Aangeven poepen

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

bakmamma
je heb echt niet respecht voor moeder die werken want dat blijkt al door jou verhaal
het komt er op neer dat jou kinderen geniaal zijn enzo vroeg al zindelijk zijn en van anderen niet sorry hoor dat is onzin vindt ik
want elke kind is verschillend en anders en het ene kind is sneller met zindelijk worden als het anderen maar vologens mij ben je te lui om te werken hoe je het zegt iemand die aan het werk is GEEEEN VERKEERDE MOEDER
sorry dat ik het zeg jij heb het wel erg hoog van je zelf dus anderen woorden veel kapsones vindt ik

e.r.a.m koning

nouja bambi je gaat wel ver in je mening.
ik ken bakmama nu een tijdje en zij is absoluut niet zoals jij haar afschilderd.
Ik vind het dan ook gewoon asociaal om zo op iemand te reageren.
Zij vind absoluut moeders die werken geen slechte moeders, dat heb ik haar nooit horen zeggen, zij zegt alleen dat ZIJ niet vind dat ze haar kind naar een kinderdagverblijf moet brengen omdat dat niet goed voelt, dat mag haar mening toch wel zijn? dat is mijn mening ook hoor doe ik nu ook uit de hoogte? wat je wil… Ik ben liever thuis bij mijn kind, niet omdat ik te lui ben om te werken. Ten eerste ben ik arbeidsongeschikt, en al kon ik wel werken, had ik nog geprobeerd (mocht het inkomen er niet naar zijn) thuis te blijven bij mijn kind totdat hij naar school zou gaan. en ten tweede, fulltime moeder zijn is misschien nog wel zwaarder dan gewoon werken. ik wil nu moeder zijn niet vergelijken met een bouwvakker, maar ik denk dat je wel zo slim bent om te begrijpen wat ik hiermee wil zeggen.
mocht het echt niet anders gaan zou ik wel gaan werken, maar wel met pijn in mijn hart.
Iedereen heeft recht op zijn of haar mening, bakmama ook, jij ook. maar ik vind wat jij zegt geen mening meer. jij brengt het als constatering en ik vind dat je haar op zijn minst een verontschuldiging schuldig bent. en trouwens alle moeders die niet werken omdat ze liever noodgedwongen of niet bij hun kind blijven.
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100613/zL2b.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/dDvRp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 31 Jul 2010 16:00:17

Bakmama, ik weet dat jij jezelf ook heel goed kan verweren, maar ik wil toch ook even hier op reageren als het mag:

@ Bambi, ik vind persoonlijk dat je ook net iets te ver gaat. Ik heb bakmama ook nergens horen zeggen dat ze moeders die werken slecht vind. Wel heb ik haar horen zeggen, dat als je het inkomen er naar hebt, om thuis te kunnen blijven, en goed van 1 inkomen kan leven, het dan het beste is om thuis te blijven, maar dat dat zij heel goed snapt dat dit tegen woordig heel vaak niet meer kan. In mijn situatie bijvoorbeeld. Ik moet werken om financieel rond te komen. Wel heb ik ervoor gekozen om niet fulltime te werken, omdat dit ook weer niet nodig is. Ik werk dus 18 uur per week, en mijn man fulltime. Daarvan kunnen wij goed rond komen. Ons zoontje gaat dus ook naar het kdv. Persoonlijk zou ik dus niet fulltime gaan werken als dit niet nodig zou zijn. Maar dat is mijn keuze, mijn mening, en als iemand anders een andere mening heeft, dan is dat ook goed. Dat heet respect naar elkaar toe.
Bakmama is hier op het forum al een tijdje aanwezig, en zij heeft altijd respect naar een ander getoond. Zij blaast helemaal niet hoog van de toren (zoals jij het omschrijft) Ze is een trotse moeder, net zoals ieder andere hier.
Ik vind dus ook, dat het beter is om je excuses aan te bieden. Het staat je vrij om dat niet te doen, maar zelf zou ik dat wel netjes vinden.

liefs woezel

Ik ben het dus 100% met Woezel eens maar dat bleek denk ik ook wel uit mijn eerdere bericht

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Mika was voor zijn 2de jaar al zindelijk.

Daarna kwam de tijd dat hij veel ziekenhuisbezoeken had.
Toen kreeg hij een terugslag in het zindelijk zijn.

Hij is nu al een maanden weer zindelijk en word over 16 dagen pas 3 dus het kan makkelijk voor een 3de verjaardag hoor zindelijk zijn.

