Inge, vanaf 5 jaar zijn ze pas leerplichtig ![]()
Bakmama, niet ieder kdv is slecht. Heb er zelf ook jaren gewerkt en zo onkindvriendelijk ging het er bij ons echt niet aan toe. Waar ik alleen moeite mee had was dat er zo weinig tijd voor de baby’s was die juist zo veel liefde en knuffels nodig hadden.
Een vraag…
Wat als je als vrouw MOET werken omdat de man volledig is afgekeurd? Wat als je als man moeite hebt met de opvoeding van je kindje (mede door de reden waardoor je bent afgekeurd)? Wat is dan beter? Kindje thuis laten bij papa of toch voor opvang kiezen?
In die situatie zitten wij niet, maar het had niet veel gescheeld. Man is inderdaad volledig afgekeurd en ik MOET werken (ook al is het maar 22 uur pw) om zijn uitkering aan te vullen tot een goed inkomen om de maand zonder problemen mee rond te komen. Op dit moment kan hij de opvoeding gelukkig aardig goed aan hoewel hij vaak genoeg heeft geroepen: ‘ik kan dit echt niet langer, ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan, jij als moeder voelt dingen zo veel beter aan!’ (we hadden een huilbaby) Wij hebben serieus gekeken naar een opvangplekje en hij is zelfs ingeschreven en geplaatst geweest (maar we konden dit nog annuleren doordat het bij mijn werkgever was), maar het was gewoon weg te duur voor ons. Gelukkig hebben wij het met de hulp van opa’s en oma’s op kunnen lossen waardoor manlief wat rust in zijn koppie kon krijgen en mama zonder zorgen in haar koppie kon gaan werken. En toch ons zoontje voor zijn tweede zindelijk gekregen hahahaha. Want daar ging het hele topic over toch, zindelijkheid???
Maaaaaaaaar…ons zoontje is niet minder sociaal naar anderen toe dan kindjes die op een kdv komen
. Ons zoontje zoekt graag anderen (kindjes en volwassenen) op en praat met iedereen. Kinderen worden naar mijn idee ook sociaal door het voorbeeld van ouders (mee op bezoek nemen, er op uit gaan, wat ruimte geven in het ontdekken en laten ervaren hoe anderen reageren als hij iets zegt of doet).
Wilde ik even kwijt…ook wij zijn christen en zien vanuit geloofsovertuiging liever de man werken dan de vrouw, maar soms is daar de situatie gewoon niet naar. Manlief heeft geprobeerd weer te gaan werken maar het lukt hem echt niet. Moet je dan als echtpaar beslissen om geen kinderen te nemen zodat de vrouw niet voor het kind thuis hoeft te blijven?
Lekker onsamenhangend verhaal geloof ik. Om het nog even onsamenhangender te maken: kunnen mannen hun plasjes ook niet langer ophouden doordat ze een langere urineleider hebben? Of is dat nu juist het gebrek bij de jongetjes die zindelijk willen worden? Dat de urine al te ver is gezakt waardoor het niet meer opgehouden kan worden?