Aangeven poepen

@irmandre met open mond zit ik jou bericht te lezen als je de berichten van bakmama te lang vind lees ze dan niet! er zijn namlijk mensen die het wel graag lezen.
deze site is voor ieder die iets kwijt wilt en of adviezen kan en wil geven.
dus ik vind het nogal respectloos om zo te reageren.

before you judge me, try hard to love me

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 30 Jul 2010 12:24:20

Zullen we tot de conclusie komen dat we het misschien weer bij het topic moeten houden? Misschien voor de topic-opener ook plezieriger (zij denkt natuurlijk steeds: “Hé, weer een reactie!” en dan blijkt het niet over poepen te gaan )

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b3.lilypie.com/Qcaup2.png" alt=“Lilypie Derde Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 30 Jul 2010 12:49:58

Bakmama, adem in en adem uit

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Even tot tien tellen allemaal…want volgens mij is dit niet de bedoeling Straks plas ik nog in mijn broek van de zenuwen door een reactie die ik kan krijgen op een reactie (klopt die zin wel???). En volgens mij ging dit forum nu net over niet in je broek plassen! Even een geintje tussendoor… Maar laten we alsjeblieft elkaars mening respecteren. In het dagelijks leven kun je het ook niet met iedereen vinden en spreken we ook niet iedere voorbijganger aan als we iets horen waar we het niet mee eens zijn toch? (of ben ik daar de enige in? )

Terug naar zindelijkheid!
Wie oh wie (van de kids) heeft de afgelopen dagen iets op het potje gedaan en welke ouder heeft daar enorm om staan juichen? Want daar wordt een moeder vrolijk van, toch?!

De lange verhalen zijn ook helemaal niet erg, althans vind ik. Ik vind het al dan niet thuis blijven voor je kind(jes) ook interessant!
Alleen denk ik wel dat we on-topic moeten blijven want het is net wat Mriek zegt; ik denk ook elke keer dat er een reactie is op het onderwerp van zindelijkheid en dan gaat het dus niet daarover. Mss idd een ander topic openen? Wat dan waarschijnlijk ERG lang gaat worden want daar zijn we volgens mij de komende jaren niet over uitgepraat! Haha!
En dat grove is niet echt nodig vond ik maar oke.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@Freubeltje, het ging niet over PLASSEN, maar over POEPEN he! Enne, Eva heeft het potje afgelopen dagen gelaten voor wat het was. Ze zat gisteren in bad en zei opeens: ‘Baaaah!’ Ik kijken…lag heel het bad (het echte bad deze keer) vol drijvende drolletjes! Ik heb een zeef gepakt en alles eruit gevist. Ze hielp wel heel sociaal mee…Ik gooide alles meteen in de wc (fijn dat we nu een wc boven hebben!) en zei: ‘Zo, alle drollen zijn weg!’ Mijn vriend zei: ‘Je had haar anders even op de po kunnen zetten?’, maar mevrouw had alles al geloosd en dat had geen nut meer! Ik heb dus niet staan juichen, maar ach…ze is bijna 2 en vindt poepen in water blijkbaar ontspannen?

Tja…over afwijken van het topic…Daar zijn wij bijna allemaal heel goed in. Soms gaan we van poep naar winkelen en van winkelen naar eten en weer terug naar poep. Ach, ik vind dat zelf niet erg eigenlijk. Dat houdt het ook wel gezellig! Ik denk dat het bij Irmandré meer ging om de discussie over wel/niet werken en waarom dan over het afwijken van het topic trouwens?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Nou, ik heb toevallig 2 dagen geleden staan juichen
Seth had een megaplas op het potje gedaan:D

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@ Rainbow
Je hebt gelijk, maar poepen is nu net niet mijn sterkste kant Dus ik zal eerder in mijn broek plassen dan poepen (alsof dat zo interessant is, maar goed…)

@ lalala
Dat heeft ie toch maar mooi even gedaan! En er zullen er nog veel meer volgen :smiley:

Ik ook hoor!

