Aambeien/ stuwing

Tja ik wil goed voorbereid zijn deze keer… (zul je zien dat er wat anders gebeurd) maar vorige keer alle kwalen van aambeien / stuwing / ontstoken hechtingen etc al meegekregen dus nu vooraf even apotheek artikelen inslaan…

Wie heeft er de gouden tip tegen aambeien. De vorige keer had ik die tijdens de zwangerschap ook heel erg (nu gelukkig nog niet) maar zo erg dat ik niet kon lopen zulke trossen … Ik gebruikte Sperti zalf maar zonder resultaat. Iemand een zalf oid die wel resultaat kan bieden?

En wat als ik stuwing krijg … zijn daar middeltjes voor?

Lilypie In verwachting Ticker

Wat ontzettend vervelend he aambeien. Ik had er aan het einde van mijn zwangerschap veel last van. Heb ook Sperti zalf geprobeerd. Dit hielp opzich wel een beetje. Heb toen op internet van alles afgezocht wat goed zou kunnen helpen. De naam die veel naar voren kwam met goede resulaten was HemoClin.
Ik heb dat ook aangeschaft, maar uiteindelijk niet nodig gehad (weet even niet meer waarom, ik denk omdat ik er geen last meer van had ofzo, of dat ik inmiddels al bevallen was…stom he…weet het al niet meer).
Heb het dus niet kunnen uitproberen, maar wellicht andere meiden op het forum wel. En anders zou ik het eens googelen.

Iets tegen stuwing…geen idee. Ik denk een hele strakke BH.

Bij stuwing in je borsten, witte-koolbladeren in je bh stoppen.
Dat is geen grapje! Gewoon zorgen dat je een witte kool in huis hebt tegen de tijd dat die kleine mop moet komen. En dan bij stuwing elke dag een vers stuk van zo’n koolblad in je bh.

Wat witte-koolbladeren kunnen betekenen tegen aambeien, daar durf ik geen oordeel over te vellen. Ik zou het niet uitproberen!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 17 May 2010 16:46:49

Voor de aambeien heb ik de ha gebeld. Die heeft wat voor geschreven. Dat heeft wel goed geholpen. Enne inderdaad koolbladeren voor de stuwingen en geen mango eten of mango sap drinken dat bevorderd stuwingen.

Groetjes,

Michèle

Vreselijk he, die aambeien? Ja, ik had ze ook en heel af en toe steken ze weer een beetje de kop op nu. Ik doe er Theranal-zalf op, dan verschrompelen ze een beetje. Heel normale kwaal tijdens z-schap, maar wel erg irritant! Gelukkig heb ik er niet zo’n last van als jij had, met de trosjes…lijkt me pijnlijk! Hemoclin is trouwens vette troep die er zo vanaf glijdt en dus zijn doel mist. Ik heb het geprobeerd. Is heel duur (rond de 20,-) en dus waardeloos vond ik!

Groetjes Rainbow, trotse mama

[img]http://bd.lilypie.com/z6Pzp2.png" alt=“Lilypie In verwachting Ticker” border=“0” />

quote:
Hemoclin is trouwens vette troep die er zo vanaf glijdt en dus zijn doel mist. Ik heb het geprobeerd. Is heel duur (rond de 20,-) en dus waardeloos vond ik!

Groetjes Rainbow, trotse mama

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://bd.lilypie.com/z6Pzp2.png" alt=“Lilypie In verwachting Ticker” border=“0” /></a>

Oeps slechte tip dus van mij, haha. Was idd heel duur, maar bij mij ligt het nog ongeopend in de badkamerkast…dus herstel van mijn tip…GEEN HemoClin kopen

hihi … dus niet de apotheek maar de groenteboer raadplegen…

De kraamverzorgenden sturen de kersverse papas vaak door naar mijn schoonmoeder die een kruidenpark heeft. Dit om een soort knolletje te halen waar je thee of warme melk mee moet maken en wat helpt voor de aambeien. Ik zal het strakjes eens even opzoeken of ik bel haar even hoe het heet. Hahahaha wel leuk als die jonge papas verschijnen in het park en vragen naar het knolletje, onze reactie is meestal de vraag of hij een zoon of dochter heeft gekregen en dan licht bij zo`n vader meteen het hele gezicht op.
Kool is goed voor heel veel dingen ( onstoken gewrichten ed ook bv ) Maar zorg je wel even voor een biologische kool ?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Biologisch?

Ja, scharrelkool bijvoorbeeld.

Groetekes, Sje

quote:
Biologisch?

Onbespoten !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Gewijzigd door - Asje op 18 May 2010 17:16:46

Wat ik van een arts hoorde, wat ook helpt:
Hete pepers eten.

Omdat je vaten bij aambeien heel teer zijn, en dan uit gaan puilen, schroei je ze dicht als je zo heet eet.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Lijkt me stug dat hete pepers vaten dichtschroeien. Ik heb lang in de medische wereld gewerkt maar hier heb ik nog nooit van gehoord eerlijk gezegd.

Aambeien zijn niks anders dan spataderen in je sluitspier.

Van veel pepers krijg je alleen maar hete poep en die wil je niet langs je aambeien hebben…

Groetekes, Sje

Zie hier meer info met nog wat tips wat je wel en niet moet doen en laten.
http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/aambeien.htm

Groetekes, Sje

nou bij stuwing had ik gewoon een maandverband in de vriezer liggen, dan doet het minder zeer Wel een boterham zakje of iets dergelijks omheen doen anders zit het dadelijk vastgekoekt aan je borst
wat je trouwens ook kunt doen is (het klinkt gek maar is waar!)
een boterham zakje met een paar scheppen appelstroop in de vriezer leggen.
stroop wordt wel koud maar blijft buigzaam. toch wel een beetje opletten met koude dingen want je melk kanaaltjes kunnen er dicht van gaan zitten. dus zorg dat het daarna ook weer wat warm wordt en masseer het regelmatig

@Sje witte koolbladeren is dat hetdelfde als gekneusde koolbladeren? want die tip ken ik wel…
en ook dat het vaak bij borstontsteking wordt gebruikt.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ja ik zou inderdaad ook uitkijken met koude dingen op borsten met stuwing. Ik weet niet beter dan dat bevroren maandverband wel gebruikt wordt bij zwelling en pijn door hechtingen na de bevalling.

Mensen die borstvoeding geven wordt geadviseerd om te zorgen dat de borsten niet te koud worden (bijv. in de winter zonder jas naar buiten ofzo) omdat de kans op borstontsteking dan groter is. En dat wil je niet! Zeker niet in de kraamtijd.

@MamavanRico, ja inderdaad gekneusde koolbladeren kan ook. Ik heb ze nooit gekneusd en bij mij hielp het ook, dus ik weet niet of het uitmaakt of je ze kneust of niet.

Groetekes, Sje

Ik heb deze tip ook nog nooit geprobeerd (nog nooit aambeien gehad), maar ik heb hem van een arts die heel zijn leven in de medische wereld heeft gezeten, en mij les heeft gegeven op school.
Mocht je echt wanhopig zijn

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@Sje: idd ook voor de pijn van hechtingen daar gebruikte ik ze ook voor.
maar idd uitkijken met koude dingen maar het helpt wel goed tegen de pijn, zolang je ze daarna maar goed masseert dan is er weinig aan de hand en daarna natuurlijk goed warm houden

En probeer papa er vooraf van te overtuigen dat-ie echt niet hoeft te helpen met borsten masseren en warm houden!

Groetekes, Sje

haha nee want dan spring je letterlijk een gat in de lucht