Mijn oudste was met 2 jaar en 3 maanden ook al dag en nacht zindelijk.

Het 1e kindje is snel en het andere kindje langzamer.
Verschil moet er wezen.

Wel is het zo dat hij natuurlijk ook erg lang is waardoor mensen een paar maanden terug nog vroegen van is hij nu nog niet zindelijk hij is al zo groot,toen ik zei hij is pas 2,5 zeiden ze ooooow meestal zijn de meeste kindjes pas met 3 jaar zindelijk.
Je kan gewoon met 1,5 jaar al beginnen met zindelijk maken,deed ik met beidde kids ook.
Mika plaste met 19 maanden ook al steeds goed op het potje.

suc6.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Ik denk niet dat Bambi en Irmandré dezelfde zijn hoor, aangezien ze niet allebei hetzelfde aantal postings hebben?

Enne…ik wil alleen wel even zeggen, dat er óók mama’s zijn die WEL werken, ook al HOEVEN ze niet te werken, puur omdat ze het leuk vinden om te werken én omdat ze jarenlang gestudeerd hebben. Mijn vriend heeft een goede baan en wij moeten dus ook veel belasting betalen, maar toch werk ik omdat ik dat zelf wil. En niet omdat ik, zoals wij dat hebben, twee auto’s voor de deur wil. Met werken lijkt me niets mis natuurlijk, al snap ik jouw standpunt precies hoor Bakmama. 50 uur per week op een KDV vind ik ook héél zielig! Ik vind het al zielig als papa bv lang heeft vergaderd en Eva tot 18.00 uur móet blijven zitten. De meeste kindjes zijn dan ook naar huis en zo hoort het ook, dan heb je tenminste thuis ook nog even tijd voor leuke dingen samen! Maar 50 uur joh…komt dat voor??? Waarom heb je dan kinderen? Dat gaat wel erg ver!

Oh ja, mijn vriend werkt veel met Denen en Amerikanen en daar is het volledig geacceptreerd om je kind 5 dagen per week naar de opvang te doen. In Denemarken blijven mannen eerst een half thuis om voor de kinderen te zorgen, maar daarna gaan die naar de opvang. In Amerika is dat niet anders, al blijven vaders daar überhaupt niet thuis en mama’s ook niet. Het is ook maar wat de cultuur is denk ik en er zijn ook kindjes die niet beter weten. In NL denken wij daar alleen heel anders over…

Groetjes Rainbow, trotse mama

beste allemaal
sorry hoor maar er zit iemand op naam op de site want ik heb niks ingetypt en ken geen ene irma of hoe ze heet en ik ga niet iemand zwart maken want iedereen doet het op zijn eigen manier en zou niet ook meteen een oordeeel klaar hebben en bak mamma sorry voor wat er geschreven is want het was niet zo bedoeld want iuk las het net en ik kom nu net van me vakantie af en ben er een tijdje niet opgeweest sinds me dochtertje ze opname wegens keel en neusamdelen
nu weer voor het eerst endan krijg ik meteen deze dingen naar me hoofd wat ik nooit zou typen

dus nogmaals sorry

Hmmm, dat is dan wel iemand met exact dezelfde manier van schrijven dan? Ik weet niet in hoeverre het technisch gezien mogelijk is om als een ander in te loggen? En waarom zou iemand dat doen eigenlijk?

ik geloof er geen zak van, het is inderdaad dezelfde manier van schrijven dat lijkt me dan wel heeeeel stug.
hallelujah ik wordt er een beetje simpel van…van deze bullcrap

thuisblijfmoeder IS ook zwaar, het is bewezen dat fulltime moeder zijn zwaarder is dan een fulltime baan, en nogmaals dan heb ik het niet over bouwvakkers en dakdekkers die met stenen en pannen in de weer zijn.
en daar viel ik gewoon over, dat er dan met woorden wordt gegooit als: te lui om te werken.
dat valt echt in het verkeerde keelgat bij mij. ik ben er verder ook klaar mee ik neem aan dat mijn punt duidelijk is.

