Aangeven poepen

hahahaha, goeie mamavan3jongens,
mannen hebben een grotere blaas dan vrouwen,
omdat mannen meer gelegenheid hebben dan vrouwen om te plassen wil het niet zeggen dat ze het over het algemeen inet langer op kunnen houden.
Vrouwen wachten idd gewoon totdat ze kunnen omdat ze gewoon niet langs de weg gaan zitten of tegen een boom aan gaan hangen.
Maar feit blijft: mannen hebben een grotere blaas dan vrouwen, dus kunnen het eigenlijk makkelijker ophouden.
wij zijn geestelijk meer gedreven dan mannen in het ophouden van urine.
omdat wij niet tegen een boom willen hangen.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100613/zL2b.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/dDvRp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 29 Jul 2010 14:57:50

ja daar heb je een punt haha

before you judge me, try hard to love me

Mama van Rico, volgends mij kun je het gewoon proberen hoor, mijn kleine is ook vroeg begonnen, en natuurlijk zijn er wel eens ongelukjes, maar die was toch wel zo rond d’r 2de zindelijk, nu geld dat natuurlijk niet voor alle kinderen, maar het is toch het proberen waard, en lukt het niet kan die luier toch opnieuw aan? Zie niet in dat het een probleem is. Als hij een vaste tijd heeft dat hij gaat poepen kun je hem ook rond die tijd op het potje zetten als hij het leuk vind! En zo niet, en hij vind er niets aan of is er bang voor, laat je het toch gewoon een aantal weekjes! Dat is iig mijn mening, en Jada heeft af en toe nog wel een ongelukje, maar kan het nu best wel aangeven, en ja dit is ook de leeftijd dat ze wel eens druk zijn en er niet op letten! Gewoon rustig ademhalen en paar extra dwijlen kopen en komt allemaal goed!

@mamavan3jongens:

@malawimamajada: ik denk dat je bericht niet voor mij bedoeld was?? maar voor Woezel…haha of niet??
Rico heeft namelijk al op het potje gezeten hij is alleen heel bang geworden van zijn eigen poep dus sindsdien vind hij het eng, ik wacht er dus gewoon even mee en probeer het als hij 2 is weer.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100613/zL2b.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/dDvRp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 29 Jul 2010 16:52:51

@Bakmama, ik werk omdat het financieel wel moet, en daarom gaat bo naar het kdv, maar wat ik uit jou eerdere berichtjes begrijp , heb je daar respect voor, en dat is wel prettig om te lezen. Wat betreft de keuze kdv of gastouder. ZOnder er heel uitgebreid er op in te gaan, de meesten hier weten wat wij hebben mee gemaakt met gastouders, en ik zou nooit maar dan ook nooit meer daarvoor kiezen!!! Dat hele gastouder gebeuren zou wat mij betreft verboden moeten worden , tenzij ze een goede opleiding (minstens spw niveau4) ervoor hebben, en anders zou ik er echt niet aan beginnen!!!

ik ga gewoon spelender wijs beginnen met het potje aan bieden, en idd op vaste tijden waarvan ik weet dat hij rond dat tijdstip poept , het een keer uit proberen. Lukt het, dan is het mooi, asl hij het goed opppikt, maar als dat nog even duurt, dan vindt ik dat ook niet erg. Hij heeft de tijd nog wel!

