Persoonlijk heb ik er totaal geen problemen mee als er off topic gepraat wordt. Vond het zelfs wel een interessante discussie wat er is ontstaan. Wel lief overigens dat er aan mij gedacht wordt, en of ik het vervelend zou vinden, maar wat Inge ook al zei, ik loop hier al lang genoeg rond (ook al is het nu onder een andere naam) om te weten dat dit een super gezellig forum is, waarbij we regelmatig off topic gaan, en er af en toe een leuke, soms pittige, maar nog steeds leuke discussie kan ontstaan.
Iedereen heeft zijn eigen mening in dingen. Als het financieel had gekund, was ik ook thuis gebleven, maar dat kan nu eenmaal niet. Ik heb er wel voor gekozen om dan maar partime te werken, zodat ik alsnog voor een groot deel Bij Bo kan zijn.
Ik werk 18 uur in de week, soms meer. Het komt neer op 2 a 3 dagen opvang in de week, soms maar 1 dag, Dat wisselt heel erg, omdat ik in de zorg werk, en wisselende diensten heb. Ik zelf zou niet snel fulltime gaan werken, en in het voorbeeld van bakmama, mijn kind 5 a 6 dagen naar de opvang doen. Hierin ben ik misschien traditioneel, maar ik vind ook dat je kiest voor een gezin, je kiest voor een kind. HEt houdt niet in dat je dan moet stoppen met werken, maar er zit wel een verschil tussen 18/22 uur per week werken, en 40/50 (als je van 5 a 6 dagen uit gaat dan he)., tenzij dat financieel ook moet, dan ligt het anders.
Maar goed, nu ik ook even on topic. Bo is zich echt bewust van wat er in zij n luier gebeurt. Bij elke scheet die hij laat, zegt hij Poep. Hij heeft dan geen poep, maar het houdt wel in dat hij zich er bewust van is dat er wat gebeurt in die luier, en dat hij er min of meer controle over heeft.
Mijn moeder gaf ook al aan dat het best kan zijn dat dit bij bo het moment is om toch te kijken of bo bezig is om zindelijk te worden. Ik schijn vroeger ook ook rond de 1,5/2 zinderlijk geweest te zijn.
Vanmiddag zei bo poep, dus ik zei, moet je poepen, ja zegt hij, dus ik broek naar beneden en op de wc (bij mijn ouders, dus bleef hem vast houden, anders viel hij in de pot hahahahahahaha) hij vond het reuze interessant, maar er kwam niks, ondanks dat ik zei, bo moet e zo doen, en maakt een druk geluid. hahahahaah. Maar goed, hij vond het wel leuk, dus als ik thuis ben ga ik denk ik toch wat vaker hem op het potje zetten, en misschien ook wel op vaste momenten. Bv elke keer na of voor het eten, en op de momenten waarvan ik weet dat hij altijd moe poepen. Ik ga dit wel op een spelende manier doen, want ik wil hem absoluut niks opdringen. Als hij ook maar 1 keer aangeeft, niet op het potje te willen, of het niet meer leuk te vinden, dan is het helemaal goed. Maar lukt het wel, en hij blijft het leuk vinden, zie ik niet in waarom niet!
liefs woezel