De wijsheid komt met de jaren zeggen ze wel eens Ik las het ook en heb maar een keertje geslikt en verder niet gereageert

Ik weet alleen al van mijn vriendin die momenteel 3 dagen werkt en de rest thuis is, dat ze op de dagen dat ze thuis is moeier is dan als ze werkt en dan zijn het ook dagen van 7 tot 7

Zelfs manlief hier heeft vaak na het weekend oef heerlijk maandag en dan is hij er niet eens alleen mee

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hier Irma, normaal zou ik niet meer reageren omdat dit dus niet over de oorspronkelijke topic gaat maar: ik ben Bambi37 niet.
Als je goed naar beide berichten kijkt en naar hun profiel, is dit dus dezelfde persoon: Elisa Veerman staat links bovenaan haar plaatje. Kunnen jullie zelf ook allemaal zien. Ik wil ook verder niet met haar vergeleken worden!!!
Eerder werd mij “verweten” dat ik maar 42 postings heb, ik zie dat meer als een compliment. Ik houd er niet van continu achter mijn laptop te zitten, vind het ook niet goed als kinderen dit hun ouders steeds zien doen. Heb er ook geen tijd voor, doe liever iets met mijn dochtertje. Als ik vragen over iets heb, heb ik daar vrienden, familie en collega’s voor. Ook het voordeel als je werkt… Heb ik zo snel geen internet/forum voor nodig.
Het is idd waar wat Rainbow zegt, in andere landen is het vele werken heel normaal. Wij mogen blij zijn met een verzorgingsstaat als de onze.
Dat een dagje thuis zwaarder is dan een dagje werken, vind ik erg overdreven. Thuis kan ik even een time-out nemen als ik wil, op mijn werk niet. En als ik thuis kom heb ik vaak net nog iets meer te doen omdat ik daar overdag niet aan toegekomen ben. Als ik met Robine een rondje ga fietsen vind ik dat toch minder zwaar dan wanneer ik op mijn werk aan het “rennen” ben omdat het daar zo druk is.

Wat betreft het poepen: sommige kindjes spelen met het potje begrijp ik uit verhalen. Ik pak alleen het potje als Robine poep zegt. Als ze niets op het potje doet, zet ik het weer terug naast onze w.c. Ik leer haar ook dat je er niet mee moet spelen en ze brengt het potje zelf terug naar de w.c.
Misschien een idee om te voorkomen dat kindjes het potje en straks de poep als speelgoed gaan zien.
Een potje waar een geluidje uit komt als er iets in komt, kan ook beangstigend werken voor een kind. Mijn nichtje kwam zelfs op de poep poli in het z’huis terecht omdat ze erg bang was geworden van haar poep door de pot-geluidjes.

Ooooo, ik moet ook zeggen dat ik een dag met Eva veel zwaarder vind dan een dag werken. En NIET omdat ik toevallig bij een gemeente werk en zogenaamd DUS de hele dag niks doe! Wel heb ik zittend werk en dat zorgt natuurlijk dat je lichamelijk niet moe bent na een dag. Terwijl ik dat wel ben na een dag voor Eva zorgen. Ik merk het verschil nu met de zwangerschap heel duidelijk. Na een dag thuis kun je me zowat opvegen, een dag werken is veel rustiger en minder belastend. Het lijkt me wel zwaar als je bv kapster bent, of in een winkel werkt. Dan is 20 uur staan op een week als je zwanger bent best wel veel! En…zeker in de winter komen de muren als ik thuis ben ook weleens op me af. Dan duurt een dag met Eef best wel lang. In de zomer gaan we lekker hier om de hoek in de natuur lopen, op zoek naar de paarden en de poes in het weiland, of we gaan met de auto even weg. Maar als het koud is of regent, weet ik het soms ook even niet zo. Dan ben ik blij als ik weer kan gaan werken, daar ben ik heel eerlijk in. Mama zijn is niet altijd rozengeur en manenschijn, klopt!

@Irmandre, ik ken die potjes met geluidjes inderdaad. Die lijken me ook best griezelig, al weet ik niet wat ze ‘zeggen’. Voor een kindje kan het lijken alsof het plasje/het drolletje praat en dat kan best eng zijn denk ik! Ik koop dat potje dus niet. Wij hebben gewoon een zilveren Nijntje po’tje en dat vindt ze prima. Ze heeft er nog nooit iets op gedaan, maar ik hoop straks niet dat ze het met poep en al op haar hoofd zet!

Tot slot: het blijft een raar verhaal van Bambi37. Ze zegt net terug te zijn van vakantie, maar heeft gisteren nog een posting gedaan hier over haar kind? Of was dat ook die ‘hacker’? We hoeven het hier niet altijd eens te zijn met elkaar, soms laaien de discussies even op, om daarna weer te luwen, maar áls je dan iets typt wat miscshien minder tof is, biedt dan gewoon je excuses aan en dan is het toch ook goed?