liefs woezel

@Bakmama: lieve lieve schattebout… nu ga ik ook even op jou in. wat je zegt klopt inderdaad ook, maar WIJ hebben een baarmoeder in de weg zitten waardoor het dus wat krapperaan wordt. en we hebben al zo’n kleine blaas!
als ik ongesteld ben moet ik b.v. vaker plassen omdat die tegen mijn blaas aandrukt (bij iedereen neem ik aan) en als je baarmoeder moeilijk doet is het ook logisch dat je vaker plast… maargoed
als ik b.v. mij langs mijn vriend zet.
als ik al 5 keer naar de wc ben geweest is mijn vriend nog maar 1x gegaan.
als we dan weer buiten zijn kan ik eht weer beter ophouden dan hij
Dan wil ik nog even reageren op je opmerking dat moeders thuis horen te blijven. Dat vind ik ook. Ik ben zoiezo arbeidsongeschikt maar ik vind ook wat jij vind. MAAR ik begrijp ook dat bij veel mensen een man niet alleen het geld kan binnen brengen omdat ze dan tekort komen.
En dat een moeder noodgedwongen toch moet werken.
Dat vind ik ook heel logisch…want dat zou anders betekenen dat mensen die apart niet genoeg verdienen nooit geen kinderen mogen/kunnen krijgen.
en dat klopt toch ook niet? ik denk dat elke moeder of ze nu werkt of niet ontzettend blij is als ze weer naar huis kan naar hun kleine ukkepuk.
maar ik zou persoonlijk niet kunnen werken zolang rico thuis is.
als rico op school zit wil ik wel weer gaan werken eigenlijk.
Maargoed ik kan het momenteel toch niet.
Maar wat je zegt, ik deel die mening ook, ik vind het wel betuigen van lef dat je dit zo uit durft te spreken: dat je je kids zelf dan moet opvoeden.
ik zou het zo niet durven zeggen…

Gewijzigd door - MamavanRico op 29 Jul 2010 18:51:58

@Bakmama, ja die wil ben ik
mail je wel effe met het verhaal!

liefs woezel

quote:
begrijp ook dat bij veel mensen een man niet alleen het geld kan binnen brengen omdat ze dan tekort komen. En dat een moeder noodgedwongen toch moet werken.

Gewijzigd door - MamavanRico op 29 Jul 2010 18:51:58

Dan nu ook nog even MIJN mening Ik werk niet omdat het noodgedwongen is hoor. Waarom zou ik niet net als m’n man recht hebben om te mogen werken? Of mogen vrouwen dat alleen als hun man het financieel in z’n eentje niet kan bolwerken? Oké, wij hebben voor een kind ‘gekozen’, maar betekent dat ook dat ik m’n eigen leven op moet geven? Ik geloof geen moment dat mijn kind er slechter van wordt als hij 2 dagen per week naar de opvang gaat. Sterker nog, ik geloof juist het omgekeerde: dat als een kind alleen maar thuis is bij zijn ouders, dat het dan juist te kort komt qua ontwikkeling. Erik is bijvoorbeeld enig kind en blijft dat misschien ook wel: dan is het voor hem juist super als hij op het kdv met andere kindjes kan omgaan, dat komt z’n sociale ontwikkeling alleen maar ten goede. Al van jongs af aan. Tuurlijk, hij zou naar een psz kunnen als ik niet zou werken, maar dan zou 'ie al 2 jaar gemist hebben wat sociale contacten betreft. En dat vind ik nou juist zo zonde!

