Aambeien/ stuwing

Ja, lullig eigenlijk voor papa: heeft mama eindelijk mooie ronde volle borsten en dan mag-ie er niet aan zitten! Hahaha!

Groetekes, Sje

Ja Sje ik weet ook niet wie het hier zwaarder heeft mama of papa

Lilypie In verwachting Ticker

hahahaha ik lach me suf

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Wat hier erg goed werkte tegen ambeien was elke dag een lekkere fruitsmoothie.
Twee vliegen in een klap, een hoop vitaminen en vezels.

Deze maak ik vaak: wat bevroren bosvruchten (die zijn tenminste ook in de winter verkrijgbaar), wat sinaasappelsap en een beetje zoetstof, ff in de blender en dan lekker genieten.

Groetjes, Kirsten

hahahaha ik las het helemaal door elkaar kammi
ik las aambeien en toen vezels ik dacht dus dat je bedoelde met die fruitsmoothie met aambeien ipv aardbeien, maar je bedoelde totaal niet wat ik dacht…

Zeg, neem jij nog een wijntje! Je staat niet op scherp als het om lezen gaat vanavond geloof ik he?!

Groetekes, Sje

haha nee niet echt, af en toe heb ik die momenten
dan lees ik b.v. anti depressiva ipv anti biotica

Mini Boy,
Ik heb de ideale zalf voor aambeien, had er ook enorm last van en het heet Curinol. Je krijgt daarbij ook tabletten (roze en witte) en na 2/3 dagen was ik er helemaal vanaf. Werkt echt helemaal super. Hoop dat je het niet nodig hebt, maar bij deze.
Gr. NAtasja

Klopt. Ik ken Curinol ook. Maar dat moet je wel op recept krijgen, bv via de vk! Vraag het haar eens zou ik zeggen?

Groetjes Rainbow, trotse mama

oh super … schrijf het gelijk op, mocht ik ze krijgen dan weet ik dat dit het middel is!

quote:
Ja, lullig eigenlijk voor papa: heeft mama eindelijk mooie ronde volle borsten en dan mag-ie er niet aan zitten! Hahaha!

Groetekes, Sje

Papa mag er niet aan zitten … maarre mama ook liever niet!!! Mensen wat een pijn… ik heb medelijden met hen die altijd grote borsten hebben. Alles doet zeer mijn nek / schouders / rug … vreselijk…

De kraamzorg zegt dat ik moet gaan kolven maar … dat werkt tegen mijn gevoel in. Dus heb het nog niet gedaan…

Hoelang kan dit duren? Dagen? Weken?

Juist niet kolven volgens mij. Je borsten moeten het bericht krijgen dat ze teveel melk aanmaken. En dat moet je dan niet doen met kolven!

Leg gekneusde witte-koolbladeren in je BH op je borsten. Dat helpt tegen stuwing. Geen idee waardoor, maar het helpt! Sprak zij uit ervaring.

Groetekes, Sje

Neeeeee niet gaan kolven, raar dat de kraamhulp dat zegt zegt.
Oh mini-boy had er ook zo erg last van, kon er 's nachts niet van slapen. Mijn hemel wat een borsten zeg. Moet zeggen dat het de volgende dag in de middag ook alweer minder begon te worden. Je voelt de spanning er af gaan.
En inderdaad wat sje zegt koolbladeren en heb paracetamol genomen.
Ff doorbijten meid.

Gr Patries

stuwing ben ik flink naar van geweest, maar heb er niet aantoe gegeven, ik geef geen bv dus heb paracetamol genomen en na een 36 uur was het ineens voorbij

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Wat die koolbladeren betreft: als je de kool in de koelkast legt om hem langer te kunnen bewaren, doe de bladeren dan niet rechtstreeks uit de koelkast in je BH. Dat is te koud en daar kun je borstontsteking van krijgen. Word je ook niet blij van.

Dus de bladeren even een half uurtje uit de koelkast laten liggen en dan pas aanbrengen.

Groetekes, Sje

Ow ja stuwing
Ik vloog tegen de muur op zeg
Wat deed dat zeer
En toen kwamen de koolbladeren whoooo en dat werkte prima
En inderdaad niet kolven
Dan blijven ze melk aanmaken
Heel veel succes meid

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

ja maar die melk moet er toch uit?
en dat bouw je dan toch af?
de kraamzorg zei tegen mij ook toen ik wilde stoppen; wel blijven kolven maar wel afbouwen. anders krijg je van die verstopte melkklieren en dat wil je echt niet. of borstontsteking nog erger.
dat werd mij tenminste verteld, ik ben van 6 keer kolven in 2 dagen tijd naar 3 keer gegaan, en binnen een week kolfde ik niet meer.
en stuwing is echt rot! ik legde gewoon maandverband in boterham zakjes in de vriezer, en dan deed ik er daarna een washand overheen en koelen maar!
onder de douche moet je gewoon wat lauw water gebruiken en goed masseren. dat hielp ook wel.
maar god wat had ik een pijn aan mijn tepels toen! en mijn huid brande ZO erg ik dacht echt van: dit is niet oke!!
en afdrogen werkte idd ook niet, pff wat is stuwing toch erg… ik beval liever

@ inge, als je geen borstvoeding gaat geven, dus als je er al niet mee begonnen bent dan moet je nooit gaan kolven. Je stimuleert de boel dan alleen maar.
Als je het niet doet dan krijgt je na 2a3 dgn flinke stuwing(je bent net pamela anderson, zo voelde ik me), doe je er verder niks mee slinkt het na 1,5dgn weer weg en dan is het klaar.

Gr Patries

Oh meiden ik heb echt op het punt gestaan om die dingen leeg te kolven … maar durfde het met jullie advies /en die van mijn zus niet te doen. Kon mijn haren niet meer kammen etc zo’n pijn aan die borsten. Maar net wat jullie zeggen de volgende dag was het al minder en nu bijna ongevoelig zelfs… Die kool heeft geholpen

SUPER BEDANKT VOOR JULLIE STEUN OOK HIERIN… je staat soms zo te twijfelen maar jullie gaven de doorslag en het kolfapparaat is in de kast blijven staan…

Ik heb geen borstvoeding gegeven, maar ik heb echt nooit die stuwing gehad? Wel dat er af en toe als Eva bv huilde wat melk/vocht uit mijn borsten kwam, maar daar bleef het bij. Hoe zou dat komen, dat de ene vrouw dat wel heeft en de andere niet??

Groetjes Rainbow, trotse mama