Gewijzigd door - Rainbow op 01 Aug 2010 20:39:45

Ik ga nu toch even reageren want Irmandré, Jij denkt dus dat ik als thuisblijfmoeder de hele dag achter de pc of laptop zit??? Dan vraag ik me toch af wat voor werk je doet want erg intellegent kom je niet over, Ik zit alleen achter de pc als Dylano slaapt. En veel raad heb ik ook niet nodig want ik heb al een dochter opgevoed die nu bijna 20 is, maar kan met mijn ervaring vaak wel andere helpen. En die armzalige uurtjes die jij met je dochter doorbrengt zullen vast wel leuk zijn ja. Ga er maar is 7 dagen per week oftewel 365 (soms 366) per jaar voor staan. Het is niet moeilijk opvoeden als je het grootste deel van de zorg van je kind uit handen geeft.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ik zit ook echt met ongeloof te lezen wat jij schrijft Imandre,
ben je nou serieus bezig, om indirect te suggeren dat wij liever achter de laptop zitten dan dat we met onze kinderen bezig zijn? echt ik heb geen woorden voor dat “soort” mensen. die niet nadenken bij wat ze zeggen.
Ik ikkeben als Rico in bed ligt. ik doe de huishoudelijke taken vaak samen met Rico. hij vind het leuk om te helpen stofzuigen en om te helpen met afstoffen.
en voor je weer gaat zeggen dat ik hem dat opdring of dat ik te “lui” ben om zelf te poetsen, het is een kind hij helpt graag dus laat ik hem doen.
verder zijn we elke dag buiten of het nu goed of slecht weer is en JA soms als rico een tekenfilmpje zit te kijken, check ik mijn email of kijk ik of ik iemand op ikkeben raad of advies kan geven of kijk ik of er een gezellig gesprek hier gaande is.
als jij dan denkt dat wij per definitie geen goede moeders zijn en meer tijd met onze laptop doorbrengen dan met onze kinderen so be it, maar ik denk dat dat meer zegt over waar jouw prioriteiten liggen.
Wat Michelle verder aangaf in haar bericht sluit ik me dan ook helemaal bij aan, daar heb ik niks meer aan toe te voegen, en wat mij betreft is het hiermee afgedaan.

Dames, dames toch, wat voelen jullie je snel aangesproken zeg. Net als andere moeders mag ik hier toch ook mijn mening geven. Ik suggereer helemaal niets.
IK houd er niet van steeds achter mijn laptop te zitten, so what? Wat jullie doen, is ieder voor zich. Ik veroordeel verder toch niemand.
Wat Michelle haar vraag over mijn intelligentie betreft: ik heb een HBO opleiding en lang doorgeleerd, heb al jaren een goede baan. Met max. 16 uur werk blijven er nog meer dan een paar armzalige uurtjes over. Mijn man kan volgens mij ook prima voor Robine zorgen als ik aan het werk ben of niet? Volgens mij kun je niet goed rekenen als je denkt dat ik het grootste deel van de zorg uit handen geef. Kunnen we nu verder gaan met het Topic poepen?

Dames dames, wat een heftige discussies weer! Ik dacht: zoho… 4 pagina’s over poep, dat moet ik lezen! .

Ik denk dat het goed om achter de keuze te staan die je hebt gemaakt, of dat nou werken of thuisblijven is, maar in de redenatie om je eigen standpunt te verdedigen lijkt het mij verstandig een beetje rekening te houden met de gevoelens van anderen. Dit is gewoon een gevoelig onderwerp, omdat je allemaal het beste wilt voor je kind en het moeilijk is te lezen dat anderen vinden dat jouw keuze zielig is voor je kind of wat dan ook.

Persoonlijk ben ik blij met hoe wij het nu verdeeld hebben. Nora gaat 2 dagen naar het KDV en oma is 1 dag in de week in ons huis om lekker met Nora te zijn. Ik ben er 100% van overtuigd dat ik een heel gelukkig kind heb, dus zal ook niet overtuigen zijn dat ik het anders zou moeten doen. Ook vind ik dat mensen die willen en niet hoeven werken dat vooral moeten doen. Je hoort ook wel van die ‘Shellkinderen’ die op een internaat zitten heel hun jeugd, daar kan ik me weinig bij voorstellen, maar ken er geen een om te vragen hoe gelukkig ze zijn.

Dus laten we respect hebben voor elkaar. Er zitten thuisblijfmoeders op dit forum, 'en moeders die hun kind 5 dagen naar het KDV brengen. Ieder met zn eigen redenen.

Een eigen mening is niets mis mee, maar als je (je in het algemeen, als in men) beelden gaat schetsen van wat naar jouw idee echt niet kan, of wat er zwaarder is, houd er dan rekening mee dat misschien wel je beste forummaatje om welke reden dan ook gekwetst kan worden door je reactie.