Wellicht ten overvloede: ook dit is niet bedoeld om iemand aan te vallen, maar wilde uiteraard ook even reageren vanuit mijn eigen perspectief.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Ik begrijp heel goed wat je zegt Mriek,
Je hebt ook gelijk, maar daar verschillen gewoon de meningen over. Tuurlijk heeft een vrouw net zoveel recht om te werken als een man. Ik vind alleen niet dat een kind vanaf baby af aan al 5 dagen per week op een kdv thuishoort. In die zin deel ik de mening van Bakmama helemaal… IK vind b.v. wel dat als ik 24 uur per dag bij Rico ben dat ik dan ook een dagje voor mezelf mag hebben. tuurlijk… dat is waar.
Maar ik zou Rico nooit als baby al naar het kdv gebracht hebben. Dat voelde vanaf het begin af aan al niet prettig, niet alleen omdat ik dan niet mag werken voorlopig maar gewoon, iedereen heeft daar een ander beeld bij, een ander gevoel.
Ik vind het al moeilijk dat ik hem met 2 jaar naar de psz ga doen.
maar dat doe ik omdat ik weet dat het goed voor hem zal zijn en dat als ik hem daar niet heen zou brengen het gewoon uit pure egoisme zou zijn… en zo zit ik dan ook weer niet in elkaar…
Ik zal het nog sterker vertellen; wat jij zei over dat dat niet goed is voor de ontwikkeling, ofja anders eigenlijk dat je vind dat het beter is voor de ontwikkeling van een kind… dat hoeft niet altijd waar te zijn. Sommige kindjes kunnen juist heel moeilijk naar een kdv en hebben meer behoefte aan thuis zijn. door een kind dan WEL daarheen te brengen, doet dat in mijn ogen meer slecht dan goed. Dan kunnen wij met zijn allen wel denken: ja maar hij heeft sociale contacten nodig maar niet elk kind is daar al mee bezig, en kan zich juist heel onprettig voelen in zo’n dergelijke situatie.
Ik kreeg zelfs een brief van “spring” (ken je dat? zo niet; spring bied vele vormen van kinderopvang)
dat als het om de peuterspeelzaal gaat kinderen niet meer vanaf 2 jaar maar vanaf 2 jr en 3 mnd daar mogen komen omdat de ontwikkeling dan iets meer gevorderd is, en dat ze daar beter op in kunnen “springen”
Tuurlijk dat staat los van het contact met andere kindjes, maar ik merk pas sinds heel kort dat Rico behoefte heeft aan contact met andere kinderen. Voor die tijd was het vooral "mama en papa en de rest kan me gestolen worden…lekker in mijn eigen veilige wereldje"
Ik denk dat het per kind heel erg verschild of hij/zij al behoefte heeft en of hij/zij er al aantoe is om echt contacten te hebben met andere ukkies.
In Rico’s geval is dat nu pas aan de orde… Daarom baal ik wel weer dat het 3 mnd is opgeschoven, omdat ik het fijn vind als hij met andere kindjes speelt… daarbij kan hij dat ook hier voor omdat daar ook peuters komen spelen.
Ik weet dat je het niet aanvallend bedoeld, begrijp me niet verkeerd, het is niet zo dat ik me nu sta te verdedigen, ieder heeft hoe dan ook recht op zijn/haar eigen mening. Ik wilde het net als jij ook even vanuit mijn punt vertellen

Gewijzigd door - MamavanRico op 29 Jul 2010 20:13:55

EN dit is een onderwerp waar we het nooit over eens worden
Ik denk niet dat een kind slechter van een kdv of gastouder wordt of als een kind daar niet naar toe gaat.

Ik denk dat ieder kind alleen maar gedijt met heel veel liefde.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

haha, nee maar ik denk ook niet dat een kind daar slechter van wordt michelle, ik denk alleen dat als een kind daar met moeite heen gaat je zoiets niet moet foreceren. en ik weet dat als ik rico daar eerder heen zou doen het drama zou worden… ik denk dat het zoiezo drama wordt als hij naar de psz gaat… mocht het niet werken na een paar keer dan hou ik hem gewoon weer een paar maandjes thuis hoor

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Madelon heeft 6 weken gehuild. En op de kleuterschool weer en in groep 3 en 4 weer

Liefs Michelle

Aaaach gerum! wat sneu! dat vind ik dus echt zielig…margoed volgens mij zijn ze op de kleuterschool al leerplichtig niet? haha! dan kun je er niet meer onderuit

Zover i kweet zijn ze met der 5 pas leerplichtig.

Liefs Michelle

Inge, vanaf 5 jaar zijn ze pas leerplichtig

Bakmama, niet ieder kdv is slecht. Heb er zelf ook jaren gewerkt en zo onkindvriendelijk ging het er bij ons echt niet aan toe. Waar ik alleen moeite mee had was dat er zo weinig tijd voor de baby’s was die juist zo veel liefde en knuffels nodig hadden.

Een vraag…
Wat als je als vrouw MOET werken omdat de man volledig is afgekeurd? Wat als je als man moeite hebt met de opvoeding van je kindje (mede door de reden waardoor je bent afgekeurd)? Wat is dan beter? Kindje thuis laten bij papa of toch voor opvang kiezen?