Enne…wat goed van Seth!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Applaus voor Seth!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Ik kom hier nou toch al best lang en ik vind dat ik met trots mag zeggen dat ik blij ben dat er wel is van onderwerp wordt veranderd, wat boeit het nou als het ineens ergens anders over gaat, dat maakt ikkeben juist zo gezellig, dat we lekker kunnen discussieren, en meer over elkaar te weten komen.
dat maakt ikkeben zo fijn!
Mamavan3jongens: ik sta volledig achter jou bericht.
Bakmama: ge wit ut he?

Ik vind ook als mensen niet graag lange verhalen lezen ze maar niet moeten lezen, dan doe je het jezelf aan toch? als het nou pure onzin is wat ze schrijft had ik nog kunnen zeggen; tja waar gaat het over, maar ze schrijft toch heel duidelijk en interesant? laat het lekker.

GO SETH GOO!!! toppie jongen! al een grote plas gedaan!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100613/zL2b.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/dDvRp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 30 Jul 2010 14:03:51

quote:
Zullen we tot de conclusie komen dat we het misschien weer bij het topic moeten houden? Misschien voor de topic-opener ook plezieriger (zij denkt natuurlijk steeds: "Hé, weer een reactie!" en dan blijkt het niet over poepen te gaan )

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b3.lilypie.com/Qcaup2.png" alt=“Lilypie Derde Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 30 Jul 2010 12:49:58

haha ja die laatste zin is goed, dan is het wel balen als het ineens ergens anders over gaat…maarre Wil komt hier ook al lang genoeg om te weten dat het zo vaak gaat, en ik denk dat als ze het vervelend vind ze daar niet op in gaat en zelf gewoon weer ontopic gaat, toch Wil??
maar ik snap je Mriek, dat hebben we allemaal, dat als er een reactie over een vraag is dat je ook antwoorden wil daarop

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Denk ik ook wel hoor Inge, maar om verdere discussie te voorkomen leek het me verstandiger

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

zolang een discussie niet op ruzie uitloopt is er toch niks mis met discussieren?
of bedoelde je dat niet?

Persoonlijk heb ik er totaal geen problemen mee als er off topic gepraat wordt. Vond het zelfs wel een interessante discussie wat er is ontstaan. Wel lief overigens dat er aan mij gedacht wordt, en of ik het vervelend zou vinden, maar wat Inge ook al zei, ik loop hier al lang genoeg rond (ook al is het nu onder een andere naam) om te weten dat dit een super gezellig forum is, waarbij we regelmatig off topic gaan, en er af en toe een leuke, soms pittige, maar nog steeds leuke discussie kan ontstaan.
Iedereen heeft zijn eigen mening in dingen. Als het financieel had gekund, was ik ook thuis gebleven, maar dat kan nu eenmaal niet. Ik heb er wel voor gekozen om dan maar partime te werken, zodat ik alsnog voor een groot deel Bij Bo kan zijn.
Ik werk 18 uur in de week, soms meer. Het komt neer op 2 a 3 dagen opvang in de week, soms maar 1 dag, Dat wisselt heel erg, omdat ik in de zorg werk, en wisselende diensten heb. Ik zelf zou niet snel fulltime gaan werken, en in het voorbeeld van bakmama, mijn kind 5 a 6 dagen naar de opvang doen. Hierin ben ik misschien traditioneel, maar ik vind ook dat je kiest voor een gezin, je kiest voor een kind. HEt houdt niet in dat je dan moet stoppen met werken, maar er zit wel een verschil tussen 18/22 uur per week werken, en 40/50 (als je van 5 a 6 dagen uit gaat dan he)., tenzij dat financieel ook moet, dan ligt het anders.