Tot zover mijn pedagogische monoloog… Ik denk dat we over de manier van discussie voeren het wel redelijk met elkaar eens zijn.

Ennehh… on topic nu: Nora zegt het als ze bezig is met poepen, al is het wel duidelijk ook als ze niets zegt! En als ze klaar is, rilt ze even en zegt ze zoooo. Hahahah! Maar het is niet van te voren, dus de po is dan te laat. Qua plassen dat heeft ze 2 keer op het potje gedaan. We hebben er verder niet meer echt aandacht aan besteed. Misschien dat we het binnenkort weer oppakken, ben wel weer gemotiveerd!

liefs

Ik werk 18 uur per week, de rest van de tijd ben ik lekker thuis bij bo. Wanneer ik op ikkeben zit, slaapt hij. Ik zit er nooit op als Bo wakker is, tenzij papa ook thuis is, en op dat moment met bo aan het spelen is. Dan wil ik wel eens even kijken of er wat nieuws is ofzo. Dus ga niet suggereren dat wij niks doen met ons kind, en alleen maar laptoppen. Dat is helemaal niet waar!! Wanneer Bo beneden is, heb ik alle tijd voor hem, en als ik in het huishouden wat moet doen, dan doe ik dat op momenten dat Bo lekker alleen aan het spelen is. En soms stopt hij dan met spelen om op zijn manier "mee " te helpen. Dat houdt eigenlijk in dat alle was die ik bv net heb opgevouwen hij van tafel haalt en weer ontvouwt, maar goed, hij denkt dat hij helpt en is dan super trots!! Ook met afstoffen, dan wil hij ook een doekje en gaat dan de gekste dingen “afstoffen” Tja als hij dat leuk vind, dan mag hij dat zeker doen van mij!! Keuken klastjes opnieuw inrichten is ook een hobby van hem.
Ik vind het niet eerlijk om te zeggen dat thuisblijfmoeders lui zijn, en hele dagen achter de laptop zitten, want dat is naar mijn idee niet waar. Op een enkele uitzondering misschien daar gelaten dan. Ik denk dat het dan ook meer zegt over degene die deze beschuldiging maakt, dan over de rest.

Ik had dit topic geopend ivm het zindelijk maken van je kind. Ik had geen idee dat dit topic zo uit de hand zou lopen. Een discussie is prima, en ook vaak leuk, maar dit loopt nu gewoon uit de hand en is niet leuk meer.
We zijn allemaal moeders die zielsveel van onze kindjes houden, en het super goed doen , allemaal op hun eigen manier. Ik vind niet dat er dan ook maar 1 iemand hier mag zeggen dat dit anders is.
Wat mij betreft mag dit topic wel gesloten worden, en als ik nog vragen heb mbt zindelijkheid, dan maak ik wel weer een nieuw topic.
Nogmaals, een discussie is helemaal niet erg, en vaak zelfs leuk en interessant. Het off topic gaan ook. Maar nu gaat het te ver, en worden mensen gekwetst die naar mijn idee niks misdaan hebben en dat vin dik niet leuk!!

liefs woezel

ik citeer:

Ik houd er niet van continu achter mijn laptop te zitten, vind het ook niet goed als kinderen dit hun ouders steeds zien doen. Heb er ook geen tijd voor, doe liever iets met mijn dochtertje

hiermee laat je overkomen wat wij net schreven. alsof wij wel continue achter de laptop zitten want waarom schrijf je het anders?? wat voegt die informatie dan toe als je het niet naar ons toe bedoelde? please…zeg…
dus ga nu niet uit de hoogte staan doen “dames dames wat voelen jullie je aangesproken” JIJ doet dit soort uitspraken dan kun je ook een tegenstandje verwachten, als je dat niet kunt hendelen moet je gewoon niet reageren.
jij geeft niet alleen je mening jij valt mensen aan. En wat is er mis met verdedigen?

@Wil: Sorry dat dit zo uit de hand aan het lopen is maar ik voel me wel degelijk aangevallen en ik vind gewoon dat ik het recht heb mezelf en mijn digivriendjes en thuisblijfmoeders te verdedigen.
Vind het vervelend dat jij het vervelend vind en voor jou hou ik er nu over op, je kent me langer dan vandaag he meid, als bij mij iets verkeerd valt reageer ik erop.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100613/zL2b.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/dDvRp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a

Gewijzigd door - MamavanRico op 01 Aug 2010 21:27:51