In die situatie zitten wij niet, maar het had niet veel gescheeld. Man is inderdaad volledig afgekeurd en ik MOET werken (ook al is het maar 22 uur pw) om zijn uitkering aan te vullen tot een goed inkomen om de maand zonder problemen mee rond te komen. Op dit moment kan hij de opvoeding gelukkig aardig goed aan hoewel hij vaak genoeg heeft geroepen: ‘ik kan dit echt niet langer, ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan, jij als moeder voelt dingen zo veel beter aan!’ (we hadden een huilbaby) Wij hebben serieus gekeken naar een opvangplekje en hij is zelfs ingeschreven en geplaatst geweest (maar we konden dit nog annuleren doordat het bij mijn werkgever was), maar het was gewoon weg te duur voor ons. Gelukkig hebben wij het met de hulp van opa’s en oma’s op kunnen lossen waardoor manlief wat rust in zijn koppie kon krijgen en mama zonder zorgen in haar koppie kon gaan werken. En toch ons zoontje voor zijn tweede zindelijk gekregen hahahaha. Want daar ging het hele topic over toch, zindelijkheid???

Maaaaaaaaar…ons zoontje is niet minder sociaal naar anderen toe dan kindjes die op een kdv komen . Ons zoontje zoekt graag anderen (kindjes en volwassenen) op en praat met iedereen. Kinderen worden naar mijn idee ook sociaal door het voorbeeld van ouders (mee op bezoek nemen, er op uit gaan, wat ruimte geven in het ontdekken en laten ervaren hoe anderen reageren als hij iets zegt of doet).

Wilde ik even kwijt…ook wij zijn christen en zien vanuit geloofsovertuiging liever de man werken dan de vrouw, maar soms is daar de situatie gewoon niet naar. Manlief heeft geprobeerd weer te gaan werken maar het lukt hem echt niet. Moet je dan als echtpaar beslissen om geen kinderen te nemen zodat de vrouw niet voor het kind thuis hoeft te blijven?

Lekker onsamenhangend verhaal geloof ik. Om het nog even onsamenhangender te maken: kunnen mannen hun plasjes ook niet langer ophouden doordat ze een langere urineleider hebben? Of is dat nu juist het gebrek bij de jongetjes die zindelijk willen worden? Dat de urine al te ver is gezakt waardoor het niet meer opgehouden kan worden?

Hier is papa momenteel ook arbeidsongeschikt wegens overbelasting van rug en knieeen. maar dat komt wel weer goed gelukkig,
maargoed, papa kan de zorg van Rico heel goed aan.
Juist omdat hij moet als ik naar de cursus ben of andere dingen moet doen.
we staan er beide wel eens een dag alleen voor.
en ik kan niet zeggen dat dat voor hem moeilijker of makkelijker is dan voor mij.

Ik snap je hoor Inge! En voor mij was het ook moeilijk om Erik toen hij bijna 4 maanden was voor het eerst op het kdv achter te laten. Maar ik bleek het moeilijker te vinden dan hij Als hij het écht niet had getrokken, hadden we tuurlijk niets geforceerd en hem echt niet gedwongen. Maar ja, wat is écht niet trekken? Erik huilt nu nog wel regelmatig bij het afscheid nemen. Is het dan forceren als we er toch mee doorgaan? Nee, want ik weet dat hij een paar minuten nadat ik weg ben lekker speelt en 's avonds met geen stok mee naar huis te krijgen is. Als Rico straks naar de psz gaat, haal hem dan niet meteen bij het eerste huiltje weer naar huis hè … wennen heeft tijd nodig en het wil niet zeggen dat hij het er niet leuk vindt. Maar goed, dat duurt nog even

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

@Mriek: nee dat doen we niet, maar we hebben wel afgesproken dat als hij na een half uur nog niet rustig is ze bellen voor telefonisch overleg.
En idd elke keer huilen bij afscheid is zoiezo normaal, zeker als ze daarna weer rustig gaan spelen.
maar stel het is elke keer te doen dat rico gaat huilen en na een half uur nog overstuur is, en dat is na een week nog zo, dan houden we hem gewoon nog een paar maandjes thuis.
dat vonden zij ook logisch gelukkig

@ Inge
Geef hem een foto mee van papa en mama in zijn tasje, dat kan ook nog wel eens schelen Als hij dan verdrietig is, kan hij de foto van papa en mama bij zich houden. Heeft bij mijn neefje goed geholpen

Bakmama, ik erger me een beetje aan al je ellelange pleidooien. Woezel stelt een vraag over zindelijkheid en er verschijnen hele verhalen over allerlei andere zaken.
Of je houdt je bij het onderwerp, óf je opent een ander topic waarbij je je eigen verhalen/vragen kwijt kunt. Alvast bedankt.