Maar goed, nu ik ook even on topic. Bo is zich echt bewust van wat er in zij n luier gebeurt. Bij elke scheet die hij laat, zegt hij Poep. Hij heeft dan geen poep, maar het houdt wel in dat hij zich er bewust van is dat er wat gebeurt in die luier, en dat hij er min of meer controle over heeft.
Mijn moeder gaf ook al aan dat het best kan zijn dat dit bij bo het moment is om toch te kijken of bo bezig is om zindelijk te worden. Ik schijn vroeger ook ook rond de 1,5/2 zinderlijk geweest te zijn.
Vanmiddag zei bo poep, dus ik zei, moet je poepen, ja zegt hij, dus ik broek naar beneden en op de wc (bij mijn ouders, dus bleef hem vast houden, anders viel hij in de pot hahahahahahaha) hij vond het reuze interessant, maar er kwam niks, ondanks dat ik zei, bo moet e zo doen, en maakt een druk geluid. hahahahaah. Maar goed, hij vond het wel leuk, dus als ik thuis ben ga ik denk ik toch wat vaker hem op het potje zetten, en misschien ook wel op vaste momenten. Bv elke keer na of voor het eten, en op de momenten waarvan ik weet dat hij altijd moe poepen. Ik ga dit wel op een spelende manier doen, want ik wil hem absoluut niks opdringen. Als hij ook maar 1 keer aangeeft, niet op het potje te willen, of het niet meer leuk te vinden, dan is het helemaal goed. Maar lukt het wel, en hij blijft het leuk vinden, zie ik niet in waarom niet!

liefs woezel

@Wil: Hier hielp het rico erg om idd op vaste tijden het potje tevoorschijn te halen, wat ook hielp is… dat ik WIST wanneer rico gaat poepen en plassen. B.v. om 3 uur na zijn koekje en sap.
Dan weet ik dat hij daarna moet poepen/plassen. dus als hij dan ziet van: heee ik heb iets op het potje gedaan! maakt dat het al een stuk interesanter.
Ze snappen nog niet echt dat ze in hun luier plassen, poepen natuurlijk wel.
maar als ze zien en als jij uitlegt van: plassen doe je ook in je pamper maar dan zie je het niet, en dit is nou wat je altijd in je pamper doet, gaat Bo dat op den duur (lees: echt niet meteen) snappen. zo leer je spelenderwijs het potje.
Over het poepen…tja meid wees erop voorbereid dat ze dat wel eng kunnen gaan vinden. Ik liet Rico altijd zijn plasjes zien, dat vond hij leuk en was hij trots. maar toen hij zijn drolletje daar zag liggen wilde hij openes niet meer… daaraan merkte ik dat hij er gewoon nog niet aantoe was, want op deze leeftijd kun je nog niet uitleggen wat een drolletje eignelijk is.
Sje zei toen ook al een heel verhaal tegen mij hoe je het kunt uitleggen wat dat eigenlijk is, maar nog niet op zo’n jonge leeftijd als Rico toen was.

Nou Vanavond gaf Bo voordat hij ging poepen, aan dat hij moest. Gezegd tegen hem, even wachten met poepen bo, mama even potje pakken. Potje erbij, en hij had al wel een deel gepo ept maar er kwam nog meer op het potje. Dat digng maakt een geluid als er wat wordt gedaan p het potje, dus er kwam een muziekje, wij juichen, en bo keek een beetje verbaast hahahahahha. samen poep uitgezwaaid, en Bo vond het prima, maar was ook niet heel trots ofzo. net alsof het hem niks deed. Morgen gaan we een sticker syasteem invoeren omdat hij stickers plakken zo leuk vind. Misschien werkt het wel!! hahahahahaha,

liefs woezel

quote:
zolang een discussie niet op ruzie uitloopt is er toch niks mis met discussieren? of bedoelde je dat niet?

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100613/zL2b.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/dDvRp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Er is ook niets mis met discussiëren, maar wilde inderdaad die ruzie voorkomen

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

@Woezel
Het begin is er! Ga zo door!!!

@Mriek: als we nou zeggen dat we allemaal volwassen vrouwen zijn en niet hoeven te ruzieeen, kunnen we weer doorgaan met discussieren
ik niet ik ga slapen haha!