ons wordt de commode ook nog veel gebruikt. Coen is ook bijna 21 maanden.
´s Ochtends voor een schone luier en om aan te kleden, ´s middags als Coen naar bed gaat (kleertjes uit, slaapzak aan, schone luier) en ook ´s avonds na het badje. Tussendoor/overdag verschoon ik hem op de bank, maar dat gaat moeilijker dan op de commode omdat hij er altijd vandoor wil

Sandra

Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker

ik verschoon mijn zoontje eigenlijk ook alleen maar op zn kamertje. Heel af en toe wil het wel eens voorkomen dat ik het beneden doe omdat we dan net de deur uit willen gaan en hij heeft zn jas al aan en ik ruik dan nog iets… (ff nog snel mama pesten denkt hij dan)… Maar vind het meer moeite om de hele tijd met zn kleding te zeulen van boven naar beneden en weer andersom

Sandra jij en ik zijn zo te lezen de enigen die de commode nog altijd gebruiken
Ik vind het zelf ook vooral heel handig ivm de hoogte, lijkt me beter voor de ruggen van de mama’s om het rechtop staand te doen, zeker het verschonen. maar dat is natuurlijk persoonlijk. En het feit dat ik nu wel heeeel dik ben inmiddels zal ook wel meehelpen dat ik mijn rug zo een beetje moet ontzien. maar ik heb in Minke’s nieuwe kamer ( de baby gaat in haar kamertje) ook weer een commode staan, omdat ik het ook makkelijk vind om alles in op te bergen.